Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest poniedziałek, 23 października 2017, 00:54

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Przepisy
PostNapisane: czwartek, 4 lipca 2013, 21:19 
Colonel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 24 grudnia 2009, 02:32
Posty: 1673
Lokalizacja: Warszawa
Zasady mam w pracy, więc dokładniej odpiszę jutro :P

Ad.1
Wydaje mi się, że nie. Trzeba przekroczyć próg złamania, a nie do niego dorównać, ale nie jestem pewien.

Ad.2
W tym wypadku jednostka C nie może zrobić żadnej z wymienionych przez Ciebie rzeczy.
Nie może zaszarżować, bo już jest w walce (styka się rogiem z jednostką A)
Nie może dostawić się w pokazany przez Ciebie sposób, ponieważ już jest w walce i dwie lewe podstawki dodają już kości ataku. Feeding bases into melee zachodzi jeśli masz np. 3 szeregi i chcesz wejść na skrzydła, albo walczysz dość "przesuniętą" walkę np.

AAAAA
AAAAA
BBBBB
BBBBB

w tym wypadku możesz przenieść dwie skrajnie prawe podstawki B, na lewo, tak by uczestniczyły w walce.

_________________
Clash in the Wilderness
Kadzikowo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przepisy
PostNapisane: czwartek, 4 lipca 2013, 21:37 
Starosta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 31 grudnia 2006, 20:14
Posty: 970
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
Cytuj:
Ad.2
W tym wypadku jednostka C nie może zrobić żadnej z wymienionych przez Ciebie rzeczy.
Nie może zaszarżować, bo już jest w walce (styka się rogiem z jednostką A)
Nie może dostawić się w pokazany przez Ciebie sposób, ponieważ już jest w walce i dwie lewe podstawki dodają już kości ataku. Feeding bases into melee zachodzi jeśli masz np. 3 szeregi i chcesz wejść na skrzydła, albo walczysz dość "przesuniętą" walkę np.


Hmm w takim razie co może zrobić ? Dziwne by było aby kontakt "overlap" był pułapką i wiązał do końca walki.

_________________
DBA 15mm - III/1ac;III/1b;III/30b(68a);III/40bc;2*III/52;2*III/62a;IV/13bc;IV/66
Blitzkrieg Commander 6mm - LWP; Warmaster Ancients 10mm - Burgundia; Warmaster - Wyniosłe Elfy, PMC 15mm - Zielone Ludki; Lion Rampant 28mm - XV wiek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przepisy
PostNapisane: czwartek, 4 lipca 2013, 22:24 
Colonel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 24 grudnia 2009, 02:32
Posty: 1673
Lokalizacja: Warszawa
Podkreślę, że nie może zrobić z wymienionych przez Ciebie rzeczy, a nie "nie może zrobić nic" :) Może iść sobie dalej, może zaszarżować wroga na przeciwko, może zrobić zwrot i podreptać w prawo etc.
Po prostu nie możesz zaszarżować jednostki A i dodać więcej podstawek, bo już jesteś w walce.

_________________
Clash in the Wilderness
Kadzikowo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przepisy
PostNapisane: czwartek, 4 lipca 2013, 22:52 
Starosta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 31 grudnia 2006, 20:14
Posty: 970
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
Dziękuję.
Po prostu wydaje mi się to nieco dziwne, że nie może po prostu zrobić zwrotu i zaszarżować/wmaszerować do walki.
Za to jak rozumiem może sobie wyjść z walki, ustawić się do szarży, i w kolejnej fazie zaszarżować ? Wygląda więc na to że lepiej nie łakomić się na kostkę/dwie z overlap tylko ustawić się do szarży z boku w następnej turze...

_________________
DBA 15mm - III/1ac;III/1b;III/30b(68a);III/40bc;2*III/52;2*III/62a;IV/13bc;IV/66
Blitzkrieg Commander 6mm - LWP; Warmaster Ancients 10mm - Burgundia; Warmaster - Wyniosłe Elfy, PMC 15mm - Zielone Ludki; Lion Rampant 28mm - XV wiek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Przepisy
PostNapisane: piątek, 5 lipca 2013, 02:37 
Colonel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 24 grudnia 2009, 02:32
Posty: 1673
Lokalizacja: Warszawa
Kretus napisał(a):
Dziękuję.
Po prostu wydaje mi się to nieco dziwne, że nie może po prostu zrobić zwrotu i zaszarżować/wmaszerować do walki.

Już walczysz :)
Pamiętaj, że coś takiego jak szarża z flanki to dość arbitralna sprawa. FoG IMHO nieźle to oddaje, bo jest różnica między powolnym okrążaniem oddziału (co symbolizują dodatkowe kostki, za overlap), a szarżą z flanki, której nikt się nie spodziewał (patrząc z perspektywy oddziału)

Cytuj:
Za to jak rozumiem może sobie wyjść z walki, ustawić się do szarży, i w kolejnej fazie zaszarżować ?

Powodzenia! Znajdujesz się w 6" od przeciwnika, więc robisz Complex Move Test, by np. zrobić zwrot w prawo i przejść kawałek (albo i nie przejdziesz, bo jesteś undrilled), w następnej turze musisz znowu zrobić zwrot i podejść kawałek (aby wykonać atak na flankę, Twoja jednostka musi być za linią frontu oddziału), by dopiero w 3 turze zaszarżować. W tym czasie rozegrano już 4 rundy walki....
A to wszystko przy założeniu, że wychodzą Ci testy. Bo jeśli udał się pierwszy i odmaszerowałeś kawałek, a drugi już się nie udał, to masz turę opóźnienia i kolejne 2 fazy walki w plecy.

Cytuj:
Wygląda więc na to że lepiej nie łakomić się na kostkę/dwie z overlap tylko ustawić się do szarży z boku w następnej turze...

Jak napisałem wyżej. IMHO liczy się każda kostka i nie ma co cudować z manewrami. Lekka jazda i harcownicy są od tańczenia po polu bitwy. Reszta powinna grzecznie maszerować w przód (ew. siedzieć w terenie :P)

_________________
Clash in the Wilderness
Kadzikowo


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.