Luźne dywagacje na temat systemów współczesnych

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Re: Luźne dywagacje na temat systemów współczesnych

Post autor: xardas12r »

Generalnie po pierwszych niepowodzenia zaniechano ostrzału części czołgów osłoniętej ERA. Według danych separatystow z czerwca/lipca potrzebowali 5 ppk do zniszczenia starego T-64BW, a pierwszy Bulat miał dostać 12.

Wybuchy wewnętrzne to ofiary nie wydolnych systemów gaśniczych . W naszych Twardych chyba montowali nowe. Wysadzane wozy to głównie czasy ostatniego odwrotu i (w mniejszej części) ofiary kotła południowego.
Obrazek
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Re: Luźne dywagacje na temat systemów współczesnych

Post autor: xardas12r »

Wracając do przemyśleń. Na poziomie plutonu można by zrezygnować z konkretnych typów sprzętów wprowadzając uogólnienia, które bym oparł o generację czołgów. Czyli wojenna, pierwsza, druga, druga-i-pół, trzecia, trzecia zmodernizowana. Lub krócej - połączyć wojenną z pierwszą i zrezygnować z podziału trzeciej.

Myślałem nad operowanie kompaniami, nie bazami. Poszczególne plutony dodawały by organizacji/Odporności i wnosiły siłę ognia do wspólnej puli. Pula by dotyczyła dystansów - broni ręcznej, działek automatycznych, czołowych, ppk. Do tego doliczana by była pula wsparcia artyleryjskiego. Po przekroczeniu odporności kompanii by ginął pluton. Różnica między poziomami pojazdów modyfikowała by rzut.
Obrazek
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Luźne dywagacje na temat systemów współczesnych

Post autor: AWu »

Kombinuj brachu.

Przyznam, że mnie w małej skali zniechęca zbyt duża abstrakcyjność, ale może ci wyjść z tego dobra gra społecznościowa na komórki :P
Awatar użytkownika
Marcin2501
Major
Posty: 1197
Rejestracja: środa, 10 października 2007, 11:33
Lokalizacja: z miasta Łodzi

Re: Luźne dywagacje na temat systemów współczesnych

Post autor: Marcin2501 »

xardas12r pisze: Myślałem nad operowanie kompaniami, nie bazami. Poszczególne plutony dodawały by organizacji/Odporności i wnosiły siłę ognia do wspólnej puli. Pula by dotyczyła dystansów - broni ręcznej, działek automatycznych, czołowych, ppk. Do tego doliczana by była pula wsparcia artyleryjskiego. Po przekroczeniu odporności kompanii by ginął pluton. Różnica między poziomami pojazdów modyfikowała by rzut.
"Panzer Korps" działa trochę w ten sposób - bazowe jednostki to kompanie do których można "dorzucić" dodatkowe plutony (czołgi, p-panc, saperzy itd.) dające im różne zdolności.
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Re: Luźne dywagacje na temat systemów współczesnych

Post autor: xardas12r »

Gdzie i za ile można to dostać?
Obrazek
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Luźne dywagacje na temat systemów współczesnych

Post autor: AWu »

Googlnij sobie
Np: tu
http://www.joedodgy.com.au/index.php?ma ... e066ff90fb

Tyle, że to gra dywizyjna jest i jedna podstawka to kompania.
Darth Stalin
Censor
Posty: 6571
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:58
Has thanked: 73 times
Been thanked: 170 times

Re: Luźne dywagacje na temat systemów współczesnych

Post autor: Darth Stalin »

Przemos19 pisze:A teraz śmieszna rzecz - Ukraińcy zadali dużo większe straty żołnierzom rosyjskim, którzy uderzyli pod koniec sierpnia niż separatystom. I to celnymi uderzeniami artylerii. [1]Ponoć human wave ma się wcale dobrze w armii rosyjskiej... I tak, [2]nie doliczenie się 3500 żołnierzy nie jest przypadkime ani przesadą, to jest Gruz 200 już.
1. To jest bzdet.
2. To drugie też.
Jak na razie jest ok. 50 zabitych i ze 20 zaginionych - lista imienna w "ukraińskim" dziale.
Awatar użytkownika
Marcin2501
Major
Posty: 1197
Rejestracja: środa, 10 października 2007, 11:33
Lokalizacja: z miasta Łodzi

Re: Luźne dywagacje na temat systemów współczesnych

Post autor: Marcin2501 »

AWu pisze:Googlnij sobie
Np: tu
http://www.joedodgy.com.au/index.php?ma ... e066ff90fb

Tyle, żet o gra dywizyjna jest i jedna podstawka to kompania
Podstawki to kompanie zgrupowane w bataliony. Poziom jak najbardziej dywizyjny (jest jakaś logistyka, walki powietrzne, dowódcy...) . Chociaż można kilka patentów spokojnie przenieść na niższy poziom operacyjny. Ogólnie gra ma sporo ciekawych rozwiązań i niestety kontrowersyjną formę edytorską i lekki chaos w opisie zasad.

Kupione dawno temu, przeczytane, ale nie wypróbowane. Trochę nie pamiętam jak to dokładnie szło...
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Re: Luźne dywagacje na temat systemów współczesnych

Post autor: xardas12r »

Co myślicie o nieograniczonym ruchu jeżeli nie przetniemy LOS wroga?
Obrazek
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Luźne dywagacje na temat systemów współczesnych

Post autor: AWu »

Są takie mechaniki i dobrze działają, musisz tylko się zastanowić jak będzie przechodziła inicjatywa z rąk do rąk.
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Re: Luźne dywagacje na temat systemów współczesnych

Post autor: xardas12r »

Rozkład rury proponowany:
- Faza dowodzenia - punkty rozkazów podobne do tych w Dux Bellorum
- Faza ruchów bez kontaktów
- Faza aktywacji taktycznych
- Faza morale?

Za punkty dowodzenia można by np. wezwać lotnictwo, uporządkować kompanię, zdobyć przerzut?...
Obrazek
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Luźne dywagacje na temat systemów współczesnych

Post autor: AWu »

Grałeś w Crossfire?
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Re: Luźne dywagacje na temat systemów współczesnych

Post autor: xardas12r »

Nie grałem.
Obrazek
Awatar użytkownika
xardas12r
Generalleutnant
Posty: 3912
Rejestracja: poniedziałek, 27 listopada 2006, 13:05
Lokalizacja: Olsztyn/Warszawa
Been thanked: 21 times
Kontakt:

Re: Luźne dywagacje na temat systemów współczesnych

Post autor: xardas12r »

Jednostki:
1. Czołg średni/ciężki/MBT
2. Czołg lekki /niszczyciel czołgów /wóz wsparcia ogniowego
3. Rakietowy niszczyciel czołgów
4. Piechota na BWP
5. Piechota na TO
6. Piechota na samochodach
7. Zwiad
8. Siły specjalne/zwiad dalekiego zasięgu(?)
9.lekkie działa/ ciężkie moździerze
10. Średnie działa
11. Ciężkie działa
12. Lekkie działa /ciężkie moździerze samobierzne
13. Średnie działa samobierzne
14.Ciężkie działa samobierzne
15. Artyleria rakietowa.
16. Śmigłowce bojowe
17. Śmigłowce transportowe
18. Śmigłowce zwiadowcze
19. Piechota smiglowcowa
20. Saperzy
21. Działa p-lot
22. Działa p-lot samobierzne

Coś jeszcze się liczy na współczesnym polu walki?
Obrazek
Awatar użytkownika
Marcin2501
Major
Posty: 1197
Rejestracja: środa, 10 października 2007, 11:33
Lokalizacja: z miasta Łodzi

Re: Luźne dywagacje na temat systemów współczesnych

Post autor: Marcin2501 »

xardas12r pisze:Coś jeszcze się liczy na współczesnym polu walki?
Brakuje najgroźniejszej broni - obserwatorów artyleryjskich ;)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - od początku XX w.”