Commands and Colors: Napoleonics (GMT)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące XIX wieku.
Awatar użytkownika
leliwa
Général de Division Commandant de place
Posty: 4346
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Has thanked: 2 times
Been thanked: 24 times

Re: Commands and Colors: Napoleonics (GMT)

Post autor: leliwa » środa, 20 grudnia 2017, 11:00

Zajrzyj na BGG, może coś będzie. Ja na pewno nie tłumaczyłem.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
pietia2014
Adjudant-Major
Posty: 283
Rejestracja: wtorek, 14 października 2014, 13:42
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Commands and Colors: Napoleonics (GMT)

Post autor: pietia2014 » czwartek, 21 grudnia 2017, 16:49

Tłumaczenie CCN jest na Games Fanatic.
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... =1&t=10740

Ja przetłumaczyłem ponadto karty zwykle i taktyki z dodatku Generals, Marshals, Tacticians. W formie wkładek do koszulek.
stanley
Carabinier
Posty: 27
Rejestracja: niedziela, 20 sierpnia 2017, 11:06

Re: Commands and Colors: Napoleonics (GMT)

Post autor: stanley » niedziela, 14 stycznia 2018, 14:27

Dzięki za informacje.
A przy okazji poszukuje drewnianych kości do Commands & Colors Napoleonics czy ktoś wie gdzie takowe można nabyć?
McNab
Carabinier
Posty: 20
Rejestracja: piątek, 9 września 2016, 12:59
Been thanked: 1 time

Re: Commands and Colors: Napoleonics (GMT)

Post autor: McNab » wtorek, 16 stycznia 2018, 10:56

Po co Ci akurat drewniane? Zakupiłem plastikowe (czy raczej zwykłe, bo nie wiem czy kości są robione konkretnie z plastiku) o pustych ściankach, na których można nalepić wydrukowane oznaczenia.
stanley
Carabinier
Posty: 27
Rejestracja: niedziela, 20 sierpnia 2017, 11:06

Re: Commands and Colors: Napoleonics (GMT)

Post autor: stanley » środa, 17 stycznia 2018, 17:28

Chodzi mi o gotowe kości do tej gry bo na pewno mają większą wytrzymałość, a rzeczywiście plastikowe też mogą być.
Awatar użytkownika
leliwa
Général de Division Commandant de place
Posty: 4346
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Has thanked: 2 times
Been thanked: 24 times

Re: Commands and Colors: Napoleonics (GMT)

Post autor: leliwa » czwartek, 8 marca 2018, 11:41

Z lat 1813-1814 cała masa. Najwięcej chyba w pruskim dodatku i w 5 rozszerzeniu. Choć są i u Moskali.

http://www.commandsandcolors.net

3 u Moskali z 1814
5 u Prusaków
12 z 5 rozszerzenia (9 z kampanii 1813)
Epickie Mockern i Laon
Tyle oficjalne
Poza tym 10 Brada Hursta (z czego aż 5 o Lutzen - wszystkie o kampanii letnio-jesiennej 1813)
5 Michaela Dippela z czego La Grande Battle - Laon.
razem 37 z czego 2 epickie i 1 LGB
A to tylko niemiecko-francuski teatr działań. Bo są jeszcze działania na froncie hiszpańsko-francuskim. A te mamy zarówno w podstawce jak i w 5 rozszerzeniu.

Jak chcesz grać bitwy z kampanii 1813 roku w Niemczech to zestaw minimalny to: Podstawka, Moskale, Austriacy, Prusacy, 5 rozszerzenie Marszałkowie, Generałowie i Taktycy. Bez Epic i Spaniardów. Oczywiście, jeśli nie interesują cie epickie starcia.

Od biedy można też grać bez piątego dodatku (pobierając ze strony scenariusze "piątki") ale wtedy masz tylko talie podstawową, która jest uboższa i nie masz kart taktycznych.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
drab
Caporal-Fourrier
Posty: 88
Rejestracja: sobota, 13 sierpnia 2016, 23:09
Lokalizacja: Warszawa

Re: Commands and Colors: Napoleonics (GMT)

Post autor: drab » piątek, 26 października 2018, 16:07

Tak czytam i czytam (naszła mnie ochota na coś XIX w) i opinia Neobergera bardzo mnie przekonuje do tej gry.
Proste zasady mogą pozwalać na przedstawienie wielu aspektów i to wcale nie powinno ich dyskwalifikować.

Aby to jakoś uzasadnić posłużę się przykładem gier Dywizjon 303 i Eskadra 111 wydanych przez IPN. Proste zasady, ale oddają bardzo wiele - prędkość można zamienić na siłę ataku, dzięki prędkości można założyć, że masz przewagę wysokości, zaskoczenia od słońca itp.
Fakt, gry te po iluś partiach przypominają grę w kółko i krzyżyk, ale wcale nie dlatego, że są takie proste, ale dlatego że plansza jest taka mała - parę sztuk i rodzajów jednostek więcej dobrze by tej grze zrobiło, ale nie byłaby już dla dzieci.
Zwracam uwagę, że nie dla dzieci, które grają z ojcami, ale dla dzieci w szkołach, które uczą się historii i niekoniecznie ją lubią (a tak może polubią).
Sprzedam francuski karabin z drugiej wojny światowej. Nie używany, raz rzucony na ziemię.
ODPOWIEDZ

Wróć do „XIX wiek”