Lądowe systemy sci-fi
- Sarmor
- Lieutenant General
- Posty: 4286
- Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 146 times
- Been thanked: 110 times
- Kontakt:
Lądowe systemy sci-fi
Interesują mnie ostatnio lądowe systemy sci-fi w skali pluton, może kompania. Przejrzałem sobie forum i natknąłem się na kilka tytułów: Stargrunt II, Tomorrow's War, FUBAR itd. Czy ktoś mógłby mi pokrótce opisać te systemy, ich mechaniki, zalety i wady? Ew. dorzucić jakiś inny, ciekawy system?
TheNode.pl – zapraszam!
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Lądowe systemy sci-fi
Stargrunt II to ojciec wszystkich nowoczesnych systemów Sci FI - broni się ale jest specyficzny i ma zasady tylko dla ludzi (jeśli twoi źli kosmici są humanoidalni to Ok)
Za: system dowodzenia, Darmowy ! przeciw : brak scenariuszy i TOE, wszystko trzeba zrobić, nie ma możliwości gry w pick up games.
Tomorrows War - Force on Force w wersji Sci fi. Potomek Stargrunta ale dość odległy mechanicznie.
Za: All the rage, scenariusze w podręczniku Przeciw : dużo turlania (dla mnie przeciw ale ludzie to lubią
FUBAr to mikro zasady darmowe i na 1 stronę A4.
Gruntz jest jeszcze - ale nie miałem go w ręku, wydaje się bardziej skomplikowany i bardziej konwencjonalnym konkurentem Tommorow's Wara.
FAD, Fast and Dirty - unowoczesniony stargrunt, za dramo: http://www.freewebs.com/weaselfierce/
Critical mass games system : Nie znam ale wizualnie mi się nie podoba podstawkowanie.
Polecam ściągnąć Stargrunta II a potem poczytać o różnicach TW i Gruntza - to dwaj główni gracze.
Ja jestem miłośnikiem Stargrunta II, ale ma pewne ograniczenia, pewni skończy się na Tomorrow War.
Za: system dowodzenia, Darmowy ! przeciw : brak scenariuszy i TOE, wszystko trzeba zrobić, nie ma możliwości gry w pick up games.
Tomorrows War - Force on Force w wersji Sci fi. Potomek Stargrunta ale dość odległy mechanicznie.
Za: All the rage, scenariusze w podręczniku Przeciw : dużo turlania (dla mnie przeciw ale ludzie to lubią
FUBAr to mikro zasady darmowe i na 1 stronę A4.
Gruntz jest jeszcze - ale nie miałem go w ręku, wydaje się bardziej skomplikowany i bardziej konwencjonalnym konkurentem Tommorow's Wara.
FAD, Fast and Dirty - unowoczesniony stargrunt, za dramo: http://www.freewebs.com/weaselfierce/
Critical mass games system : Nie znam ale wizualnie mi się nie podoba podstawkowanie.
Polecam ściągnąć Stargrunta II a potem poczytać o różnicach TW i Gruntza - to dwaj główni gracze.
Ja jestem miłośnikiem Stargrunta II, ale ma pewne ograniczenia, pewni skończy się na Tomorrow War.
-
- Général en Chef
- Posty: 4159
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 541 times
- Been thanked: 255 times
- Kontakt:
Re: Lądowe systemy sci-fi
Mam w kolekcji ze 40 systemów do gier w skali plutonu/kompanii w 15 mm sci-fi.
Jakby ktoś bardzo chciał obejrzeć Gruntz przed kupnem, to mogę użyczyć wersję beta (prawie żadnych różnic), ale pod słowem honoru, że chętny przed zagraniem dokupi sobie system - autor jest fantastycznym gościem.
Choć IMVVVHO Gruntz przy rewelacyjnych założeniach, nie jest dla mnie optymalnym systemem.
Podobnie Tomorrows War - genialna książka i fluff, ale mechanika jakoś taka sobie.
Jeżdżę na FAD i Stargrunt 2 w modyfikacji Hyperbeara.
No i na swoim własnym systemie, opartym m.in. na Brother Against Brother Mod WW2, dzięki czemu łatwym do opanowania (w dużym uproszczeniu: losowanie karty z talii określa aktywację jednostki/zdarzenie specjalne, a na karcie jednostki masz wypunktowane wszystkie akcje jaka jednostka może podjąć i w jaki sposób. Strona z inicjatywą może na początku rundy wykonać kilka akcji kilkoma jednostkami, bowiem może dolosować + (ew, jak ma przewagę łączności - wybrać) kilka (zależnie od jakości dowodzenia) kart jednostek i je sobie ułożyć do zagrania w sekwencji.
Na tych wątkach już wyjaśniano:
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.php?f=73&t=9940
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.php?f=73&t=6149
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.p ... 9&start=30
Jakby ktoś bardzo chciał obejrzeć Gruntz przed kupnem, to mogę użyczyć wersję beta (prawie żadnych różnic), ale pod słowem honoru, że chętny przed zagraniem dokupi sobie system - autor jest fantastycznym gościem.
Choć IMVVVHO Gruntz przy rewelacyjnych założeniach, nie jest dla mnie optymalnym systemem.
Podobnie Tomorrows War - genialna książka i fluff, ale mechanika jakoś taka sobie.
Jeżdżę na FAD i Stargrunt 2 w modyfikacji Hyperbeara.
No i na swoim własnym systemie, opartym m.in. na Brother Against Brother Mod WW2, dzięki czemu łatwym do opanowania (w dużym uproszczeniu: losowanie karty z talii określa aktywację jednostki/zdarzenie specjalne, a na karcie jednostki masz wypunktowane wszystkie akcje jaka jednostka może podjąć i w jaki sposób. Strona z inicjatywą może na początku rundy wykonać kilka akcji kilkoma jednostkami, bowiem może dolosować + (ew, jak ma przewagę łączności - wybrać) kilka (zależnie od jakości dowodzenia) kart jednostek i je sobie ułożyć do zagrania w sekwencji.
Na tych wątkach już wyjaśniano:
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.php?f=73&t=9940
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.php?f=73&t=6149
http://www.strategie.net.pl/viewtopic.p ... 9&start=30
http://umpapas.blogspot.com/
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
-
- Général en Chef
- Posty: 4159
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 541 times
- Been thanked: 255 times
- Kontakt:
Re: Lądowe systemy sci-fi
http://umpapas.blogspot.com/
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
- Ryoken
- Caporal-Fourrier
- Posty: 86
- Rejestracja: poniedziałek, 4 kwietnia 2011, 09:27
- Lokalizacja: Terra
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Re: Lądowe systemy sci-fi
Ja dopiero raczkuję w 15mm s-f Druknąłem sobie Stargrunta II i mam zamiar przeczytać lecz słyszę głosy żeby dać sobie spokój bo to archaizm (argument dla fana BattleTech'a taki sobie ).
Proponuje mi się GruntZ - fajny blog, spoko autor, wersję beta nawet przeczytałem, jak przetestuję i będzie zjadliwe to na 100% kupię (9$ to dobra cena).
Na ostatnim Pyrkonie miałem przyjemność na szybkiego zagrać z Czakim w FUBAR i powiem, że grało się przednio - zasady szybkie i bardzo proste ale tak naprawdę przy odrobinie pomyślunku można w 5 minut stworzyć i zagrać dowolnym oddziałem lub rodzajem sprzętu... no i koniecznie wymyśleć jakiś scenariusz Stand up fight jest zabawne do czasu
Proponuje mi się GruntZ - fajny blog, spoko autor, wersję beta nawet przeczytałem, jak przetestuję i będzie zjadliwe to na 100% kupię (9$ to dobra cena).
Na ostatnim Pyrkonie miałem przyjemność na szybkiego zagrać z Czakim w FUBAR i powiem, że grało się przednio - zasady szybkie i bardzo proste ale tak naprawdę przy odrobinie pomyślunku można w 5 minut stworzyć i zagrać dowolnym oddziałem lub rodzajem sprzętu... no i koniecznie wymyśleć jakiś scenariusz Stand up fight jest zabawne do czasu
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Lądowe systemy sci-fi
Jedyny archaizm w Stargruncie to używanie znaczników.
Mechanizmy są wciąż nowocześniejsze niż większość systemów które się z niego wywodzą.
Natomiast to co ogranicza Stargrunta to fakt, że jest to w zasadzie goły silnik - sam system.
Bez absolutnie żadnej przeróbki będzie śmigał z Niemcami w Staligradzie...
(nie żartuje dokładnie tyle samo roboty z podręcznikiem w reku będzie cie kosztować scenariusz sci-fi co II wojenny)
Mechanizmy są wciąż nowocześniejsze niż większość systemów które się z niego wywodzą.
Natomiast to co ogranicza Stargrunta to fakt, że jest to w zasadzie goły silnik - sam system.
Bez absolutnie żadnej przeróbki będzie śmigał z Niemcami w Staligradzie...
(nie żartuje dokładnie tyle samo roboty z podręcznikiem w reku będzie cie kosztować scenariusz sci-fi co II wojenny)
- Ryoken
- Caporal-Fourrier
- Posty: 86
- Rejestracja: poniedziałek, 4 kwietnia 2011, 09:27
- Lokalizacja: Terra
- Has thanked: 52 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
Re: Lądowe systemy sci-fi
Ale czy to jest wada?AWu pisze:Natomiast to co ogranicza Stargrunta to fakt, że jest to w zasadzie goły silnik - sam system.
Bez absolutnie żadnej przeróbki będzie śmigał z Niemcami w Staligradzie...
(nie żartuje dokładnie tyle samo roboty z podręcznikiem w reku będzie cie kosztować scenariusz sci-fi co II wojenny)
Silnika mi trzeba, resztę sam "dobuduję".
Z drugiej strony chyba wiem do czego pijesz. Taka "uniwersalność" może oznaczać, że jest on mało "modern/s-f".
Inna sprawa, że na stronce FAD, którą podałeś znajduje się także dodatek traktujący o przeniesieniu FAD-a w wojny napoleońskie...
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Lądowe systemy sci-fi
Nie jest to wada, jest to za to powód dla których może się wydawać anachroniczny...
W pozostałych konkurentach dużych jak TW czy Gruntz tego problemu nie ma i są nieco mniej abstrakcyjne.
W pozostałych konkurentach dużych jak TW czy Gruntz tego problemu nie ma i są nieco mniej abstrakcyjne.
-
- Général en Chef
- Posty: 4159
- Rejestracja: czwartek, 10 września 2009, 01:58
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 541 times
- Been thanked: 255 times
- Kontakt:
Re: Lądowe systemy sci-fi
W SG2 brakuje: psioników, Mocy, magii, telepatii, zasad specjalnych dla obcych, Obcych/Aliens.
Kłoptliwe jest stosowanie wobec fireteamów uzbrojonych w więcej niż jeden SAW.
Generalnie SG2 to matka wszystkich innych systemów 15 mm sci-fi i od niej się powinno zaczynać. IMVHO.
Kłoptliwe jest stosowanie wobec fireteamów uzbrojonych w więcej niż jeden SAW.
Generalnie SG2 to matka wszystkich innych systemów 15 mm sci-fi i od niej się powinno zaczynać. IMVHO.
http://umpapas.blogspot.com/
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
Choć słońce skrył bojowy gaz / Choć żołdak pławi się w rozbojach
Wciąż przed upadkiem chroni nas / Zbroja
- AWu
- Słońce Austerlitz
- Posty: 18134
- Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Lądowe systemy sci-fi
A po jaką cholerę w zasadzie, to nie problem strukturalny, a wrzucania do sci-fi rozmaitego smiecia rodem z fantasy lub jego zamienników z fikuśnymi nazwami, i działaniem dokłądnie jak z fantasy :>Umpapa pisze:W SG2 brakuje: psioników, Mocy, magii, telepatii,
Ale niektórych elementó technologicznych po prostu nie uwzględnia.
Ale to już poważne braki.Umpapa pisze:zasad specjalnych dla obcych, Obcych/Aliens.
Kłopotliwe jest stosowanie wobec fireteamów uzbrojonych w więcej niż jeden SAW.
Stargrunt śmiga na założeniu, że skuteczność w walce zależy od wyszkolenia i dowodzenia, więc w sumie wszystkie bonusiki i cuda wianki dla kosmitów są zbędne, ale mówimy tu o inteligentnych kosmitach uzbrojonych w broń dystansowa.
To jest jeden z najbardziej realistycznych systemów (w sensie pokazujących wojnę najbliżej tego co teraz o niej wiemy) jaki widziałem.
Wężoludź wyszkolony na poziomie weteran, z 3 dowództwem będzie funkcjonował dokłądnie tak samo jak człowiek weteran z 3 dowodzenia.
Ale przez to traci masę takich smaczków jak te zasady i cechy kosmitów i rozmaite elementy sprawiające, że odziały się od siebie różnią.
W SG w zasadzie obie strony są identyczne jeśli chodzi o styl gry, a różnicować można tylko w kontekście symetryczności starcia (elitarnie wyszkoleni komandosi z nowoczesną super bronią, vs horda źle dowodzonych i niewyszkolonych prymitywów ze skałkowymi karabinami
Ale już niezbyt - Zielonoskórzy Wenusjanie z +5 do celności kontra zwinne Amazonki z Jowisza które się szybciej poruszają.
No i kompletnie odpada WHM 40K, bo horda wieśmaków z piłomieczami na otwartym terenie po prostu zginie straszna śmiercią tak jak powinna :>
SG to w zasadzie zasady modern z dodanymi paroma elementami futurystycznymi.
Świetne, ale mogą być zbyt abstrakcyjne i za suche dla niektórych.
Re: Lądowe systemy sci-fi
Takie przepisy znalazłem jeszcze darmowe ale nie przeczytałem jeszcze,
https://dl.dropbox.com/u/5828169/firete ... ta-2-3.pdf
https://dl.dropbox.com/u/5828169/firete ... ta-2-3.pdf
Re: Lądowe systemy sci-fi
Grał ktoś z Was w FAD?
Jest to chyba unowocześnienie SGII; przeglądałem zasady i jest mniej żetonów/znaczników i kość D6 zamiast D4-D12.
A mechanika?
Jest to chyba unowocześnienie SGII; przeglądałem zasady i jest mniej żetonów/znaczników i kość D6 zamiast D4-D12.
A mechanika?
"Czy oni wierzą w tego samego Boga co my?'
- brathac
- Colonel en second
- Posty: 1469
- Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
- Lokalizacja: Łódź
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 113 times
- Kontakt:
Re: Lądowe systemy sci-fi
Mam gdzieś w czeluściach dysku ale nie miałem przyjemności przetestować jeszcze.
Re: Lądowe systemy sci-fi
AWu coś tam wspomniał o tej grze w tym wątku.
Czytałem w necie i na negatywną opinię nie natrafiłem.
Pozostają chyba tylko testy
Czytałem w necie i na negatywną opinię nie natrafiłem.
Pozostają chyba tylko testy
"Czy oni wierzą w tego samego Boga co my?'