AWACS: Gulf War (Assault Publishing)

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

AWACS: Gulf War (Assault Publishing)

Post autor: MKG »

Witam,

No i stało się, Assault Publishing spełnia swój cel: o ile wszystko dobrze pójdzie za miesiąc premiera mojej drugiej gry. Tym razem w wersji pudełkowej (zasady, podstawki, modele, kości, żetoniki) i przy wsparciu Oddziału Ósmego (oraz również pod ich sztandarem!).
Nie byłbym sobą, gdyby projekt nie był odpowiednio zwariowany: tym razem mamy do czynienia z grą nastawioną przede wszystkim na rozgrywkę jednoosobową - łatwą, szybką i przyjemną, pomyślaną jako fajna alternatywa do marnowania czasu przed komputerem lub durnymi serialami.
Arm Weapons And Climb Solo: Gulf War dotyczyć będzie walk odrzutowców podczas pierwszej Wojny w Zatoce i jeśli projekt wypali będzie otwierał serię tytułów.
Więcej szczegółów pod tymi adresami:
http://assaultpublishing.com/?p=538
http://assaultpublishing.com/?page_id=509
oraz na forum AP.

Pozdrawiam,
MKG

Recenzja gry na Portalu Strategie:
http://portal.strategie.net.pl/index.ph ... Itemid=129
Awatar użytkownika
czaki
Chorąży koronny
Posty: 1337
Rejestracja: niedziela, 11 stycznia 2009, 21:24
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: AWACS: Gulf War

Post autor: czaki »

A jakieś przybliżone dane co do ceny? Nie powiem, zapowiedź kusi (zwłaszcza ta wersja solo). :)
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Re: AWACS: Gulf War

Post autor: Jarek »

Patrząc na ilość sprzętu w pudełku, to niejedna świnka skarbonka zadrży ze strachu ;)
Ale ten akurat projekt będę śledził, taka solówka kusi.
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Re: AWACS: Gulf War

Post autor: MKG »

Świnki to przeżyją. Około 220PLN/40-42Ł/55$ w detalu. Patrząc na zawartość i biorąc poprawkę, że jest to absolutnie kompletna gra figurkowa nie wymagająca praktycznie niczego więcej (prócz drucików/szpilek/itp. do montażu samolotów), to chyba uczciwa cena za taki zestaw. Nie wiem czy będę grę sprzedawał bezpośrednio, ale jeśli tak to na pewno jakieś promocje dla forumowiczów zrobię :).
Planuję troszeczkę wrucić do tego co lubię najbardziej, czyli systemu fanowskiego. Można np. bardzo fajnie tworzyć scenariusze i jak ktoś ma ochotę może się nimi dzielić na forum AP.
A tak w ogóle to gra się w to bardzo klawo, sam się wciągnąłem :D A tak na serio: pomysł mnie nawiedził, bowiem pewnego wieczora stwierdzałem, że poprzesuwałbym coś po stole z godzinkę czy półtora miast ślepnąć przy kompie, ale wyprawa do kumpla zajmuje zbyt wiele czasu, gdy z rana trzeba do pracy wstać... Stąd też lekka, szybka i filmowa konwencja gry miast ciężkiego móżdzenia.


PS. Czy wspominałem, że w ramach modeli będą dwie nowości: jedna wchodząca dopiero do oferty OO, a druga w wariancie "exclusive" (przynajmniej na dłuższy czas)?
Awatar użytkownika
Jarek
Général en Chef
Posty: 4621
Rejestracja: środa, 7 lutego 2007, 10:48
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Has thanked: 9 times
Been thanked: 85 times

Re: AWACS: Gulf War

Post autor: Jarek »

A to będzie jakaś kampania czy luźne (przypadkowe) misje?
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Re: AWACS: Gulf War

Post autor: MKG »

Wprawdzie nie można mówić o kampanii jako takiej, ale misje tworzą w miarę spójną, logiczną całość. Przy czym dla większego dramatyzmu 2 z 6 misji rozgrywamy po stronie irackiej. Każda z misji może być rozegrana na jednym z trzech stopni trudności.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: AWACS: Gulf War

Post autor: Sarmor »

Muszę przyznać, że cena jednak mnie zaskakuje - spodziewałem się, że będzie niższa. Ale narzekać nie zamierzam...
Przyznaj, to przez te kostki, co je na granicy zatrzymano? ;)
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Re: AWACS: Gulf War

Post autor: MKG »

No wiesz przecież, że pieniądze to samo zło i jako szanujący się kapitalista muszę zadbać, aby klienci nie musieli dźwigać tego brzemienia... ;)

Ale tak na serio, koszt wytworzenia takiej gry jest kilkukrotnie wyższy niż koszt druku podręcznika: modele kilkadziesiąt złotych, podstawki kilkanaście, kolejne kilka na pudełko/żetony/etc., kilkanaście na te cholerne kostki i koszt ich ich oclenia, a tym co się doda do ceny wytworzenia trzeba się podzielić z dystrybutorem... Do tego 23% VAT a nie 5%. Kosztów takich jak mrożenie kapitału nawet nie wymieniam...
Suma sumarum wychodzę i tak na tym o wiele gorzej niż na książkowych wydaniach, a roboty przy tym co nie miara. Gdybym nie był skrajnym czubkiem w życiu bym się na to nie porwał. :D
Awatar użytkownika
czaki
Chorąży koronny
Posty: 1337
Rejestracja: niedziela, 11 stycznia 2009, 21:24
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: AWACS: Gulf War

Post autor: czaki »

Wariant dwuosobowy również będzie, tak?
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Re: AWACS: Gulf War

Post autor: MKG »

3 z 6 scenariuszy przewidują rozgrywkę dwuosobową. Pozostałe po lekkich modyfikacjach również.
Awatar użytkownika
Inkub
Colonel en second
Posty: 1425
Rejestracja: środa, 3 marca 2010, 11:26
Lokalizacja: Wawa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: AWACS: Gulf War

Post autor: Inkub »

A że tak zapytam, może głupio...
Dlaczego sprowadzałeś kości z zagranicy, przecież jeden z największych producentów kości jest w Polsce...
http://q-workshop.com/main.php?lang=PL&sell_type=DETAL
Nie wiem jak teraz ale kiedyś byli wyjątkowo chętni do współpracy a produkują pewnie setki wzorów kości...
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Re: AWACS: Gulf War

Post autor: MKG »

Akurat 5mm w ofercie u nich nie zauważyłem. Używa się ich w grze jako markerów amunicji.
Awatar użytkownika
Grodzio
Sergent
Posty: 146
Rejestracja: poniedziałek, 7 lutego 2011, 18:35
Lokalizacja: Lublin

Re: AWACS: Gulf War

Post autor: Grodzio »

A może kości 7mm? http://www.rebel.pl/product.php/1,1686/ ... n-7mm.html

Świetnie się sprawdzają w innych bitewniakach na zaznaczanie obrażeń.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43348
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3922 times
Been thanked: 2490 times
Kontakt:

Re: AWACS: Gulf War

Post autor: Raleen »

W planszówkach też stosujemy do oznaczania różnych rzeczy. Również mogę polecić :) . Chyba że komuś zależy na estetyce, np. jak robi zdjęcia z rozgrywek.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: AWACS: Gulf War

Post autor: Sarmor »

Ale czy ktoś w Polsce te kostki 7mm robi?
Kupienie hurtowej ich ilości w Rebelu czy innym sklepie po pierwsze może okazać się niemożliwe, po drugie droższe od ściągnięcia ich od producenta (chyba, że sklepy mają magiczny sposób na ominięcie cła).
TheNode.pl – zapraszam!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy historyczne - od początku XX w.”