Lincoln (PSC/PHALANX)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące XIX wieku.
Santa
Sergent-Major
Posty: 162
Rejestracja: środa, 8 maja 2013, 12:45
Been thanked: 1 time

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

Post autor: Santa » środa, 19 września 2018, 09:41

Kod: Zaznacz cały

Przecież napisałem wyraźnie - to, jest ok.
Problemem dla mnie jest to, że na wschodzie praktycznie nic się nie dzieje.
To nie jest ok, bo wojna rozstrzygnęła się na Wschodzie :). Świadczy o tym kapitulacja głównych armii, koncentracja najlepszych dowódców i wojska obu stron.
RAJ
Général de Brigade
Posty: 2942
Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Has thanked: 27 times
Been thanked: 39 times

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

Post autor: RAJ » środa, 19 września 2018, 10:00

Dokładniej mówiąc, główny wysiłek obu stron był na Wschodzie ale wojna rozstrzygnęła się na Zachodzie i Południu. :)
Niestety tego głównego wysiłku w tej grze nie widać. :(
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Santa
Sergent-Major
Posty: 162
Rejestracja: środa, 8 maja 2013, 12:45
Been thanked: 1 time

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

Post autor: Santa » środa, 19 września 2018, 10:05

Eeee, a skąd pomysł, że rozstrzygnęła się na Zachodzie?
Awatar użytkownika
leliwa
Général de Division Commandant de place
Posty: 4304
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:00
Lokalizacja: środkowe Nadwieprze
Has thanked: 1 time
Been thanked: 21 times

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

Post autor: leliwa » czwartek, 20 września 2018, 00:11

Santa pisze:Eeee, a skąd pomysł, że rozstrzygnęła się na Zachodzie?
Plan Anakonda, zajęcie Nowego Orleanu i doliny Missisipi, blokada morska, czyli zaduszenie ekonomiczne Konfederacji. Od kapitulacji Vicksburga, w 1863 roku który był ostatnim punktem oporu łączącym konfederackie Trans-Missisipi z resztą terytorium zasadnicza część Konfederacji była otoczona i blokowana przez Unię.
"Z kości moich powstanie mściciel"
Napis na grobie Stanisława Żółkiewskiego w Żółkwi.
Santa
Sergent-Major
Posty: 162
Rejestracja: środa, 8 maja 2013, 12:45
Been thanked: 1 time

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

Post autor: Santa » piątek, 21 września 2018, 11:54

Żeby nie pisać w niewłaściwym dziale, odpowiedziałem tutaj: http://www.strategie.net.pl/viewtopic.p ... 33#p363433
Awatar użytkownika
yanoo
Sergent
Posty: 108
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 00:15
Has thanked: 1 time

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

Post autor: yanoo » poniedziałek, 5 listopada 2018, 14:05

Hej, wiadomo coś, kiedy polska wersja trafi do graczy? :)
adalbert
Colonel en second
Posty: 1333
Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

Post autor: adalbert » poniedziałek, 3 grudnia 2018, 07:57

Dobra, gra już jest.
Do tych, którzy już grali, jak to w końcu jest: jeżeli lokacja jest contested, to wjechanie moimi nowymi siłami do mojej części powoduje bitwę/może spowodować bitwę z automatu/jako dodatkową akcję? Wjechanie z flanki nowymi siłami do części przeciwnika: nie jest możliwe; jest możliwe i powoduje bitwę, w której biorą udział tylko wjeżdżające oddziały/również oddziały z mojej części lokacji?
RAJ
Général de Brigade
Posty: 2942
Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Has thanked: 27 times
Been thanked: 39 times

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

Post autor: RAJ » poniedziałek, 3 grudnia 2018, 08:29

adalbert pisze:Do tych, którzy już grali, jak to w końcu jest: jeżeli lokacja jest contested, to wjechanie moimi nowymi siłami do mojej części 1) powoduje bitwę/ 2) może spowodować bitwę z automatu/ 3) jako dodatkową akcję? Wjechanie z flanki nowymi siłami do części przeciwnika: 4) nie jest możliwe; 5) jest możliwe i powoduje bitwę, w której biorą udział tylko wjeżdżające oddziały/ również oddziały z mojej części lokacji?
Pisze z pamięci ale powinno być ok.
1) nie
2) tak ale tylko jeżeli nie wjechałeś koleją
3) tak jeżeli wjechałeś koleją
4) jest możliwe
5) w bitwie biorą udział oddziały wjeżdżające ale obecne mogą się za darmo dołączyć
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
adalbert
Colonel en second
Posty: 1333
Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

Post autor: adalbert » poniedziałek, 3 grudnia 2018, 09:23

Dzięki, ogólnie system wydaje się bardzo prosty, ale jednak opisany w sposób zbyt lakoniczny, co mnie wkurza. Wydaje mi się, że np. sytuacja wjazdu koleją z flanki na część przeciwnika w contested area, nie jest w zasadach w ogóle przewidziana.
Awatar użytkownika
Neoberger
Adjudant Commandant
Posty: 1971
Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
Lokalizacja: Wwa
Has thanked: 2 times
Been thanked: 33 times

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

Post autor: Neoberger » wtorek, 4 grudnia 2018, 16:08

Na BGG problemy z przepisami mają Anglicy i prawnicy. :D

Wejście na pole koleją powoduje możliwość walki (na pole wspólne). Nie trzeba dodatkowej akcji.

Lepszy numer i niewiadome są z fortami.
Berger
adalbert
Colonel en second
Posty: 1333
Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

Post autor: adalbert » wtorek, 4 grudnia 2018, 19:27

Jakoś tam zaliczam się do tej drugiej grupy. Cóż, jeżeli chodzi o przepisy, to zazwyczaj diabeł tkwi w szczegółach, ale tutaj tych sytuacji szczególnych to naprawdę tylko kilka wypadało opisać, opatrzyć przykładami. Dziwię się, że tego nie zrobiono.
RAJ
Général de Brigade
Posty: 2942
Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Has thanked: 27 times
Been thanked: 39 times

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

Post autor: RAJ » środa, 5 grudnia 2018, 08:30

Neoberger pisze:Na BGG problemy z przepisami mają Anglicy i prawnicy. :D
Ani jedno ani drugie nie jest jakąś specjalną rekomendacją.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
Kosma
Caporal-Fourrier
Posty: 94
Rejestracja: piątek, 13 czerwca 2014, 23:57

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

Post autor: Kosma » czwartek, 6 grudnia 2018, 08:52

Strasznie słabo to wypada, instrukcja zaledwie kilka kartek, a ilość pytań i niejasności na BGG przytłaczająca. Jestem zażenowany.
RAJ
Général de Brigade
Posty: 2942
Rejestracja: czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Has thanked: 27 times
Been thanked: 39 times

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

Post autor: RAJ » czwartek, 6 grudnia 2018, 09:01

Znakomita większość z tych pytań wynika z braku zrozumienia tego co się czyta tudzież przeintelektualizowania w doszukiwaniu się drugiego dna.
Owszem, może być kilka wątpliwości ale bez przesady.
Ludzie przyzwyczaili się do instrukcji na 40 stron gdzie każda pierdoła jest rozpisana na osobny paragraf i powtórzona 5 razy.

To prosta gra, z prostą instrukcją, z założenia otwarta na eurograczy i osoby nie związane z grami wojennymi - co niejako wymusza prostą niewielką instrukcję.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."
adalbert
Colonel en second
Posty: 1333
Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

Post autor: adalbert » czwartek, 6 grudnia 2018, 13:00

Zgadza się, gra jest otwarta na eurograczy, a to własnie oni bardzo nie lubią niejasności mechanicznych, bo właśnie mechaniką się głównie przejmują i zabawa nią jest tym, co ich kręci. Szczególnie wkurzają niejasności, których można było z łatwością uniknąć przy pomocy dosłownie kilku doprecyzowań.
ODPOWIEDZ

Wróć do „XIX wiek”