Warhammer Fantasy Battle

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Koziu
Carabinier
Posty: 22
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:04
Lokalizacja: Oświęcim / Kraków

Warhammer Fantasy Battle

Post autor: Koziu »

Witam wszystkich tu obecnych i zapraszam do szeroko rozumianej dyskusji o WFB, czyli bitewnej grze fantasy...

Może zacznę od linka na stronę producenta (firmy Games Workshop, której defacto nie lubimy za wysokie ceny figurek :twisted: ):

http://uk.games-workshop.com/beastsofchaos/

W grze tej można dowodzić jedną z wielu armii, jest magia i wszystko to co tygryski lubią najbardziej.

Jeżeli ktoś jest zainteresowany jakimikolwiek informacjami itp... zapraszam do dyskusji.

PS. W najbliższym czasie (Czyli jak ten czas będzie :D ) postaram się umieścić jakąś zwięzłą koncepcję gry oraz porównam ze 2 armie ;) coby było o co dyskusje zaczepić :)
Koziu
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43400
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Ja grywałem parę razy, ale głównie rzucałem kostkami :wink:

Co do cen, oczywiście orientuję się mniej więcej. Kolega kupował smoka to pamiętam, że coś koło 200 zł... jak by jeszcze pomalować hoho :D

Jesli o mnie chodzi to z armii kojarzę Imperium, Chaos Dwarfy i jeszcze zwykłe Dwarfy miał kumpel. Teraz zdaje się to się trochę pozmieniało i te jednostki, które się słabo sprzedawały mają już lepsze charakterystyki :wink: .

Magia polega głównie na farcie czy na czymś wiecej :?: :twisted:

PS. Witaj na forum :)
Awatar użytkownika
Itagaki
Général de Brigade
Posty: 2011
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:42
Lokalizacja: Dublin
Been thanked: 2 times

Post autor: Itagaki »

Z magią to zalezy pewnie jaka to jest. Widziałem taki czar,meteoryt miał łupnąć w przeciwnika (raczej ;) ). Pytanie tylko było gdzie i kiedy? A jak łupną to już była draka ;)

Ale czekamy na rozwinięcie tematu 8)
Koziu
Carabinier
Posty: 22
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:04
Lokalizacja: Oświęcim / Kraków

Post autor: Koziu »

Witam ponownie i tak jak obiecałem trochę więcej o WFB napiszę.

Gra jest w skali 28mm, natomiast skala liczebna to 1 do 1.

Ogromną siłą gry jest jej silne zakorzenienie w klimacie Warhammera Fantasy Role Play (RPG), którego świat można niejako porównywać do naszego, realnego świata.
Mapa kontynentu znanego jako Stary Świat (nazwa Stary kontynent, zupełnie nieprzypadkowa ;) ), wygląda niczym Europa (Jest jednak znacznie większy), na dalekim wschodzie znajdują się pustkowia chaosu, splugawione ziemie. W centrum (Polska, Niemcy) znajduje się Imperium - najpotężniejsze ludzkie państwo).

Obecnie (Znaczy od 6ciu lat już ;) ) obowiązuje 6. edycja zasad podstawowych, które jak łatwo się domyśleć doczekały się wieeeelu porawek. Te zresztą poprawki doprowadziły do tego, że producent zapowiedział wydanie 7. edycji za około 1.5 roku. (O samych zasadach przy najbliższej okazji)

W grze dostępne są następujące armie:
Bestie Chaosu, Bretonnia, Mroczne Elfy, Krasnoludowie, Imperium, Wysokie Elfy, Hordy Chaosu, Lizardmeni (Jaszczuroludzie), Królestwa Ogrów, Orki i Gobliny, Skaveny (Szczuroludzie), Tomb Kings (Rodzaj armii nieumarłych), Vampiry (Drugi rodzaj nieumarłych ;) ) oraz Leśne Elfy.

Dzisiaj przybliżę Wam z czego składają się statystyki modelu :)
Koszt punktowy - Określa ile punktów z puli należy zapłacić aby dany model znalazł się na polu walki. Np.: Elficki włócznik kosztuje 11 punktów natomiast wystawienie smoka pochłania punktów 320.
Ruch - Czyli ile cali może dany model przebyć w fazie ruchu (Ludzie mają ruch 4, konie 8 lub 9)
Walka wręcz - Określa umiejętności walki w kontakcie. Przeciętny człowiek ma WW 3, natomiast elf 4)
Umiejętności strzeleckie - analogicznie jak WW, z tymże dotyczy strzelania.
Siła - Współczynnik przeciwstawny do Wytrzymałości, jeśli model ma więcej siły niż przeciwnik Wytrzymałości jest mu go łatwiej zranić.
Wytrzymałość - patrz Siła ;)
Żywotność - Liczba ran jakie trzeba zadać modelowi aby go zabić. Większość modeli ma Żw 1, bohaterowie mają Żw 2 lub 3, smoki natomiast aż 6.
Ataki - Czyli liczba ataków jakie model może w fazie walki wyprowadzić we wroga. Większość modeli ma 1 Atak, podczas gdy bohaterowie mogą ich mieć nawet 5.
Inicjatywa - Szybkość reakcji w walce. W turze, w której model szarżował na wroga atakuje pierwszy, w każdej kolejnej natomiast decycuje wartość inicjatywy.
Dowodzenie - (Bardziej pasuje morale / dowodzenie) Statystyka testowana zawsze gdy oddział musi się przemóc do wykonania czegoś (Np. Aby nie uciec przed smokiem ;) ) Testowana na 2d6. Przeciętny człowiek ma Dowodzenie 7, elfy 8, natomiast gobliny 5 lub 6.

Po krótce zaprezentuję jeszcze armię, którą ku mojej satysfakcji przyszło mi zbierać: Leśne elfy.
Leśne elfy są odłamem elfów wysokich. W zamieszchłych czasach Elfy wysokie przypłynęły ze swojej wyspy na stary świat, ale w wyniku krwawej wojny z krasnoludami musiały się wycować. Wówczas to część elfów wypowiedziała posłuszeństwo królowi Feniksowi i postanowiła pozostać na kontynencie chroniąc się w lasach. Wtedy też datuje się początki cywilizacji ludzi w starym świecie.
Mijały wieki a między lasem a jego nowymi mieszkańcami rodziła się pewna symbioza. Lasy niszczone przez rozwijającą się ludzkość były chronione przez elfy, las natomiast zapewniał bespieczeństwo elfom, bez którego i one by zginęły.

Elfy leśne są mistrzami w posługiwaniu się łukiem. Od najmłodszych lat ćwiczą się w tej właśnie sztuce (Co nie znaczy, że nie doskonalą także innych rzemiosł) i gdy tylko lasu grozi niebespieczeństwo gotowi są stawić mu czoła.

Na jednostki podstawowe leśnych elfów składają się:
Strażnicy polany - można o nich powiedzieć "pospólstwo" tej armii, ale tak naprawdę są śmiertelnie skutecznymi łucznikami nie mającymi sobie równych w całym świecie.
Jeźdźcy polany - to lekka kawaleria leśnych elfów. Bardzo manewrowi i niebezpieczni, gdyż potrafią w mgnieniu oka oflankować armię przeciwnika.
Driady - czyli leśne duchy, które jeśli wyczóją niebezpieczeństwo chronią się w drzewach i ożywiają je stając do walki, siejąc postrac u wrogów.
Skauci - to Strażnicy polany, wyćwiczeni w sztuce dywersji (Taka trochę tyraliera ;) )

W skład jednostek Specjalnych wchodzą:
Tancerze wojny - To mistrzowie miecza. Mimo, iż nie posiadają żadnego pancerza potrafią dosłownie tańczyć z wrogiem w czasie walki. Starcie z nimi to niemal pewna śmierć.
Treekin - (Ciężko mi to przetłumaczyć ;) ) - To duchy lasu, które na zawsze związały się z drzewem gdy to było jeszcze małe. Nie są tak duzi jak Drzewce, ale w walce równie potężne)
Dziki gon (Gon ="w przybliżeniu" polowanie, dla niewtajemniczonych) - kawaleria służąca bogu lefów Kuranosowi - bogu polowań. W czasie walki mogą wpaść w furię w imię swego boga, będąc strasznym wrogiem dla swych nieprzyjaciół. Okropnie mobilna jednostka.
Jeźdźcy na Jastrzębiach - Kawaleria elfów dosiadająca ogromnych jastrzębi, mobilna (Jak wszystko co lata w WFB), genialna jednostka do akcji zaczepnych (Choć jak na mój gust nieco za droga punktowo).

Jednostki rzadkie to:
Drzewiec - Ogromne, żywe drzewo ;) (Jak ktoś oglądał Władcę pierścieni to wie o czym mówie) - sieje prawdziwy postrach u wrogów. Najpotężniejsza forma Ducha lasu.
Wielki Orzeł - To ogromne "ptaszysko" jest jeszcze większe niż Jastrzębie i przez to znacznie groźniejsze (Mobilne, jak 2/3 armii).
Stażnicy dróg - Mistrzowie kamuflażu i zwiadu. Eksperci w posługiwaniu się łukiem. Mogą rozpocząć bitwę nawet za linią wroga co jest niewykonalne w przypadku innych jednostek.

Tyle na dzisiaj (Zaczynają mnie palce boleć ;) ). Do przeczytania.
Koziu
Raleen pisze:Magia polega głównie na farcie czy na czymś wiecej
Gracz decyduje wprawdzie, jakie czary i gdzie rzuca, ale niestety magia to w dużej mierze fart (Na szczęście w tej materii zapowiadają się ogromne zmiany w 7. edycji)
Raleen pisze:Co do cen, oczywiście orientuję się mniej więcej. Kolega kupował smoka to pamiętam, że coś koło 200 zł... jak by jeszcze pomalować hoho
Obecjie ceny to około 100 - 120 zł. za regiment (12 - 20 modeli plastik, zależy jakich) oraz około 130 - 170 (5 - 10 modeli metal, też zależy co...) no i 170 smoki i inne olbrzymy :)
Panzerfan

Post autor: Panzerfan »

Grałem kiedyś w WFB (hordy chaosu) lecz doszedłem do jednego wniosku...Ta gra jest robiona obecnie pod komercję juz na siłę. Nie dość że na armie trzeba wydać :!: kilkaset złotych :!: , to aby utrzymać się w czołówce to należy wciąż dokładac w armię i kupowac nowe regimenty. Kolejne poważne koszta. Studnia bez dna.
Oczywiście gra ma swój klimat, lecz patrzac na koszty można dostać czkawki.
Do tego dochodzi jeszcze dodatkowy asortyment jak: farby, pędzelki itp.
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

Dlatego ja przerzucam się na żetonowe bitwy Warhammera, tyle że nie mam czasu na przeróbkę tej gry :cry:
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43400
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Moi dwaj koledzy z Józefowa coś takiego robią. Postaram się ich tu zarosić jeśli to Was interesuje. Żetonowy Warhammer.

Co do samego Warhammera, mają duże doświadczenie i parę ładnie pomalowanych armii. Zbierają też wiele innych rzeczy i ogólnie grają w wiele różnych gier, zarówno figurkowe jak i planszówki.

Myślę, że w sprawach przenoszenia tego na komputer też byliby bardzo pomocni.
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

Raleen to jest bardzo dobry pomysł. A jak by jeszcze to co mają udostępnili innym to było by extra :)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43400
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Może udostępnią, bo mają jakiś swój serwer. A do tego obaj koledzy informatycy (sekretów wielkich jak sądzę nie wyjawiam :)) więc znają się na tych sprawach. I jak ktoś będzie chciał porady/pomocy w sprawach właśnie przenoszenia tego w do sieci czy na komputer, to byłoby jak znalazł.
Awatar użytkownika
Grohmann
Starosta
Posty: 898
Rejestracja: środa, 4 stycznia 2006, 22:39
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 2 times

Post autor: Grohmann »

Raleen pewnie, że ich ściągaj!
Już dawno myslalem o zobaczeniu Warha na planszy. Klimat tego swiata jest niezwykle fascynujacy i mozna zrobic naprawde dobre gry na jego bazie.
Osobiscie myslalem o dwoch - strategiczno-polityczna z elementami operacyjnymi :)obejmujaca caly stary swiat oraz o przygodowej.

A wspolnymi silami bedzie mozna pomyslec nad przekuciem tych i innych pomyslow na plansze.
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

Oj tak klimat tego świat jest piękny- mroczny i nie bezpieczny. Ja już kiedyś zrobiłem Wojnę o Stary Swiat- mapa podzielona na prowicję. Gra była jednka robiona w byt dużym pośpiechu i w zasadzie nie nadawała się do gry, ale klimat był :wink:
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43400
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3970 times
Been thanked: 2528 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

"Wojna o Stary Świat" - to jest jakieś nawiązanie do Tolkiena :idea:
Awatar użytkownika
Wojpajek
Captain
Posty: 934
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:59
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Post autor: Wojpajek »

Nie :)To tytuł do gry opowiadającej o zmaganiach różnych nacji o dominację nad Starym Światem z Warhammera :)W grze zrobiliśmy armie imperium, orków, chaosu, szkieletów, bretonii, elfów wysokich i leśnych... Ale jak mówie nie wypaliło. Była nie doprawcowana.
Panzerfan

Post autor: Panzerfan »

Warhammer na planszy, może być ciekawie :roll: :)
Koziu
Carabinier
Posty: 22
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:04
Lokalizacja: Oświęcim / Kraków

Post autor: Koziu »

Panzerfan pisze:Grałem kiedyś w WFB (hordy chaosu) lecz doszedłem do jednego wniosku...Ta gra jest robiona obecnie pod komercję juz na siłę. Nie dość że na armie trzeba wydać kilkaset złotych , to aby utrzymać się w czołówce to należy wciąż dokładac w armię i kupowac nowe regimenty. Kolejne poważne koszta. Studnia bez dna.
Oczywiście gra ma swój klimat, lecz patrzac na koszty można dostać czkawki.
Do tego dochodzi jeszcze dodatkowy asortyment jak: farby, pędzelki itp.
Dlatego zbieram "powoli" :) Czyli jak mam kasy trochę w nadmiarze to sobie dokupuję cośtam... Zgadzam się, że gra jest komercyjna, ale chyba nie byłbyś w stanie wskazać niekomercyjnej gry znanej tylu ludziom ;)

Co się zaś tyczy przenoszenia WFB na planszę to nie przeczę, że pomysł ciekawy... ale ja właśnie dlatego zbieram figurki, bo przemawiają do mnie o wiele mocniej niż najpiękniej wykonane żetony.

Tymniemniej jeśli jest potrzebna jakakolwiek pomoc w tworzeniu tej planszówki to służę pomocą :)

PS. Wojpajek może umieścisz tutaj (Jeśli to możliwe) tą część zasad jakie już stworzyliście i można pracować już na jakimś szkielecie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy sci-fi i fantasy”