Irak na heksach
- Takeo Takagi
- Shosa
- Posty: 1009
- Rejestracja: piątek, 17 listopada 2006, 12:36
- Lokalizacja: Warszawa
Irak na heksach
Nie byłem pierwszym, który wymyślił i zrobił grę o Iraku. Kilka lat temu wyszła prosta gra o tej kampanii - na dużym poziomie uogólnienia (jednostki są w skali dywizyjnej) i na mapie heksowej.
Więcej opisu jest gdzieś na bordgejmgiku, ale gra chyba nie cieszyła się wielkim powodzeniem.
Więcej opisu jest gdzieś na bordgejmgiku, ale gra chyba nie cieszyła się wielkim powodzeniem.
- Takeo Takagi
- Shosa
- Posty: 1009
- Rejestracja: piątek, 17 listopada 2006, 12:36
- Lokalizacja: Warszawa
Amerykanów pewien nie jestem, możliwe, że nie. Gdyby Koalicję robić w skali dywizyjno-brygadowo-pułkowej, to żetonów byłoby chyba sztuk 9-10
Z drugiej strony przeginać też nie można - w pierwszej wersji gry, gdy rozważałem skalę batalionową z wydzielonymi jednostkami artylerii, saperów, lotnictwem itd. itp., to wyszło mi, że trzeba będzie zrobić łącznie 781 żetonów
Teraz jest w miarę skromnie: 108 żetonów irackich, 117 koalicyjnych i 1 niezależny daje łącznie 226 żetonów w grze. Nigdy jednak jednocześnie tyle na planszy nie będzie. Poza tym możliwe będzie przycięcie tego jeszcze bardziej.
Z drugiej strony przeginać też nie można - w pierwszej wersji gry, gdy rozważałem skalę batalionową z wydzielonymi jednostkami artylerii, saperów, lotnictwem itd. itp., to wyszło mi, że trzeba będzie zrobić łącznie 781 żetonów
Teraz jest w miarę skromnie: 108 żetonów irackich, 117 koalicyjnych i 1 niezależny daje łącznie 226 żetonów w grze. Nigdy jednak jednocześnie tyle na planszy nie będzie. Poza tym możliwe będzie przycięcie tego jeszcze bardziej.
- Takeo Takagi
- Shosa
- Posty: 1009
- Rejestracja: piątek, 17 listopada 2006, 12:36
- Lokalizacja: Warszawa
- Takeo Takagi
- Shosa
- Posty: 1009
- Rejestracja: piątek, 17 listopada 2006, 12:36
- Lokalizacja: Warszawa
Nowa gra to za dużo rooty,ale tam jest 9 prowincji. Kuwejt ma 1 a Iran bodajże 16. Tak przemyślałem, żeby było wszystko ok, to musiałbym dać nowych dowódców, usunołbym Irakijskich, Polskich, Brytyjskich, itd. a wstawiłbym te realne, ale kłopot z granicam dużo roboty ze zmianą Polsce i ZSRR granic, no chyba, że zignorowałbym ine państwa a Irak by został bez zmian, ale to w syumie musiała by być nowa cała gra z moimi zmiankami, a to oznacza, że musiałbym wysłać wam tylko pliki i instrukcje gdzie to wkleić, bo całej gry bym nie mógł. A i czas musiałby być w granicach 1936-47 inaczej by się nie dało.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3969 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
W sam raz liczba jednostek.Takeo Takagi pisze:Teraz jest w miarę skromnie: 108 żetonów irackich, 117 koalicyjnych i 1 niezależny daje łącznie 226 żetonów w grze. Nigdy jednak jednocześnie tyle na planszy nie będzie. Poza tym możliwe będzie przycięcie tego jeszcze bardziej.
Z którego roku jest ta gra?
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Takeo Takagi
- Shosa
- Posty: 1009
- Rejestracja: piątek, 17 listopada 2006, 12:36
- Lokalizacja: Warszawa
Liczba żetonów podana jest do mojej gry.
Ta heksówka wyszła w 2003 r. chyba jako dodatek specjalny do jakiegoś japskiego czasopisma. Jak przeliczyłem, używa się w niej 124 żetonów - 51 irackich i 73 koalicyjnych. Więcej jest tu:
http://www.boardgamegeek.com/game/15340
Są tam m.in. zasady tej gierki.
Ta heksówka wyszła w 2003 r. chyba jako dodatek specjalny do jakiegoś japskiego czasopisma. Jak przeliczyłem, używa się w niej 124 żetonów - 51 irackich i 73 koalicyjnych. Więcej jest tu:
http://www.boardgamegeek.com/game/15340
Są tam m.in. zasady tej gierki.
- Takeo Takagi
- Shosa
- Posty: 1009
- Rejestracja: piątek, 17 listopada 2006, 12:36
- Lokalizacja: Warszawa
Irak w mikroskali (freegame):
http://www.boardgamegeek.com/game/10162
Czytałem też zasady do tego Iraku i nie są zbyt skomplikowane. Tylko za duży - moim zdaniem - jest położony nacisk na lotnictwo. Mimo wszystko kampania 2003 roku była, w odróżnieniu od tej z 1991 roku, bardzo lądowa.
http://www.boardgamegeek.com/game/10162
Czytałem też zasady do tego Iraku i nie są zbyt skomplikowane. Tylko za duży - moim zdaniem - jest położony nacisk na lotnictwo. Mimo wszystko kampania 2003 roku była, w odróżnieniu od tej z 1991 roku, bardzo lądowa.
Ostatnio zmieniony czwartek, 1 stycznia 1970, 01:00 przez Takeo Takagi, łącznie zmieniany 1 raz.
- Raleen
- Colonel Général
- Posty: 43395
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 3969 times
- Been thanked: 2527 times
- Kontakt:
Ciekawa gra, swoją drogą rekomendacja dobra, tylko żeby nie skończyło się jak z wydawaniem FitS u nas przez Diablosów. Mam nadzieję, że nie jesteś przesądny Takeo.
Ostatnio zmieniony wtorek, 14 grudnia 2010, 17:32 przez Raleen, łącznie zmieniany 1 raz.
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
- Takeo Takagi
- Shosa
- Posty: 1009
- Rejestracja: piątek, 17 listopada 2006, 12:36
- Lokalizacja: Warszawa
Ateusz ze mnie zatwardziały, więc nie wierzę w zabobony, ufoludki czy 3 miliony mieszkań. Potwierdzam jedynie istnienie Czarownic oraz Ducha Nożokrada - po jednym egzemplarzu mam w domu.
Nie mam wielkich oczekiwać, co do tej gierki - robię ją wyłącznie dla własnej przyjemności i dlatego, że takie mam zboczenie umysłowe. A jeśli urodzi się z tej zabawki coś więcej - to będzie to dodatkowa satysfakcja.
Nie mam wielkich oczekiwać, co do tej gierki - robię ją wyłącznie dla własnej przyjemności i dlatego, że takie mam zboczenie umysłowe. A jeśli urodzi się z tej zabawki coś więcej - to będzie to dodatkowa satysfakcja.