Parę żetonów

Dostępne w sieci instrukcje gier i ich tłumaczenia, cyberboardy (gameboxy) i różnego rodzaju inne moduły do grania w planszówki przez sieć, home rulesy, erraty i uzupełnienia zasad gier, wykazy żetonów, użyteczne programy do tworzenia gier i wszystko inne co się graczowi przydać może.
Awatar użytkownika
Grohmann
Starosta
Posty: 898
Rejestracja: środa, 4 stycznia 2006, 22:39
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 2 times

Post autor: Grohmann »

A co za różnica ?
Łatwiej jest w końcu obrócic żeton niż go odwrócić :)
Pan P
Sous-lieutenant
Posty: 384
Rejestracja: poniedziałek, 2 stycznia 2006, 15:06
Lokalizacja: Police

Post autor: Pan P »

No tak, masz racje jest wygodniej, ale swoja podalem swoja propozyjce w kontekscie twojego pytania co zrobic zeby gracze nie mylili swoich poziomow.
Awatar użytkownika
Grohmann
Starosta
Posty: 898
Rejestracja: środa, 4 stycznia 2006, 22:39
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 2 times

Post autor: Grohmann »

Rozumiem. Ale wiesz Pawle, myślę że najwięcej właśnie problemów bedzie przy odwracaniu, bo bedzie trzeba odwrócić a potem nastepnie ustawić odpowiednią stroną.
Z czasem pewnie wejdzie w krew ale na początku mogą byc problemy.
Pan P
Sous-lieutenant
Posty: 384
Rejestracja: poniedziałek, 2 stycznia 2006, 15:06
Lokalizacja: Police

Post autor: Pan P »

Masz racje, jest to kłopotliwy sposób, tyle że nie potrafię znaleźć innego który pomoże w zapamietaniu na jakim poziomie znajduje się oddział ( oczywiście pomijam sposoby typu zapisywanie itd. ).

Ale przy uważnej grze nie powinno być problemów z odwracaniem się poziomów i ta moja niewygodna proteza będzie zbędna. W instrukcji powinno się uczulic graczy na ten problem.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43346
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3919 times
Been thanked: 2489 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

A jak wam się w trakcie gry poprzesuwa plansza i co za tym idzie żetony :?:

W trakcie gry często się zdarza, że ktoś szarpnie planszą...
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Grohmann
Starosta
Posty: 898
Rejestracja: środa, 4 stycznia 2006, 22:39
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 2 times

Post autor: Grohmann »

Musiałby nieźle szarpnąć aby przesunąć żetony o 180% :)

A w takim Waterloo, najmniejsze poruszenie mapy może spowodować, że jednostki zmienią swoje ukierunkowanie. A tam przecież bardzo precyzyjnie sie je wyraża, poprzez stawianie żetonu do styku krawędzi.
I co jakoś się gra

Myślę, że jeśli chodzi o szarpnięcia mapy w tym wypadku to wpływ będą miały na poziom tylko największe, te które normalnie i tak przesuwają żetony o kilka km na mapie :)

Najlepiej nie szarpać :)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43346
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3919 times
Been thanked: 2489 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Ale co do Waterloo to, że tak powiem z kontekstu można wywnioskowac jakie było ustawienie :) .
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Grohmann
Starosta
Posty: 898
Rejestracja: środa, 4 stycznia 2006, 22:39
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 2 times

Post autor: Grohmann »

Wierzę na słowo, gdyż nie grałem to i nie wiem.

Ale wydaje mi się, że to nie jest raczej duzy problem w tym wypadku. Nawet jeśli dojdzie do tego nieszczęsnego szarpnięcia ( mam na myśli standardowe szarpnięcię, a nie tsunami ;) ) to nie wszystkie jednostki diametralnie zmienią pozycję a te. A resztę jednostek dzielni stratedzy odtworza z głowy :)
Awatar użytkownika
wizun
Lieutenant
Posty: 533
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 21:55
Lokalizacja: Poznań i ziemia gnieźnieńska

Post autor: wizun »

Grohmann - bardzo fajny pomysł - :) brilliant - naprawdę mi się podoba :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Akcesoria do gier planszowych”