Schematy widoczności

Iganie 1831, Ostrołęka 16 lutego 1807 i inne gry oparte na zasadach systemu
Awatar użytkownika
Silver
Général de Division
Posty: 3535
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 18:33
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 104 times

Schematy widoczności

Post autor: Silver »

Schematy widoczności do gry "Ostrołęka 26 maja 1831" do ściągnięcia na Portalu Strategie:

http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=217
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Re: Schematy widoczności

Post autor: Raleen »

Bardzo dziękuję Silverowi za pomoc. Ponieważ zasady sprawdzania jak biegnie linia widoczności są w wielu grach podobne, schematy powinny się przydać także grającym w inne gry/systemy. Aż dziw, że do tej pory nikt nie pokusił się o zrobienie tego typu materiału.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Kristo.kk
Adjoint
Posty: 705
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2008, 18:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 84 times

Re: Schematy widoczności

Post autor: Kristo.kk »

Temat przydatny.
Czekamy na resztę schematów.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Re: Schematy widoczności

Post autor: Raleen »

Jaką resztę? Przecież wszystkie masz w pliku dla kolejnych odległości od 2 do 10 pól (plik ma 2 strony jakby co ;)).
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Kristo.kk
Adjoint
Posty: 705
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2008, 18:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 84 times

Re: Schematy widoczności

Post autor: Kristo.kk »

Dobra załapałem. Linie mówią wszystko.

Choć jeden przykład z zasłoniętą widocznością i omówieniem by się przydał.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Re: Schematy widoczności

Post autor: Raleen »

Słuszna uwaga z tym dodatkowym przykładem. Popracujemy z Silverem w najbliższym czasie, żeby coś takiego dorobić do tych przykładów, które są.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Re: Schematy widoczności

Post autor: Raleen »

Podmieniłem plik w Ładowni, bo tam jeszcze jedna drobna rzecz nam przeskoczyła (kropka się przesunęła przy schemacie ostrzału na 9 pól). Teraz już jest w pełni dobrze.

Co do schematów obrazujących martwe strefy przy strzelaniu ze wzgórz ponad oddziałami, jak sugerował Kristo, po namyśle sądzę, że zrobimy to w osobnym pliku.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Kristo.kk
Adjoint
Posty: 705
Rejestracja: poniedziałek, 14 lipca 2008, 18:50
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 4 times
Been thanked: 84 times

Re: Schematy widoczności

Post autor: Kristo.kk »

Pobawiłem się w kolorowanki i zrobiłem dwa przykłady.

Kolor pomarańczowy to przeszkoda ograniczająca widoczność.
Kolor czerwony teren zasłonięty. Nie można prowadzić ostrzału na te pola.
Schematy przedstawiają teren czysty na jednym poziomie wysokości.

Przykład 1
Przeszkody ograniczające widoczność znajdują się na dwóch polach blisko artylerii.
Do ustalenia czy widoczność istnieje sprawdzamy przebieg linii. Ustalamy odległość do celu i patrzymy czy linia przechodzi przez pole ograniczające widoczność. Jeśli tak to widoczności nie ma.
Sprawdziłem wszystkie pola od 2 do 10. Co mi z tego wyszło widać na obrazkach.

Obrazek
Obrazek

Przykład 2
Inny rozkład pól ograniczających widoczność.

Obrazek
Obrazek

Mam jedynie uwagę do linii, która przechodzi po narożniku pola.
Jestem zdania, że należy uznać taką linię za przechodzącą. Podobnie jak linię biegnącą po boku.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 28 sierpnia 2017, 11:38 przez Kristo.kk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2491 times
Kontakt:

Re: Schematy widoczności

Post autor: Raleen »

Co do rogów heksów, jeśli linia widoczności przechodzi idealnie przez róg heksu, to wtedy tak jak w przypadku krawędzi, ten heks nie blokuje widoczności, ale jeśli chociaż trochę zahacza o heks, to blokuje widoczność.

Co do spornych sytuacji, jakie mogą wystąpić, na pierwszych dwóch zestawach schematów są sytuacje, gdzie linia widoczności idealnie przechodzi przez róg pomarańczowego heksu przy ostrzale na 7 pól (trzecia linia od lewej i trzecia od prawej) i przy ostrzale na 10 pól (czwarta linia od lewej i czwarta od prawej). Natomiast przykładowo przy ostrzale na 4 pola (druga linia od lewej i druga od prawej) zahacza już o pomarańczowy heks. Na trzecim zestawie schematów przy ostrzale na 5 pól druga linia widoczności od lewej przechodzi idealnie przez róg pomarańczowego heksu. Na czwartym zestawie schematów przy ostrzale na 10 pól trzecia linia widoczności od lewej przechodzi idealnie przez róg pomarańczowego heksu.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Ostrołęka 26 maja 1831”