Lincoln (PSC/PHALANX)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące XIX wieku.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1535
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

Lincoln (PSC/PHALANX)

Post autor: ozy » środa, 9 maja 2018, 20:46

Wydajemy w tym roku nową grę Martina Wallace'a - Lincoln. Bardzo szybką, strategiczną grę karcianą o wojnie secesyjnej. Tytuł wydaje PSC, zdecydowaliśmy się dołączyć do nich z polską edycją, bo gra w bardzo zgrabny sposób przedstawia ten konflikt. Taki współczesny A House Divided.

Obrazek

Kampania na Kickstarterze potrwa 15 dni: https://www.kickstarter.com/projects/19 ... escription Dla wspierających nieco niższa cena plus kilka ekskluzywnych dodatków. Już się ufundowała. :)

Polska edycja powinna trafić do dystrybucji jesienią.

Obrazek
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
Kpt. Bomba
Général de Brigade
Posty: 2435
Rejestracja: poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Lincoln [PSC/PHALANX]

Post autor: Kpt. Bomba » środa, 9 maja 2018, 22:50

Wesprę z przyjemnością.
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby
adalbert
Colonel en second
Posty: 1268
Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Lincoln [PSC/PHALANX]

Post autor: adalbert » czwartek, 10 maja 2018, 07:12

Ja również. Mam tylko pytanie: jak to będzie z kosztami wysyłki, jeżeli dorzucę jedną z gier PSC/Worthington dostępnych jako zakup opcjonalny?
Awatar użytkownika
Kpt. Bomba
Général de Brigade
Posty: 2435
Rejestracja: poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Lincoln [PSC/PHALANX]

Post autor: Kpt. Bomba » czwartek, 10 maja 2018, 08:16

Już 7 osób (wliczając mnie samego:) ) sparło polską wersje... szaleństwo...
Mam w związku z tym pytanie. Czy wydanie wersji PL zależy od ilości backerów tej wersji czy wydacie bez względu na wynik kampanii (kwota została osiągnięta)?
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1535
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

Re: Lincoln [PSC/PHALANX]

Post autor: ozy » czwartek, 10 maja 2018, 09:39

Dzięki!

Wydajemy bez względu na wynik kampanii.

Co do kosztu dostawy z inną grą PSC - nie powinien się znacząco zmienić, po prostu dorzuca ją nam do głównego transportu, zatem zamawiaj swobodnie.
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4748
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Lincoln [PSC/PHALANX]

Post autor: clown » czwartek, 10 maja 2018, 10:39

Szczecin wspiera :!: Konfederację rzecz jasna :P
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
adalbert
Colonel en second
Posty: 1268
Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Lincoln [PSC/PHALANX]

Post autor: adalbert » czwartek, 10 maja 2018, 11:12

Kampania ma bardzo dobre tempo. Myślę, że spokojnie pęknie ostatni SG, jakim na razie jest drugi egzemplarz zasad (serio? przecież tam jest dosłownie kilka zasad i ikon na krzyż). Ciekawe, czy jeszcze mają coś sensownego w zanadrzu, czy - jak to bywa przy kampaniach gier wojennych firm typu Worthington/Columbia Games - nie grzeszą pomysłowością w tym względzie i tak naprawdę robią sobie przedsprzedaż.
Z drugiej strony, co by tu można jeszcze dodać? Dodatkowe karty zwykle wydają się naturalne, ale chyba niekoniecznie w przypadku Lincolna, gdzie ich ograniczona ilość wydaje się należeć do sedna gry...
Awatar użytkownika
Herman
Lieutenant-Adjudant-Major
Posty: 675
Rejestracja: poniedziałek, 24 października 2011, 17:05
Lokalizacja: ukochana Warszawa
Been thanked: 2 times

Re: Lincoln [PSC/PHALANX]

Post autor: Herman » czwartek, 10 maja 2018, 17:01

Również wsparłem i czekam z niecierpliwością.
Jeśli chodzi o SG to chyba ten za 35k jest ostatnim zaplanowanym.

A tu opis rozgrywki:
http://www.consimworld.com/2018/05/09/l ... iew-video/
adalbert
Colonel en second
Posty: 1268
Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Lincoln [PSC/PHALANX]

Post autor: adalbert » piątek, 11 maja 2018, 01:11

Gdyby dali 2 pomoce gracza i może card manifest dla każdej ze stron, miałoby to wg mnie większy sens, tylko wymagałoby dodatkowego wysiłku. Grafika na insercie, grafika na drugiej stronie mapy np. z zaznaczonymi miejscami ważniejszych bitew itp. itd. Jak się chce, to można spokojnie coś jeszcze dodać, bo już widać, że ostatni cel będzie znacznie przekroczony.
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1535
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

Re: Lincoln [PSC/PHALANX]

Post autor: ozy » piątek, 11 maja 2018, 13:30

Dzięki za wsparcie i pomysły, przekazane do PSC. :)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
clown
Général de Division Commandant de place
Posty: 4748
Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
Lokalizacja: Festung Stettin
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Lincoln [PSC/PHALANX]

Post autor: clown » poniedziałek, 14 maja 2018, 14:33

"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
Awatar użytkownika
Kpt. Bomba
Général de Brigade
Posty: 2435
Rejestracja: poniedziałek, 22 sierpnia 2011, 20:14
Lokalizacja: Warszawa/Jabłonna
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Lincoln [PSC/PHALANX]

Post autor: Kpt. Bomba » poniedziałek, 14 maja 2018, 16:04

No nie wiem. Ja tam Markowi nie wierzę. Według mnie robi recenzje po bardzo powierzchownym zapoznaniu się z grą. Nam po pierwszych 10 grach w QG1914 też wychodziło, że centralniaki przegrywają wiecznie. A potem się okazało, że jest równowaga.

Marko nic nie mówił o graniu na tor blokady. Tam też można skubnąć punkty.
Jakoś mi trudno uwierzyć, że w testach nie wyszła taka oczywista wada gry.
Poczekamy - zobaczymy. Kto wsparł ma jeszcze 10 dni na wycofanie się.
"Chit Pull system - my favorite mechanic in wargames. Give me a chit, I'll pull it. That’s just a kind of wargamer I am."

http://kptbomba.wordpress.com
https://www.facebook.com/GryPlanszoweKapitanaBomby
Awatar użytkownika
ozy
Tai-sa
Posty: 1535
Rejestracja: czwartek, 30 marca 2006, 10:30
Lokalizacja: Opole

Re: Lincoln [PSC/PHALANX]

Post autor: ozy » poniedziałek, 14 maja 2018, 17:26

Jest i odpowiedź wydawcy, jak widać Marko nie miał czasu popróbować różnych taktyk przed werdyktem. Zresztą nie pierwszy raz. ;)
Farewell, leave the shore to an ocean wide and untamed
Hold your shield high, let the wind bring your enemy your nightmare
Awatar użytkownika
rastula
Sergent-Major
Posty: 165
Rejestracja: piątek, 27 września 2013, 14:03
Lokalizacja: Kernwerk
Kontakt:

Re: Lincoln [PSC/PHALANX]

Post autor: rastula » poniedziałek, 14 maja 2018, 18:04

Przy takim przerobie który on robi na yt (a bierze przecież na warsztat wiele ciężkich tytułów) to ja mu w nic nie wierzę :).
In einem Polenstädtchen
da lebte einst ein Mädchen,

die war so schön.
Sie war das allerschönste Kind,
das man in Polen findt.

Aber nein, aber nein, sprach sie,
ich küsse nie!
adalbert
Colonel en second
Posty: 1268
Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 1 time

Re: Lincoln [PSC/PHALANX]

Post autor: adalbert » poniedziałek, 14 maja 2018, 22:04

Hmm. Na dwoje babka wróżyła. Z jednej strony nie za bardzo wierzę, że gra przeszła naprawdę intensywne zewnętrzne testy wycinające strategie wygrywające (Lincoln chyba nie ma Vassala, a niby z kim miał go Wallace testować w tej Nowej Zelandii - z własna żoną? Nie mam też zbytniej wiary w optymalizacyjne umiejętności rozmaitych starszych panów zza oceanu). Poza tym wpadki z balansem nawet w świetnych grach dwuosobowych się zdarzają, czego przykładem może być Wir Sind das Volk, gdzie autorzy przeoczyli dość prostą strategię wygrywającą, co na szczęście dało się naprawić przez korektę zasad. Z drugiej strony, przy tego typu grach bywa tak, że tzw. strategie wygrywające działają, dopóki ktoś nie znajdzie kontrstraegii (vide Hands in the Sea), co stanowi o pięknie tych gier i daje poczucie, że wciąż się coś nowego odkrywa/czegoś nowego uczy.
W sumie też dobrze, że ktoś sygnalizuje potencjalny problem przed wydaniem gry, ale z kolei może to wpłynąć na wyhamowanie kampanii i odblokowanie mniejszej ilości SG...
Powinni poprosić Judda Vance'a o stworzenie modułu Vassala (widziałem w komentarzach na KS, że chyba sam się zaoferował) i testować do upadłego.
ODPOWIEDZ

Wróć do „XIX wiek”