Hands in the Sea (Knight Works)
- ghostdog
- Sous-lieutenant
- Posty: 488
- Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Hands in the Sea
Niestety tak. Jak pisałem próbowałem odbudowywać flotę ale to był zabieg bez sensu, gdyż traciłem niepotrzebnie karty z osadnikiem, których Kartagina ma mało. Niestety kolejnym minusem oddania mu panowania na morzu były wykonywane przez niego rajdy na moje wioski nadmorskie.
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
-
- Censor
- Posty: 6598
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 180 times
Re: Hands in the Sea
W jaki sposób można ten dodatek zdobyć?adalbert pisze: Moim zdaniem warto grać od razu z dodatkiem z ks, który wymusza pewien ruch odnośnie do kart strategii.
-
- Général de Brigade
- Posty: 2075
- Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 90 times
- Been thanked: 196 times
Re: Hands in the Sea
Kurczę, myślałem, że jest to oddzielnego kupienia, ale jakoś tego nie widzę (przynajmniej w naszych sklepach). Zawiera go droższa wersja Ks.
W sumie to oprócz krótkiej instrukcji zawiera on tę sama talię kart strategicznych, tylko że z nadrukowanymi kosztami ich utrzymania; kilka kart z event decka o nieco mniej dotkliwym działaniu (można je po prostu wymienić) i drobny wariant w postaci kilku kart dla każdego z graczy, z których każdy może w tajemnicy wybrać po jednej, aby jej użyć w wybranym przez siebie momencie.
W sumie to oprócz krótkiej instrukcji zawiera on tę sama talię kart strategicznych, tylko że z nadrukowanymi kosztami ich utrzymania; kilka kart z event decka o nieco mniej dotkliwym działaniu (można je po prostu wymienić) i drobny wariant w postaci kilku kart dla każdego z graczy, z których każdy może w tajemnicy wybrać po jednej, aby jej użyć w wybranym przez siebie momencie.
-
- Général de Brigade
- Posty: 2075
- Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 90 times
- Been thanked: 196 times
Re: Hands in the Sea
Lista zamiennych kart wydarzeń z tłumaczeniem na szybko:
- Leaders Quarrel (C:1-2/R:3-6): Przez następną turę dodanie lidera do bitwy morskiej kosztuje 2 srebra/do lądowej - akcji. Odrzuc tę kartę na początku następnej fazy kampanii;
- Naval Disaster (C:1-2/R:3-6): Jesli twoja flota nie jest w porcie, rzuć kostką i zniszcz odpowiednia ilość statków. Corvus: dodaj 1 do wyniku kości. Umieść jedna piechotę z rezerwy na stosie kart odrzuconych;
- Mercenary Revolt (C:1-4/R:5-6): Zapłać 2 złota za każdy oddział najmeników w twojej dłoni albo (or) rezerwie. Nieopłacone oddziały wracają do Empire Decku. Jeśli to konieczne, zaktualizuj Battle track. Loyalty: Zignoruj efekt tej karty.
- Storms at Sea (C:1-2/R:3-6): Jesli twoja flota nie znajduje sie w porcie, rzuć kostką. 1-4 - tracisz 1 statek; 5-6 - 2. Gracz może powrócić swoja flotą do portu. Corvus: +2 do rzutu i wtasowujesz to wydarzenie. (tą kartą zamieniasz tylko jedną z kart Storms at Sea; druga zostaje).
- Rebellion (C:1-4/R:5-6): Twój przeciwnik 1 z twoich nierozwiniętych lokalizacji i usuwa town cube, który wraca do twojej puli. Nie można wybrać baz zaopatrzeniowych, obszarów rozwiniętych i tych, w których toczy się bitwa.
- Leaders Quarrel (C:1-2/R:3-6): Przez następną turę dodanie lidera do bitwy morskiej kosztuje 2 srebra/do lądowej - akcji. Odrzuc tę kartę na początku następnej fazy kampanii;
- Naval Disaster (C:1-2/R:3-6): Jesli twoja flota nie jest w porcie, rzuć kostką i zniszcz odpowiednia ilość statków. Corvus: dodaj 1 do wyniku kości. Umieść jedna piechotę z rezerwy na stosie kart odrzuconych;
- Mercenary Revolt (C:1-4/R:5-6): Zapłać 2 złota za każdy oddział najmeników w twojej dłoni albo (or) rezerwie. Nieopłacone oddziały wracają do Empire Decku. Jeśli to konieczne, zaktualizuj Battle track. Loyalty: Zignoruj efekt tej karty.
- Storms at Sea (C:1-2/R:3-6): Jesli twoja flota nie znajduje sie w porcie, rzuć kostką. 1-4 - tracisz 1 statek; 5-6 - 2. Gracz może powrócić swoja flotą do portu. Corvus: +2 do rzutu i wtasowujesz to wydarzenie. (tą kartą zamieniasz tylko jedną z kart Storms at Sea; druga zostaje).
- Rebellion (C:1-4/R:5-6): Twój przeciwnik 1 z twoich nierozwiniętych lokalizacji i usuwa town cube, który wraca do twojej puli. Nie można wybrać baz zaopatrzeniowych, obszarów rozwiniętych i tych, w których toczy się bitwa.
-
- Adjudant
- Posty: 255
- Rejestracja: wtorek, 1 września 2015, 20:39
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 2 times
- Kontakt:
Re: Hands in the Sea
Cześć,
Czy Kickstarter Expansion jest już zawarty w "regularnej" grze wydanej przez Knight Works?
Dużo czytałem o błędach - czy one były w tej wersji KS, czy też "ostatecznej", "regularnej" też są?
P.S. Mam przecieki, że Gwiazdka mi przyniesie pod choinkę HitS. Jak ktoś z Krk lub okolic chętny to zapraszam.
Czy Kickstarter Expansion jest już zawarty w "regularnej" grze wydanej przez Knight Works?
Dużo czytałem o błędach - czy one były w tej wersji KS, czy też "ostatecznej", "regularnej" też są?
P.S. Mam przecieki, że Gwiazdka mi przyniesie pod choinkę HitS. Jak ktoś z Krk lub okolic chętny to zapraszam.
-
- Général de Brigade
- Posty: 2075
- Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 90 times
- Been thanked: 196 times
Re: Hands in the Sea
Z tego, co widzę, to w polskich sklepach są/były do nabycia dwie wersje gry: ta ks zawierała dodatek, ta tańsza nie. Tak, kilka kart zawiera błędy. Wydawca zauważył to przed rozsyłaniem gier i zrobił dodruk tych kart (powinieneś je mieć w pudle), ale okazało się, że te poprawione mają rewersy w nieco innym odcieniu. Obecnie trwają zabiegi o powtórny dodruk, ale kiedy to zostanie sfinalizowane, tego nie wiem. Są na to różne sposoby, ja gram po prostu tak, że te poprawione karty kładę obok planszy.
-
- Adjudant
- Posty: 255
- Rejestracja: wtorek, 1 września 2015, 20:39
- Lokalizacja: Kraków
- Been thanked: 2 times
- Kontakt:
Re: Hands in the Sea
Hmmm... Tylko, która jest która? W Forcie Gier jest za 269 zł gra wydana przez Knight Works. Czy to jest ta "tańsza"? Strach zapytać po ile ta droższa.adalbert pisze:Z tego, co widzę, to w polskich sklepach są/były do nabycia dwie wersje gry: ta ks zawierała dodatek, ta tańsza nie.
- ghostdog
- Sous-lieutenant
- Posty: 488
- Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Hands in the Sea
Czy ktoś wie czy i gdzie można nabyć sam dodatek?
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
-
- Général de Brigade
- Posty: 2075
- Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 90 times
- Been thanked: 196 times
Re: Hands in the Sea
W Forcie Gier, to moim zdaniem będzie bez dodatku. Kiedyś obie wersje były w planszomanii.
Jeżeli chodzi o dostepność dodatku, to pozwole sobie podać linka do forum gry-planszowe.pl: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... ds#p845363
Myślę, że można napisać w tej sprawie do użytkownika azz.
Jeżeli chodzi o dostepność dodatku, to pozwole sobie podać linka do forum gry-planszowe.pl: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... ds#p845363
Myślę, że można napisać w tej sprawie do użytkownika azz.
- ghostdog
- Sous-lieutenant
- Posty: 488
- Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Hands in the Sea
Fort miał bez dodatku. Podobnie jak Planszostrefa.
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."
- Palladinus
- Adjudant-Major
- Posty: 281
- Rejestracja: sobota, 4 czerwca 2011, 23:06
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Hands in the Sea
Moduł vassala w sumie działa bardzo dobrze. Znaleźliśmy kilka błędów, ale już powiadomiłem autora. Jeśli ktośby był chętny na PBEM, dajcie znać.
-
- Général de Brigade
- Posty: 2075
- Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 90 times
- Been thanked: 196 times
Re: Hands in the Sea
Czy macie jakieś przemyślenia odnośnie do strategii dla poszczególnych stron w tej grze?
Mnie w ostatniej rozgrywce nieco zaniepokoiła wydajność rzymskiej machiny wojennej i to przy kompletnym odpuszczeniu floty, co pozwoliło "mojej" Kartaginie udanie plądrować ponad 10 razy. Mimo to, kiedy już raz zacząłem przegrywać bitwy (fakt, że akurat wyszło Bad Omens przeciwko mnie) i ponosić straty, nie za bardzo potrafiłem się dalej bronić. Siła legionów + dowódców była po prostu zbyt wielka. Koniec końców przyniosło to Rzymowi zwycięstwo (tzn. skończyliśmy z braku dalszego czasu chyba po 9 etapie).
Oczywiście moja gra nie była optymalna, ale taka "rozwałka" Rzymianami wydaje się być całkiem skuteczną strategią, szczególnie przy wciąż niewielkim ograniu HitS. Z drugiej strony perspektywa poszukiwania kontr-strategii jest całkiem interesująca.
Hmm. ponieważ te dodrukowane poprawione karty z odmiennym odcieniem rewersu trzymamy obok planszy, wydaje mi się, że Tyndaris mogło być przez zapomnienie błędnie używane. Niemniej to mimo wszystko dość drobna sprawa.
Mnie w ostatniej rozgrywce nieco zaniepokoiła wydajność rzymskiej machiny wojennej i to przy kompletnym odpuszczeniu floty, co pozwoliło "mojej" Kartaginie udanie plądrować ponad 10 razy. Mimo to, kiedy już raz zacząłem przegrywać bitwy (fakt, że akurat wyszło Bad Omens przeciwko mnie) i ponosić straty, nie za bardzo potrafiłem się dalej bronić. Siła legionów + dowódców była po prostu zbyt wielka. Koniec końców przyniosło to Rzymowi zwycięstwo (tzn. skończyliśmy z braku dalszego czasu chyba po 9 etapie).
Oczywiście moja gra nie była optymalna, ale taka "rozwałka" Rzymianami wydaje się być całkiem skuteczną strategią, szczególnie przy wciąż niewielkim ograniu HitS. Z drugiej strony perspektywa poszukiwania kontr-strategii jest całkiem interesująca.
Hmm. ponieważ te dodrukowane poprawione karty z odmiennym odcieniem rewersu trzymamy obok planszy, wydaje mi się, że Tyndaris mogło być przez zapomnienie błędnie używane. Niemniej to mimo wszystko dość drobna sprawa.
-
- Général de Brigade
- Posty: 2075
- Rejestracja: czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 90 times
- Been thanked: 196 times
Re: Hands in the Sea
Lekka poprawka: w kolejnych grach odpuszczenie floty, Sardynii/Korsyki i skupienie się na "młotkowaniu" Kartaginy na Sycylii okazało się dla Rzymian niewystarczające do zwycięstwa. Wygrana na punkty wydaje się w takim wypadku mało prawdopodobna, ale Rzymianin może pokusić się o zajęcie całej Sycylii (automatyczne zwycięstwo). Ostatnio akurat wyszła karta Pokoju bodaj po 10. turze.
Wydaje mi się, że jednym z kluczowych miast dla obu stron jest Agrygent. Jeśli Kartagina go rozbuduje, to może dążyć do skończenia gry przez rozbudowanie 8 miast; jeśli nie zdąży tego zrobić, będzie jej bardzo trudno wywołać odpowiednio wczesny koniec gry i mogą zacząć się kłopoty.
Tak w ogóle to nie do końca podoba mi się kończenie gry przez rozbudowę towns do cities - cholernie to growe.
Wydaje mi się, że jednym z kluczowych miast dla obu stron jest Agrygent. Jeśli Kartagina go rozbuduje, to może dążyć do skończenia gry przez rozbudowanie 8 miast; jeśli nie zdąży tego zrobić, będzie jej bardzo trudno wywołać odpowiednio wczesny koniec gry i mogą zacząć się kłopoty.
Tak w ogóle to nie do końca podoba mi się kończenie gry przez rozbudowę towns do cities - cholernie to growe.
- ghostdog
- Sous-lieutenant
- Posty: 488
- Rejestracja: wtorek, 28 lutego 2006, 18:47
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Hands in the Sea
Ostatnio grałem z kolegą (ja Kartaginą) i on dość udanie zaczął działać na Sardynii - opanował całą. Dodatkowo dzięki karcie rozbudował silnie flotę i ja już nie miałem szans w wyścigu zbrojeń. Oczywiście próbowałem go plądrować co jakiś czas ale ogólnie to siła jego armii była niepokonana.
Szukam również odpowiedzi na pytanie jak grać, żeby wygrać?
Szukam również odpowiedzi na pytanie jak grać, żeby wygrać?
"Obydwaj pochodzimy ze starożytnych plemion Obydwaj jesteśmy już na wymarciu Wszystko wokół nas zmienia się....."