Strona 1 z 1

Freedom! (Phalanx)

: niedziela, 31 marca 2019, 10:16
autor: Raleen
Zapowiedź gry na Portalu Strategie i informacja o kampanii kickstarterowej:

http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=118

Re: Freedom! (Phalanx)

: wtorek, 30 czerwca 2020, 17:58
autor: Karel W.F.M. Doorman
Grałem dwa razy z Leliwą i dwa razy przegrałem Turkami. Arcyfajna i klimatyczna gra o oblężeniach i szturmach greckiego miasta w czasie greckiej wojny o niepodległość.

Re: Freedom! (Phalanx)

: sobota, 4 lipca 2020, 10:22
autor: leliwa
Turcy (i Egipcjanie) musza dobrze zrównoważyć wysiłek włożony w ostrzały i szturmy oraz w zaopatrzenie w pieniądze, amunicję i żywność.

Re: Freedom! (Phalanx)

: sobota, 4 lipca 2020, 10:26
autor: Raleen
Obserwowałem kiedyś na Polach Chwały jak Leliwa grał. Niestety zajęty byłem innymi rzeczami, a czasami żałuję, że się nie przyłączyłem.

Pytanie mam do Was, czy to jednak jest bardziej euro, czy "nasze" ;). Dostrzegacie tam to coś co czyni różnicę? ;)

Re: Freedom! (Phalanx)

: niedziela, 5 lipca 2020, 13:30
autor: Leo
Ja grałem raz i nie dostrzegłem w tym tytule nic "eurowego" oprócz klocuszków. To rasowa gra wojenna - z dużą liczbą decyzji do podjęcia i z dużą liczbą walk rozstrzyganych rzutami kostką.

Re: Freedom! (Phalanx)

: niedziela, 5 lipca 2020, 14:08
autor: Raleen
Ok, ale decyzje i rzuty kostką występują też w eurograch (chociaż te ostatnie mniej...). Raczej pytanie na ile występuje optymalizacja, w Waszej ocenie oczywiście.

Re: Freedom! (Phalanx)

: niedziela, 5 lipca 2020, 15:52
autor: Leo
Jak najbardziej. I jest też dużo historycznego chromu. Na pewno nie jest to gra o niczym.

Re: Freedom! (Phalanx)

: poniedziałek, 6 lipca 2020, 08:18
autor: Karel W.F.M. Doorman
To jest gra o oblężeniu i szturmach. Brakuje jedynie realnie oddanych (w sensie z imienia i nazwiska) jednostek, za to odniesienie historyczne mają karty, na których przedstawiono albo rzeczywiste wydarzenia albo różne postacie, także rzeczywiste..

Re: Freedom! (Phalanx)

: poniedziałek, 6 lipca 2020, 09:22
autor: leliwa
Mimo, że informacja historyczna zawarta w grze jest uboga i skupia się raczej na kartach. Nie ma żadnego rysu historycznego, oprócz dosłownie kilku zdań wstępu. Zapewne ze względu na "rynkowe wymogi poprawności historycznej", czyli "żeby nie urazić nikogo" strony to nie Turcy Osmańscy a "Imperium", Egipcjanie to tylko "Sojusznicy", zaś Grecy to jedynie "Insurgenci". Nazwy te nasuwają mi taką myśl, że gdyby nie nazwa obleganego miasta i okolicznych miejscowości, oraz tytuły kart i króciutkie informacje na nich (1-2 zdania maleńką kursywą), to równie dobrze oblężenie mogłoby się toczyć w wymyślonym świecie, takim jak świat Gwiezdnych Wojen. Może i o to chodziło, żeby zachęcić klientelę nie-historyczną. To taka szpileczka, bo gra jako gra wojenna poza tym jest bardzo w porządku, jeśli nie liczyć niedoróbek na torach i przeszarżowania kolorystycznego mapy (co nieco psuje czytelność).