8 Edycja WH40k - rewolucja

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
brathac
Colonel en second
Posty: 1469
Rejestracja: wtorek, 17 października 2006, 12:19
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 61 times
Been thanked: 113 times
Kontakt:

Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja

Post autor: brathac »

Xactly. Przydało by się zdjęcie porównawcze.
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja

Post autor: Telamon »

Obrazek

Podstawka 32mm, taki sam Land Raider.
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja

Post autor: Telamon »

To obecni Space Marines ale podstawka i Land Raider mogą służyć jako punkt odniesienia w ocenie wymiarów.
Taka sama zajęta powierzchnia podstawki jak u Terminatora przy bardziej krępej sylwetce i chyba wyższy o głowę.

Ps. Wiecie, że Vostroyanie są wielkości Space Marinesa? :P
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja

Post autor: Sarmor »

Telamon pisze:Ps. Wiecie, że Vostroyanie są wielkości Space Marinesa? :P
Plastikowi kultyści Chaosu są ciut wyżsi od snap-fitowych SM.
Marines zawszy byli zdecydowanie zbyt niscy, jeśli brać pod uwagę fluff.

Primaris SM mają też nieco inne proporcje - hełmy i naramienniki mają być wymienne z zestawami zwykłych marines. Generalnie tak powinni wyglądać SM od początku. :P
TheNode.pl – zapraszam!
Szary
Sous-lieutenant
Posty: 363
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 20:16
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 19 times
Been thanked: 12 times

Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja

Post autor: Szary »

Tylko gdyby zakładali, że tworzą grę w skali 32 mm :) Gdyby trzymać się flufu, to wszystkie pojazdy powinny być o wiele większe... Ups, pewnie wkrótce :D
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja

Post autor: Sarmor »

Generalnie sensowne bitwy w świecie 40k trzeba by toczyć w 6mm... A czekaj... ;)
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja

Post autor: Telamon »

Mnie boli głównie jedna rzecz - spodziewałem się czegoś więcej niż przeskalowane figurki, zapewne kosztujące 20zł od sztuki (jak tempest scions dla gwardii).
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja

Post autor: Sarmor »

Piszesz teraz o swoich oczekiwaniach względem czego?
Mają zmienić zasady (ale nie śledzę, nie interesuje mnie to), historia świata rusza do przodu, a oprócz SM na sterydach na dobry początek nowej edycji wychodzą słudzy Nurgla - na razie była tylko jedna zajawka, ale pokazano w niej bardzo ciekawych kultystów/mutantów.
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja

Post autor: Telamon »

Odnośnie upasionych space marines, których figurki mają ubogie pancerzyki. To po prostu wielcy space marines.
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja

Post autor: Telamon »

https://www.youtube.com/watch?v=KYvx87nU7ds&t=0s

Taki rzut okiem na nową zasadę "wszystko rani wszystko" czyli jak armia złożona z 300-400 poborowych gwardzistów wybije wszystko na stole ze swych śmiesznych karabinków laserowych. ;) Kości rzucone na 6 oznaczają zawsze ranienie nawet gdy groty strzelają do tytana ze swych rewolwerów.

Nie minie pół roku i przy mentalności graczy warhammerowych (ciśnieniowców) zawitają na stole nowe patologie. :(
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja

Post autor: Telamon »

Mi to posunięcie przypomina 8 ed. WFB. Maksymalizacja sprzedaży szeregowych figurek.
Jeżeli chodzi o hordy:

- Wszystkie figurki teraz będą brały udział w walce wręcz zamiast wcześniejszego mozolnego dostawiania do przeciwnika. Cały "blob" orków nawala toporkami w swej fazie.
- Nie ma już templatek (kółeczek trafień z haubic), głównego wroga dużych oddziałów więc horda 50 figurek może się bezpiecznie tłoczyć.
- Nie ma też morale odpowiadającego za ucieczkę oddziałów. Zamiast tego występuje tzw. battle-shock czyli dodatkowy rzut kostką za zabitych i usuwanie spanikowanych żołnierzy. W Gwardii Komisarz będzie ten efekt niwelował, ale gwardziści będą mogli też biegać drużynami po 10 ludków, a dzięki "taktycznemu odwrotowi" uciekną przed szarżą np. space marines do innej drużyny.

Jeżeli chodzi o Gwardię nowa wersja pewnego rozkazu pozwala podwoić liczbę strzałów z karabinków laserowych zatem 1000-1200 strzałów na poborowych nadzwyczajne nie będzie.

Miałem ochotę na zmechanizowany pluton piechoty z armageddonu (chodzi o szybkość malowania) ale po tych zmianach jakoś grania czymś takim nie widzę. Teraz pojazdy nie wybuchają po szczęśliwym strzale z meltaguna ale w ogóle straciły pancerz zastąpiony wytrzymałością jak u piechoty oraz ranami. Leman Russ ma mieć 12 ran.
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 759
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja

Post autor: MKG »

Wypadłem z obiegu troszkę... Jak wygląda temat z nową edycją?
Wiadomo kiedy i jak?

Dla mnie te zmiany wyglądają OK. O ile nie zastosują horror-mechaniki z AoS to może nawet przyjemny B&P wyjść. A co do ciśnieniowców to walić ich. Mnie się tam z nimi źle gra niezależnie od gry/edycji.
Kadzik

Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja

Post autor: Kadzik »

MKG pisze:A co do ciśnieniowców to walić ich. Mnie się tam z nimi źle gra niezależnie od gry/edycji.
Dokładnie. Ciśnieniowcy i gracze na "liczy się tylko wynik, a zasady to tylko ograniczenia, w ramach których mogę robić dowolne rzeczy" zepsują każdą grę....

M&T, Ronin etc. są dziurawe jak sito, ale z dobrą ekipą gra się przyjemnie.
MichaelLando
Sous-lieutenant
Posty: 350
Rejestracja: wtorek, 11 czerwca 2013, 00:09
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja

Post autor: MichaelLando »

Odnośnie cytowanego M&T to tam z tego co pamiętam jest zapis, że jeśli coś jest niezrozumiałe albo potrzeba to zmodyfikować to można to śmiało robić dla przyjemności grania. Kwestia dogadania się między graczami.
Awatar użytkownika
Telamon
Maréchal d'Empire
Posty: 6920
Rejestracja: środa, 30 maja 2012, 17:27
Lokalizacja: Kraków/Zakliczyn
Has thanked: 697 times
Been thanked: 404 times
Kontakt:

Re: 8 Edycja WH40k - rewolucja

Post autor: Telamon »

Wszyscy, którzy bali się rewolucyjnych zmian mogą teraz odetchnąć z ulgą. Jeszcze nikt nie widział relacji z gry, a już mamy pierwsze patologie jak armie z immunitetem na "battle shock" (Tyranidzi, Orkowie) czyli na dezercję oraz nowy system lokacji ran pozwalających przerzucać zabitych na oddziały za pierwszą linią. Każdy gracz Warhammera będzie się czuł jak w domu.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy sci-fi i fantasy”