Walec Parowy 1914 (PTH, Muzeum Region. Ziemi Limanowskiej)
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43397
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Re: Walec Parowy 1914
Świetna inicjatywa Danielu i gratulacje, że udało Wam się coś takiego przeprowadzić. Życzę dalszych sukcesów i mam nadzieję, że liga międzyszkolna ruszy, a wtedy dasz nam znać, co byśmy mogli popatrzeć jak rośnie nam nowe pokolenie strategów .
Nie da się ukryć, że bardzo inspirująca inicjatywa!
Nie da się ukryć, że bardzo inspirująca inicjatywa!
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Maćko
- Sergent
- Posty: 127
- Rejestracja: wtorek, 21 marca 2006, 13:18
- Lokalizacja: Zagłębie Dąbrowskie Będzin
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 11 times
Re: Walec Parowy 1914
Cześć Antku
Przy okazji... gdzie jest autor?
Czekam na publikację FAQ na forum z niecierpliwościąAntek pisze:Dodam jeszcze, że przygotowując zasady turniejowe jeszcze raz przebrnąłem przez instrukcję i rozpiskę z rozstawieniem oddziałów. Wyłapałem chyba wszystkie błędy i niejasności (przygotowałem FAQ). Myślę, więc że w najbliższym czasie wrzucę na forum poprawki do gry, która niestety z różnych powodów ma trochę niedociągnięć tu i tam.
Przy okazji... gdzie jest autor?
W oczach mu męty i w głowie mu męty,
Tu i tam biega szalony.
- Warusie - woła - Warusie przeklęty!
Oddaj mi moje legiony!
Tu i tam biega szalony.
- Warusie - woła - Warusie przeklęty!
Oddaj mi moje legiony!
Re: Walec Parowy 1914
Czołem,
Faktycznie, byłbym zapomniał o tym co obiecałem.
Poniżej zamieszczam FAQ i erratę. Nie są to oficjalne pliki (chociaż część kwestii konsultowałem z autorami) i stąd mogą nie być najlepszymi z możliwych. Myślę jednak, że wpłyną na poprawę jakości rozgrywek. Co do FAQ, to niektóre kwestie tam poruszone są też omówione w instrukcji, ale ze względu na to, że niekoniecznie wspomniane są w tej części, w której akurat byśmy ich szukali lub też są "często zadawanymi pytaniami" zamieszczam je poniżej. Znaleźć tam też możecie odpowiedzi na pozornie łatwe i niepotrzebne pytania, ale warto pamiętać, że FAQ przygotowałem z myślą o uczniach, którzy niekoniecznie grywali wcześniej w planszówki. W razie, gdybyście mieli jeszcze jakieś pytania odnośnie zasad piszcie na forum, a postaram się w miarę moich "sędziowskich" umiejętności na nie odpowiedzieć.
FAQ
Jak należy ukierunkować jednostki na polach planszy?
Żetony zawsze muszą być zwrócone w jednym z czterech kierunków ¬– północ, południe, wschód lub zachód tak, by żeton przykrywał całość pola, na którym się znajduje.
Czy jednostki, które wykonały odwrót na pole zawierające rozkaz wsparcia mogą w tej samej turze wspierać bitwy toczone na innych polach?
Nie. Jednostki otrzymały już swój rozkaz (odwrót) i obowiązuje on je do końca tury. Znajdujące się na polu na którym powstał stos jednostki z rozkazem wsparcia nadal mogą go wykonać w czasie tury.
Czy wykonując odwrót na pole zawierające już inne moje jednostki mogę zmienić ukierunkowanie powstałego w ten sposób stosu?
Tak. Gracz może zmienić ukierunkowanie stosu za każdym razem, gdy jego czynności powodują przesunięcia (dodanie/zabranie) jednostek w stosie.
Czy jednostka, która wycofała się na pole zawierające jednostki z rozkazem ruchu, może w fazie inicjatywy swojego dowódcy wykonań ruch razem z resztą stosu?
Nie. Rozkaz obowiązuje jedynie te jednostki, które otrzymały go w fazie rozkazów.
Czy po wykonaniu ruchu koleją mogą wydać pozostałe punkty ruchu na normalny ruch?
Tak.
Czy transport koleją kosztuje mnie 2 punkty za każde pokonane pole?
Nie. 2 punkty to łączy koszt załadunku i wyładunku. Następnie armia może pokonać dowolną liczbę pól według zasad opisanych w rozdziale "Ruch Koleją" (uwzględniając krzyżowanie się szlaków kolejowych).
Jak Należy traktować Tory przy normalnym ruchu (nie będącym ruchem koleją)?
Tory należy taktować jak szosę jeśli obok nich nie biegnie inna trasa, jeśli obok nich biegnie droga lub ścieżka, wówczas należy traktować je jako tę trasę.
Czy wykonując ruch można dowolnie pozostawiać i zabierać jednostki z pól i na polach przez które wykonujemy ruch?
Nie. Wyjątkiem od tej reguły jest jedynie sytuacja, w której wydaliśmy jednostkom rozkaz "Marszu na wiele pól"
Czy jedną drogą mogą przejść więcej niż 4 jednostki?
Tak. Wyjątek stanowi sytuacja, w której prowadzimy atak, wówczas jedną drogą na atakowane pole mogą przybyć nie więcej niż 4 jednostki.
Czy twierdza jest polem strategicznym?
Tak.
Czy Karty pogody należy tasować na początku każdej tury czy dopiero gdy talia się skończy?
Karty Pogody należy tasować po każdej turze.
Czy Karty bitwy należy tasować po każdym starciu czy dopiero gdy talia się skończy?
Karty bitwy należy tasować pod koniec każdej tury.
Czy plądrowanie jest przymusowe?
Nie.
Czy atak z "każdej kolejnej drogi" należy rozumieć jako atak z kierunku, czy miejsca, np. atakuję Brzozów z Przemyśla i Radymna otrzymuję +2 Punkty siły mimo, że atak odbywa się z tego samego kierunku (wschód) ale różnymi drogami (z różnych miejscowości)?
Nie liczy się z jakich kierunków prowadzony jest atak, ale iloma drogami. Gracz, który poprowadził ataki z Przemyśla i Radymna otrzymuje +2 Punkty siły.
Czy atak z flanki kumuluje z atakiem z drugiej flanki?
Tak. Ataki prowadzone jednocześnie z lewej i prawej flanki zapewniają łącznie +4 Punkty Siły.
Czy modyfikator + 1 Punkt siły przyznawany za rozkaz wsparcia lub obrony nalicza się za każdą jednostkę, czy za każde 2 punkty wytrzymałości wspierających/broniących się jednostek?
Modyfikator + 1 Punkt Siły przyznawany jest za każde 2 punkty wytrzymałości.
Kto zwycięża jeśli po zsumowaniu modyfikatorów atakujący i obrońca mają tyle samo punktów siły?
Zwycięża wówczas obrońca.
Czy straty w wyniku bitwy można/trzeba przyznać jednostce wspierającej?
Nie. Nawet jeśli straty atakującego zadał straty przekraczające wytrzymałość jednostek znajdujących się na polu, na którym toczyła się bitwa, nie zadajemy żadnych strat jednostkom wspierającym.
Jak naliczać modyfikatory za teren w przypadku bitwy wynikłej ze zrealizowania rozkazu przeprawa? Czy atakujący jest traktowany jako będący po tej samej stronie rzeki co obrońca, czy jako atakujący przez rzekę?
Atakujący traktowany jest jakby atakował przez rzekę. Obrońca otrzymuje wszystkie modyfikatory wynikające z tabeli.
Czy symbol czekana oznaczający jednostki górskie widoczny na niektórych żetonach zapewnia tym jednostkom premie?
Nie. Jest to jedynie ozdoba graficzna wskazująca na jednostkę górską.
Czy jeżeli przeciwnik położy żeton rozpoznania lotniczego na polu na, którym znajdują się moje jednostki jestem zmuszony położyć tam swój rozkaz jako pierwszy, czy mogę poczekać aż przeciwnik położy wszystkie swoje rozkazy? Czy po położeniu przeze mnie jawnego rozkazu przeciwnik może w odpowiedzi na mój rozkaz zmienić swoje, położone już wcześniej rozkazy?
Należy dążyć do sytuacji, w której gracz kładący jawne rozkazy robi to jako pierwszy. W przypadku kiedy zmienia wydany uprzednio rozkaz gracz dokonujący rozpoznania ma prawo zmienić swoje niejawne rozkazy. Jeśli obaj gracze muszą położyć rozkazy jawne, robią to jednocześnie.
Czy mogę przesunąć lotnisko w turze, w której pogoda nie pozwala na rozpoznanie?
Tak. Przemieszczenie lotniska odbywa się w fazie ruchu.
Na zachodnim krańcu mapy na rzece Wisła znajdują się niebieskie, a nie czerwone kropki, czy znaczy to, że na tych polach możliwa jest przeprawa bez konieczności budowy mostu? Przykład: Połączenie Pszczyna-Oświęcim.
Tak. W tym miejscu szerokość Wisły pozwala na przeprawę bez konieczności budowania mostu.
Co dzieje się ze sztabem, gdy armia z którą znajduje się na polu jest zmuszona do odwrotu?
Sztab wycofuje się wraz z armią.
Czy mogę przemieścić jednostki koleją przez dużą rzekę w miejscu, gdzie nie ma mostu?
Nie. Najpierw należy wybudować most. Wyjątek to droga wiodąca na północ od Krakowa, gdzie już na początku gry znajdują się mosty kolejowe.
Faktycznie, byłbym zapomniał o tym co obiecałem.
Poniżej zamieszczam FAQ i erratę. Nie są to oficjalne pliki (chociaż część kwestii konsultowałem z autorami) i stąd mogą nie być najlepszymi z możliwych. Myślę jednak, że wpłyną na poprawę jakości rozgrywek. Co do FAQ, to niektóre kwestie tam poruszone są też omówione w instrukcji, ale ze względu na to, że niekoniecznie wspomniane są w tej części, w której akurat byśmy ich szukali lub też są "często zadawanymi pytaniami" zamieszczam je poniżej. Znaleźć tam też możecie odpowiedzi na pozornie łatwe i niepotrzebne pytania, ale warto pamiętać, że FAQ przygotowałem z myślą o uczniach, którzy niekoniecznie grywali wcześniej w planszówki. W razie, gdybyście mieli jeszcze jakieś pytania odnośnie zasad piszcie na forum, a postaram się w miarę moich "sędziowskich" umiejętności na nie odpowiedzieć.
FAQ
Jak należy ukierunkować jednostki na polach planszy?
Żetony zawsze muszą być zwrócone w jednym z czterech kierunków ¬– północ, południe, wschód lub zachód tak, by żeton przykrywał całość pola, na którym się znajduje.
Czy jednostki, które wykonały odwrót na pole zawierające rozkaz wsparcia mogą w tej samej turze wspierać bitwy toczone na innych polach?
Nie. Jednostki otrzymały już swój rozkaz (odwrót) i obowiązuje on je do końca tury. Znajdujące się na polu na którym powstał stos jednostki z rozkazem wsparcia nadal mogą go wykonać w czasie tury.
Czy wykonując odwrót na pole zawierające już inne moje jednostki mogę zmienić ukierunkowanie powstałego w ten sposób stosu?
Tak. Gracz może zmienić ukierunkowanie stosu za każdym razem, gdy jego czynności powodują przesunięcia (dodanie/zabranie) jednostek w stosie.
Czy jednostka, która wycofała się na pole zawierające jednostki z rozkazem ruchu, może w fazie inicjatywy swojego dowódcy wykonań ruch razem z resztą stosu?
Nie. Rozkaz obowiązuje jedynie te jednostki, które otrzymały go w fazie rozkazów.
Czy po wykonaniu ruchu koleją mogą wydać pozostałe punkty ruchu na normalny ruch?
Tak.
Czy transport koleją kosztuje mnie 2 punkty za każde pokonane pole?
Nie. 2 punkty to łączy koszt załadunku i wyładunku. Następnie armia może pokonać dowolną liczbę pól według zasad opisanych w rozdziale "Ruch Koleją" (uwzględniając krzyżowanie się szlaków kolejowych).
Jak Należy traktować Tory przy normalnym ruchu (nie będącym ruchem koleją)?
Tory należy taktować jak szosę jeśli obok nich nie biegnie inna trasa, jeśli obok nich biegnie droga lub ścieżka, wówczas należy traktować je jako tę trasę.
Czy wykonując ruch można dowolnie pozostawiać i zabierać jednostki z pól i na polach przez które wykonujemy ruch?
Nie. Wyjątkiem od tej reguły jest jedynie sytuacja, w której wydaliśmy jednostkom rozkaz "Marszu na wiele pól"
Czy jedną drogą mogą przejść więcej niż 4 jednostki?
Tak. Wyjątek stanowi sytuacja, w której prowadzimy atak, wówczas jedną drogą na atakowane pole mogą przybyć nie więcej niż 4 jednostki.
Czy twierdza jest polem strategicznym?
Tak.
Czy Karty pogody należy tasować na początku każdej tury czy dopiero gdy talia się skończy?
Karty Pogody należy tasować po każdej turze.
Czy Karty bitwy należy tasować po każdym starciu czy dopiero gdy talia się skończy?
Karty bitwy należy tasować pod koniec każdej tury.
Czy plądrowanie jest przymusowe?
Nie.
Czy atak z "każdej kolejnej drogi" należy rozumieć jako atak z kierunku, czy miejsca, np. atakuję Brzozów z Przemyśla i Radymna otrzymuję +2 Punkty siły mimo, że atak odbywa się z tego samego kierunku (wschód) ale różnymi drogami (z różnych miejscowości)?
Nie liczy się z jakich kierunków prowadzony jest atak, ale iloma drogami. Gracz, który poprowadził ataki z Przemyśla i Radymna otrzymuje +2 Punkty siły.
Czy atak z flanki kumuluje z atakiem z drugiej flanki?
Tak. Ataki prowadzone jednocześnie z lewej i prawej flanki zapewniają łącznie +4 Punkty Siły.
Czy modyfikator + 1 Punkt siły przyznawany za rozkaz wsparcia lub obrony nalicza się za każdą jednostkę, czy za każde 2 punkty wytrzymałości wspierających/broniących się jednostek?
Modyfikator + 1 Punkt Siły przyznawany jest za każde 2 punkty wytrzymałości.
Kto zwycięża jeśli po zsumowaniu modyfikatorów atakujący i obrońca mają tyle samo punktów siły?
Zwycięża wówczas obrońca.
Czy straty w wyniku bitwy można/trzeba przyznać jednostce wspierającej?
Nie. Nawet jeśli straty atakującego zadał straty przekraczające wytrzymałość jednostek znajdujących się na polu, na którym toczyła się bitwa, nie zadajemy żadnych strat jednostkom wspierającym.
Jak naliczać modyfikatory za teren w przypadku bitwy wynikłej ze zrealizowania rozkazu przeprawa? Czy atakujący jest traktowany jako będący po tej samej stronie rzeki co obrońca, czy jako atakujący przez rzekę?
Atakujący traktowany jest jakby atakował przez rzekę. Obrońca otrzymuje wszystkie modyfikatory wynikające z tabeli.
Czy symbol czekana oznaczający jednostki górskie widoczny na niektórych żetonach zapewnia tym jednostkom premie?
Nie. Jest to jedynie ozdoba graficzna wskazująca na jednostkę górską.
Czy jeżeli przeciwnik położy żeton rozpoznania lotniczego na polu na, którym znajdują się moje jednostki jestem zmuszony położyć tam swój rozkaz jako pierwszy, czy mogę poczekać aż przeciwnik położy wszystkie swoje rozkazy? Czy po położeniu przeze mnie jawnego rozkazu przeciwnik może w odpowiedzi na mój rozkaz zmienić swoje, położone już wcześniej rozkazy?
Należy dążyć do sytuacji, w której gracz kładący jawne rozkazy robi to jako pierwszy. W przypadku kiedy zmienia wydany uprzednio rozkaz gracz dokonujący rozpoznania ma prawo zmienić swoje niejawne rozkazy. Jeśli obaj gracze muszą położyć rozkazy jawne, robią to jednocześnie.
Czy mogę przesunąć lotnisko w turze, w której pogoda nie pozwala na rozpoznanie?
Tak. Przemieszczenie lotniska odbywa się w fazie ruchu.
Na zachodnim krańcu mapy na rzece Wisła znajdują się niebieskie, a nie czerwone kropki, czy znaczy to, że na tych polach możliwa jest przeprawa bez konieczności budowy mostu? Przykład: Połączenie Pszczyna-Oświęcim.
Tak. W tym miejscu szerokość Wisły pozwala na przeprawę bez konieczności budowania mostu.
Co dzieje się ze sztabem, gdy armia z którą znajduje się na polu jest zmuszona do odwrotu?
Sztab wycofuje się wraz z armią.
Czy mogę przemieścić jednostki koleją przez dużą rzekę w miejscu, gdzie nie ma mostu?
Nie. Najpierw należy wybudować most. Wyjątek to droga wiodąca na północ od Krakowa, gdzie już na początku gry znajdują się mosty kolejowe.
Fortuna non fallus, in manus non receptus...
Re: Walec Parowy 1914
I jeszcze errata:
Niektóre skróty w rozpisce różnią się nieznacznie od tych podanych na żetonach. Numeracja jest jednak zawsze zgodna, dzięki czemu można poprawnie zidentyfikować jednostkę.
GRACZ 1 (4 Armia)
KOCMYRZÓW: widniejący w rozpisce 45 LID na żetonie nosi nazwę 45 LWID (podobnie inne LID zapisane są na żetonach jako LWID)
GRACZ 2 (Armia Karpaty)
SATMAR (Pole zawierające sztab Armii Kapraty) – na polu tym należy umieścić żetony: lotnisko, kompania lotnicza
GRACZ 4 (3 Armia)
RZESZÓW – znajdujące się na tym polu żetony 5 DP i 42 DP mają błędny rewers
MIELEC – na polu tym żetony 3 D Kozaków Dońskich i Kaukaska 3DK mają błędny rewers
GRACZ 4 (8 Armia oraz 11 Armia)
WOKÓŁ PRZEMYŚLA – na polu tym żetony jednostek 11 Armii mają taki sam kolor (niebieski) jak Armia 3.
WOKÓŁ PRZEMYŚLA – na polu tym należy umieścić żeton 3. 9 DK (żeton ma błędny opis) jako żeton 11 Armii .
MIEJSCOWOŚCI DOLINA I NADWÓRNA: znajdujący się w rozpisce 1/71 BP i 2/71 BP nie występują wśród żetonów, zamiast tego dwukrotnie wydrukowano 1/78 BP i 2/78 BP. Tymi żetonami należy zastąpić brakujące żetony 71 BP.
Niektóre skróty w rozpisce różnią się nieznacznie od tych podanych na żetonach. Numeracja jest jednak zawsze zgodna, dzięki czemu można poprawnie zidentyfikować jednostkę.
GRACZ 1 (4 Armia)
KOCMYRZÓW: widniejący w rozpisce 45 LID na żetonie nosi nazwę 45 LWID (podobnie inne LID zapisane są na żetonach jako LWID)
GRACZ 2 (Armia Karpaty)
SATMAR (Pole zawierające sztab Armii Kapraty) – na polu tym należy umieścić żetony: lotnisko, kompania lotnicza
GRACZ 4 (3 Armia)
RZESZÓW – znajdujące się na tym polu żetony 5 DP i 42 DP mają błędny rewers
MIELEC – na polu tym żetony 3 D Kozaków Dońskich i Kaukaska 3DK mają błędny rewers
GRACZ 4 (8 Armia oraz 11 Armia)
WOKÓŁ PRZEMYŚLA – na polu tym żetony jednostek 11 Armii mają taki sam kolor (niebieski) jak Armia 3.
WOKÓŁ PRZEMYŚLA – na polu tym należy umieścić żeton 3. 9 DK (żeton ma błędny opis) jako żeton 11 Armii .
MIEJSCOWOŚCI DOLINA I NADWÓRNA: znajdujący się w rozpisce 1/71 BP i 2/71 BP nie występują wśród żetonów, zamiast tego dwukrotnie wydrukowano 1/78 BP i 2/78 BP. Tymi żetonami należy zastąpić brakujące żetony 71 BP.
Fortuna non fallus, in manus non receptus...
-
- Tambour
- Posty: 8
- Rejestracja: wtorek, 28 października 2014, 18:47
Re: Walec Parowy 1914
Panowie nie wiem czy wiecie ale prawdopodobnie może się okazać że za gry które zakupiliście dostaniecie zwrot jeśli się o to upomnicie.
A dlaczego?
Bo gra ta powinna być rozprowadzana za darmo, ponieważ projekt jest realizowany ze środków unijnych, które na ten cel przeznaczył WUM w Krakowie. Jeśli macie rachunki wystawione przez PTH Limanowa lub Nowy Targ (wrzucajcie skany) za ich zakup to warto się zwrócić do urzędu marszałkowskiego z pytaniem jak to jest że instytucje te je sprzedają i na jakiej podstawie skoro powinny być w ramach promocji dystrybuowane za darmo.
A dlaczego?
Bo gra ta powinna być rozprowadzana za darmo, ponieważ projekt jest realizowany ze środków unijnych, które na ten cel przeznaczył WUM w Krakowie. Jeśli macie rachunki wystawione przez PTH Limanowa lub Nowy Targ (wrzucajcie skany) za ich zakup to warto się zwrócić do urzędu marszałkowskiego z pytaniem jak to jest że instytucje te je sprzedają i na jakiej podstawie skoro powinny być w ramach promocji dystrybuowane za darmo.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43397
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Re: Walec Parowy 1914
Mogli część nakładu wydrukować za środki unijne i rozprowadzić za darmo, a część nie.
Nie wiem tylko jak z oznaczeniem egzemplarzy gry.
Nie wiem tylko jak z oznaczeniem egzemplarzy gry.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
-
- Tambour
- Posty: 8
- Rejestracja: wtorek, 28 października 2014, 18:47
Re: Walec Parowy 1914
Wszystko macie w rachunkach za gry. Jeśli są wystawione przez PTH Limanowa lub Nowy Targ to może być to lewizna. Czy ktoś ma tak wystawiony rachunek?
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43397
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3970 times
- Been thanked: 2528 times
- Kontakt:
Re: Walec Parowy 1914
Autorzy gry bywają u nas to mam nadzieję niedługo się do tego odniosą.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
-
- Tambour
- Posty: 8
- Rejestracja: wtorek, 28 października 2014, 18:47
Re: Walec Parowy 1914
Nie sądzę by twórcy nawet o tym wiedzieli, jak już to prędzej sprzedający. Poza tym zawsze można zapytać u źródła czyli w WUM w Krakowie i przesłać im skan swojego rachunku (z pieczątkami PTH), na pewno będą wdzięczni.
- Neoberger
- Général de Brigade
- Posty: 2098
- Rejestracja: sobota, 7 listopada 2009, 19:19
- Lokalizacja: Wwa
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 125 times
Re: Walec Parowy 1914
Usunąłem ponieważ ja kupowałem z Muzeum, a to co było podstemplowane na Rachunku mnie nie interesuje.
A poza tym Pani była bardzo miła, pomagała mi przy błędach poczty.
A poza tym Pani była bardzo miła, pomagała mi przy błędach poczty.
Ostatnio zmieniony sobota, 1 listopada 2014, 15:30 przez Neoberger, łącznie zmieniany 1 raz.
Berger
-
- Sous-lieutenant
- Posty: 363
- Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 20:16
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 12 times
Re: Walec Parowy 1914
Też zachowałem. Ale nie wiem jak to jest z tą sprzedażą-autorzy chyba też starają się sprzedawać "Walec...", a przynajmniej mają go na swoich stoiskach na niektórych zdjęciach.
Myślał ktoś czy najpierw napisać do PTH z pytaniem o sprawę? Raczej nie sądzę, by zaczęli w pośpiechu palić księgi rachunkowe.
Myślał ktoś czy najpierw napisać do PTH z pytaniem o sprawę? Raczej nie sądzę, by zaczęli w pośpiechu palić księgi rachunkowe.
-
- Tambour
- Posty: 8
- Rejestracja: wtorek, 28 października 2014, 18:47
Re: Walec Parowy 1914
@Neoberger...dzięki za odzew i skan!
@Szary "Myślał ktoś czy najpierw napisać do PTH z pytaniem o sprawę? Raczej nie sądzę, by zaczęli w pośpiechu palić księgi rachunkowe. "
Tak pali im się...ale koło d..ska .
Jak już to zadzwońcie do Wojewódzkiego Urzędu Marszałkowskiego w Krakowie i zapytajcie kto ma wam zwrócić pieniądze za gry sprzedawane z ich projektu przez oba PTH-y które nie miały prawa tego robić. Tu jest numer do gościa który nadzoruje ten projekt tel 12 6303476. Na pewno będzie zainteresowany kolejnymi dowodami. Jest szansa ze odzyskamy pieniądze!
Ja też dołączyłem swój rachunek, kto ma jeszcze taki rachunek i z jakim numerem?
Mamy już nr 13 i 9 kto ma z innym numerem?
Czy ma ktoś rachunek wystawiony przez PTH O/Nowy Targ? Proszę o skan.
@Szary "Myślał ktoś czy najpierw napisać do PTH z pytaniem o sprawę? Raczej nie sądzę, by zaczęli w pośpiechu palić księgi rachunkowe. "
Tak pali im się...ale koło d..ska .
Jak już to zadzwońcie do Wojewódzkiego Urzędu Marszałkowskiego w Krakowie i zapytajcie kto ma wam zwrócić pieniądze za gry sprzedawane z ich projektu przez oba PTH-y które nie miały prawa tego robić. Tu jest numer do gościa który nadzoruje ten projekt tel 12 6303476. Na pewno będzie zainteresowany kolejnymi dowodami. Jest szansa ze odzyskamy pieniądze!
Ja też dołączyłem swój rachunek, kto ma jeszcze taki rachunek i z jakim numerem?
Mamy już nr 13 i 9 kto ma z innym numerem?
Czy ma ktoś rachunek wystawiony przez PTH O/Nowy Targ? Proszę o skan.
- Załączniki
-
[Rozszerzenie jpg zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]
Ostatnio zmieniony środa, 29 października 2014, 10:08 przez Jasiek z Sącza, łącznie zmieniany 3 razy.
- clown
- Général de Division Commandant de place
- Posty: 4423
- Rejestracja: poniedziałek, 9 stycznia 2006, 17:07
- Lokalizacja: Festung Stettin
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 8 times
Re: Walec Parowy 1914
Czyli co? nie dość, że wydano szajs, na który szkoda papieru, to jeszcze sprzedaż była nielegalna? Masakra
"Cała kraina gier jest oczywiście krainą maniactwa, a jednak rejon gier naśladowczo-wojennych jest w tej krainie bardziej maniacki niż inne rejony. Jak na mój gust, jest to już 'konik' posunięty zbyt daleko, hermetyczny, bez przyszłości."
-
- Tambour
- Posty: 8
- Rejestracja: wtorek, 28 października 2014, 18:47
Re: Walec Parowy 1914
A jak myślisz ?clown pisze:Czyli co? nie dość, że wydano szajs, na który szkoda papieru, to jeszcze sprzedaż była nielegalna? Masakra
Te instytucje (L-wa, N.Targ) wg. WUM w Krakowie nie miały prawa gry sprzedawać, bo były one przeznaczone na darmową promocję związane z projektem unijnym (np. na konkursy itp.).
Myślę że zwrot całości gotówki będzie jak najbardziej wskazany..... .
-
- Sergent-Major
- Posty: 194
- Rejestracja: środa, 24 maja 2006, 17:02
- Lokalizacja: Kraków - Stare Miasto
- Been thanked: 4 times
Re: Walec Parowy 1914
Cóż, chciałbym pomóc ale niestety nie mam pojęcia czy i jak gra może być rozprowadzana (sygnalizowaliśmy to pod koniec prac nad grą).