Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest wtorek, 11 grudnia 2018, 02:49

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: STARY REGULAMIN FORUM
PostNapisane: poniedziałek, 8 maja 2006, 14:15 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34274
Lokalizacja: Warszawa
Regulamin Forum Strategie

Forum Strategie jest forum dyskusyjnym, nie zaś forum promocyjnym, co oznacza, że ma przede wszystkim służyć niezależnym i niemającym charakteru komercyjnego dyskusjom. Dążyć będziemy do utrzymania, wypracowanego w pierwszym okresie działalności, autorskiego, niezależnego i niekomercyjnego charakteru forum - miejsca, gdzie można swobodnie dyskutować o wszystkich grach, bez względu na to kto jest ich wydawcą, bez względu na to czy są to gry polskie czy zagraniczne, oraz bez bycia zarzucanym jednostronnymi i często w oczywisty sposób nieprawdziwymi treściami o charakterze reklamowym. Zdajemy sobie jednak sprawę, że granica między wypowiedziami o charakterze informacyjnym czy zwykłymi opiniami graczy a tekstami promocyjnymi jest nieostra, tym niemniej naszym zdaniem istnieje. Z drugiej strony, nieraz stykając się z problemami, jakie mają autorzy i wydawcy ze znalezieniem miejsca, gdzie mogą zaprezentować efekty swojej działalności, staramy się, dla dobra wszystkich zainteresowanych, im to umożliwić. Wszystkich zamierzających cokolwiek promować prosimy o skoncentrowanie się na stronie informacyjnej, a w dyskusji na rzeczowej argumentacji, oraz na robienie tego w sposób niesprzeczny z charakterem forum. Interesują nas ciekawe teksty i wypowiedzi, prowadzące do merytorycznych dyskusji. Sądzimy, że taka formuła będzie sprzyjać rozwojowi naszego wspólnego hobby.

I. Uczestnictwo w forum
1) Uczestnictwo w forum jest bezpłatne.

2) Pisać na forum mogą jedynie osoby zarejestrowane (użytkownicy).

3) Użytkownicy publikują swoje wypowiedzi, w tym zwłaszcza komentarze i opinie, wyłącznie na własną odpowiedzialność. Administratorzy i moderatorzy nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności za treści zamieszczane przez użytkowników.

4) Każda osoba rejestrująca się na forum lub udzielająca się na nim akceptuje niniejszy regulamin.

II. Postanowienia porządkowe
1. Ogólne zasady pisania na forum:
1) Piszemy na temat, poprawnie językowo, sprawdzając czy dany temat nie był poruszany wcześniej oraz starając się, aby dyskusje prowadzone były kulturalnie i merytorycznie.

2. Zabrania się:
2) Celowego wywoływania sporów, prowokowania do nich oraz celowego pogłębiania zaistniałych sporów.

3) Umieszczania treści (słowa, znaki, rysunki, obrazy, zdjęcia, ilustracje, grafiki i inne) niecenzuralnych, niezgodnych z dobrymi obyczajami bądź ogólnie uznanych za obraźliwe.

4) Łamania zasad polskiej pisowni, w tym także nadużywania wykrzykników i znaków zapytania, oraz pisania nazw wątków (tematów) wyłącznie dużymi literami ? to ostatnie jest dopuszczalne w odniesieniu do niektórych tematów, za zgodą moderatora danego działu bądź administratora. Szczegółowe ustalenia co do interpretacji i zakresu egzekwowania tego punktu podejmują wspólnie moderatorzy i administratorzy w dziale Administracya.

5) Nadużywania emotikonów.

6) Umieszczania treści niezgodnych z tematyką wątku oraz tworzenia wątków niezgodnych z tematyką działu.

7) Tworzenia takich samych wątków oraz umieszczenia takich samych treści w różnych miejscach forum, chyba że ma to jakieś szczególne uzasadnienie.

8) Pisania kilku postów pod rząd bez wyraźnej potrzeby. Pisanie kilku postów pod rząd jest dopuszczalne w przypadku dłuższych wypowiedzi bądź odnoszenia się do wielu wcześniejszych wypowiedzi bądź jeżeli nastąpił dłuższy odstęp czasowy od chwili zamieszczenia ostatniego postu w danym wątku (temacie).

9) Wielokrotnej rejestracji i posiadania w związku z tym kilku aktywnych kont.

10) Usuwania wpisów moderatorów i administratorów zamieszczonych w postach użytkownika. Wpisy może usuwać jedynie osoba, która je zamieściła, oraz administratorzy za powiadomieniem tejże osoby.

11) Dyskusji na tematy związane z bieżącą polityką wewnętrzną RP oraz wyrażania swoich poglądów politycznych w związku z bieżącą polityką wewnętrzną RP, jak również innych dyskusji politycznych prowadzących do kłótni i wprowadzających nieprzyjemną atmosferę na forum. W wyjątkowych przypadkach, o ile odniesienie takie jest niezbędne w związku z tematyką działu "Współczesne konflikty zbrojne", dopuszcza się odwoływanie się do treści politycznych, jednak wszystkie takie wypowiedzi podlegają szczególnej kontroli, a w przypadku uznania za nadmiernie upolitycznione będą usuwane.

III. Profil użytkownika
1) Treści zamieszczanych w profilu, w tym także nicka użytkownika, dotyczą zakazy wymienione w rozdziale II pkt. 2 i 3.

2) Użytkownik jest zobowiązany dbać o zgodność z prawdą danych zawartych w jego profilu i w razie potrzeby powinien dokonywać ich uaktualnienia. W razie jakiejkolwiek wadliwości podanego przy rejestracji maila, administratorzy mogą zastosować wobec użytkownika sankcje, o których mowa w rozdziale V pkt 3, zwłaszcza jeśli użytkownik starał się celowo wprowadzić w błąd administrację forum.

3) Każdy z użytkowników może wgrać sobie w ramach opcji dostępnych w profilu obrazek, zwany awatarem, który będzie wyświetlany przy każdym jego poście na forum. Maksymalne rozmiary awatarów są następujące: 100x80, 10kB. W razie problemów, awatara może wstawić administrator. Z tymi sprawami należy zwracać się do Grenadyera bądź do Panzerfana.

4) Zabrania się umieszczania w podpisie jakichkolwiek elementów graficznych oraz tworzenia podpisów dłuższych niż 4 linijki.

5) Administrator może na wniosek użytkownika zmienić mu nick. Administrator może bez wniosku użytkownika zmienić mu nick, jeżeli jego nick narusza postanowienia regulaminu.

6) Jeżeli użytkownik zapomni hasła, może mu być na jego wniosek przydzielone przez administratora nowe hasło, aby następnie zmienił je sobie na swoje własne. Nie jest możliwe ustalanie przez administratorów haseł użytkowników, a tym samym w razie zapomnienia hasła nie jest możliwe jego odzyskanie.

IV. Reklama i wydawcy na forum
1) Administratorzy i wyznaczeni przez nich moderatorzy mają prawo do ingerencji w wypowiedzi o charakterze reklamowym, kierując się zasadami wyrażonymi we wstępie regulaminu i charakterem forum. Ingerencja może polegać na edycji bądź usunięciu postu (postów) bądź na zastosowaniu innych sankcji, spośród wymienionych w rozdziale V pkt 2. W skrajnych wypadkach, jeżeli działania reklamowe będą rażąco naruszały regulamin bądź będą się powtarzać, a osoba taka nie będzie skłonna do stosowania się do poleceń administratorów bądź wyznaczonych moderatorów, administratorzy mogą zastosować sankcje wymienione w rozdziale V pkt 3.

2) Osoby współpracujące z administracją bądź wnoszące istotny wkład w działalność forum, zwłaszcza poprzez udział w dyskusjach bądź sprawowanie moderacji, mogą liczyć na większą swobodę działania w sprawach związanych z reklamą na forum.

3) W razie podejmowania wobec forum przez wydawców, osoby blisko z nimi związane bądź ich wspierające działań szkodliwych, godzących w niezależny, autorski charakter forum, w szczególności w razie ataków na administrację bądź na forum, administratorzy mogą samodzielnie stosować wszelkie będące w ich dyspozycji sankcje, bez ograniczeń wynikających z innych postanowień regulaminu, w szczególności usuwanie postów, banicję oraz usuwanie kont. Wspomniane działania, podejmowanie przez wydawców bądź osoby z nimi powiązane, będą traktowane jako ciężkie naruszenia regulaminu.

V. Uprawnienia moderatorów i administratorów. Sankcje.
1) Administratorzy, poza posiadanymi tylko przez nich uprawnieniami administracyjnymi, posiadają na całym forum wszystkie uprawnienia moderatorskie, i w związku z tym mogą podejmować wszelkie działania wchodzące w zakres uprawnień moderatorów.

2) W razie łamania zasad wymienionych w rozdziale II bądź rozdziale IV pkt 3, moderatorzy mogą dokonywać usunięcia postów, edycji postów, usuwania, edycji, wydzielenia, przyłączenia bądź przeniesienia wątku (tematu). Powyższe działania moderatorzy podejmują zawsze adekwatnie do zaistniałej sytuacji, wysyłając jednocześnie prywatną wiadomość (PW) do osoby łamiącej regulamin. Moderatorzy mogą nie wysyłać PW do osoby łamiącej regulamin, jeżeli sprawa jest incydentalna i bez większego znaczenia. Działania te moderatorzy mogą również podejmować nie jako sankcję wobec określonej osoby, ale jedynie jako działania mające na celu zapewnienie porządku i usprawnienie funkcjonowania forum - wtedy nie wysyłają PW z powiadomieniem o złamaniu regulaminu.

3) W razie rażących bądź powtarzających się naruszeń regulaminu, gdy do tego użytkownik nie jest skłonny do stosowania się do poleceń administratorów, mogą oni nałożyć na niego banicję czasową albo na stałe bądź usunąć jego konto. Decyzję o usunięciu konta bądź banicji na stałe podejmuje wspólnie co najmniej dwóch administratorów.

4) Wraz z wprowadzeniem systemu pochwał i ostrzeżeń moderatorzy mogą uzyskać możliwość nakładania na użytkowników zakazu pisania postów bądź banicji. System ma na celu umożliwienie moderatorom szybkiej reakcji w wyjątkowych sytuacjach, w stosunku do osób rażąco bądź celowo naruszających regulamin pod nieobecność administratorów, zwłaszcza jeśli są to sytuacje, o których mowa w rozdziale IV pkt 3. Po pojawieniu się na forum administratora będzie on niezwłocznie weryfikował decyzje moderatorów. Inne zastosowania tego systemu będą wprowadzone, o ile wyrażą na to zgodę użytkownicy.

5) Od decyzji moderatorów można odwoływać się do administratorów. Należy to robić za pomocą prywatnych wiadomości.

6) Administratorzy oraz moderatorzy mogą posiadać również inne uprawnienia, wynikające z opcji jakie są dostępne w ramach aktualnej formy technicznej forum ? zależnie od używanych w danej chwili modów forum.

VI. Postanowienia końcowe
1) Ostateczna interpretacja regulaminu należy do administratorów.

2) Administratorzy zastrzegają sobie możliwość zmiany regulaminu.

3) W sprawach nieuregulowanych w regulaminie ostateczne decyzje podejmują administratorzy.

4) Wszelkie uwagi dotyczące regulaminu należy kierować za pomocą prywatnych wiadomości do Raleena, a w razie jego nieobecności do któregokolwiek z pozostałych administratorów.

5) Regulamin wchodzi w życie z chwilą ogłoszenia.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Ostatnio edytowano środa, 24 września 2008, 12:31 przez Raleen, łącznie edytowano 5 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 8 maja 2006, 15:15 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34274
Lokalizacja: Warszawa
Regulamin od obecnej chwili uważam za obowiązujący.

Dalej w tym temacie będę zamieszczał jedynie wprowadzane ewentualnie w przyszłości poprawki.

W ciągu najbliższego tygodnia tzn. do 15 maja przyjrzymy się jeszcze regulaminowi pod kątem literówek, błędów stylistycznych itp. jeśli coś się będzie zmieniac to tylko tego rodzaju sprawy.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 21 maja 2007, 16:55 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34274
Lokalizacja: Warszawa
W rozdziale II w punkcie 2 Regulaminu został dodany nowy podpunkt - podpunkt 11:

2. Zabrania się:

[...]

11) Dyskusji na tematy związane z bieżącą polityką wewnętrzną RP oraz wyrażania swoich poglądów politycznych w związku z bieżącą polityką wewnętrzną RP, jak również innych dyskusji politycznych prowadzących do kłótni i wprowadzających nieprzyjemną atmosferę na forum. W wyjątkowych przypadkach, o ile odniesienie takie jest niezbędne w związku z tematyką działu "Współczesne konflikty zbrojne", dopuszcza się odwoływanie się do treści politycznych, jednak wszystkie takie wypowiedzi podlegają szczególnej kontroli, a w przypadku uznania za nadmiernie upolitycznione będą usuwane.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.