Sigi pisze:Myślę, że należy na początku gry zarówno dociągnąć kartę jak i rzucić na pogodę bez względu na to czy to tura nocna czy dzienna.
Dzięki Sigi.
Poczytałem trochę na consimworld oraz update do Study Folder i wychodzi mi tak:
1) co do Mode Cards i scenariusza rozpoczynającego się w turze nocnej (Night AM/Night PM): w La Patrie en Danger jest tylko jeden taki scenariusz, czyli Champaubert (10 luty 1814 r.). W specjalnych zasadach do tego scenariusza jest pkt 29.33 pt. "Mode Cards at Start", który wyjaśnia jak należy postąpić gdy konkretna Mode Card jest sprzeczna z zasadami dotyczącymi tury nocnej (Night AM/Night PM Turn). Zatem wynika jednoznacznie, że ciągniemy Mode Cards w pierwszej turze bitwy, chociaż jest to tura nocna. Jest to zatem wyjątek od systemowych zasad TLNB (obecnie najnowsza wersja 6.9).
2) co do Mode Cards i pochmurnej pogody (Cloudly Weather) to w tym przypadku również ciągniemy Mode Cards (tak jak pisał Sigi)! Moim zdaniem wynika to z porównania poszczególnych zasad w Study Folder. Istota polega na tym, że w Study Folder mamy do czynienia z dwoma zbliżonymi, lecz chyba nie jednakowymi sytuacjami. Po pierwsze istnieje coś takiego jak "Night Combat" dla tury nocnej (Nigth PM). Zasady zostały opisane szczegółowo w pkt 25.71 Study Folder. W przepisach tych wyjaśniono, że w turze nocnej Night PM stosujemy raczej fazy z tury dziennej z pewnymi modyfikacjami, w tym np. "Cards are not drawn or played at Night". Po drugie, mamy do czynienia z pogodą pochmurną ("Cloudly Weather") opisaną w pkt 25.74. I tutaj przepisy mówią tylko tyle, że pogoda ta we wskazanych godzinach (tylko 8AM, 9AM, 4PM, 5PM) ma ten sam efekt co "Night Combat". Jednak moim zdaniem jest to nadal "tura dzienna" i tym różni się od "tury nocnej", że nie stosujemy do niej cytowanej wyżej zasady mówiącej o tym, że karty nie są ciągnięte i zagrywane w Nocy (tam jest dosłownie "at Night"). Dlatego tura dzienna z pogodą pochmurną będzie się różniła od tury nocnej (Night PM) rozgrywanej wg zasad Night Combat tym tylko, że karty mogą być ciągnięte i zagrywane.
W obu przypadkach - tzn. zagrywając Mode Card w turze nocnej jako pierwszej turze scenariusza (zob. 1) ) bądź w turze dziennej z uwagi na Cloudly Weather (zob. 2) ) - jednostki będą się poruszały zgodnie z punktami ruchu 2/3 (2 dla piechoty, 3 dla kawalerii), a więc ignorujemy punkty ruchu z zagranych w tych turach kart. To było gdzieś na consimworld wyjaśnione.