Warmaster

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
jimmor
Adjudant Commandant
Posty: 1886
Rejestracja: sobota, 3 marca 2007, 18:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 193 times
Been thanked: 455 times
Kontakt:

Re: Warmaster

Post autor: jimmor »

Dzięki, właśnie tak podejrzewałem. Jednak przy jednoczesnym założeniu, że narożniki także stanowią punkty styku 'sztuczne punkty przełamania' kosztują walką 1 standu z 3, jeżeli się nie mylę...? No może z wyjątkiem kawalerii, która ma wąskie podstawki... Tak się zastanawiam, nie prościoej było wszystko na jednakowych podstawkach poumieszczać?
Awatar użytkownika
Kretus
Baron
Posty: 1192
Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
Has thanked: 134 times
Been thanked: 73 times

Re: Warmaster

Post autor: Kretus »

Generalnie nie mylisz się, ale bez nakazu maksymalizowania kawaleria może walczyć 2 podstawkami przeciwko 1 podstawce piechoty, a piechota z piechotą 2:2 (narożniki). To najprostsze, czyste sytuacje, zapewne w praktyce dałoby się uzyskać coś korzystniejszego w konkretnych przypadkach (np. gdy część oddziału przeciwnika jest w pozycji obronnej).

Kawaleria jest właśnie na wąskim froncie jako jednostki uderzeniowe. Kawaleria na szerokim froncie pojawia się w WM:Ancients. Takie założenie gry, w praktyce działa.
Kawaleria jest dużo lepsza od piechoty właśnie przez wąski front oraz możliwość szarży z poza 20 cm (brak kary do rozkazu), przy relatywnie niewielkich różnicach punktowych. W praktyce trzeba grać z dużą ilością terenu lub przeszkód dających piechocie pozycję obronną, inaczej piechota skazana jest na zagładę. Koszt kawalerii oraz niektóre mechanizmy walki zmieniono na korzyść piechoty dopiero w WM:A.

Generalnie WM;A to taki Warmaster 2.0, co przyznał sam Rick. Jest na sieci podręcznik inkorporujący starożytne zasady do wersji fantasy (nazywa się chyba Warmaster Revolution).
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Awatar użytkownika
jimmor
Adjudant Commandant
Posty: 1886
Rejestracja: sobota, 3 marca 2007, 18:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 193 times
Been thanked: 455 times
Kontakt:

Re: Warmaster

Post autor: jimmor »

Dzięki, znalazłem źródło Warmastera Ancients... nie ukrywam kusi mnie zrobienie na jego podstawie przepisów do XVIw Japonii...
Awatar użytkownika
Kretus
Baron
Posty: 1192
Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
Has thanked: 134 times
Been thanked: 73 times

Re: Warmaster

Post autor: Kretus »

Armia samurajów oraz Korea są w dodatku Medieval Armies. Choć niestety jak przy większości armii w tym dodatku może być słabiutko merytorycznie.
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Awatar użytkownika
Kretus
Baron
Posty: 1192
Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
Has thanked: 134 times
Been thanked: 73 times

Re: Warmaster

Post autor: Kretus »

Przy okazji - udało nam się spotkać we czterech i rozegrać kolejną bitwę. Po 1500 pkt na gracza. Sojusz chaosu i orków przeciwko Bretonni wspartej najemnikami.
Obrazek
Album: https://goo.gl/photos/zp3ogaBeZ1hiuHfv7
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Awatar użytkownika
Kretus
Baron
Posty: 1192
Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
Has thanked: 134 times
Been thanked: 73 times

Re: Warmaster

Post autor: Kretus »

Kolejna odsłona czeskiego projektu. Inkorporuje zasady Warmastera Ancients do podręcznika Fantasy.
https://warmaster-cz.blogspot.cz/2017/0 ... pdate.html

Nie wprowadza takich elementów jak skirmish, nie zmienia list armii ani zasad/statystyk jednostek. Zmiany dotyczą czysto mechaniki - np. liczenia wsparcia, pościgu, wspierających szarż, punktu złamania, itp. W skrócie - zwiększona rola piechoty, utrudnione szarże z flanki, ograniczony pościg.

Zapewne nie znajdzie to zbytniego odzewu (bo trudno zmienić stare nawyki), ale warto rzucić okiem chociaż na stronę z zebranymi i lekko poprawionymi zasadami co do terenu. Bo ileż można grać tylko z lasami i górkami.
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Szary
Sous-lieutenant
Posty: 363
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 20:16
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 19 times
Been thanked: 12 times

Re: Warmaster

Post autor: Szary »

Czy istnieje jakiś rynek odlewów u nas w kraju, jeśli gra rzeczywiście się utrzymała?

Bo myślę nad zakupem War Altara i Steam Tanka, by skopiować je sobie na własno-klubowy użytek. Na pewno z chęcią skopiowałbym posiadane żyrokoptery i bretońskiego korsarza. Ktoś robi takie rzeczy, najlepiej w metalu?
Awatar użytkownika
stelker
Colonel en second
Posty: 1297
Rejestracja: niedziela, 28 listopada 2010, 14:16
Lokalizacja: Biłgoraj/Lublin
Been thanked: 56 times

Re: Warmaster

Post autor: stelker »

Sellcrow robi swój swój system fantasy do 10 mm ale figurki mogą się przydać do Warmastera. Mają już w sprzedaży blister barbarzyńców planują też jaszczuroludzi
Awatar użytkownika
Dominig
Caporal-Fourrier
Posty: 90
Rejestracja: środa, 2 listopada 2016, 15:29
Been thanked: 2 times

Re: Warmaster

Post autor: Dominig »

Sellcrow robi swój swój system fantasy do 10 mm ale figurki mogą się przydać do Warmastera. Mają już w sprzedaży blister barbarzyńców planują też jaszczuroludzi
Widziałem figurki i wyglądają bardzo dobrze. Można gdzieś poczytać o samej grze?
Awatar użytkownika
stelker
Colonel en second
Posty: 1297
Rejestracja: niedziela, 28 listopada 2010, 14:16
Lokalizacja: Biłgoraj/Lublin
Been thanked: 56 times

Re: Warmaster

Post autor: stelker »

Dominig pisze:
Sellcrow robi swój swój system fantasy do 10 mm ale figurki mogą się przydać do Warmastera. Mają już w sprzedaży blister barbarzyńców planują też jaszczuroludzi
Widziałem figurki i wyglądają bardzo dobrze. Można gdzieś poczytać o samej grze?
Z tego co wiem to jeszcze nie na temat zasad cisza od momentu zapowiedzi systemu
Awatar użytkownika
Kretus
Baron
Posty: 1192
Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
Has thanked: 134 times
Been thanked: 73 times

Re: Warmaster

Post autor: Kretus »

Jedyne co wiem, to że oddział ma się składać z kwadratowych podstawek po 25mm, chyba czterech.
Szkoda, że nie z kompatybilnych z WM.
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Awatar użytkownika
stelker
Colonel en second
Posty: 1297
Rejestracja: niedziela, 28 listopada 2010, 14:16
Lokalizacja: Biłgoraj/Lublin
Been thanked: 56 times

Re: Warmaster

Post autor: stelker »

Kretus pisze:Jedyne co wiem, to że oddział ma się składać z kwadratowych podstawek po 25mm, chyba czterech.
Szkoda, że nie z kompatybilnych z WM.
Dokładnie, w blisterze są 4 takie podstawki i 16 figurek domyślnie 4 na podstawkę. Jaszczuroludzie są więksi tam idą po 3 na podstawkę.
Awatar użytkownika
Kretus
Baron
Posty: 1192
Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
Has thanked: 134 times
Been thanked: 73 times

Re: Warmaster

Post autor: Kretus »

Udało nam się rozegrać kolejną bitwę, 4 armie po 1250 punktów. Sojusz elfów i Bretonii (modele Krzyżaków) przeciwko zwierzoludziom i Chaosowi.

Obrazek


Więcej w albumie:
https://goo.gl/photos/dzTiurM2bftUxcFC6

Następna bitwa, raczej w WM:Medieval w październiku.
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
Szary
Sous-lieutenant
Posty: 363
Rejestracja: środa, 26 lutego 2014, 20:16
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 19 times
Been thanked: 12 times

Re: Warmaster

Post autor: Szary »

Zacząłem w ciągu ostatnich kilku miesięcy grzebać się nad Man'o Warem i Warmasterem. Z tym drugim jestem już na zaawansowanym etapie zbieractwa, odkryłem również, że War of The Ring, choć przewidziane dla standów z jednostkami 28mm, świetnie sprawdza się z jednostkami zbazowanymi pod Warmastera, tylko kawaleria w inną stronę skierowana...
Awatar użytkownika
Kretus
Baron
Posty: 1192
Rejestracja: niedziela, 31 grudnia 2006, 19:14
Lokalizacja: Lublin/Biłgoraj
Has thanked: 134 times
Been thanked: 73 times

Re: Warmaster

Post autor: Kretus »

Nie poprzestawaj na zbieractwie (zresztą dość trudnym i kosztownym bez zamienników), w Warszawie jest kilku graczy. Naprawdę warto spróbować.
Z czasem nowa z nas powstanie wodzów rota
Uzbrojona w historyczne argumenty...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy sci-fi i fantasy”