Ronheim - klimat, fluff i otoczka Mordheim z mechaniką Ronin

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Kadzik

Re: Ronheim - klimat, fluff i otoczka Mordheim z mechaniką R

Post autor: Kadzik »

AWu pisze:Nie no jak wycenicie go w cenach Roninowych to wszyscy będą latać w ciężkich :)
W Roninie ceny pancerza są za niskie :) Uważam, że lekki pancerz powinien kosztować w miarę sensowne 3 punkty, średni z 7, ale ciężki pod 12 (normalny zwykły wojak to koszt rzędu właśnie 12 punktów).
Pancerz w Mordheimie kosztował więcej od krasnoluda oryginalnie :)
I to było głupie. Ja wiem, że normalna zbroja rycerska to horrendalny koszt, ale w grze bitewnej musi to być oddane nieco inaczej.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ronheim - klimat, fluff i otoczka Mordheim z mechaniką R

Post autor: AWu »

W grze bitewnej zawsze koszt powinien odzwierciedlać skuteczność na stole.

Wyjątkiem są jakieś narracyjne kampanie albo ultra historyczne scenariusze, a Mordheim nie podpadał pod żadną z nich.

W Roninie IMHO pancerz fajniej działa niż w Mordheimie anyway.
Kadzik

Re: Ronheim - klimat, fluff i otoczka Mordheim z mechaniką R

Post autor: Kadzik »

AWu pisze:W grze bitewnej zawsze koszt powinien odzwierciedlać skuteczność na stole.

Wyjątkiem są jakieś narracyjne kampanie albo ultra historyczne scenariusze, a mordheim nie podpadał pod żadną z nich.
Generalnie tak, ale pamiętaj, że Mordheim to też kampania. W pewnym momencie dochodzisz do maksymalnej ilości ludzi w bandzie, każdy jest nieźle wyekwipowany i możesz poszaleć. Byle wszystko miało rozsądną wartość. Dodatkowo warto wziąć pod uwagę inne czynniki. Masz swojego wychuchanego bohatera, fajnie się rozwinął i miło by było go chronić. Jesteś gotów wydać na zbroję małą fortunkę, ale chcesz też by ona działała. W Mordheim niestety kosztowała krocie i wielkiej ochrony nie dawała.
Pewne rzeczy mogą być droższe niż podobne efekty uzyskane w inny sposób. Dla przykładu zdolność czarowania dla magistra u opętanych wycenimy na 15 gc. Księdze zaklęć, która pozwoli innemu bohaterowi nauczyć się czarować, damy cenę 50 gc. Trzy razy drożej, teoretycznie nie jest to bardzo opłacalny wybór, ale cena tak bardzo zaporowa to nie jest. No i jeszcze trudność w jej znalezieniu.
Umpapa
Général en Chef
Posty: 4159
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 534 times
Been thanked: 255 times
Kontakt:

Re: Ronheim - klimat, fluff i otoczka Mordheim z mechaniką R

Post autor: Umpapa »

Fajne.

A będzie można wydać Counter, aby uzyskać większą Koncentrację/Opanowanie przed atakiem magicznym/opętaniem/przerażeniem etc?
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Kadzik

Re: Ronheim - klimat, fluff i otoczka Mordheim z mechaniką R

Post autor: Kadzik »

Umpapa pisze:Fajne.

A będzie można wydać Counter, aby uzyskać większą Koncentrację/Opanowanie przed atakiem magicznym/opętaniem/przerażeniem etc?
Ha! Super pomysł! Normalnie countery wykorzystuje się tylko w walce wręcz wokół której kręci się cały system (poza tymi counterkami, to Ronin za wiele nowego do wargamingu nie wnosi). Strzelanie jest tego pozbawione - to zwykły rzut 2d6. Magię chciałem zostawić tak jak była w oryginale Mordheim, bo łatwo to zaimplementować. Ale patent z rzucaniem czaru w walce tylko po wydaniu countera i jeszcze możliwość zboostowania go jest całkiem kusząca.
Tylko chciałbym pozostać jak najbliżej oryginału :/
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ronheim - klimat, fluff i otoczka Mordheim z mechaniką R

Post autor: AWu »

Kadzik pisze: Tylko chciałbym pozostać jak najbliżej oryginału :/
Lepiej grywalnie niż ortodoksyjnie :)


O tym czarowaniu to w ogóle można by to tak rozwiązać, ranga by dawała pulę czarowania.
Awatar użytkownika
stelker
Colonel en second
Posty: 1297
Rejestracja: niedziela, 28 listopada 2010, 14:16
Lokalizacja: Biłgoraj/Lublin
Been thanked: 56 times

Re: Ronheim - klimat, fluff i otoczka Mordheim z mechaniką R

Post autor: stelker »

Kadzik pisze:
Umpapa pisze:Fajne.

A będzie można wydać Counter, aby uzyskać większą Koncentrację/Opanowanie przed atakiem magicznym/opętaniem/przerażeniem etc?
Ha! Super pomysł! Normalnie countery wykorzystuje się tylko w walce wręcz wokół której kręci się cały system (poza tymi counterkami, to Ronin za wiele nowego do wargamingu nie wnosi). Strzelanie jest tego pozbawione - to zwykły rzut 2d6. Magię chciałem zostawić tak jak była w oryginale Mordheim, bo łatwo to zaimplementować. Ale patent z rzucaniem czaru w walce tylko po wydaniu countera i jeszcze możliwość zboostowania go jest całkiem kusząca.
Tylko chciałbym pozostać jak najbliżej oryginału :/
W warhammerze RPGowym była akcja o ile pamiętam "Tkanie magii" ułatwiająca rzucanie czarów
Kadzik

Re: Ronheim - klimat, fluff i otoczka Mordheim z mechaniką R

Post autor: Kadzik »

Z magią można pokombinować później, na razie modyfikacje zwykłej mechaniki nastręczają problemów :P

Z dobrych wieści Northstar wrzucił pierwsze zdjęcia z nadchodzącego zestawu kultystów do Frostgrave:
Obrazek

Na Cult of the Possessed idealni :)
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ronheim - klimat, fluff i otoczka Mordheim z mechaniką R

Post autor: AWu »

Odrobinkę zbyt przysadziści, tak jak zbrojni frostgrejwowi, i pewnie ciut niscy, ale bardzo fajni.
Kadzik

Re: Ronheim - klimat, fluff i otoczka Mordheim z mechaniką R

Post autor: Kadzik »

Nosek ma plastikowych zbrojnych i nie są niscy. Przysadziści może tak, ale to raczej wina opatulenia w zimowe ciuszki :)
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ronheim - klimat, fluff i otoczka Mordheim z mechaniką R

Post autor: AWu »

O, to by zrobił jakieś porównawcze fotki. Pogoń go, ja go nie spotykam.
Awatar użytkownika
Blak
Caporal
Posty: 62
Rejestracja: wtorek, 27 stycznia 2015, 14:17

Re: Ronheim - klimat, fluff i otoczka Mordheim z mechaniką R

Post autor: Blak »

Uwielbiam klimat Mordheim i podoba mi się Twoja wizja. Dużo pracy potrzeba, by nanieść Mordheim na mechanikę Ronina?
Kadzik

Re: Ronheim - klimat, fluff i otoczka Mordheim z mechaniką R

Post autor: Kadzik »

Blak pisze:Uwielbiam klimat Mordheim i podoba mi się Twoja wizja. Dużo pracy potrzeba, by nanieść Mordheim na mechanikę Ronina?
To trudne pytanie :) Ronin jak wszystkie systemy historyczne skupia się na walkach między przedstawicielami rasy ludzkiej, stąd zaimplementowanie dużych potworów, twardych albo szybszych istot oraz magii nie jest tak proste.
Dodatkowo dochodzi to, co wspomniałem w postach wyżej - jak bardzo chcę trzymać się oryginału, a na ile pozwolę się ponieść swojej wizji Mordheim. Już sama lista broni jest moim zdaniem do poważnej korekty (efekty ich działania i bonusy), nie mówiąc już o skillach, których jedną trzecią wywaliłbym lub poważnie pozmieniał.
Kadzik

Re: Ronheim - klimat, fluff i otoczka Mordheim z mechaniką R

Post autor: Kadzik »

Ponieważ projekt Military History: Medieval został zawieszony do odwołania, mogłem odetchnąć z ulgą i bez oddechu konkurencji na karku wrócić do swojego wcześniejszego grajdołka :P

Od czasu ostatnich wpisów w tym temacie ukazał się En Garde!, który stanowi twórcze rozwinięcie zasad Ronina, ten sam autor, identyczna mechanika, inny setting i drobne dodatki - w tym niemal kluczowe dla Mordheim rozwiązania jak większe stwory i zróżnicowane morale. Dodatkowo wyklarowałem swoją wizję wpisania settingu Mordheim w nową mechanikę i jestem chętny do współpracy; zarówno przy testowaniu, rozwijaniu, jak i zwyczajnym turlaniu kostkami dla zabawy.

Ktoś chętny?
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: Ronheim - klimat, fluff i otoczka Mordheim z mechaniką R

Post autor: Sarmor »

Kadzik pisze:ukazał się En Garde!, który stanowi twórcze rozwinięcie zasad Ronina, ten sam autor, identyczna mechanika, inny setting i drobne dodatki - w tym niemal kluczowe dla Mordheim rozwiązania jak większe stwory
Na granicy offtopu: po co większe stwory w grze o muszkieterach?
TheNode.pl – zapraszam!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy sci-fi i fantasy”