Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest piątek, 17 sierpnia 2018, 18:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Triumph and Tragedy (GMT)
PostNapisane: poniedziałek, 8 stycznia 2018, 12:37 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 2289
Z tego co pamiętam, to lotniskowce dobrze nadają się do ścigania ubootów, bo biją zanim te się zanurzą.
Poza tym silny lotniskowiec może być brzydką niespodzianką dla floty. Widziałem lotniskowce nawet u Ruskich (co jest jednym z moich zarzutów wobec tej gry...).

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph and Tragedy (GMT)
PostNapisane: poniedziałek, 8 stycznia 2018, 14:13 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lipca 2014, 14:09
Posty: 171
Lokalizacja: Gdańsk
RAJ napisał(a):
Z tego co pamiętam, to lotniskowce dobrze nadają się do ścigania ubootów, bo biją zanim te się zanurzą.
Poza tym silny lotniskowiec może być brzydką niespodzianką dla floty. Widziałem lotniskowce nawet u Ruskich (co jest jednym z moich zarzutów wobec tej gry...).

Z tymi uboot'ami to nie do końca tak działa.
1) Akcja w rundzie to ostrzał albo ucieczka na inny wolny obszar (jeśli to jest w ogóle możliwe)
2) Kolejność podejmowania akcji w rundzie to lotniskowiec -> uboot -> flota
3) Czyli zgadza się że każdy Uboot który napotka flotę może uciec na inny obszar oceanu zanim flota odda do niego strzał (jeśli nie został okrążony), ale nie ucieknie przed lotniskowcem
4) Uboot może się również zanurzyć ("Escape") ale to nie jest akcja w rundzie, tylko dodatkowa na koniec rundy. Czyli zakładając że chcesz ubootem utrzymać konkretny akwen, to możesz się zanurzyć dopiero po pierwszej obustronnej wymianie ognia, różnicę masz tylko w kolejności (na korzyść lotniskowca) ale z drugiej strony lotniskowiec jest bardzie wrażliwy na ostrzał i jak uboot w niego trafi, to zabierze dwa stepy na trafienie.

U nas w grach lotniskowce pojawiają się bardzo rzadko. A już u ruskich to kompletnie nie wiem po co by je robić.

_________________
Moja kolekcja gier planszowych
Gdańskie wtorkowe spotkania z grami wojennymi i historycznymi w klubie Krolm - spis naszych gier


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph and Tragedy (GMT)
PostNapisane: poniedziałek, 8 stycznia 2018, 18:56 
Sergent
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 6 marca 2014, 17:01
Posty: 110
Lokalizacja: Warszawa
Carriery sprawdzały się dla mnie przy:
- atakowaniu wrogich flot blokujących ocean (atakujesz, rzucasz kostką bez obawy o kontre, wycofujesz się na swoje wybrzeże).
- blokowaniu handlu, wykorzystując to że zanim ścigająca flota cię uderzy, ty rzucisz kostką i uciekniesz dalej

_________________
KOLEKCJA


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph and Tragedy (GMT)
PostNapisane: wtorek, 9 stycznia 2018, 01:29 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lipca 2014, 14:09
Posty: 171
Lokalizacja: Gdańsk
Vandal napisał(a):
Carriery sprawdzały się dla mnie przy:
1) atakowaniu wrogich flot blokujących ocean (atakujesz, rzucasz kostką bez obawy o kontre, wycofujesz się na swoje wybrzeże).
2) blokowaniu handlu, wykorzystując to że zanim ścigająca flota cię uderzy, ty rzucisz kostką i uciekniesz dalej


Ad 1) Tej koncepcji nie spotkałem - może dlatego że ten atak jest słaby (N1) a lotniskowce się z wiadomych względów buduje jako 1 lub 3 stepy (kwestia otrzymania minimalizacji własnych strat).

Ad 2) To chyba najlepsza koncepcja. Czyli jako alternatywa (dla Niemców i Włochów) do zakładania blokady morskiej: zamiast wysyłać ubooty które próbują przetrwać poprzez ucieczkę pod wodę, wysyłasz lotniskowce które próbują przetrwać przez ucieczkę. W sumie ubootami też można by uciekać na inny akwen ale trzeba pilnować aby nie rozerwać sobie w ten sposób blokady.

_________________
Moja kolekcja gier planszowych
Gdańskie wtorkowe spotkania z grami wojennymi i historycznymi w klubie Krolm - spis naszych gier


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph and Tragedy (GMT)
PostNapisane: środa, 10 stycznia 2018, 15:39 
Enfant de troupe

Dołączył(a): środa, 10 stycznia 2018, 15:22
Posty: 1
Hej! Czy wyszlo polskie tlumaczenie do gry?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph and Tragedy (GMT)
PostNapisane: wtorek, 6 lutego 2018, 13:43 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:33
Posty: 2915
Lokalizacja: Warszawa
Już prawie do końca rozpracowałem ta grę i zrobiłem pomocne tłumaczenie lecz nie mogę dojść do sedna w paru sprawach.
W warunkach zwycięstwa podano, że gra kończy się natychmiast gdy naród kontroluje 2 stolice i/lub Podstolice rywala (tu chyba jest liczba pojedyncza a nie liczba mnoga); mam nadzieje, że oznacza to ich zdobycie u danego rywala a nie rywali, a więc np. Paryż i Londyn a nie np. Paryż i Leningrad?
Jeśli chodzi o ruch przez cieśniny to jest napisane, że przez taką granicę może przejść tylko 1 jednostka lądowa ale i przykładowo taka lądowa może przejść do Danii z kontynentu; ale czy z Danii do Szwecji lub Norwegii też może normalnie przejść bez ruchu morskiego bo „kółko” cieśniny obejmuje te kraje?
Czy się nie mylę i oznacznikami kontroli nie oznacza się zdobytej kontroli nad jakimś polem obcego mocarstwa tylko by mieć nad nim kontrolę to trzeba tam trzymać własne wojska? Oznaczniki są po to by oznaczać podbite stolice mniejszych państw? Oznaczników tych jest bardzo mało by „obkleić” nimi swe postępy na mapie.

Czy grając na 2 osoby, gracz aliancki, zarówno „pasywny” i „aktywny”, może wypowiedzieć wojnę Axis tylko gdy wyda dodatkową kartę zgodną z aktualną porą roku?
W grze na 2 osoby - czy w zimie Sowiet, będąc pasywnym graczem, musi do zagranej przez siebie dowolnej karty dodać też inną dowolną kartę (jak w innych porach roku) by móc walczyć w tym sezonie, czy dołożyć kartę pasującą do tej zagranej „dowolnej” karty sezonu?
Przy rozstawieniu jednostek w grze na 2 osoby napisano, że wszystkie jednostki w Indiach i Baku muszą być fortecami; ale jak to się ma do przepisu, że na danym polu może być tylko 1 forteca?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph and Tragedy (GMT)
PostNapisane: wtorek, 6 lutego 2018, 14:03 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lipca 2014, 14:09
Posty: 171
Lokalizacja: Gdańsk
Silver napisał(a):
Już prawie do końca rozpracowałem ta grę i zrobiłem pomocne tłumaczenie lecz nie mogę dojść do sedna w paru sprawach.
W warunkach zwycięstwa podano, że gra kończy się natychmiast gdy naród kontroluje 2 stolice i/lub Podstolice rywala (tu chyba jest liczba pojedyncza a nie liczba mnoga); mam nadzieje, że oznacza to ich zdobycie u danego rywala a nie rywali, a więc np. Paryż i Londyn a nie np. Paryż i Leningrad?


Dwie dowolne, niekoniecznie jednej nacji. Dla Niemców np. Paryż i Leningrad, Dla Sowietów np. Rzym i Baku. Po wygraniu bitwy o drugą stolicę/podstolicę wygrana jest natychmiastowa.

Silver napisał(a):
Jeśli chodzi o ruch przez cieśniny to jest napisane, że przez taką granicę może przejść tylko 1 jednostka lądowa ale i przykładowo taka lądowa może przejść do Danii z kontynentu; ale czy z Danii do Szwecji lub Norwegii też może normalnie przejść bez ruchu morskiego bo „kółko” cieśniny obejmuje te kraje?

Jeśli obszar cieśniny jest tak wyrysowany że łączy się z obszarami lądowymi, to możesz poruszać się ruchem lądowym. Najbardziej kontrowersyjny dla mnie jest ruch lądowy z Afryki Północnej na Maltę, potem na Sycylię i potem do Włoch.
Pamiętaj że limit 1 jednostki dotyczy tylko agresji (na cieśninę lub z cieśniny). Normalnym ruchem możesz chodzić bez limitu jednostek.

Silver napisał(a):
Czy się nie mylę i oznacznikami kontroli nie oznacza się zdobytej kontroli nad jakimś polem obcego mocarstwa tylko by mieć nad nim kontrolę to trzeba tam trzymać własne wojska? Oznaczniki są po to by oznaczać podbite stolice mniejszych państw? Oznaczników tych jest bardzo mało by „obkleić” nimi swe postępy na mapie.

Tereny obcego mocarstwa (tzn. Great Power - UK&Kanada, ZSRR, Niemcy) nie mogą być skontrolowane inaczej niż wojskiem. Nawet zajęcie stolicy niczego nie zmienia (Great Power nigdy nie kapituluje). Można zająć stolicę Włoch albo Francji albo dowolnych kolonii (np. Indie) - i wtedy skontrolowujesz taki teren znacznikiem na stolicy.

_________________
Moja kolekcja gier planszowych
Gdańskie wtorkowe spotkania z grami wojennymi i historycznymi w klubie Krolm - spis naszych gier


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph and Tragedy (GMT)
PostNapisane: środa, 7 lutego 2018, 15:01 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:33
Posty: 2915
Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem czy nie za łatwo wygrać natychmiast po zdobyciu 2 stolic/podstolic gdy np. po zdobyciu Paryża Axis podciągnie swą "gwiazdę śmierci" przykładowo na Leningrad nie dbając o tyły?
Nikt nie grał na 2 osoby i nie może odpowiedzieć na dręczące mnie pytania które zadałem w poprzednim poście?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph and Tragedy (GMT)
PostNapisane: środa, 7 lutego 2018, 15:10 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 2289
A zaopatrzenie to pies?

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph and Tragedy (GMT)
PostNapisane: środa, 7 lutego 2018, 15:38 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:33
Posty: 2915
Lokalizacja: Warszawa
Po zdobyciu potężną grupą armii drugiej stolicy chyba natychmiast zwycięstwo.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph and Tragedy (GMT)
PostNapisane: środa, 7 lutego 2018, 15:38 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lipca 2014, 14:09
Posty: 171
Lokalizacja: Gdańsk
Silver napisał(a):
Nie wiem czy nie za łatwo wygrać natychmiast po zdobyciu 2 stolic/podstolic gdy np. po zdobyciu Paryża Axis podciągnie swą "gwiazdę śmierci" przykładowo na Leningrad nie dbając o tyły?
Nikt nie grał na 2 osoby i nie może odpowiedzieć na dręczące mnie pytania które zadałem w poprzednim poście?


Grałem wiele partii i widziałem wiele scenariuszy historii alternatywnej. Wcale nie jest to łatwe aby wygrać Osią poprzez duet Paryż - Leningrad. Udało się mi się osobiście chyba tylko raz, i tylko dlatego że Sowieci zamiast się przygotować od odparcia Osi, połasili się na "dobijanie Aliantów" i poszli na Persję/Indie. A jak zostali zaatakowani, to już nie zdążyli się przegrupować.

Na 2 osoby nigdy nie graliśmy, myślę że możesz te wątpliwości wyjaśnić z silną anglojęzyczną społecznością T&T na forum BoardGameGeek. Autor gdy też tam regularnie się udziela.

_________________
Moja kolekcja gier planszowych
Gdańskie wtorkowe spotkania z grami wojennymi i historycznymi w klubie Krolm - spis naszych gier


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph and Tragedy (GMT)
PostNapisane: środa, 7 lutego 2018, 15:41 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 2289
Silver napisał(a):
Po zdobyciu potężną grupą armii drugiej stolicy chyba natychmiast zwycięstwo.

Ale ta potężna grupa nigdzie nie dojdzie jak straci zaopatrzenie.

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph and Tragedy (GMT)
PostNapisane: środa, 7 lutego 2018, 16:33 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:33
Posty: 2915
Lokalizacja: Warszawa
Niestety kolega grając Niemcami w czasie jednego roku ruszył się pole za polem swą potęgą i wygrał natychmiastowo.
Póki co na 2 osoby będziemy grać że w każdej strefie w Indiach będzie stać 1 forteca a w Delhi będzie można wystawić cokolwiek i w Baku też forteca a druga jednostka dowolna.
Na 2 osoby rozgrywka bardziej zbliżona do historycznych rozwiązań lecz nie ma jak zagrać na 3 osoby lecz trudno znaleźć trzeciego gracza.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph and Tragedy (GMT)
PostNapisane: środa, 7 lutego 2018, 17:17 
Sergent-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 1 lipca 2014, 14:09
Posty: 171
Lokalizacja: Gdańsk
RAJ napisał(a):
Silver napisał(a):
Po zdobyciu potężną grupą armii drugiej stolicy chyba natychmiast zwycięstwo.

Ale ta potężna grupa nigdzie nie dojdzie jak straci zaopatrzenie.

Z mojego doświadczenia wychodziło że najlepszy "nokautujący niespodziewany atak" na Sowietów a konkretnie Leningrad wyprowadza się bezpośrednio przez Bałtyk ze Szwecji (oczywiście niezbędna jest masa lotnictwa i flot). Alternatywnie zestawienie kart "późna wiosna + wczesne lato" i wyprzedzający atak wiosną na "Pribałtikę" lub Finlandię aby wzmocnić atak lotniczo/morski lądowo. W takiej wersji nie ma żadnych problemów z zaopatrywaniem. Co innego, jakby ktoś wędrował przez Ukrainę - tutaj musi w każdej prowincji zostawić 1 dowolną jednostkę aby utrzymać łańcuch dostaw, i może być to też 1 PP lotnictwa lub floty.

_________________
Moja kolekcja gier planszowych
Gdańskie wtorkowe spotkania z grami wojennymi i historycznymi w klubie Krolm - spis naszych gier


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Triumph and Tragedy (GMT)
PostNapisane: niedziela, 25 lutego 2018, 15:46 
Adjudant

Dołączył(a): wtorek, 1 września 2015, 20:39
Posty: 249
Lokalizacja: Kraków
Czy jeśli jakaś prowincja jest "contested" ale to ja byłem tam pierwszy, czyli mam kontrolę nad tą prowincją, to mogę przez nią prowadzić zaopatrzenie/szlaki handlowe?

_________________
https://boardgamegeek.com/collection/user/Magnum_KR


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 173 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.