Starmada X

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Starmada X

Post autor: AWu »

Drugi z wielkiej dwojki systemow kosmicznych (razem z Full Thrustem)

Starmada X jest nowsza ideowo i projektowo od Full Thrusta, ale w podstawowych zasadach wymaga siatki heksagonalnej (relatywnie latwo ja wyeliminowac, ale jednak byla projektowana z mysla o uzyciu siatki heksagonalnej i moze miec to pewne znaczenie w grze)

System otwarty, z latwym modulem projektowania okretow
kiepskim ruchem - punkty ruchu w stylu gier naziemnych z uzyiem heksow - c ow polaczeniu z planowaniem ruchow jest dosc ciezkostrawne do osob przyzwyczajonych do full thrusta i inercji w kosmosie (tu jesli nie ruszymy statku za punkty ruchu bedzie stal w miejscu)

Walka oparta jak w FT na kosci 6 sciennej
jednak gdy w full thruscie jeden rzut koscia zalatwial atak, uszkodzenia i pole silowe - a rzucalo sie wieloma koscmi
- tu rzuca sie mniejsza ilosci kosci (1 kosc za 1 bron zwykle - choc niektore sa szybkostrzelne i daja kilka kosci ataku)
ale potem niezaleznymi rzutami sprawdzasz czy kazde trafienie przebilo oslony, a nastepnie czy spowodowalo uszkodzenia
- ciut latwiej o uszkodzenia wewnetrzne niz w FT, ale nie ma efektu wylaczenia masy systemow na okrecie po osiagnieciu Threshold checka

Co rozni Starmede od FT to uwzglednienie wielu nowoczesnych metod walki - jak satelity bojowe, wabiki , wojna elektroniczna, drony i temu podobne - czego w dosyc niestety ograniczonej zbrojowni Full Thrusta brakuje)

System tworzenia okretow jest rownie prosty co w Ft

Starmada X nie posiada swiata jako takiego (okrety dorzucone w podreczniku sa dodane by umozliwic start zabawy prosto z ksiazki - i nie jest sam w sobie atrakcyjny w przeciwienstwie do FT) i jej tworcy nie produkuja modeli, dlatego mozliwe stalo sie odsprzedawanie systemu i wydawanie wspolnych wersji
na dzien dzisiejszy jest to Starmada brigade - rozni sie tym ze dolaczono krociutkie opisy i statystyki okretow produkowanych przez Brigade models
z tego powodu jest tez dostepny VBAM do Starmady

Skrot zasad jest dostepny za darmo tu:
http://www.mj12games.com/starmada/sxbasic.pdf


Starmada jest na pewno bardzo ciekawa i elastyczna, oraz lepiej zbilansowana od FT (ktory bardzo latwo rozlozyc jesli samemu sie projektuje okrety), jednak dynamika ruchu w kosmosie jest duzo mniejsza i mniej emocjonujaca.

Najlepsza opcja to moim zdaniem polaczenie tych 2 systemow
Bogus_law
Captain
Posty: 833
Rejestracja: sobota, 20 maja 2006, 11:58
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Bogus_law »

Trzeba czekać na nowego Full Thrusta z porpawionymi błedami i "unowocześnionym" światem.
A może jednak w końcu kupię tą mate z hexami i wejdę mocniej w Starmade ??
Same cięzkie dylematy w życiu wargamera :D
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: AWu »

no ja na pewno w maty nie wejde
hexy mnie mierzia ;>

ale Starmade sie a dosc latwo przerobic na hexless

co do FT to podejzewam ze lata nasdziela od niego
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy sci-fi i fantasy”