Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest sobota, 22 września 2018, 03:34

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)
PostNapisane: sobota, 14 stycznia 2017, 23:03 
Carabinier

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 23:22
Posty: 29
Lokalizacja: Warszawa
Leo napisał(a):
Ja tym wolał jakiś mniej wyświechtany temat (np. walka o koncesje i wpływy w XIX-wiecznych Chinach) a nie po raz setny wojny napoleońskie.
Ale ja w ogóle jestem dziwny.


Leszku, mógłby Cię zainteresować Infamous Traffic:

https://boardgamegeek.com/boardgame/206 ... us-traffic


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)
PostNapisane: niedziela, 15 stycznia 2017, 15:10 
Colonel en second
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 20:08
Posty: 1490
Lokalizacja: Warszawa
No, no...wygląda rzeczywiście interesująco. Nie miałem pojęcia o tej grze. Jak dobra, to chętnie kupię.

_________________
"Szlabany w głowach podnoszą się najwolniej..."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)
PostNapisane: sobota, 21 stycznia 2017, 10:44 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 2327
Gra jest strasznie chaotyczna, jako tako planować da się góra na jedną turę naprzód.
Ale spodobała mi się. :)

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)
PostNapisane: poniedziałek, 23 stycznia 2017, 12:42 
Padpałkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 20:14
Posty: 1475
Lokalizacja: Miasto Stołeczne Warszawa
Po jednej rozgrywce chyba mogę się zgodzić - chaos i duża dynamika wydarzeń sprawiają, że faktycznie trudno coś długofalowo zaplanować. Wydaje się zatem, że przede wszystkim chodzi o uważne obserwowanie sytuacji i umiejętne wykorzystanie nadarzającej się okazji, a w mniejszym stopniu o mozolne wypracowywanie sobie silnej, zwycięskiej pozycji.

Przy czym, pamiętać warto, że według Leo, nie w każdej rozgrywce państwa co i rusz skaczą od jednego gracza do drugiego. Być może zdarzają się rozgrywki bardziej stabilne, u nas ostatnio dominowała zdecydowanie ogromna zmienność.

W każdym razie, gra jest fajna, mechanika wręcz imponująca. Nie czuję w tym, co prawda, wciągającej opowieści o renesansie i zgodziłbym się z tezą Raja wyrażoną zaraz po rozgrywce, że na tym silniku można zrobić grę o zupełnie innej tematyce. Niemniej, mechanika broni się sama.

_________________
A gdybym był strategiem,
Nad planszą w klubie szalał,
To co byś powiedziała,
Czy coś byś przeciw miała?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)
PostNapisane: poniedziałek, 23 stycznia 2017, 20:47 
Lieutenant-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 czerwca 2010, 14:45
Posty: 662
Lokalizacja: Ortelsburg/Warszawa
Raubritter napisał(a):
Przy czym, pamiętać warto, że według Leo, nie w każdej rozgrywce państwa co i rusz skaczą od jednego gracza do drugiego. Być może zdarzają się rozgrywki bardziej stabilne, u nas ostatnio dominowała zdecydowanie ogromna zmienność.

Trafiło się nam w rynku bardzo wiele kart z akcjami militarnymi. Czasem do talii nie wejdą wcale lub w mniejszej ilości i rywalizacja od razu przybiera bardziej pokojowy wymiar. Wojny religijne pokazały swoją naturę. Kilka dżihadów i krucjat z rzędu i większość wschodniej Europy była wyludniona.

https://lh3.googleusercontent.com/_qbiV ... 35-h776-no


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)
PostNapisane: wtorek, 24 stycznia 2017, 09:15 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 2327
Moje wrażenia.
http://www.gamesfanatic.pl/2017/01/24/c ... sucharami/

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)
PostNapisane: wtorek, 24 stycznia 2017, 19:15 
Adjudant Commandant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 7 listopada 2009, 20:19
Posty: 1837
Lokalizacja: Wwa
RAJ - zadam pytanie, które zawsze pada na Forum Planszowym by skosić piszącego - po ilu rozgrywkach jest ta recenzja? :D
Nota bene dowolna liczba podana w odpowiedzi na tamtym Forum wywołuje odpowiedź: za mało by ocenić grę. :lol:

Co do tekstu. Piszesz zdaje się o 2 kartach komet, a jest ich po 2 na każdy z rynków - wschodni i zachodni. Razem 4.
Czy jest chaotyczna? Nie wiem bo jeszcze nie grałem, ale doświadczenia z Pax Pamir wskazują, że po opanowaniu przepisów i celów zwycięstwa, gracze gdy już się nauczą - grają bardzo planowo i świadomie dobierają karty.
Gra chaotyczna jest możliwa, ale to przedszkole i jest dużo zabawy gdy wyłania się zwycięzcę. Jest... przypadkowy. :o
Wydaje się, że tak jest i w tej grze.

Poza tym... klub antylosowościowy zniszczył kiedyś na moich oczach rozgrywkę w Fiefa i okazało się, że to nieudana, głupia i losowa gra. Tylko... skąd popularność i cztery wydania w przeciągu 30 lat? :lol:

_________________
Berger


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)
PostNapisane: wtorek, 24 stycznia 2017, 20:12 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 2327
Neoberger napisał(a):
1) RAJ - zadam pytanie, które zawsze pada na Forum Planszowym by skosić piszącego - po ilu rozgrywkach jest ta recenzja? :D
Nota bene dowolna liczba podana w odpowiedzi na tamtym Forum wywołuje odpowiedź: za mało by ocenić grę. :lol:

2) Co do tekstu. Piszesz zdaje się o 2 kartach komet, a jest ich po 2 na każdy z rynków - wschodni i zachodni. Razem 4.
3) Czy jest chaotyczna? Nie wiem bo jeszcze nie grałem, ale doświadczenia z Pax Pamir wskazują, że po opanowaniu przepisów i celów zwycięstwa, gracze gdy już się nauczą - grają bardzo planowo i świadomie dobierają karty.
Gra chaotyczna jest możliwa, ale to przedszkole i jest dużo zabawy gdy wyłania się zwycięzcę. Jest... przypadkowy. :o
Wydaje się, że tak jest i w tej grze.

4) Poza tym... klub antylosowościowy zniszczył kiedyś na moich oczach rozgrywkę w Fiefa i okazało się, że to nieudana, głupia i losowa gra. Tylko... skąd popularność i cztery wydania w przeciągu 30 lat? :lol:

1) To nie jest recenzja. Ale masz rację, zamiast "jest warta zainteresowania" powinno być "zainteresowała mnie".
Ogólnie w Cotygodnikach pisujemy o swoich wrażeniach i rzuty okiem, również po jednej rozgrywce.
2) Bambrough mówił, że są 2 komety. Może źle zrozumiałem sens wypowiedzi.
3) Jest chaotyczna bo sytuacja na stole potrafi się bardzo szybko zmienić a dwie tury często wystarczą do całkowitego przemeblowania marketu.
4) Nie wiem, co to ma wspólnego z moim tekstem.

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)
PostNapisane: wtorek, 24 stycznia 2017, 20:55 
Lieutenant-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 czerwca 2010, 14:45
Posty: 662
Lokalizacja: Ortelsburg/Warszawa
RAJ napisał(a):
Neoberger napisał(a):
1) RAJ - zadam pytanie, które zawsze pada na Forum Planszowym by skosić piszącego - po ilu rozgrywkach jest ta recenzja? :D
Nota bene dowolna liczba podana w odpowiedzi na tamtym Forum wywołuje odpowiedź: za mało by ocenić grę. :lol:

2) Co do tekstu. Piszesz zdaje się o 2 kartach komet, a jest ich po 2 na każdy z rynków - wschodni i zachodni. Razem 4.
3) Czy jest chaotyczna? Nie wiem bo jeszcze nie grałem, ale doświadczenia z Pax Pamir wskazują, że po opanowaniu przepisów i celów zwycięstwa, gracze gdy już się nauczą - grają bardzo planowo i świadomie dobierają karty.
Gra chaotyczna jest możliwa, ale to przedszkole i jest dużo zabawy gdy wyłania się zwycięzcę. Jest... przypadkowy. :o
Wydaje się, że tak jest i w tej grze.

4) Poza tym... klub antylosowościowy zniszczył kiedyś na moich oczach rozgrywkę w Fiefa i okazało się, że to nieudana, głupia i losowa gra. Tylko... skąd popularność i cztery wydania w przeciągu 30 lat? :lol:

1) To nie jest recenzja. Ale masz rację, zamiast "jest warta zainteresowania" powinno być "zainteresowała mnie".
Ogólnie w Cotygodnikach pisujemy o swoich wrażeniach i rzuty okiem, również po jednej rozgrywce.
2) Bambrough mówił, że są 2 komety. Może źle zrozumiałem sens wypowiedzi.
3) Jest chaotyczna bo sytuacja na stole potrafi się bardzo szybko zmienić a dwie tury często wystarczą do całkowitego przemeblowania marketu.
4) Nie wiem, co to ma wspólnego z moim tekstem.

Wspominałem o dwóch kometach, ale zarówno na wschodni jak i zachodni rząd rynku. Moim zdaniem gra nie jest chaotyczna, a jedynie dynamiczna. Planować można zawsze, a fakt, że inni gracze realizują po drodze swoje cele to chyba typowe w grach wieloosobowych. Patrząc na dostępne karty na rynku i stole graczy oraz dostępne pieniądze u przeciwników można jako tako przewidzieć kto dysponuje jakim wachlarzem zagrań. Raju sam zastanawiałeś się całkiem długo nad tym co zrobić więc chyba da się coś zaplanować, przewidzieć?

Gra moim zdaniem ma dwa mankamenty. 1. Imperialne zwycięstwo jest o wiele łatwiejsze do osiągnięcia niż pozostałe i co za tym idzie wiele finezji ucieka po drodze. 2. Nierówna pozycja startowa mocno ogranicza, a wręcz praktycznie przekreśla szanse pomarańczowego gracza na zwycięstwo.

W Pamirze chyba udało się zachować większy balans. O Porfirianie jeszcze za mało wiem aby się wypowiadać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)
PostNapisane: wtorek, 24 stycznia 2017, 21:09 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 2327
Zastanawiałem się długo bo nie wiedziałem co zrobić, bo moje zastanawianie się z poprzedniej tury było już nieaktualne. :)
Oczywiście znajomość talii poprawia możliwości planowania, nadal podtrzymuję swoją opinię o chaotyczności tej gry.
W okresie rozwoju kiedy gracze skupiają się na dokupywaniu kart, bardzo często w ciągu dwóch tur wymieniało się nawet 8-10 kart z marketu.
Innymi słowy nie było możliwości planowania, że za dwie tury na markecie będzie to i tamto.
Później zaś sytuacja na mapie zmieniała się tak dynamicznie, że plany sprzed dwóch tur były totalnie nieaktualne.

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)
PostNapisane: środa, 25 stycznia 2017, 15:40 
Carabinier

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 23:22
Posty: 29
Lokalizacja: Warszawa
Nie nazwałbym tego chaosem, a raczej wymuszeniem taktycznego podejścia do gry zamiast strategicznego. Sytuacja jest dynamiczna, ale da się zaplanować i zrealizować cele krótkoterminowe, natomiast raczej niemożliwe jest założenie sobie przed grą rodzaju zwycięstwa, które chcemy osiągnąć. Ograniczone możliwości obrony, bardzo utrudniają bunkrowanie się w danym miejscu na dłużej, ale dlatego istotne jest, aby odpowiednio dobierać moment przejmowania państw, wystawiania koncesji czy zmiany religii.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)
PostNapisane: środa, 25 stycznia 2017, 15:58 
Général de Brigade

Dołączył(a): czwartek, 14 maja 2015, 14:09
Posty: 2327
Widzę, że boli was to słowo. :)
Niech wam będzie, "dynamicznie zmieniająca się sytuacja". :)

_________________
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)
PostNapisane: środa, 25 stycznia 2017, 22:56 
Carabinier

Dołączył(a): wtorek, 22 lutego 2011, 23:22
Posty: 29
Lokalizacja: Warszawa
RAJ napisał(a):
Widzę, że boli was to słowo. :)
Niech wam będzie, "dynamicznie zmieniająca się sytuacja". :)

Od razu lepiej :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)
PostNapisane: czwartek, 26 stycznia 2017, 17:43 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 28 lutego 2006, 19:47
Posty: 528
Lokalizacja: Warszawa
Czy karty maja standardowe wymiary?

_________________
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pax Renaissance (Sierra Madre Games)
PostNapisane: czwartek, 2 lutego 2017, 12:13 
Lieutenant-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 14 czerwca 2010, 14:45
Posty: 662
Lokalizacja: Ortelsburg/Warszawa
Niedawno zakończyliśmy kolejna partię na vassalu, tym razem zakończona świętym zwycięstwem Saracenów. Niestety mam wrażenie, że rozstawienie początkowe coraz bardziej determinuje przebieg gry. Wiadomo, że wschód jest bardzo podatny na dżihady, a stąd już krótka droga do imperialnego i świętego zwycięstwa. Nawet Państwo Papieskie nie ma szans się obronić jeśli z Konstantynopola wyjdzie taki atak. Jeśli ktoś che odnieść święte zwycięstwo chrześcijanami to musi się nieźle natrudzić. Większość rozgrywek przebiega właśnie w podobny sposób. Walka toczy się o posiadanie jak największej liczby kart imperiów i odbieranie ich sobie za pomocą dżihadów. Prowadzi to rozszerzenia teokracji i tym samym nadarza się szansa na święte zwycięstwo. Wygranie za pomocą Globalizacji czy Renesansu jest zdecydowanie trudniejsze. Niemniej gra się ciągle bardzo fajnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 117 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.