Modyfikacje i zasady opcjonalne do 1939
- Arteusz
- Praetor
- Posty: 3144
- Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
- Lokalizacja: Kielce
- Been thanked: 1 time
Modyfikacje i zasady opcjonalne do 1939
Zacznę od modyfikacji kart pogody.
Można w ogóle z nich zrezygnować na rzecz prostej tabelki.
Sprawdzanie pogody przed bitwą to rzut k6 (przyjęty zakres na k6 odpowiada procentowemu występowaniu kart pogody). Wynik 3-6 oznacza pogodę dobrą (z karty Słonecznie). Rzut z wynikiem 1-2 oznaczałby konieczność wykonania dodatkowego rzutu k6. I przy drugim rzucie wynik 1-2 to Gęsta mgła, 3-4 Zachmurzenie, 5-6 Obfite opady. Wpływ danych warunków zgodnie z opisem na kartach.
Można w ogóle z nich zrezygnować na rzecz prostej tabelki.
Sprawdzanie pogody przed bitwą to rzut k6 (przyjęty zakres na k6 odpowiada procentowemu występowaniu kart pogody). Wynik 3-6 oznacza pogodę dobrą (z karty Słonecznie). Rzut z wynikiem 1-2 oznaczałby konieczność wykonania dodatkowego rzutu k6. I przy drugim rzucie wynik 1-2 to Gęsta mgła, 3-4 Zachmurzenie, 5-6 Obfite opady. Wpływ danych warunków zgodnie z opisem na kartach.
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
- Arteusz
- Praetor
- Posty: 3144
- Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
- Lokalizacja: Kielce
- Been thanked: 1 time
Sprawdza, bo prawdopodobieństwo jest bardzo zbliżone z tej kostki i układu kart.
Można by przetestować jeszcze na kostce k8 (ale tutaj już potrzebna taka kostka). Z rozkładem 3-8 dobra pogoda, 1-2 inna i następny rzut k8 i wyniki 1-4 zachmurzenie, 5-6 obfite opady, 7-8 gęsta mgła. Przy k8 otrzymujemy prawdopodobieństwa idealnie takie same jak przy kartach.
Można by przetestować jeszcze na kostce k8 (ale tutaj już potrzebna taka kostka). Z rozkładem 3-8 dobra pogoda, 1-2 inna i następny rzut k8 i wyniki 1-4 zachmurzenie, 5-6 obfite opady, 7-8 gęsta mgła. Przy k8 otrzymujemy prawdopodobieństwa idealnie takie same jak przy kartach.
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
- Arteusz
- Praetor
- Posty: 3144
- Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
- Lokalizacja: Kielce
- Been thanked: 1 time
Dokładnie tak. Dla graczy mających grę ta zmiana nie ma wielkiego znaczenia (bo maja już karty), ale dla dalszych egzemplarzy i zmniejszenia kosztów gry można z kart pogody zrezygnować.
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
W kwestii zmian:
Nosimy się z zamiarem dość znaczącej zmiany tzn. jedna duża mapa 110X110 cm. z siatką heksagonalną na której gra się już żetonami jednostek ( rezygnacja z planszy taktycznej ). Karty walki i karty dowódców zostają. Pogoda zgodnie z pomysłem Arteusza. Zasadnicza mechanika gry nie ulega zmianie. W pakiecie podstawowym żetony wojsk sowieckich, rumuńskich i może litewskich no i więcej scenariuszy. Może taka zmiana spowodowałby zdecydowanie szybszą rozgrywkę. Jest tylko jedno ale, nie będziemy w stanie utrzymać dotychczasowej ceny, może dość znacznie wzrosnąć.
Gdyby pomysł przeszedł w fazę realizacji to dotychczasowi nabywcy otrzymaliby nową grę
(w ramach promocji ) za cenę dodatku planowanego do poprzedniej wersji.
Nosimy się z zamiarem dość znaczącej zmiany tzn. jedna duża mapa 110X110 cm. z siatką heksagonalną na której gra się już żetonami jednostek ( rezygnacja z planszy taktycznej ). Karty walki i karty dowódców zostają. Pogoda zgodnie z pomysłem Arteusza. Zasadnicza mechanika gry nie ulega zmianie. W pakiecie podstawowym żetony wojsk sowieckich, rumuńskich i może litewskich no i więcej scenariuszy. Może taka zmiana spowodowałby zdecydowanie szybszą rozgrywkę. Jest tylko jedno ale, nie będziemy w stanie utrzymać dotychczasowej ceny, może dość znacznie wzrosnąć.
Gdyby pomysł przeszedł w fazę realizacji to dotychczasowi nabywcy otrzymaliby nową grę
(w ramach promocji ) za cenę dodatku planowanego do poprzedniej wersji.
- FrankGiovanni
- Lieutenant
- Posty: 527
- Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 4 times
Jest to duża zmiana, dlatego trzeba to przemyśleć kompleksowo a może opracować od poczatku grę by wszystkie elementy ze sobą dobrze współdziałały, na to potrzeba czasu by kolejne edycje nie wychodziły co miesiąc . Taka moja sugestia. Można też zasięgnąć rady i opinii testerów.
Pozdrawiam.
i powodzenia w Tworzeniu.
Pozdrawiam.
i powodzenia w Tworzeniu.
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
- Arteusz
- Praetor
- Posty: 3144
- Rejestracja: niedziela, 7 października 2007, 16:17
- Lokalizacja: Kielce
- Been thanked: 1 time
Ja się zastanawiam czy mapa 110x110 cm nie będzie za duża. Gdzie to rozłożyć? Tylko podłoga zostaje. Osobiście wolałbym standard map GMT. Bo z tak dużą mapą popada się chyba w druga skrajność.
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".
Wszystko to prawda. Duża mapa - duży problem z jej użytkowaniem. Cały czas zastanawiamy się jak to wszystko ze sobą pogodzić. Przy odpowiednio mniejszej mapie nie będzie miejsca na wiele samodzielnych jednostek występujących w grze ( a tych jest dużo i u nas i u Niemców). Sztuczne grupowanie tych jednostek zwichruje historyczność gry a ich pominięcie tym bardziej. Heksy raczej nie mogą być mniejsze niż pod żetony o wymiarach 15X15 mm bo inaczej trzeba będzie patrzeć przez lupę.
Jaki rozmiar byłby według Was najlepszy?
Jaki rozmiar byłby według Was najlepszy?