Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest poniedziałek, 18 czerwca 2018, 23:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: 1666, skrimish w Ogniem i Mieczem
PostNapisane: środa, 16 maja 2018, 05:37 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5658
Lokalizacja: Warszawa
AD1666 ruszyło na kickstarterze i na wspieram.to

W zasadzie nie wiem czy to tu czy w planszówkach bo to jednak bardziej planszówka z figurkami :)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1666, skrimish w Ogniem i Mieczem
PostNapisane: środa, 16 maja 2018, 07:30 
Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 23 marca 2009, 23:28
Posty: 288
Lokalizacja: Kraków
Metalowe figurki są obłędne. Podczas "Pól Chwały" kilkakrotnie i długo gapiłem się na gablotkę z pomalowaną kompanią Skrzetuskiego. Czy ktoś miętolił plastiki? Są podobnej jakości (rzeźba, detale)?

_________________
"Zjeżdżaj z drogi, ty gnojku!" - adm. Andrew B. Cunningham z pokładu "Warspite" do dowódcy HMS "Griffin", będącego na linii strzału


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1666, skrimish w Ogniem i Mieczem
PostNapisane: czwartek, 17 maja 2018, 16:49 
Chasseur

Dołączył(a): sobota, 21 listopada 2015, 10:26
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
Przełamałem się i wsparłem, po cichu liczę, że plastiki będą spoko, no i czekam na wersję bardziej figurkowo/skirmishową - Wargamer ponoć całą linię terenów itp ma wypuścić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1666, skrimish w Ogniem i Mieczem
PostNapisane: niedziela, 20 maja 2018, 22:47 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5658
Lokalizacja: Warszawa
Biały Vilk napisał(a):
Metalowe figurki są obłędne. Podczas "Pól Chwały" kilkakrotnie i długo gapiłem się na gablotkę z pomalowaną kompanią Skrzetuskiego. Czy ktoś miętolił plastiki? Są podobnej jakości (rzeźba, detale)?


Plastiki wyglądają równie obłędnie.

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1666, skrimish w Ogniem i Mieczem
PostNapisane: poniedziałek, 21 maja 2018, 00:29 
Adjudant-Major

Dołączył(a): środa, 26 lutego 2014, 21:16
Posty: 327
Lokalizacja: Warszawa
W sensie raczej tak, ale jeszcze nie wiadomo - na grafikach są modele 3D, nie wydaje mi się, by choćby już mieli formy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1666, skrimish w Ogniem i Mieczem
PostNapisane: poniedziałek, 21 maja 2018, 11:49 
Chasseur

Dołączył(a): sobota, 21 listopada 2015, 10:26
Posty: 10
Lokalizacja: Warszawa
Na streamie je chyba pokazywali też plastiki. Na FB gdzieś jest filmik, tylko ostrość kamerka ciągle traciła...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1666, skrimish w Ogniem i Mieczem
PostNapisane: poniedziałek, 21 maja 2018, 22:53 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 33566
Lokalizacja: Warszawa
Apropos tego czy to planszówka czy gra bitewna, znalazłem dość obszerny wątek na forum G-P, z bardzo aktywnie udzielającym się tam Sosną :). Ale ja podchodzę do tego w ten sposób, że po prostu trzeba się promować wszędzie gdzie można.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1666, skrimish w Ogniem i Mieczem
PostNapisane: wtorek, 22 maja 2018, 13:50 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5658
Lokalizacja: Warszawa
16-19 w najbliższy piątek (25 maja) AD 1666 będzie gościć w Wargamerze na Wilczej w Warszawie. Ja się po pracy wybiorę :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1666, skrimish w Ogniem i Mieczem
PostNapisane: wtorek, 22 maja 2018, 17:10 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 maja 2012, 17:27
Posty: 4395
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Cytuj:
Apropos tego czy to planszówka czy gra bitewna, znalazłem dość obszerny wątek na forum G-P, z bardzo aktywnie udzielającym się tam Sosną :). Ale ja podchodzę do tego w ten sposób, że po prostu trzeba się promować wszędzie gdzie można.


Planszówka z kartami i figurkami. Po obejrzeniu tego materiału podchodzę do tematu dość sceptycznie.

https://www.youtube.com/watch?v=ObjEt0S14iM&t=1886s

_________________
http://vaevictis15mm.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1666, skrimish w Ogniem i Mieczem
PostNapisane: wtorek, 22 maja 2018, 19:08 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 2238
Ogólnie to jest hybryda figurkowego skrimisza i planszówki.
Fajne klimaty, fajne figurki, ciekawa mechanika.

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1666, skrimish w Ogniem i Mieczem
PostNapisane: czwartek, 24 maja 2018, 11:24 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 2238
Rzut okiem na Games Fanatic

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1666, skrimish w Ogniem i Mieczem
PostNapisane: czwartek, 24 maja 2018, 11:59 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5658
Lokalizacja: Warszawa
Ja odniosę się tylko do tego fragmentu:

Cytuj:
Co prawda w podstawce tego nie zobaczycie, ale słyszałem o dodatkach z wilkołakiem a frakcji tureckiej ma przewodzić mag wyposażony w Necronomicon.


Dodatek z wilkołakiem już jest i pojawił się dużo wcześniej niż dodatek z Ibrahimem

Obrazek

Natomiast moją uwagę przyciągnął ten jegomość - rzeźbiarz zrobił tu niesamowitą robotę. Konia z rzędem temu, kto powie, kto jest jej pierwowzorem ;)
(no dobra, konia może nie ale jakieś piwo na manewrach)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1666, skrimish w Ogniem i Mieczem
PostNapisane: czwartek, 24 maja 2018, 13:36 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 maja 2012, 17:27
Posty: 4395
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
https://www.youtube.com/watch?v=VHiec27tu40&index=12&list=PL6D1D17FFF1948FC3

Pierwsza figurka "1666", którą faktycznie bym kupił... gdyby była w normalnej sprzedaży. Do Bolta się przyda.

_________________
http://vaevictis15mm.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1666, skrimish w Ogniem i Mieczem
PostNapisane: piątek, 25 maja 2018, 21:13 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5658
Lokalizacja: Warszawa
Miałem dzisiaj okazję zapoznać się z AD1666 w warszawskim Wargamerze. Rozgrywki obracały się wokół dwóch frakcji - Obrońców Rzeczypospolitej oraz Królewskich Muszkieterów. Gdy dotarłem na miejsce dobiegała właśnie końca poprzednia rozgrywka i miałem okazję podziwiać jak imć Podbipięta wymachując raźno Zerwikapturem zmusił do pospiesznego odwrotu dwóch spośród czwórki dzielnych muszkieterów.

Obrazek

Wkrótce po tym starcie dobiegło końca i mogłem zająć miejsce za stołem po stronie frakcji Francuzów.

Pierwsze wrażenia: mimo, iż Sosna zarzekał się, że to tylko samoróbka na potrzeby pokazów a sama gra będzie znacznie lepszej jakości, to z podziwem oglądałem planszę, karty, żetony i dostępne modele. Równie dobre wrażenie robiły modele - plastiki całkiem przyzwoite, ale metale - cudo. Wąż w mojej kieszeni zasyczał donośnie jak sobie uświadomiłem, że chyba w sumie chciałbym mieć całość dostępnych figurek w metalu a nie plastiku, jak uprzednio planowałem...

Obrazek
Plastikowy D'Artagnan

Obrazek
Metalowi Obrońcy Rzeczplitej - niestety zdjęcia robione telefonem, który czasami niedomagał

Obrazek
Metalowy Longinus

Karty Wołodyjowskiego i jego ekwipunku
Obrazek

Sama rozgrywka jest dosyć prosta - grą którą grałem było starcie dwóch frakcji wokół niewielkiego budynku, podczas którego szukano świeżych grobów i pochowanego w jednym z nich posłańca z ważnym listem. Obie frakcje miały czterech bohaterów, trzech żołnierzy i neutralnego najemnika.

Obrazek
Jak widać moi czterej muszkieterowie podążyli w kierunku wejścia do budynku podczas gdy trzech strzelców rozstawiłem w tyralierę aby powstrzymywali ewentualne zapędy wroga. Portos szedł nieco niepewnie, bo poprzedniego wieczoru zapił z Zagłobą, który kazał do siebie mówić "wuju!".

Czas trwania rozgrywki jest zmienny. Co do zasady jest to określona ilość tur ale: ilość tur do końca scenariusza zmniejsza się o jedną nie tylko wraz z upływem czasu, ale wraz z każdym strzałem i każdą zabitą postacią. Czyli przy radosnej strzelaninie gra zaplanowana na 12 tur może dobiec końca i po 6. Podobnie było i w naszym przypadku. Jak widać niżej, mój rzezimieszek znalazł zwłoki i gorączkowo je przeszukiwał w nadziei na odnalezienie listu (co mu się nie udało przed upływem czasu gry) podczas gdy muszkieterowie zatroszczyli się o to, aby nikt mu nie przeszkadzał.

Obrazek

Gra ostatecznie zakończyła się remisem - teoretycznie zwycięstwem mojego oponenta na punkty ale w ferworze walki zapomnieliśmy, że szeregowi muszkieterowie są niezłymi strzelcami a tego zapomnianego jednego punktu zabrakło, aby ustrzelić dragona.

Jakie pierwsze wrażenia?
- gra jest dosyć szybka. Nie znaczy to jednak, że nie wymaga myślenia taktycznego zwłaszcza, że ruszamy się naprzemiennie a postać związana walką przez przeciwnika, który do niej podejdzie natychmiast traci możliwość wykonania swojego ruchu
- losowość - jest, ale ze względu na sposób zagrywania kart i boostowania nimi wyników nie jest upierdliwa a przy naszych rozgrywkach nie raz wywoływała salwy śmiechu. Otóż testując jakieś działanie ciągniemy zawsze kartę z decku. Natomiast w przypadku testów walki wręcz lub innych przeciwstawnych (np. oczarowanie przez kurtyzanę) można wybrać czy gra się z ręki czy ciągnie "na ślepo" z decku ale potem wyciągniętą kartę (o ile nie jest Jokerem) można boostować odpowiednimi kartami z ręki. Natomiast również ta losowość nakazuje nieco ostrożniej podchodzić do niepotrzebnych bójek (bo jak pokazała pierwsza gra nawet Wołodyjowskiego można z rusznicy utłuc).

Obrazek
Pojedynek tytanów - Portos wyciągnął z decku 0 podczas gdy Skrzetuski pokonał go 2 (czyli drugą najniższa kartą)

- losowość - najwyższą kartą jest 8. Jeżeli zostaną przez danego gracza zagrane cztery karty, wśródk których znajdą się owe 8 lub któryć/obydwa Jokery, to cała jego talia - łącznie z kartami na ręce - jest natychmiast przetasowywana (i gracz ponownie ciągnie do ręki tyle kart, ile miał) - to z kolei powoduje, że czasami trzeba świadomie myśleć o zagraniu nawet złej karty jaką jest negatywny Joker (0), żeby doprowadzić do przetasowania.
- prostota walki - pierwsza zagrana w walce karta determinuje od razu gdzie trafiliśmy przeciwnika a takie same symbole na zbroi pokazują, ile obrażeń przy takim trafieniu ona zada/wybroni. Do tego dochodzi kilka modyfikatorów wynikających z ciężkiego zranienia czy wielkości broni ale wszystko jest do ogarnięcia w parę minut.

Innymi słowy - bawiłem się świetnie zarówno jako gracz, jak później jako obserwator widząc, jak szpetna kurtyzana (0) usiłuje oczarować rannego żołnierza, który w popłochu uciekł (był ciężko ranny a w takiej sytuacji zwykli żołnierze sprawdzają, czy wytrwają na placu boju); jak Zagłoba jednym ciosem szabli tąże kurtyzanę usiekł; jak dwóch szermierzy starło się w walce losując karty z decku i nagle ku osłupieniu obu na stole pojawiły się dwa czerwone Jokery (10); jak Zagłoba rzucił się do walki wręcz mimo wszystkich wokół stołu wołających "zastanów się, co robisz" :)
Dobrą wiadomością jest też fakt, że pudełko z grą w najgorszym wypadku będzie miało gąbkę z przegródkami na figurki a w lepszym zakrywane wypraski.


Ostatnio edytowano niedziela, 27 maja 2018, 13:40 przez Profes79, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 1666, skrimish w Ogniem i Mieczem
PostNapisane: niedziela, 27 maja 2018, 17:50 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5658
Lokalizacja: Warszawa
Pojawiła się opcja all-in...

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.