Guns of Gettysburg (Simmons Games)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące XIX wieku.
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4423
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Guns of Gettysburg (Simmons Games)

Post autor: clown »

Na razie pluję sobie w brodę, że w jednym momencie odpuściłem i dałem Hold zamiast cisnąć dalej i atakować, no ale potem bym został zupełnie bez artylerii, więc coś za coś :) i nie kręć z Żelazną Brygadą, bo chłopaki już tam się gdzieś czają :)
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
Kristo.kk
Adjoint
Posty: 705
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2008, 18:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 84 times

Re: Guns of Gettysburg (Simmons Games)

Post autor: Kristo.kk »

Panowie przygotujcie proszę, choć jedno zdjęcie z komentarzem.
Zróbcie przyjemność tym, którzy gry jeszcze nie mają.
Awatar użytkownika
Neoberger
Général de Brigade
Posty: 2098
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Guns of Gettysburg (Simmons Games)

Post autor: Neoberger »

Warto kupić?
Napiszcie coś więcej bo z nerwów człowieka w ten upał cholera bierze! ;-)
Berger
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4423
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Guns of Gettysburg (Simmons Games)

Post autor: clown »

Jeszcze nie masz? Do sklepu marsz! :)
Tutaj do poczytania wrażenia z rozgrywki rocznicowej:
http://wojennik.pl/wp/?p=528
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
yanoo
Sergent
Posty: 106
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 00:15
Has thanked: 1 time

Re: Guns of Gettysburg (Simmons Games)

Post autor: yanoo »

clown pisze:Jeszcze nie masz? Do sklepu marsz! :)
A to idzie gdzieś nabyć w sklepie? Myślałem, że tylko kickstarter/histogame preorder póki co :>
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4423
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Guns of Gettysburg (Simmons Games)

Post autor: clown »

"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
Neoberger
Général de Brigade
Posty: 2098
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Has thanked: 5 times
Been thanked: 125 times

Re: Guns of Gettysburg (Simmons Games)

Post autor: Neoberger »

Tylko skąd te piniądze brać i miejsce w domu na te pudła :?:
Berger
renald
Sous-lieutenant
Posty: 409
Rejestracja: czwartek, 4 stycznia 2007, 23:52
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Guns of Gettysburg (Simmons Games)

Post autor: renald »

Kurka wódka. Dostałem dziś grę. Niestety dwa żetony federalnej artylerii są uszkodzone na rewersie. Niby błahostka, a chyba rozkłada całą grę. Mam nadzieję, że Mercury Games dośle mi zamienniki. Nieodzownym wydawałoby się dodanie kilku pustych żetonów w arkuszu.

Swoją drogą, to ile powinno być tych battle tokenów? Na pudełku stoi, że 80.
Mnie wychodzi cały czas 79 :)
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4423
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Guns of Gettysburg (Simmons Games)

Post autor: clown »

Gry pod ręką nie mam, ale chyba powinno być 79 (40 Unia, i 39 Konfederaci). Możesz sprawdzić w tym linku arkusz:
http://www.simmonsgames.com/products/Ge ... h2010.html
Co prawda to wersja Simmonsa, ale tutaj nie zmieniła się ilość tokenów, więc ta wersja powinna być aktualna.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
renald
Sous-lieutenant
Posty: 409
Rejestracja: czwartek, 4 stycznia 2007, 23:52
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Guns of Gettysburg (Simmons Games)

Post autor: renald »

Tak, sprawdzałem na stronie Simmonsa i tam jest 79 tokenów.
Wolę się jednak publicznie upewnić :)

Mercury Games milczy w sprawie dosłania zamienników. Zaczynam być poirytowany. Na razie z gry jest kiszka.
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Re: Guns of Gettysburg (Simmons Games)

Post autor: Andy »

renald pisze:Mercury Games milczy w sprawie dosłania zamienników.
Nie to co Bowen w czasach gdy był zdrowy i sam wydawał swoje gry. Brakujące metalowe elementy dowódców korpusów z NT dotarły do mnie w kilka dni po wysłaniu maila z prośbą o nie.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4423
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Guns of Gettysburg (Simmons Games)

Post autor: clown »

Mogę zasugerować jedno rozwiązanie (do chwili kiedy MG ocknie się i zacznie solidnie obsługiwać swoich klientów), które ja będę stosować z uwagi na fakt, że ciągłe szuranie tokenami po stole jakoś tak średnio mnie kręci - użyj jakiegoś płóciennego woreczka, z któego będziesz losował tokeny. Wtedy uszkodzenie rewersu nie będzie miało dla Ciebie znaczenia, bo i tak nie będziesz widzieć co losujesz.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
renald
Sous-lieutenant
Posty: 409
Rejestracja: czwartek, 4 stycznia 2007, 23:52
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Guns of Gettysburg (Simmons Games)

Post autor: renald »

Woreczki/kubeczki przyszły mi od razu do głowy. Tokeny będzie trzeba ustawiać na podstawce do góry nogami, bo uszkodzone są górne rogi.
Ale co z umieszczaniem tokenów na planszy? Jak clownie po kilku rozgrywkach oceniasz możliwy wpływ „znaczonych” tokenów na rozgrywkę? Najpierw umieszcza żetony obrońca, a potem atakujący…
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4423
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Guns of Gettysburg (Simmons Games)

Post autor: clown »

W przypadku tokenów atakującego nie ma to znaczenia, bo umieszczasz je po obrońcy, więc ten drugi już nic nie wymyśli. Problem natomiast, jeśli "znaczone" tokeny będzie umieszczał obrońca - znając ich wartość, atakujący może sobie przeliczyć, czy będzie musiał użyć swojej artylerii, żeby wygrać starcie. Oczywiście użycie artylerii w ataku ma jeden cel - zebranie trzech punktów siły dla każdej pozycji, z której strzela artyleria, bo tylko wtedy daje to korzyści w postaci niszczenia artylerii obrońcy, dodawania modyfikatorów w ataku. Artyleria w obronie może mieć mniejszą siłę, jeśli bronimy się na wzgórzu, bo dostajemy dodatkowe mody za pozycję. Ewentualnie można deklarować jako obrońca: "Ta pozycja - dwa tokeny, tamta - jeden token" i gdzieś ukryte przed wzrokiem przeciwnika trzymać, ale to w sumie taki półśrodek.
Inna sprawa, która jeszcze mnie nurtuje po rozgrywkach - w grze na żywo widać ILE przeciwnik ma tokenów. Jest to dość istotna informacja, bo np. deklaracja ataku blokuje dobieranie nowych tokenów, ewentualnie możliwe jest przytrzymywanie przeciwnika deklarowaniem krótszych etapów, żeby za szybko sobie tokenów nie uzupełnił. Nie mówiąc już o tym, że widzimy ile zużył już tokenów w ataku/obronie i czy jeszcze będzie mógł kolejne wystawić.
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
renald
Sous-lieutenant
Posty: 409
Rejestracja: czwartek, 4 stycznia 2007, 23:52
Has thanked: 4 times
Been thanked: 16 times

Re: Guns of Gettysburg (Simmons Games)

Post autor: renald »

MG powiedziało, ze mi wyśle żetony. Oby doszły.
clown pisze: Inna sprawa, która jeszcze mnie nurtuje po rozgrywkach - w grze na żywo widać ILE przeciwnik ma tokenów. Jest to dość istotna informacja, bo np. deklaracja ataku blokuje dobieranie nowych tokenów, ewentualnie możliwe jest przytrzymywanie przeciwnika deklarowaniem krótszych etapów, żeby za szybko sobie tokenów nie uzupełnił. Nie mówiąc już o tym, że widzimy ile zużył już tokenów w ataku/obronie i czy jeszcze będzie mógł kolejne wystawić.
No to trochę zgrzyt. Pozostają zasłonki?
ODPOWIEDZ

Wróć do „XIX wiek”