Lincoln (PSC/Phalanx)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące XIX wieku.
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1498
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

Lincoln (PSC/Phalanx)

Post autor: ozy »

Wydajemy w tym roku nową grę Martina Wallace'a - Lincoln. Bardzo szybką, strategiczną grę karcianą o wojnie secesyjnej. Tytuł wydaje PSC, zdecydowaliśmy się dołączyć do nich z polską edycją, bo gra w bardzo zgrabny sposób przedstawia ten konflikt. Taki współczesny A House Divided.

Obrazek

Kampania na Kickstarterze potrwa 15 dni: https://www.kickstarter.com/projects/19 ... escription Dla wspierających nieco niższa cena plus kilka ekskluzywnych dodatków. Już się ufundowała. :)

Polska edycja powinna trafić do dystrybucji jesienią.

Obrazek
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
adalbert
Général de Brigade
Posty: 2058
Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 87 times
Been thanked: 186 times

Re: Lincoln [PSC/PHALANX]

Post autor: adalbert »

Wesprę. Mam tylko pytanie: jak to będzie z kosztami wysyłki, jeżeli dorzucę jedną z gier PSC/Worthington dostępnych jako zakup opcjonalny?
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1498
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

Re: Lincoln [PSC/PHALANX]

Post autor: ozy »

Dzięki!

Wydajemy bez względu na wynik kampanii.

Co do kosztu dostawy z inną grą PSC - nie powinien się znacząco zmienić, po prostu dorzuca ją nam do głównego transportu, zatem zamawiaj swobodnie.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4423
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Lincoln [PSC/PHALANX]

Post autor: clown »

Szczecin wspiera :!: Konfederację rzecz jasna :P
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
adalbert
Général de Brigade
Posty: 2058
Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 87 times
Been thanked: 186 times

Re: Lincoln [PSC/PHALANX]

Post autor: adalbert »

Kampania ma bardzo dobre tempo. Myślę, że spokojnie pęknie ostatni SG, jakim na razie jest drugi egzemplarz zasad (serio? przecież tam jest dosłownie kilka zasad i ikon na krzyż). Ciekawe, czy jeszcze mają coś sensownego w zanadrzu, czy - jak to bywa przy kampaniach gier wojennych firm typu Worthington/Columbia Games - nie grzeszą pomysłowością w tym względzie i tak naprawdę robią sobie przedsprzedaż.
Z drugiej strony, co by tu można jeszcze dodać? Dodatkowe karty zwykle wydają się naturalne, ale chyba niekoniecznie w przypadku Lincolna, gdzie ich ograniczona ilość wydaje się należeć do sedna gry...
Awatar użytkownika
Herman
Lieutenant
Posty: 593
Rejestracja: poniedziałek, 24 października 2011, 17:05
Lokalizacja: ukochana Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: Lincoln [PSC/PHALANX]

Post autor: Herman »

Również wsparłem i czekam z niecierpliwością.
Jeśli chodzi o SG to chyba ten za 35k jest ostatnim zaplanowanym.

A tu opis rozgrywki:
http://www.consimworld.com/2018/05/09/l ... iew-video/
adalbert
Général de Brigade
Posty: 2058
Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 87 times
Been thanked: 186 times

Re: Lincoln [PSC/PHALANX]

Post autor: adalbert »

Gdyby dali 2 pomoce gracza i może card manifest dla każdej ze stron, miałoby to wg mnie większy sens, tylko wymagałoby dodatkowego wysiłku. Grafika na insercie, grafika na drugiej stronie mapy np. z zaznaczonymi miejscami ważniejszych bitew itp. itd. Jak się chce, to można spokojnie coś jeszcze dodać, bo już widać, że ostatni cel będzie znacznie przekroczony.
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1498
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

Re: Lincoln [PSC/PHALANX]

Post autor: ozy »

Dzięki za wsparcie i pomysły, przekazane do PSC. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4423
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Lincoln [PSC/PHALANX]

Post autor: clown »

"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1498
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

Re: Lincoln [PSC/PHALANX]

Post autor: ozy »

Jest i odpowiedź wydawcy, jak widać Marko nie miał czasu popróbować różnych taktyk przed werdyktem. Zresztą nie pierwszy raz. ;)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
rastula
Sergent-Major
Posty: 154
Rejestracja: piątek, 27 września 2013, 14:03
Lokalizacja: Kernwerk
Kontakt:

Re: Lincoln [PSC/PHALANX]

Post autor: rastula »

Przy takim przerobie który on robi na yt (a bierze przecież na warsztat wiele ciężkich tytułów) to ja mu w nic nie wierzę :).
adalbert
Général de Brigade
Posty: 2058
Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 87 times
Been thanked: 186 times

Re: Lincoln [PSC/PHALANX]

Post autor: adalbert »

Hmm. Na dwoje babka wróżyła. Z jednej strony nie za bardzo wierzę, że gra przeszła naprawdę intensywne zewnętrzne testy wycinające strategie wygrywające (Lincoln chyba nie ma Vassala, a niby z kim miał go Wallace testować w tej Nowej Zelandii - z własna żoną? Nie mam też zbytniej wiary w optymalizacyjne umiejętności rozmaitych starszych panów zza oceanu). Poza tym wpadki z balansem nawet w świetnych grach dwuosobowych się zdarzają, czego przykładem może być Wir Sind das Volk, gdzie autorzy przeoczyli dość prostą strategię wygrywającą, co na szczęście dało się naprawić przez korektę zasad. Z drugiej strony, przy tego typu grach bywa tak, że tzw. strategie wygrywające działają, dopóki ktoś nie znajdzie kontrstraegii (vide Hands in the Sea), co stanowi o pięknie tych gier i daje poczucie, że wciąż się coś nowego odkrywa/czegoś nowego uczy.
W sumie też dobrze, że ktoś sygnalizuje potencjalny problem przed wydaniem gry, ale z kolei może to wpłynąć na wyhamowanie kampanii i odblokowanie mniejszej ilości SG...
Powinni poprosić Judda Vance'a o stworzenie modułu Vassala (widziałem w komentarzach na KS, że chyba sam się zaoferował) i testować do upadłego.
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4423
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 8 times

Re: Lincoln [PSC/PHALANX]

Post autor: clown »

Judd Vance zrezygnował z Lincolna:
https://www.boardgamegeek.com/blogpost/ ... ge-lincoln
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Miku
Sergent-Major
Posty: 194
Rejestracja: poniedziałek, 30 grudnia 2013, 17:16
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 13 times

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

Post autor: Miku »

Ja śledzę wątek niczym serial kryminalny :) Czekam na kolejne zwroty akcji!
Awatar użytkownika
yanoo
Sergent
Posty: 106
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 00:15
Has thanked: 1 time

Re: Lincoln (PSC/PHALANX)

Post autor: yanoo »

Jest i oficjalna odpowiedź:
Update on the “Manassas Hammer”

As many of you have read, Marco’s review of Lincoln threw up what he’s coined the “Manassas Hammer”, concerning balance of play. Like everyone else, we’re very respectful of Marco’s opinions on boardgaming and pay attention to what he says in his reviews.

This means that we’re in the process of examining his concerns to establish if this affects gameplay more than we’ve established in our and Martin’s playtesting. We’re working closely with Martin and our partners to analyze this – we know that it should be tough for the Union player to win, but not unachievable.

We will post further updates when we have news, but wanted to let you all know that we’re not ignoring this. Please be assured that we’re busily working away on this in the background even if we’re not responding to all of the messages on here.
ODPOWIEDZ

Wróć do „XIX wiek”