Epic of the Peloponnesian War (CoA)

Planszowe gry historyczne (wojenne, strategiczne, ekonomiczne, symulacje konfliktów) dotyczące starożytności i średniowiecza.
Awatar użytkownika
Wallenstein
Sergent-Major
Posty: 172
Rejestracja: środa, 26 kwietnia 2006, 09:13
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Epic of the Peloponnesian War (CoA)

Post autor: Wallenstein »

Moi drodzy.
Jest już gamebox i moduł w ACTSie.
Nic tylko grać :D

http://acts.warhorsesim.com/epw.asp

Pod tym linkiem znajdziecie: gamebox, scenariusze, link do Consimworldu (zasady).
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos »

Gamebox naprawdę piękny :)
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
Wallenstein
Sergent-Major
Posty: 172
Rejestracja: środa, 26 kwietnia 2006, 09:13
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Wallenstein »

Ano piękny.

Czytaj zasady Strategosie i po wakacjach gramy.
Awatar użytkownika
polo
Sous-lieutenant
Posty: 363
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 19:24
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: polo »

70 mega ?!

Niezwykłe zaiste
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos »

Wallenstein pisze:Ano piękny.

Czytaj zasady Strategosie i po wakacjach gramy.
Tak :)
Którą stroną wolisz debiutować ? :)
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
Wallenstein
Sergent-Major
Posty: 172
Rejestracja: środa, 26 kwietnia 2006, 09:13
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Wallenstein »

Zalosujmy
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos »

Jeszcze musimy wybrać scenariusz. Co by tu było dobre na początek...
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
Wallenstein
Sergent-Major
Posty: 172
Rejestracja: środa, 26 kwietnia 2006, 09:13
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Wallenstein »

Może najpierw coś z RRR - EAGLE?
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos »

Orzeł wylądował... no nie wiem, nie wiem... :D
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
Wallenstein
Sergent-Major
Posty: 172
Rejestracja: środa, 26 kwietnia 2006, 09:13
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Wallenstein »

Jesteśmy off topic, więc ostatni post w tym temacie i zmykamy.
Zalosujmy w ACTSie.
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Epic Peloponesian War [CoA]

Post autor: Strategos »

Zamówiłem w preorderze i czekam. Termin wydania okolice lutego, podobno...

http://www.warhorsesim.com/epw.html

http://www.warhorsesim.com/epw_rules.html

[Tematy o grze zostały połączone]
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos »

Victory Games wydała kiedyś Peloponnesian War z nowatorskim rozwiązaniem gry 1 osobowej - gracz grał Związkiem Delijskim i Peloponeskim przy czym strona którą grał w danym momencie determinowana była to sukcesami lub brakiem sukcesów strony reprezentowanej tymczasowo przez gracza ( gracz grał stroną której ostatnio gorzej się powodziło co nie znaczy że słabszą w danym momencie- chodziło o analizę ostatniego etapu zmiana nie zachodziła automatycznie ale rzucało się kością i porównywało z wynikami tury )Była ścieżka na której zaznaczało się osobno sukcesy w etapie oraz osobno stan zaangażowania w wojnę mocarstw. Im więcej klęsk tym większa szansa na osłabienie chęci walki i przegraną. Do gry jednoosobowej przygotowano specjalne tablice wskazujące jak zachowa się strona nie reprezentowana przez gracza i określające jaki obszar ma ona atakować oraz z jakimi siłami.( strategie i cele ustalano losowo z pewnymi modyfikatorami)W wypadku gdyby gracz atakował newralgiczne miejsca mogące zadecydować o ostatecznym sukcesie były specjalne reguły opisujące super-reakcje .
Jest tam też tabela zdarzeń losowych mapa w systemie point to point . Ciekawy system ruchu można było zbierać rozrzucone na planszy oddziały ale zawsze obowiązywała zasada ruchu po najkrótszej z możliwych tras . Tak samo docelowy punkt operacji musiał być osiągnięty najkrótszą trasą.Były możliwe przechwycenia ruchu przeciwnika .

Całość była wbrew pozorom niezwykle prosta . Ta gra dawała przyjemność polegająca na tym ,że miało się poczucie rozgrywania jakiegoś możliwego wariantu wojny peloponeskiej (podobne wrażenia mam zawsze w genialnym POGu).

Epic Peloponesian War to będzie oczywiście zupełnie inna gra .
Temat na grę o starożytności jest według mnie doskonały . Aż się prosiło o system PtP plus karty dla tej epickiej tematyki.

Po pierwsze to największa wojna Greków przeciw Grekom - prawdziwa wojna światowa Hellenów bo przecież dla nich Grecja to Cywilizacja a reszta to Barbaria.
W wojnę tę wmieszane jest wielkie mocarstwo w postaci Persji, która metodami dyplomacji wspartej subsydiami pieniężnymi wygrywa skutecznie swoje interesy.Mamy też interwencje na dalekim obszarze operacyjnym - Sycylia .Dużo wydarzeń pozwala na wykorzystanie ich w kartach. Podobnie mapa powinna być z natury rzeczy mocną stroną tej gry.

Po drugie to okres świetności klasycznej wojskowości greckiej z doskonałymi w tym czasie hoplitami i świetnymi trierami.Jest możliwość wprowadzania do gry wielu autentycznych bardziej i mniej znanych postaci historycznych w tym wodzów.

Po trzecie rywalizujące strony dysponują, na wstępie ,konfliktu wyraźną przewagą na innych obszarach działań. Sparta to potęga lądowa a Związek Delijski nie ma sobie równych na morzu. Każda ze stron może stosować właściwą dla tej sytuacji strategię lub podjąć ryzyko ,czy też heroiczną próbę, rywalizacji z lepszymi od siebie na ich dominium, (zawsze dobrze jeśli w grze gracze zmuszeni są zmieniać strategie oraz jeśli ich wojska różnią się wyraźnie od siebie)

Te charakterystyczne różnice mogą (po czwarte) prowadzić do większej identyfikacji ze strona konfliktu która gracz wybierze. :)
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
Awatar użytkownika
polo
Sous-lieutenant
Posty: 363
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 19:24
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: polo »

Tak, ale ta stara gra VG, to podobno takie dno, że ....
Awatar użytkownika
Nico
Général de Division
Posty: 3838
Rejestracja: poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 10:50

Post autor: Nico »

Stara gra VG, produkcji Marka Hermana to miod !!! :) Oczywiscie porownujac ja z dzisiejszymi to blado wypada...ale sam system dzialan 'komputera' dla gry jednosobowej jest swietny :) . Cala gra tez jest swietna :P.
Niech żyje Napoleon! - wołaj ludzie tkliwy
niech żyje po tysiąc lat (kto z nas będzie żywy),
Niech Polak ostatni z tym czuciem umiera
A hasło: Napoleon! niech mu usta zwiera!
Awatar użytkownika
Strategos
Censor
Posty: 8264
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 17:53
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Strategos »

Najlepszy algorytm dla gry jednoosobowej jaki wymyślono w wojennych grach planszowych :D
"Bądź szybki jak wicher, spokojny jak las, napastliwy i żarłoczny jak ogień, niewzruszony jak góra, nieprzenikniony jak ciemność, nagły jak piorun"

Sun Tzu
ODPOWIEDZ

Wróć do „Starożytność i średniowiecze”