14 punktów (porad)

Gra wydawnictwa GMT Games (polska edycja wyd. Gołębiewski)
Awatar użytkownika
Comandante
General de División
Posty: 3012
Rejestracja: piątek, 12 maja 2006, 21:51
Lokalizacja: Verulamium
Been thanked: 3 times

14 punktów (porad)

Post autor: Comandante »

Nie mam czasu tego tlumaczyc ale wydaje sie to ciekawym wprowadzeniem do gry dla poczatkujacych (cytat z consimworld, praca zbiorowa):


First word of advice: don't let yourself get put out of supply.

Second word of advice: don't let yourself get put out of supply, even if you think you can put your opponent out of supply.

3rd word of advice: If you're the central powers and you're playing your 6th card, make sure that absolutely no Allied unit can put you out of supply, no matter how preposterous that move may be.

Fourth word of advice: Keep a continuous line, which will make it very hard for the enemy to put you out of supply.

Fifth piece of advice: Don't try to attrit the Russians early on. They've got an incredible comeback ability. It'd most likely merely be an exercise of futility.

Sixth piece of advice: Target individual powers in order to unbalance your opponent's RP expenditure.

Seventh piece of advice: There are two kinds of holes. Those which are a trap for your opponent - and the other sort which can lead to out of supply disasters of your own.

Eighth piece of advice: Threatening to put your opponent out of supply with your last play in a turn can force the other to play OPs and thus spoil his planned RP/event/whatever play. This leads to the ninth and perhaps most important piece of advice:

Keep your opponent reacting to your moves as much as possible. Be the one to determine which front are quiet and which ones see action.

Tenth piece of advise: RP's RP's RP's...take Replacements!

Eleventh piece of advice: Get to Limited War as soon as possible. Then, get to Total War as soon as possible. The cards in those decks are distinctively better. This is more important than gaining ground on the board, because if your opponent has better cards, he will surely push you back from that ground.

Twelfth piece of advice: Entrench, entrench entrench.

Thirteenth piece of advice: On the other hand the allies must think twice before double entrenching. The CP total war deck has five combat cards that cancel trench effects. It can be embarrasing to see one of your trench 2s turn into a CP trench 1.

Fourteenth piece of advice: Italy is too weak to stand alone against a serious attack. If the CP has armies on the Italian border then the western allies should put armies in Grenoble ready to reinforxe Italy before bringing her into the war.
Powyższe opinie są mojego autorstwa.
Wszystkie prawa zastrzeżone.
Awatar użytkownika
Jasz
Général de Brigade
Posty: 2146
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jasz »

Całkiem sensowne i użyteczne. A ja musiałem do tego wszystkiego sam dojść. :?
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10378
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2023 times
Been thanked: 2754 times

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Ja zrozumiałem przede wszystkim punkt 12:

To zachęta do powtórki z historii.
Ktoś chyba lubi saperów.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Morden
Caporal
Posty: 62
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 2 times

Post autor: Morden »

Nie ma jedenej bardzo ważnej rady. Trzeba grać karty z 2 i * jako wydarzenia jak najszybciej się da. "Oczyszcza" to talię ze słabych kart.

Morden
Awatar użytkownika
hubertok
Capitaine
Posty: 881
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Kielce

Post autor: hubertok »

witam, jestem nowy i lamer :wink: ale czekam na okazję do walki
Girka (razem z Aleksandrem) juz do mnie jedzie.

Jesli chodzi o rady to wydaje mi się, że trudno brać na poważnie radę nr 12 czytajac zaraz po niej radę nr 13 :D :wink:
(szczególnie gry gra się aliantami 8) )
"O Boże, jeśli w ogóle istniejesz, zbaw mą duszę, jeśli w ogóle mam jakąś duszę!"

Brytyjski żołnierz w bitwie pod Blenheim
Awatar użytkownika
Jasz
Général de Brigade
Posty: 2146
Rejestracja: poniedziałek, 11 września 2006, 21:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Jasz »

dalczego??
po prostu nie wszedzie trzeba kopać 2
Awatar użytkownika
Andy
Grossadmiral
Posty: 9508
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:49
Lokalizacja: Piastów

Post autor: Andy »

A ja to kiedyś dawno przetłumaczyłem.


1. Nie dopuszczaj do odcięcia swych jednostek od zaopatrzenia.
2. Nie dopuszczaj do odcięcia swych jednostek od zaopatrzenia, nawet jeśli przypuszczasz, że możesz odciąć od zaopatrzenia swego przeciwnika.
3. Jeśli dowodząc Państwami Centralnymi zagrywasz 6 kartę, upewnij się, że absolutnie żadna jednostka Ententy nie może odciąć cię od zaopatrzenia, nawet jeśli taki jej ruch wydaje się całkiem nieprawdopodobny.
4. Utrzymuj ciągłą linię frontu, by maksymalnie utrudnić przeciwnikowi odcięcie twoich jednostek od zaopatrzenia.
5. Nie staraj się pokonać Rosji we wczesnej fazie wojny, gdyż ma ona niezwykłą zdolność odtwarzania swych sił. Taki zamiar byłby najprawdopodobniej niewykonalny.
6. Atakuj państwa przeciwnika pojedynczo, aby zdestabilizować rozdział jego punktów uzupełnień.
7. Są dwa rodzaje dziur w linii frontu: pierwszy to pułapki na siły nieprzyjaciela, wszystkie pozostałe mogą doprowadzić do odcięcia twoich jednostek od zaopatrzenia.
8. Jeśli w ostatniej swojej akcji odetniesz jednostki przeciwnika od zaopatrzenia, masz szansę zmusić rywala do zagrania karty strategicznej jako punktów operacyjnych, zamiast planowanych punktów uzupełnień lub wydarzeń.
9. Prawdopodobnie najważniejsza rada, wynikająca z powyższej: gdy tylko jest to możliwe, zmuszaj przeciwnika do reagowania na twoje posunięcia. To ty decyduj, na których frontach toczą się walki, a na których panuje spokój.
10. Uzupełniaj, uzupełniaj, uzupełniaj.
11. Jak najszybciej osiągnij poziom wojny ograniczonej, a potem jak najszybciej poziom wojny totalnej. Będziesz dostawał znacznie lepsze karty, a to jest ważniejsze niż zdobywanie terenu, z którego możesz być szybko wyparty, jeśli twój przeciwnik będzie miał lepsze karty.
12. Okopuj się, okopuj się, okopuj się.
13. Jednakże, jako gracz dowodzący Ententą, zastanów się dobrze przed okopaniem się na poziomie 2. Przeciwnik ma w talii wojny totalnej pięć kart strategicznych, które likwidują wpływ okopów. Możesz być przykro zaskoczony, gdy twój okop poziomu 2 zmieni się w należący do Państw Centralnych okop poziomu 1.
14. Włochy są zbyt słabe, by obronić się samotnie przed poważnym atakiem. Jeśli Państwa Centralne mają armie nad granicą włoską, alianci powinni umieścić w Grenoble własne armie, by były gotowe wesprzeć Włochów w momencie ich przystąpienia do wojny.
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ścieżki chwały”