Republic of Rome (AH)
- ChevalierVernix
- Sous-lieutenant
- Posty: 449
- Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2010, 19:25
- Lokalizacja: obecnie Białystok
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Zagrałem wczoraj w Republic Of Rome po raz pierwszy (wariant solowy wczesnej Republiki), i muszę przyznać - Valley Games się kompletnie nie spisało, bowiem w grze brakuje kilku kluczowych elementów- kart - Hannibala (karta przywódcy) i dwóch kart senatorów Corneliusa i Aciliusa. Zamiast tego mam podwójne karty Fabiusa i Aeliusa i dwie karty Filipa V..):
Napiszę zaraz do VG Customer Service, ale czytając wpisy ludzi na Geeku, zapewne niewiele to da. Czy może ktoś z Was, kto posiada grę, jakimś cudem ma tych kart podwójnie? Choć raczej mało to prawdopodobne.
Napiszę zaraz do VG Customer Service, ale czytając wpisy ludzi na Geeku, zapewne niewiele to da. Czy może ktoś z Was, kto posiada grę, jakimś cudem ma tych kart podwójnie? Choć raczej mało to prawdopodobne.
Vernix a nie miał byś ochoty zagrać przez Vassala i skype w to Republike ?
Dodam że ja 2 razy instrukcję czytałem od starej wersji, ale jest tak napisana, że nawet sam nie próbowałem grać
Dodam że ja 2 razy instrukcję czytałem od starej wersji, ale jest tak napisana, że nawet sam nie próbowałem grać
Ostatnio zmieniony sobota, 29 stycznia 2011, 07:38 przez adamns, łącznie zmieniany 1 raz.
- ChevalierVernix
- Sous-lieutenant
- Posty: 449
- Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2010, 19:25
- Lokalizacja: obecnie Białystok
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Ja nie mam skype'a , a przez vassala jeszcze nie grałem Zresztą, to chyba przynajmniej z pół dnia by zeszło na grę w ROR, jeżeli nie więcej(-:adamns pisze:Vernix a nie miał byś ochoty zagrać przez Vassala i skype w to Republike ?
Dodam że ja 2 razy instrukcję czytałem od starej wersji, ale jest tak napisana, że nawet sam nie próbowałem grać
A ile czasu rozgrywałeś wariant solo wczesna Republika?
Vassal gra się tak samo jak na żywo jeśli chodzi o czas to nie gra mailem
Ściągnij program i moduły spróbuj a przekonasz się.
Skype to darmowy komunikator wystarczy ściągnąć.
Vassal gra się tak samo jak na żywo jeśli chodzi o czas to nie gra mailem
Ściągnij program i moduły spróbuj a przekonasz się.
Skype to darmowy komunikator wystarczy ściągnąć.
Ostatnio zmieniony niedziela, 30 stycznia 2011, 20:43 przez adamns, łącznie zmieniany 1 raz.
- ChevalierVernix
- Sous-lieutenant
- Posty: 449
- Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2010, 19:25
- Lokalizacja: obecnie Białystok
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Czy ja wiem, z kilkoma dłuższymi przestojami i przerwami, moja rozgrywka trwała mniej więcej z 5 godzin.adamns pisze:A ile czasu rozgrywałeś wariant solo wczesna Republika ???
Vassal gra się tak samo jak na żywo jeśli chodzi o czas to nie gra mailem
ściągnij program i moduły spróbuj a przekonasz się
skype to darmowy komunikator wystarczy sciągnąć
Ale to była bardziej rozgrywka czysto teoretyczna, z wertowaniem przepisów i tych wszystkich spraw, no i z graniem bez kilku ważnych kart, których nie było w moim egzemplarzu.. Ale grało się świetnie, ROR ma wiele z klimatów RPG
- ChevalierVernix
- Sous-lieutenant
- Posty: 449
- Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2010, 19:25
- Lokalizacja: obecnie Białystok
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Mógłby mi ktoś krótko objaśnić o co chodzi w punkcie 12 zmian odnośnie RoR'a?
Z góry dzięki.
12) Matching Wars Time Delay Variant Rule is made Official Rule. • Reason for Change: The AH General magazine released a variant that delayed a Matching War from becoming Active immediately if there already was a Matching War of the same type in play. This extremely popular variant rule was considered by most players to be necessary in order to have a fighting chance in many of the harder scenarios. It has since become standard in most games and has now been made official. These delayed wars are now referred to as Imminent Wars.
Z góry dzięki.
12) Matching Wars Time Delay Variant Rule is made Official Rule. • Reason for Change: The AH General magazine released a variant that delayed a Matching War from becoming Active immediately if there already was a Matching War of the same type in play. This extremely popular variant rule was considered by most players to be necessary in order to have a fighting chance in many of the harder scenarios. It has since become standard in most games and has now been made official. These delayed wars are now referred to as Imminent Wars.
Ostatnio zmieniony wtorek, 8 lutego 2011, 16:13 przez adamns, łącznie zmieniany 2 razy.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43393
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3965 times
- Been thanked: 2524 times
- Kontakt:
Gry nie znam (ciągle jakoś mi przechodzi koło nosa rozgrywka, bo są różne inne rzeczy), ale z tego co zrozumiałem.
Zasada wariantowa "Matching Wars" (czy "Matching Wars Time Delay" - mętnie jest napisane, ale z dalszego kontekstu wynika, że to pierwsze jednak) uznana została za oficjalną. I dalej podana jest przyczyna zmiany, dlaczego została uznana za oficjalną. Z wyjaśnienia wynika, że wypuścili jakieś uzupełnienie w czasopiśmie AH. Według tego co było w czasopiśmie wariant ten opóźniał stanie się "Matching War" aktywną automatycznie gdy została wcześniej zagrana "Matching War" tego samego typu. Ta wyjątkowo popularna wśród graczy wariantowa zasada była uważana przez większość graczy za konieczną by mieć szansę powalczyć w wielu cięższych scenariuszach. Od tego czasu stała się ona (ta zasada) standardowa w większości gier i teraz została uczyniona oficjalną. Te "delayed wars" występują teraz jako "Imminent Wars".
Strasznie zakręcone, nie wiem nawet czy w pełni dobrze przetłumaczyłem - ale to tak na szybko. Nie podejmują się póki co wytłumaczyć Ci o co chodzi
Zasada wariantowa "Matching Wars" (czy "Matching Wars Time Delay" - mętnie jest napisane, ale z dalszego kontekstu wynika, że to pierwsze jednak) uznana została za oficjalną. I dalej podana jest przyczyna zmiany, dlaczego została uznana za oficjalną. Z wyjaśnienia wynika, że wypuścili jakieś uzupełnienie w czasopiśmie AH. Według tego co było w czasopiśmie wariant ten opóźniał stanie się "Matching War" aktywną automatycznie gdy została wcześniej zagrana "Matching War" tego samego typu. Ta wyjątkowo popularna wśród graczy wariantowa zasada była uważana przez większość graczy za konieczną by mieć szansę powalczyć w wielu cięższych scenariuszach. Od tego czasu stała się ona (ta zasada) standardowa w większości gier i teraz została uczyniona oficjalną. Te "delayed wars" występują teraz jako "Imminent Wars".
Strasznie zakręcone, nie wiem nawet czy w pełni dobrze przetłumaczyłem - ale to tak na szybko. Nie podejmują się póki co wytłumaczyć Ci o co chodzi
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Dzięki, po przetłumaczeniu i tak mi ciężko pojąć o co chodzi dodam że grałem w grę w zasadzie 2 razy, ale myślę że ktoś kto ma kilka partii na koncie RoR'a bardziej szczegółowo opisze tłumaczenie.
Został mi tylko ten jeden punkt
Pewnie to dotyczy tego pola na planszy nowej edycji "IMMINENT WARS".
Może łatwiej będzie jeśli ktoś w skrócie mi powie do czego ono służy bo stare zasady AH nic o nim nie mówią. Z góry dziękuję.
Został mi tylko ten jeden punkt
Pewnie to dotyczy tego pola na planszy nowej edycji "IMMINENT WARS".
Może łatwiej będzie jeśli ktoś w skrócie mi powie do czego ono służy bo stare zasady AH nic o nim nie mówią. Z góry dziękuję.
Ostatnio zmieniony wtorek, 8 lutego 2011, 21:56 przez adamns, łącznie zmieniany 1 raz.
- ChevalierVernix
- Sous-lieutenant
- Posty: 449
- Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2010, 19:25
- Lokalizacja: obecnie Białystok
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Zajrzę później do instrukcji, napiszę Ci.adamns pisze:Dzięki, po przetłumaczeniu i tak mi ciężko pojąć o co chodzi dodam że grałem w grę w zasadzie 2 razy, ale myślę że ktoś kto ma kilka partii na koncie RoR'a bardziej szczegółowo opisze tłumaczenie.
Został mi tylko ten jeden punkt
Pewnie to dotyczy tego pola na planszy nowej edycji "IMMINENT WARS".
Może łatwiej będzie jeśli ktoś w skrócie mi powie do czego ono służy bo stare zasady AH nic o nim nie mówią. Z góry dziękuję.
Muszę pochwalić serwis Valley Games, brakujące karty przyszły po tygodniu(:
- ChevalierVernix
- Sous-lieutenant
- Posty: 449
- Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2010, 19:25
- Lokalizacja: obecnie Białystok
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
Grałem raz, więc nie czuję się bardzo pewnie w zasadach, ale z polem imminent war w nowej wersji ROR chodzi chyba o to, że jeżeli na forum znajdzie się jednocześnie druga taka sama wojna , to wartość wojen nie zostaje podwojona, jak to było dotychczas, tylko przesuwa się jedną na pole imminent war, jako wojna opóźniona i oczekująca. Bardzo ciężko jest bowiem wygrać Rzymowi z podwojoną/potrojoną siłą wojen..
No chyba, że źle to rozumiem
No chyba, że źle to rozumiem
Ja tak samo zrozumiałem z instrukcji ale chciałem się upewnić
Po ostatnich dwóch partiach na kostce jakoś tak dużo się działo nie zwróciłem uwagi na to.
Mimo to chciałbym abyś zerknął do tej instrukcji może twój angielski jest lepszy i potwierdził w 100% czy oby na pewno o to chodzi.
Kolega Raleen próbował przetłumaczyć, ale wiadomo prościej jest tłumaczyć jeśli się miało do czynienia z grą.
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie starych zasad a dokładniej o podwajanie i potrajanie sił wojny.
Czy da radę zagrać w nową edycję z tym Hardcorowym wariantem podwajania i potrajania sił wojny ?
Ostatnio mieliśmy problem z jedną wygrać, a co dopiero 2 czy tam 3 wojny naraz
Po ostatnich dwóch partiach na kostce jakoś tak dużo się działo nie zwróciłem uwagi na to.
Mimo to chciałbym abyś zerknął do tej instrukcji może twój angielski jest lepszy i potwierdził w 100% czy oby na pewno o to chodzi.
Kolega Raleen próbował przetłumaczyć, ale wiadomo prościej jest tłumaczyć jeśli się miało do czynienia z grą.
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie starych zasad a dokładniej o podwajanie i potrajanie sił wojny.
Czy da radę zagrać w nową edycję z tym Hardcorowym wariantem podwajania i potrajania sił wojny ?
Ostatnio mieliśmy problem z jedną wygrać, a co dopiero 2 czy tam 3 wojny naraz
Ostatnio zmieniony piątek, 11 lutego 2011, 20:42 przez adamns, łącznie zmieniany 1 raz.
- ChevalierVernix
- Sous-lieutenant
- Posty: 449
- Rejestracja: poniedziałek, 6 września 2010, 19:25
- Lokalizacja: obecnie Białystok
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 2 times
1. Sądzę, że o to chodzi.adamns pisze:Ja tak samo zrozumiałem z instrukcji ale chciałem się upewnić
Po ostatnich dwóch partiach na kostce jakoś tak dużo się działo nie zwróciłem uwagi na to.
Mimo to chciałbym abyś zerknął do tej instrukcji może twój angielski jest lepszy i potwierdził w 100% czy oby na pewno o to chodzi.
Kolega Raleen próbował przetłumaczyć, ale wiadomo prościej jest tłumaczyć jeśli się miało do czynienia z grą.
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie starych zasad a dokładniej o podwajanie i potrajanie sił wojny.
Czy da radę zagrać w nową edycję z tym Hardcorowym wariantem podwajania i potrajania sił wojny ?
Ostatnio mieliśmy problem z jedną wygrać, a co dopiero 2 czy tam 3 wojny naraz
2. Z podwojoną i potrojoną siłą wojen jest bardzo ciężko. Za to niezmiernie łatwo traci się legiony Idą jak woda.
- Aldarus
- Chef de bataillon
- Posty: 1021
- Rejestracja: wtorek, 12 września 2006, 08:56
- Lokalizacja: Warszawa - Bielany
- Been thanked: 12 times
Nie mam pod ręką instrukcji, ale generalnie chodzi o to, że gdy mamy nieaktywną wojnę (np. 1 Punicka) i wyciągamy kolejną z serii (np. 2 Punicką), to według starych zasad obie natychmiast stawały się aktywne i podwajały swoją siłę. Natomiast teraz aktywuje się tylko 1 Punicka, a 2 Punicka dochodzi w następnym etapie (oczekuje). Czyli gracze mają 1 etap na pobicie wojny, zanim wzrośnie jej siła. Co ważne opóźnienie wynosi tylko 1 etap - jeśli gracze nie pobiją pierwszej z wojen, to druga dojdzie i podwoją swoją siłę.
Nie dyskutuj z idiotą.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, potem pokona doświadczeniem.
Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, potem pokona doświadczeniem.