Scenariusz - odbicie oblężonych wojsk

"Battlegroup Kursk", "Battlegroup Normandy" i kolejne części systemu.
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 952
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Scenariusz - odbicie oblężonych wojsk

Post autor: Robakk »

Taki oto scenariusz mi ostatnio przyszedł do głowy który można by rozegrać w Baatlegroupa.
Idea prosta, oblężone wojska rosyjskie muszą dotrwać do przybycia posiłków. Mapka jaką bym widział w scenariuszu:
Obrazek

Legenda pól:
Obrazek

Założenia scenariusza:
- Gracz Sowiecki broni terenu mocno zabudowanego
- Gracz niemiecki ma swoje objectivy - zdobycie mostu, (tylko za jego zdobycie gracz sowiecki ciągnie szton). Analogicznie z graczem sowieckim.
- W momencie jak ostatni żołnierz punktu oporu zginie przed zdobyciem przyczółka, jego odbicie warte jest tylko 2 sztony
- Gracz rosyjski otrzymuje posiłki od tury pierwszej
- Gracz niemiecki od tury drugiej, trzeciej ?
- Za zniszczenie wojsk oporu nie ma sztonów
- Każdy oddział z punktu oporu rzuca na low ammo przed bitwą
- Każdy oddział z wojsk okupacyjnych rzuca na low ammo przed bitwą
- Wartość punktowa wojsk okupacyjnych wynosi 100 punktów wraz z listą defence?
- Wartość punktowa wojsk oporu wynosi 100 punktów?

Oczywiście wszelkie zmiany, komentarze mile widziane. Jak będzie się chciało Wiciowi albo Przemkowi to przy odrobinie szczęścia może uda się rozegrać scenariusz:)
W załączniku przesyłam mapę w doc do łatwej edycji:)
Załączniki

[Rozszerzenie doc zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]

Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Scenariusz - odbicie oblężonych wojsk

Post autor: Przemos19 »

Przypomina mi to jeden ze scenariuszy z podręcznika do Kurska, w domu nad tym usiądę na spokojnie. Moja obawa tylko czy Niemcy i Rosjanie nie są za blisko siebie i nie dojdzie do masakry obrońców w 2 tury.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 952
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Scenariusz - odbicie oblężonych wojsk

Post autor: Robakk »

Słuszna uwaga, wziąłem to pod uwagę i zakładam że jeśli się Niemcy skupią tylko na zniszczeniu obrońców to nie powinni mieć możliwości zdobycia mostu. Inna sprawa że za 100 punktów można wystawić nieźle okopany pluton czy piechotę ze wsparciem, która po wejściu do budynków będzie trudna do wykurzenia. Zakładam że gracz Ruski weźmie most pontonowy aby otworzyć drugi punkt do ataku. W drugiej turze dojeżdża do rzeki a w trzeciej stawia most. Stąd pytanie czy posiłki gracz niemiecki powinien dostawać od drugiej czy trzeciej tury, wydaje mi się że drugiej bo w trzeciej T-34 już mogą być na miejscu :)
Wiciu
Adjudant
Posty: 228
Rejestracja: niedziela, 19 października 2014, 22:18
Been thanked: 3 times

Re: Scenariusz - odbicie oblężonych wojsk

Post autor: Wiciu »

Problem ze zniszczeniem obrońców można rozwiązać tak-w miasteczku jest na potrzeby gry niezniszczalny schron/bunkier. Nie można z niego prowadzić ostrzału(albo 1-2 kaemy). Schron mieści dowolną liczbę jednostek piechoty. Scenariuszowo Niemcy oczekują na ciężki sprzęt do otwarcia tej puszki. Sprzęt dojedzie za jakiś czas co daje Ruskim szansę na odbicie zawartości schronu.
Obydwaj gracze powinni dostać posiłki od 2 tury.
Gdzie rozstawiają się jednostki zwiadu? Może w strefie przy moście?
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 952
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Scenariusz - odbicie oblężonych wojsk

Post autor: Robakk »

Wiciu, pomysł ze schronem dobry, niemniej nie chodzi mi żeby wsadzić tam wszystkich ruskich bo wtedy byłyby te oddziały tylko symbolicznie:) Można by też schron dać jako reinforced cover mieszczący 2 plutony maks. Zwiad myślę że po prostu każdy po swojej stronie rzeki. Posiłki od drugiej tury dla każdego - chyba ok :)

Edit: Chodzi o dwie drużyny w bunkrze a nie plutony:)
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 952
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Scenariusz - odbicie oblężonych wojsk

Post autor: Robakk »

Wczoraj zagraliśmy scenariusz:) Bardzo fajnie mi się grało, uważam że walka była dość wyrównana (na 58BR zostało mi 7), niemniej Ruscy na pewno utorowali sobie drogę do odbicia miasta, szczególnie że kilku dzielnych wojaków zostało przy życiu w mieście. To co się nie udało, więc można zaliczyć na porażkę samego scenariusza, to zdobycie mostu/miasta. Moim zdaniem przydałyby się jeszcze cztery neutralne objectivy po dwa na każdą stronę rzeki. Z chęcią zagram jako strona atakująca miasto:) To co jest pewne to przeprawa przez rzekę to ciężka sprawa i trzeba się uzbroić w jednostki inżynieryjne:) Poniżej fotki ze stanu gry:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Scenariusz - odbicie oblężonych wojsk

Post autor: Przemos19 »

Coś mi tutaj nie pasuje, Niemcy nie używali piechoty do zniszczenia Rosjan w mieście? Bo widzę chyba tylko radziecką piechotę?
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 952
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Scenariusz - odbicie oblężonych wojsk

Post autor: Robakk »

Była, była :) Z KMów waliła aż miło, na szczęści ruskich hard cover i obscured robi swoje :) Po kilku turach Niemcy zaczęli przenosić ciężar walk na drugą stronę, z tego powodu nie dało się wyrżnąć do końca ruskich a tylko ich pinować. Akurat to moim zdaniem było słuszne bo w obliczu braku możliwości zdobycia punktów za miasto nie było potrzeby ich wyniszczać tylko starczyło ich pinować żeby nie bruździli. Teren był ciekawie wystawiony bo, po zdobyciu rzeki ruscy mieli przed sobą kawał pustego pola którego Niemcy bronili skutecznie. Za późno wyjechałem czołgami i straciłem tam sporo piechoty.
Awatar użytkownika
Przemos19
General der Panzertruppen
Posty: 4986
Rejestracja: sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Scenariusz - odbicie oblężonych wojsk

Post autor: Przemos19 »

Hmm tutaj można było zastosować historyczną taktykę walki - KM pinuje a piechota idzie na zwarcie i szturm.
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 952
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Scenariusz - odbicie oblężonych wojsk

Post autor: Robakk »

Tu sprawa nie jest do końca taka pewna, bo wybicie nawet jednej drużyny w ten sposób skończyło by się wyrżnięciem z drugiej strony drużyny Niemieckiej. Ruscy byli obsadzeni w budynkach blisko siebie więc mogli iść z odsieczą w przyszłej turze nawet jak by byli spinowani - senior officer.
BTW, Wydaje mi się że ten system na prawdę dobrze "oddaje realia" wojny, zajęcie 3 dobrze bronionych budynków to na pewno nie była kwestia wbiegnięcia do kolejnego z nich i zdobycia bez strat :)
Umpapa
Général en Chef
Posty: 4159
Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 535 times
Been thanked: 255 times
Kontakt:

Re: Scenariusz - odbicie oblężonych wojsk

Post autor: Umpapa »

A rozstawienie mostu pontonowego to w realiach 2WŚw to była tak szybka sprawa? Nioe trwało to zazwycaj dłużej? Jak to jest uwzględnione w realiach gry?
http://umpapas.blogspot.com/

Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Robakk
Capitaine-Adjudant-Major
Posty: 952
Rejestracja: środa, 19 maja 2010, 20:52
Lokalizacja: Bytom

Re: Scenariusz - odbicie oblężonych wojsk

Post autor: Robakk »

Rozłożenie mostu trwa turę na każde 2.5 cala rzeki, przy czym jedna ciężarówka ma materiału na maks 5 cali. Tu znowu trochę zasad pokręciłem podczas bitwy ale to już się Wiciowi wyspowiadam ;) Niemniej radzę nie dawać rzeki szerszej niż 2.5 cala jak się nie ma porządnego inżynierskiego zaplecza ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Battlegroup”