Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest piątek, 16 listopada 2018, 18:49

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Gra "Bellum Civile"
PostNapisane: wtorek, 9 czerwca 2009, 16:30 
Legatus Legionis
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 16:55
Posty: 2278
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
W tym temacie będę systematycznie przedstawiał swoje pomysły na grę o wojnie domowej w Republice Rzymskiej z lat 49-45 p.n.e. Jestem również otwarty na sugestie. Projekt gry jest w 100% autorstwa mojej osoby.

Gra przedstawia tę Wojnę z punktu widzenia strategicznego na planszy z siatką heksową.
Jeden żeton piechoty przedstawia około 5 000 żołnierzy, jazdy około 1500-2000 konnych. Jeden żeton okrętu to 20 galer, a żeton transportu morskiego 50 jednostek. Długość heksu to mniej więcej 70-80 km.
Gra nie będzie posiadać kart, jednak postaram się zawrzeć pewne mechanizmy na wymuszenie wydarzeń, które miały miejsce w trakcie tego konfliktu.

Co do treści gry to odsyłam do najlepszego źródła "o wojnie domowej" pióra Juliusza Gajusza Cezara ;)
Ewentualnie polecam Goldsworthy'ego "W imię Rzymu", Warry'ego "Ancient Warfare." Ostatnio wyszły też "Wojny domowe w Imperium Rzymskim" Gazdy, ale to dość słaba pozycja.
A skrótowo jest tu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Caesar%27s_civil_war

_________________
Legiony i ja mamy się dobrze.


Ostatnio edytowano sobota, 20 czerwca 2009, 09:00 przez Teufel, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 10 czerwca 2009, 16:45 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Posty: 18446
Lokalizacja: Warszawa
Pomysl swietny ale przyznam ze mnie masa zetonow i heksy nie przekonuja w takiej grze

wolalbym cos point to point albo strefowe w inny sposob

_________________
http://waristheh-word.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 10 czerwca 2009, 17:03 
Legatus Legionis
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 16:55
Posty: 2278
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Żetonów będzie maksymalnie 50 na stronę, b takie wprowadzę ograniczenia natury historyczno-ludnościowo-ekonomicznej. Heksowe mapy są o niebo lepsze od PtP w moim przekonaniu, gra nie będzie na 2h, jak to jest ostatnio modne, ale raczej na cały wieczór.

_________________
Legiony i ja mamy się dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 12 czerwca 2009, 13:23 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34164
Lokalizacja: Warszawa
Teufel, a próbowałeś porównać swoje pomysły z "Hannibalem" i "Peryklesem" Roberta Sypka?

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 12 czerwca 2009, 14:59 
Legatus Legionis
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 16:55
Posty: 2278
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Hannibala znam i bez urazy, ale jest niegrywalny. Za dużo liczenia, źle zrobione etapy (1 tura=1 dzień o ile pamiętam). Skomplikowane zasady dotyczące oblężeń i szturmów. Co do walki to była dziwnie skonstruowana. Dla mnie ideałem jest gra prosta, grywalna, klimatyczna, z dużą ilością ciekawostek i smaczków.
Ale nie dziwię się, w tamtych czasach wymiana myśli na tema gier z Zachodem była mocno utrudniona, więc autor nie miał zapewne punktów zaczepienia do rozwiązania inaczej niektórych kwestii.
Peryklesa nie znam.

_________________
Legiony i ja mamy się dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 12 czerwca 2009, 15:21 
Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 24 kwietnia 2006, 22:14
Posty: 1175
Lokalizacja: Kraków
Ja nieśmiało chciałem się zapytać o strukturę gry - ruch i walka siłami po mapie Imperium na mapie heksagonalnej? Czy nie będzie to trochę zbyt suche? Może jakieś sprytne ujęcie problemów logistyczno-zaopatrzeniowych? Może dyplomacja albo dramat rodów rzymskich, których przedstawiciele działają w przeciwnych obozach?

_________________
As-tu le cauchemar, Hoffmann?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 12 czerwca 2009, 17:10 
Legatus Legionis
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 16:55
Posty: 2278
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
RyTo, to jest melodia przyszłości, zapewne należało będzie "jakoś" ując kwestię zaopatrzenia. Chociaż heks jest na tyle spory, że armia powinna się na nim wyżywić, problem braku amunicji w starożytności raczej nie występował. Jest to niedoprecyzowane zagadnienie na dzień dzisiejszy.
Na razie chcę się skupić na innych tematach.

Co do dramatu to główni aktorzy na scenie wojny domowej obstawali przy swoich poglądach do końca, zdrajcą sprawy Cezara okazał się Tytus Labienus, ale prawdopodobnie wystąpi od początku po stronie republikanów.

Dyplomacja będzie ujęta w kwestii sojuszników w specyficzny sposób.

_________________
Legiony i ja mamy się dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 13 czerwca 2009, 13:30 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 11 marca 2006, 12:15
Posty: 2072
Lokalizacja: Bydgoszcz
No to już się szykuję na testy "Wojny Domowej"!
Pamiętam w miarę założenia gry (chociaż niemało czasu minęło...) i chyba idą w dobrym kierunku, bo nie zanosi się na mutację hannibalowo - spartcusową.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 13 czerwca 2009, 17:28 
Legatus Legionis
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 16:55
Posty: 2278
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Od spisania wszystkich pomysłów do playtestów upłynie pewnie sporo wody w Wiśle, ale z radością przyjmuję gotowość do bycia testerem :)
Na razie jest ogólny zarys gry, mam nadzieję wytworzyć coś konkretnego, min. dzięki internetowej wymianie myśli z szanownymi kolegami. Złudzeń co do wydawania polskich gier wojennych nie mam, ale zabawa może być i tak przednia.

_________________
Legiony i ja mamy się dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 13 czerwca 2009, 18:32 
Praetor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 7 października 2007, 16:17
Posty: 3190
Lokalizacja: Kielce
Teufel napisał(a):
Złudzeń co do wydawania polskich gier wojennych nie mam

Dlaczego? Niektórym się udaje np. Robertowi Żakowi, więc dlaczego nie Tobie. Trzeba tylko być wytrwałym i przetrwać krytykę, bo nie zawsze wszyscy maja czyste intencje.

_________________
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 14 czerwca 2009, 13:21 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 11 marca 2006, 12:15
Posty: 2072
Lokalizacja: Bydgoszcz
A ja uważam, że playtesty nie dość, że najfajniejsze, to są jeszcze najważniejsze.
Przekonałem się o tym prowadząc dyskusje i małe teściki z Zeką nad projektem średniowiecznym (ostatnio niestety zaniechane).
W tzw. praniu najbardziej z pozoru spójne i logiczne koncepcje mogą okazać się sztuczne i nierealistyczne.
Dlatego też uważam, że warto zebrać w miarę szybko to co jest i sprawdzić w jakim kierunku dalej kombinować.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 14 czerwca 2009, 19:58 
Legatus Legionis
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 16:55
Posty: 2278
Lokalizacja: Stadt Thorn/Festung Posen
Arteusz napisał(a):
Teufel napisał(a):
Złudzeń co do wydawania polskich gier wojennych nie mam

Dlaczego? Niektórym się udaje np. Robertowi Żakowi, więc dlaczego nie Tobie. Trzeba tylko być wytrwałym i przetrwać krytykę, bo nie zawsze wszyscy maja czyste intencje.


Ale HB jest strawny dla eurograczy, a wydawca, z tego co pisał, sprzedał tylko 60% nakładu. BC będzie pewnie bliższe grze Carthage z GMT ...

Wujaw nie martw się, do testów dojdzie, pytanie tylko, kiedy. Wiem na pewno dziś, że nie prędzej niż w środku lata :(

_________________
Legiony i ja mamy się dobrze.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 14 czerwca 2009, 20:04 
Praetor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 7 października 2007, 16:17
Posty: 3190
Lokalizacja: Kielce
Nigdy nie można być pewnym co się komu spodoba.

_________________
Moje gry
Szlachectwa nie nabiera się przez urodzenie, ale przez czyny.
"Moim obowiązkiem, jako patrioty, nie jest umrzeć za swój kraj, ale sprawić, żeby wróg oddał życie za własny".


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 14 czerwca 2009, 21:41 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 11 marca 2006, 12:15
Posty: 2072
Lokalizacja: Bydgoszcz
Teufel napisał(a):
Arteusz napisał(a):
Teufel napisał(a):
Złudzeń co do wydawania polskich gier wojennych nie mam

Dlaczego? Niektórym się udaje np. Robertowi Żakowi, więc dlaczego nie Tobie. Trzeba tylko być wytrwałym i przetrwać krytykę, bo nie zawsze wszyscy maja czyste intencje.


Ale HB jest strawny dla eurograczy, a wydawca, z tego co pisał, sprzedał tylko 60% nakładu. BC będzie pewnie bliższe grze Carthage z GMT ...

Wujaw nie martw się, do testów dojdzie, pytanie tylko, kiedy. Wiem na pewno dziś, że nie prędzej niż w środku lata :(
Celujesz w stopień komplikacji Carthage?
Ostro grasz! ;) More ambitious level.
HB jeszcze chyba i bitewniakom ogarek miał zaświecić tymi furami kostek do rzucania.
Środek lata nie brzmi optymistycznie, ale nic nie goni : jest jakiś plus tworzenia gry bez ambicji jej wydania.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: poniedziałek, 15 czerwca 2009, 15:19 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34164
Lokalizacja: Warszawa
Teufel napisał(a):
jest jakiś plus tworzenia gry bez ambicji jej wydania.

Zdecydowanie: można się skupić na robieniu gry a nie sprawach około... :)
Co do ilości kostek popieram, żeby było tego mniej.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.