Firestorm Armada (2 edycja)

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Rocy7
Carabinier
Posty: 20
Rejestracja: poniedziałek, 11 kwietnia 2016, 20:28
Lokalizacja: Warszawa

Firestorm Armada (2 edycja)

Post autor: Rocy7 »

Napisałem kilka artykułów wprowadzająch do Firestorm Armada (2 edycja zasad)

Firestorm Armada to figurkowa gra bitewna dla dwóch osób, która pokazuje walkę o hegemonię w regionie kosmosu zwanym jako Strefa Sztormów. Floty składają się z okrętów różnych klas (pancerniki niszczyciele, krążowniki, lotniskowce z myśliwcami, fregaty) pełniących różne role na polu bitwy.

W grze występuje 6 głównych ras oraz kilkanaście ras pobocznych różniących się okrętami oraz taktyka walki. Pomijając kostki określające trafienia liczy się odpowiednie wykorzystanie swoich sił, korzystanie z terenu, ognia łączonego oraz specjalnych zdolności jednostek.

Zasady ruchu łącznie z zasadami battle shunt http://solaris7.pl/2016/08/23/firestorm ... -kosmosie/

I chciałbym zdementować pogłoski, że system polega na leceniu na siebie i waleniu ze wszystkich dział, taktyka ludzi czy Dindrenzi faktycznie tak wygląda, ale taktyka reszty ras jest dużo bardziej złożona.

Szkoda, że pierwszy starter systemu zawierał Ziemian, z ich kiepskim manewrowaniem i okrętami wymuszającymi ścieśnianie szyków oraz Dindrenzi z zasięgiem ognia pozwalającym stać w miejscu i atakować wszystko na polu bitwy. Ciekawiej się robi, gdy do gry wchodzi Relthoza lub Kedorianie z ich okrętami miastami, dla których napęd skokowy to w zasadzie podstawowy sposób poruszania.

Taktyka ludzie http://solaris7.pl/2016/08/16/firestrom ... ie-ludzie/

Taktyka główne rasy obcych http://solaris7.pl/2016/08/18/firestorm ... c-ii-obcy/
Dropfleet Commander (pokazy) Halo Ground Command (pokazy)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy sci-fi i fantasy”