Great Campaigns of American Civil War (AH/MMP)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące XIX wieku.
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4423
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Post autor: clown »

Nico - zgadza się tylko że Howard tłumaczył się, że nie dostał tego rozkazu a podpis był, że otrzymał go sztab a nie on sam osobiście. Dosć pokrętne tłumaczenie nieprawdaż :?:
Awatar użytkownika
Nico
Général de Division
Posty: 3838
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 10:50

Post autor: Nico »

clown pisze:Nico - zgadza się tylko że Howard tłumaczył się, że nie dostał tego rozkazu a podpis był, że otrzymał go sztab a nie on sam osobiście. Dosć pokrętne tłumaczenie nieprawdaż :?:
Dowódców korpusów Hooker nie mógł sobie dobierac, dowódca korpusu mógł sobie dobierać oficerów sztabu. Bez względu czy to prawdziwie, czy nie, tłumaczenie, sam sobie wziął takich oficerów sztabowych i jak mu nie donieśli rozkazu (w co wątpie) to jego wina.
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
Awatar użytkownika
Spooky:)
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 674
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Spooky:) »

Wiesz on raczej nie byl w stanie przekazac dowodzenia bo stracil przytomnosci po uderzeniu po tem na krotkie chwile ja odzyskiwal i nie sadze by od czlowieka w takim stanie mozna wymagac racjonalnego myslenia, to wlasnie od Coucha powinno sie go wymagac... A co do wycofania sie 3 Dnia to coz mozna powiedziec ze uratowalo to Gen. Lee bo on chcial znow atakowac a tym razem nie poszlo by mu juz tak latwo bo to czego nie udalo mu sie przeprowadzic pod Chancellorsvile wykonal pod Gettysburgiem a wszyscy wiemy jak to sie skonczylo... Coz wina za wycofanie sie Hookera 3 Dnia spada na jego kontuzje jak i idiote Sedgwicka ktory wpadl w panike gdy Early i McLaws go zatakowali i wysylal wiadomosci w jakim jest ciezkim polozeniu i ze zostanie zniszczony jak sie nie wycofa, oczywiscie po tym jak Armia Potomaku zaczela sie wycofywac nagle go olsnilo ze spokojnie moze sie utrzymac na przyczulku.
tstaszek
Adjoint
Posty: 728
Rejestracja: sobota, 18 marca 2006, 19:06
Lokalizacja: SKĄD SIĘ DA

Post autor: tstaszek »

Wielce prawdopodobne jest, że Howard ten rozkaz po prostu zlekceważył, ale żeby nie polecieć standardowo zwalił winę na poddanych :).
tstaszek
Adjoint
Posty: 728
Rejestracja: sobota, 18 marca 2006, 19:06
Lokalizacja: SKĄD SIĘ DA

Post autor: tstaszek »

Spooky:) pisze:Wiesz on raczej nie byl w stanie przekazac dowodzenia bo stracil przytomnosci po uderzeniu po tem na krotkie chwile ja odzyskiwal i nie sadze by od czlowieka w takim stanie mozna wymagac racjonalnego myslenia, to wlasnie od Coucha powinno sie go wymagac...
No cóż trzeba było przed bitwą ustalić pierwszeństwo w zastępstwach. Niestety armia Unii pod względem dyscypliny to raczej luzacka była, ale w kwestii starszeństwa dowódców to skrupulatna jak mało która :). Pod Gettysburgiem pierwszego dnia również sprzeczano się o to kto dowodzi przybywającymi na raty korpusami. W końcu w tej bitwie Konfederaja straciła gen. Jackson'a, który był twórcą całego sukcesu i jakoś armia się nie wycofała, nie tylko pozostała na swoich stanowiskach ale dalej atakowała i ostatecznie wygrała.
A co do działań Sedgwick'a, to już zupełnie śmieszna historia.
Generalnie nieudolność w kwestii organizacyjnej położyła całą kampanię.
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4423
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Post autor: clown »

Generalnie nieudolność w kwestii organizacyjnej położyła całą kampanię.
I dlatego jak rzucasz kostką w SLB na ilosć punktów ruchu dla jednostek Unii to najczęściej wypada 1 :D
Gram teraz SLB kampanię i powiem szczerze jestem w kropce. Grający Unią dostaje dodatkowe punkty za jednostki kawalerii korpusu Stonemana które opuszczą planszę przez południową krawędź a jednocześnie wiem, ze jednostki te bardzo się przydadzą na wiszącym w "powietrzu" prawym skrzydle wojsk Unii. Kolejny plus dla autora gry za ciekawe rozwiązanie punktacji :D
tstaszek
Adjoint
Posty: 728
Rejestracja: sobota, 18 marca 2006, 19:06
Lokalizacja: SKĄD SIĘ DA

Post autor: tstaszek »

clown pisze: I dlatego jak rzucasz kostką w SLB na ilosć punktów ruchu dla jednostek Unii to najczęściej wypada 1 :D
He he he Tobie też :) :).
Awatar użytkownika
Wallenstein
Sergent-Major
Posty: 172
Rejestracja: środa, 26 kwietnia 2006, 09:13
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Wallenstein »

A ty lepiej recovery prędziutko zrób :D
renald
Sous-lieutenant
Posty: 409
Rejestracja: czwartek, 4 stycznia 2007, 23:52
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Post autor: renald »

Czy ktoś z Kolegów posiada zasady zmienionych warunków zwycięstwa kampanii Here Come the Rebels, opublikowanych w magazynie Skirmisher?
Będę zobowiązany za użyczenie lub opisanie.
Awatar użytkownika
Antioch Seleucyda
Sous-lieutenant
Posty: 357
Rejestracja: wtorek, 12 marca 2013, 17:09
Been thanked: 1 time

Re: Great Campaigns of American Civil War (AH/MMP)

Post autor: Antioch Seleucyda »

Przepisy podstawowe ze strony http://www.multimanpublishing.com/Suppo ... fault.aspx
obowiązują także do Stonewall Last Battle ?
https://monitor-historyczny.pl/ - blog o książkach historycznych, historycznych grach wojennych i innych około historycznych sprawach.
renald
Sous-lieutenant
Posty: 409
Rejestracja: czwartek, 4 stycznia 2007, 23:52
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Great Campaigns of American Civil War (AH/MMP)

Post autor: renald »

Aby grać w starsze gry serii na zasadach systemowych przydałoby się posiadać upgrade kit (m.in. zmienione żetony) z magazynu Skirmisher.

Akurat nie mam SLB, ale myślę, że zbrodnią nie będzie jeśli zastosujesz podstawowe zasady systemowe bez żetonów.
Niemniej jednak, w takim przypadku radziłbym grać na zasadach oryginalnych uzupełnionych erratą.
Awatar użytkownika
Antioch Seleucyda
Sous-lieutenant
Posty: 357
Rejestracja: wtorek, 12 marca 2013, 17:09
Been thanked: 1 time

Re: Great Campaigns of American Civil War (AH/MMP)

Post autor: Antioch Seleucyda »

Jak spojrzałem na strone MMP to nie wydaje mi się aby były potrzebne nowe żetony, zresztą do tej części chyba nie było nic w skirmisherze. Ale czytałem na szybko, a na szybko to słabo po angielsku mi idzie.
https://monitor-historyczny.pl/ - blog o książkach historycznych, historycznych grach wojennych i innych około historycznych sprawach.
renald
Sous-lieutenant
Posty: 409
Rejestracja: czwartek, 4 stycznia 2007, 23:52
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Great Campaigns of American Civil War (AH/MMP)

Post autor: renald »

Mnie się z kolei wydaje, że wszyscy dowódcy do starszych gier serii byli "upgradowani" w Skirmisherze nr 1. Kiedyś dawno nawet porównywałem współczynniki. Ale nie upieram się.
Awatar użytkownika
Antioch Seleucyda
Sous-lieutenant
Posty: 357
Rejestracja: wtorek, 12 marca 2013, 17:09
Been thanked: 1 time

Re: Great Campaigns of American Civil War (AH/MMP)

Post autor: Antioch Seleucyda »

Renaldzie - a co uniemożliwia zastosowanie nowych reguł w Stonewallu?
https://monitor-historyczny.pl/ - blog o książkach historycznych, historycznych grach wojennych i innych około historycznych sprawach.
Awatar użytkownika
Leliwa
Hetman polny koronny
Posty: 5300
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Has thanked: 39 times
Been thanked: 256 times

Re: Great Campaigns of American Civil War (AH/MMP)

Post autor: Leliwa »

Nowe żetony ze Skirmishera nie są konieczne, tylko opcjonalne.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
ODPOWIEDZ

Wróć do „XIX wiek”