Strona 5 z 7

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

: środa, 19 września 2018, 09:41
autor: Santa

Kod: Zaznacz cały

Przecież napisałem wyraźnie - to, jest ok.
Problemem dla mnie jest to, że na wschodzie praktycznie nic się nie dzieje.
To nie jest ok, bo wojna rozstrzygnęła się na Wschodzie :). Świadczy o tym kapitulacja głównych armii, koncentracja najlepszych dowódców i wojska obu stron.

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

: środa, 19 września 2018, 10:00
autor: RAJ
Dokładniej mówiąc, główny wysiłek obu stron był na Wschodzie ale wojna rozstrzygnęła się na Zachodzie i Południu. :)
Niestety tego głównego wysiłku w tej grze nie widać. :(

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

: środa, 19 września 2018, 10:05
autor: Santa
Eeee, a skąd pomysł, że rozstrzygnęła się na Zachodzie?

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

: czwartek, 20 września 2018, 00:11
autor: Leliwa
Santa pisze:Eeee, a skąd pomysł, że rozstrzygnęła się na Zachodzie?
Plan Anakonda, zajęcie Nowego Orleanu i doliny Missisipi, blokada morska, czyli zaduszenie ekonomiczne Konfederacji. Od kapitulacji Vicksburga, w 1863 roku który był ostatnim punktem oporu łączącym konfederackie Trans-Missisipi z resztą terytorium zasadnicza część Konfederacji była otoczona i blokowana przez Unię.

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

: piątek, 21 września 2018, 11:54
autor: Santa
Żeby nie pisać w niewłaściwym dziale, odpowiedziałem tutaj: http://www.strategie.net.pl/viewtopic.p ... 33#p363433

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

: poniedziałek, 5 listopada 2018, 14:05
autor: yanoo
Hej, wiadomo coś, kiedy polska wersja trafi do graczy? :)

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

: poniedziałek, 3 grudnia 2018, 07:57
autor: adalbert
Dobra, gra już jest.
Do tych, którzy już grali, jak to w końcu jest: jeżeli lokacja jest contested, to wjechanie moimi nowymi siłami do mojej części powoduje bitwę/może spowodować bitwę z automatu/jako dodatkową akcję? Wjechanie z flanki nowymi siłami do części przeciwnika: nie jest możliwe; jest możliwe i powoduje bitwę, w której biorą udział tylko wjeżdżające oddziały/również oddziały z mojej części lokacji?

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

: poniedziałek, 3 grudnia 2018, 08:29
autor: RAJ
adalbert pisze:Do tych, którzy już grali, jak to w końcu jest: jeżeli lokacja jest contested, to wjechanie moimi nowymi siłami do mojej części 1) powoduje bitwę/ 2) może spowodować bitwę z automatu/ 3) jako dodatkową akcję? Wjechanie z flanki nowymi siłami do części przeciwnika: 4) nie jest możliwe; 5) jest możliwe i powoduje bitwę, w której biorą udział tylko wjeżdżające oddziały/ również oddziały z mojej części lokacji?
Pisze z pamięci ale powinno być ok.
1) nie
2) tak ale tylko jeżeli nie wjechałeś koleją
3) tak jeżeli wjechałeś koleją
4) jest możliwe
5) w bitwie biorą udział oddziały wjeżdżające ale obecne mogą się za darmo dołączyć

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

: poniedziałek, 3 grudnia 2018, 09:23
autor: adalbert
Dzięki, ogólnie system wydaje się bardzo prosty, ale jednak opisany w sposób zbyt lakoniczny, co mnie wkurza. Wydaje mi się, że np. sytuacja wjazdu koleją z flanki na część przeciwnika w contested area, nie jest w zasadach w ogóle przewidziana.

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

: wtorek, 4 grudnia 2018, 16:08
autor: Neoberger
Na BGG problemy z przepisami mają Anglicy i prawnicy. :D

Wejście na pole koleją powoduje możliwość walki (na pole wspólne). Nie trzeba dodatkowej akcji.

Lepszy numer i niewiadome są z fortami.

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

: wtorek, 4 grudnia 2018, 19:27
autor: adalbert
Jakoś tam zaliczam się do tej drugiej grupy. Cóż, jeżeli chodzi o przepisy, to zazwyczaj diabeł tkwi w szczegółach, ale tutaj tych sytuacji szczególnych to naprawdę tylko kilka wypadało opisać, opatrzyć przykładami. Dziwię się, że tego nie zrobiono.

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

: środa, 5 grudnia 2018, 08:30
autor: RAJ
Neoberger pisze:Na BGG problemy z przepisami mają Anglicy i prawnicy. :D
Ani jedno ani drugie nie jest jakąś specjalną rekomendacją.

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

: czwartek, 6 grudnia 2018, 08:52
autor: Kosma
Strasznie słabo to wypada, instrukcja zaledwie kilka kartek, a ilość pytań i niejasności na BGG przytłaczająca. Jestem zażenowany.

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

: czwartek, 6 grudnia 2018, 09:01
autor: RAJ
Znakomita większość z tych pytań wynika z braku zrozumienia tego co się czyta tudzież przeintelektualizowania w doszukiwaniu się drugiego dna.
Owszem, może być kilka wątpliwości ale bez przesady.
Ludzie przyzwyczaili się do instrukcji na 40 stron gdzie każda pierdoła jest rozpisana na osobny paragraf i powtórzona 5 razy.

To prosta gra, z prostą instrukcją, z założenia otwarta na eurograczy i osoby nie związane z grami wojennymi - co niejako wymusza prostą niewielką instrukcję.

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

: czwartek, 6 grudnia 2018, 13:00
autor: adalbert
Zgadza się, gra jest otwarta na eurograczy, a to własnie oni bardzo nie lubią niejasności mechanicznych, bo właśnie mechaniką się głównie przejmują i zabawa nią jest tym, co ich kręci. Szczególnie wkurzają niejasności, których można było z łatwością uniknąć przy pomocy dosłownie kilku doprecyzowań.