Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest piątek, 16 listopada 2018, 09:22

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja
PostNapisane: czwartek, 18 maja 2017, 11:04 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 maja 2012, 17:27
Posty: 4651
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Mi to posunięcie przypomina 8 ed. WFB. Maksymalizacja sprzedaży szeregowych figurek.
Jeżeli chodzi o hordy:

- Wszystkie figurki teraz będą brały udział w walce wręcz zamiast wcześniejszego mozolnego dostawiania do przeciwnika. Cały "blob" orków nawala toporkami w swej fazie.
- Nie ma już templatek (kółeczek trafień z haubic), głównego wroga dużych oddziałów więc horda 50 figurek może się bezpiecznie tłoczyć.
- Nie ma też morale odpowiadającego za ucieczkę oddziałów. Zamiast tego występuje tzw. battle-shock czyli dodatkowy rzut kostką za zabitych i usuwanie spanikowanych żołnierzy. W Gwardii Komisarz będzie ten efekt niwelował, ale gwardziści będą mogli też biegać drużynami po 10 ludków, a dzięki "taktycznemu odwrotowi" uciekną przed szarżą np. space marines do innej drużyny.

Jeżeli chodzi o Gwardię nowa wersja pewnego rozkazu pozwala podwoić liczbę strzałów z karabinków laserowych zatem 1000-1200 strzałów na poborowych nadzwyczajne nie będzie.

Miałem ochotę na zmechanizowany pluton piechoty z armageddonu (chodzi o szybkość malowania) ale po tych zmianach jakoś grania czymś takim nie widzę. Teraz pojazdy nie wybuchają po szczęśliwym strzale z meltaguna ale w ogóle straciły pancerz zastąpiony wytrzymałością jak u piechoty oraz ranami. Leman Russ ma mieć 12 ran.

_________________
http://vaevictis15mm.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja
PostNapisane: czwartek, 18 maja 2017, 11:58 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5656
Lokalizacja: Warszawa
To samo jest (było) w WFB - Steam Tank nie miał pancerza w rozumieniu WH40K tylko sporo ran i T=10 jak pamiętam (co generalnie czyniło go twardym orzechem do zgryzienia), podobnie jak wszelkiego rodzaju rydwany itd. Battle-shock to widzę coś jak miały szkielety w WFB - nie uciekały ale po przegranej walce traciły dodatkowych żołnierzy; wybicie klocka 50 mogło zająć sporo czasu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja
PostNapisane: czwartek, 18 maja 2017, 12:29 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 maja 2012, 17:27
Posty: 4651
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Zgadza się, taki był Steam ale też w WFB głównie się walczyło. Teraz gwardzista ma 4 strzały z odpowiednim rozkazem, blob 50-ciu poborowych warty tyle co bazowy leman russ odda do niego 200 strzałów, część trafi, zrani, może zostanie wybronionych przy rzutach na save. Wystarczy jednak 6 wbitych ran aby czołg doznał usterek jak spadek prędkości.

_________________
http://vaevictis15mm.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja
PostNapisane: czwartek, 18 maja 2017, 14:10 
Lieutenant-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 września 2008, 08:16
Posty: 691
Lokalizacja: Lublin
Wypadłem z obiegu troszkę... Jak wygląda temat z nową edycją?
Wiadomo kiedy i jak?

Dla mnie te zmiany wyglądają OK. O ile nie zastosują horror-mechaniki z AoS to może nawet przyjemny B&P wyjść. A co do ciśnieniowców to walić ich. Mnie się tam z nimi źle gra niezależnie od gry/edycji.

_________________
ASSAULT PUBLISHING STUDIO
WESPRZYJ NAS I ZOSTAŃ PATRONEM ASSAULT PUBLISHING STUDIO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja
PostNapisane: czwartek, 18 maja 2017, 14:13 
Colonel

Dołączył(a): czwartek, 24 grudnia 2009, 02:32
Posty: 1693
MKG napisał(a):
A co do ciśnieniowców to walić ich. Mnie się tam z nimi źle gra niezależnie od gry/edycji.

Dokładnie. Ciśnieniowcy i gracze na "liczy się tylko wynik, a zasady to tylko ograniczenia, w ramach których mogę robić dowolne rzeczy" zepsują każdą grę....

M&T, Ronin etc. są dziurawe jak sito, ale z dobrą ekipą gra się przyjemnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja
PostNapisane: czwartek, 18 maja 2017, 16:50 
Sous-lieutenant

Dołączył(a): wtorek, 11 czerwca 2013, 00:09
Posty: 369
Lokalizacja: Szczecin
Odnośnie cytowanego M&T to tam z tego co pamiętam jest zapis, że jeśli coś jest niezrozumiałe albo potrzeba to zmodyfikować to można to śmiało robić dla przyjemności grania. Kwestia dogadania się między graczami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja
PostNapisane: piątek, 26 maja 2017, 19:40 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 maja 2012, 17:27
Posty: 4651
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Wszyscy, którzy bali się rewolucyjnych zmian mogą teraz odetchnąć z ulgą. Jeszcze nikt nie widział relacji z gry, a już mamy pierwsze patologie jak armie z immunitetem na "battle shock" (Tyranidzi, Orkowie) czyli na dezercję oraz nowy system lokacji ran pozwalających przerzucać zabitych na oddziały za pierwszą linią. Każdy gracz Warhammera będzie się czuł jak w domu.

_________________
http://vaevictis15mm.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja
PostNapisane: sobota, 27 maja 2017, 10:05 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 maja 2012, 17:27
Posty: 4651
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Zasady podstawowe w formie skanów książeczki:

http://wh40k.pl/showthread.php?tid=29159&page=3

_________________
http://vaevictis15mm.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja
PostNapisane: środa, 31 maja 2017, 14:24 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 maja 2012, 17:27
Posty: 4651
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
https://onedrive.live.com/?authkey=%21ALe1vRw6e6HC0pA&id=B363D7DA57D09F04%2137264&cid=B363D7DA57D09F04

Zdjęcia list armijnych. Koniec z tworzeniem 50 figurkowych band gwardzistów.

Niestety na Gloria Victis coraz więcej pomysłów jak naginać zasady. Z dzisiejszych tworzenie "tuneli" z pary Rhinosów aby snajper mógł skuteczniej eliminować bohaterów (ma bonusy jeżeli w polu widzenia jest tylko jedna wroga figurka).

_________________
http://vaevictis15mm.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja
PostNapisane: środa, 31 maja 2017, 15:25 
Major General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 21 września 2010, 14:06
Posty: 3950
Lokalizacja: Warszawa
Telamon napisał(a):
Niestety na Gloria Victis coraz więcej pomysłów jak naginać zasady.

A czego się spodziewałeś po ludziach z Gloria Victis? Czy polskich graczach w ogóle? :P

_________________
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja
PostNapisane: środa, 31 maja 2017, 15:43 
Lieutenant-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 września 2008, 08:16
Posty: 691
Lokalizacja: Lublin
Telamon napisał(a):
Niestety na Gloria Victis coraz więcej pomysłów jak naginać zasady.


Jak wspomniałem chrzanić ciśnieniowców. Jak ktoś chce być anusem to i tak będzie, ja tam z takimi słodziakami grać nie muszę.

_________________
ASSAULT PUBLISHING STUDIO
WESPRZYJ NAS I ZOSTAŃ PATRONEM ASSAULT PUBLISHING STUDIO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja
PostNapisane: czwartek, 1 czerwca 2017, 09:35 
Général de Division Commandant de place
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 30 maja 2012, 17:27
Posty: 4651
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Bolt mnie rozpieszcza pod tym względem.

Ze wczorajszych wpisów na GV, który mnie rozbroił.

Cytuj:
Ohhh God why...
Płacz casuali doprowadził do nerfów tych mitycznych deathstarów i gravów, a eldarskie scat bajki będą mocniejsze. Gratulacje *, załamałem się teraz...


Cytuj:
To załamanie nie płacz, po przeczytaniu tych indeksów widać gołym okiem, że najbardziej oberwało się rzeczom na które był ogólny (moim zdaniem nie słuszny) płacz. Cała nadzieja w tym, że GW pójdzie w ślady blizzarda czy nawet tfu tfu Riota i nie będzie się słuchać beerhammerowców, bo mam nadzieje, że obietnice o aktywnym zmienianiu balansu zostaną dotrzymane.

_________________
http://vaevictis15mm.blogspot.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja
PostNapisane: czwartek, 1 czerwca 2017, 09:59 
Colonel

Dołączył(a): czwartek, 24 grudnia 2009, 02:32
Posty: 1693
Telamon napisał(a):
Z dzisiejszych tworzenie "tuneli" z pary Rhinosów aby snajper mógł skuteczniej eliminować bohaterów (ma bonusy jeżeli w polu widzenia jest tylko jedna wroga figurka).

W OiM były kiedyś podobne kminy:
Działa nie mogą strzelać do dowódców, chyba że ci są jedynym celem. Ustawiało się więc przed armatą 2 oddziały w lekkim odstępie, tak by przez lukę widać było podstawkę oficera :)


Ja naprawdę podziwiam to fantastyczne połączenie u graczy-napinaczy sztywnego trzymania się zasad i szukania w nich maksymalnych dziur do wykorzystania. Nie można zmienić przepisów, bo nie można mieszać w zasadach, ale jak źle działają, to zostaje tylko jojczenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja
PostNapisane: czwartek, 1 czerwca 2017, 10:01 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 34164
Lokalizacja: Warszawa
Po prostu trzeba robić zasady tak, żeby nie było w nich luk, a jak już się pojawią, czasem można je "łatać" w drodze odpowiedniej interpretacji, a czasem trzeba zmienić przepis.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja
PostNapisane: czwartek, 1 czerwca 2017, 10:05 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5656
Lokalizacja: Warszawa
Ale zasady WFB były w niektórych aspektach tak drobiazgowe, że luki musiały się w nich pojawić.
Jak wygląda łatanie luk i niedopowiedzeń w przepisach pokazuje planszowy ASL - tam zdaje się powoli grubość errat przekracza grubość podręcznika podstawowego :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 73 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.