Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest poniedziałek, 24 września 2018, 15:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Halo Fleet Battles (Spartan Games)
PostNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2016, 21:00 
Carabinier

Dołączył(a): poniedziałek, 11 kwietnia 2016, 20:28
Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
Nowy system od Spartan Games w uniwersum Halo.

Posiadam starter set, który jest dość regrywalny i chętnie zrobię komuś demo w Wawie lub okolicy.

Trochę o grze

System ma proste zasady ruchu (brak miarek i wzorników), atak wzorowany na Firestorm Armadzie oraz ciekawą mechanikę formacji i ich dostosowywania w trakcie gry do aktualnej sytuacji na polu bitwy.

W grze są myśliwce, bombowe oraz abordaże.

Czas rozgrywki około 60-120 minut

Cena startera 349 zł Mgła ewentualnie Grand Gamer 340 zł

Zawartość

Obrazek

Trochę zdjęć modeli bardziej na żywo ;)

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Przykłady malowania

Obrazek

Obrazek

Raport bitewny z rozgrywki w Halo

http://www.gamesfanatic.pl/2015/08/12/r ... -of-reach/

Recenzje

https://boardgamegeek.com/thread/141584 ... et-battles

http://boardtime.pl/2015/10/halo-fleet- ... enzja.html

Omówienie zasad gry https://meeples.wordpress.com/2015/07/2 ... -overview/ oraz http://volleyfirepainting.blogspot.co.u ... ttles.html


Rozgrywka https://youtu.be/-WB8WL3Q3Ko

Unboxing https://boardgamegeek.com/video/74713/h ... o-unboxing

Więcej info https://boardgamegeek.com/boardgame/176 ... fall-reach

_________________
Dropfleet Commander (pokazy) Halo Ground Command (pokazy)


Ostatnio edytowano wtorek, 19 kwietnia 2016, 19:33 przez Rocy7, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Halo Fleet Battles (Spartan Games)
PostNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2016, 22:14 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Posty: 2777
Lokalizacja: Warszawa
Widzę FA. :P
Ten sam problem: śliczne wielkie grzmoty zbliżają się dos siebie i mają problem z manewrowanie i nie wpadnięciem na siebie.
Jak w walkach galer a nie statków kosmicznych.

Posiadam (a raczej posiadałem, bo niszczyciele zostały krążownikami w FT) flotę ludzi do FA i zawsze ten sam problem.
:)

_________________
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Halo Fleet Battles (Spartan Games)
PostNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2016, 22:41 
Carabinier

Dołączył(a): poniedziałek, 11 kwietnia 2016, 20:28
Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
GRZ napisał(a):
Widzę FA. Ten sam problem: śliczne wielkie grzmoty zbliżają się dos siebie i mają problem z manewrowanie i nie wpadnięciem na siebie.
Jak w walkach galer a nie statków kosmicznych.
zastanawiam się gdzie go widzisz, bo zasady ruchu są zupełnie inne niż w FA i nigdy na 12 partii jeszcze na nikogo nie wpadłem okrętem, zwłaszcza, iz jedna z frakcji moze strafowac.

Dodatkowo w który edycje zasad FSA grałeś w 1.0 czy 2.0? Dwójka jest dużo lepsza niż 1.

_________________
Dropfleet Commander (pokazy) Halo Ground Command (pokazy)


Ostatnio edytowano niedziela, 17 kwietnia 2016, 16:37 przez Rocy7, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Halo Fleet Battles (Spartan Games)
PostNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2016, 22:50 
Général de Brigade
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Posty: 2777
Lokalizacja: Warszawa
To napisz coś o tym ruchu. Losowe obrazki z googla - mała plansza, spore statki, jak w FA więc i spodziewam się tych samych problemów. Bo to są te same podstawki co FA?

_________________
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Halo Fleet Battles (Spartan Games)
PostNapisane: poniedziałek, 11 kwietnia 2016, 23:18 
Carabinier

Dołączył(a): poniedziałek, 11 kwietnia 2016, 20:28
Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
Zalety systemu
1) proste do opanowania zasady
2) system formacji zwiększający regrywalność nawet przy mniejszej ilości modeli
3) sporo decyzji taktycznych (aktywowane zdolności dowódców, różne rodzaje ataków, abordaże)
4) gra się szybko i sprawnie (intuicyjne zasady ruchu, szybkie obliczanie trafień dzięki Firepower Rating Table)
5) klimat uniwersum jest wyczuwalny nie tylko dzięki okrętom i bohaterom, ale też dzięki stylowi gry frakcji oraz abordażom
6) stosunek zawartość /cena

Wady systemu
1) czasochłonny sposób montażu modeli na podstawkach przed każdą rozgrywką
2) myśliwce i bombowce w formie żetonów
3) przy mniejszych starciach bombowce są mało skuteczne

Dla myśliwców i bombowców szybko zresztą powstały wersje plastikowe z Litko oraz Combat Zone Scenery

Obrazek

Jeśli chodzi o skalę modeli to jest to 1:20000 czyli 1 cm na każde 200m.

[align=center]
Trochę o mechanice
[/align]
Każda tura gry jest podzielona na 5 etapów, którymi są:
Faza 1. Rozkazy
Faza 2. Skrzydła
Faza 3. Grupy Bojowe
Faza 4. Rozstrzygnięcie abordaży
Faza 5. Zakończenie

Obrazek

[align=center]Faza 1 Rozkazy[/align]
Najpierw jest rzut na inicjatywę z ewentualnymi modyfikatorami zapewnianymi przez dowódcę floty.
Każdy dowódca floty ma kartę, która określa jakie unikalne rozkazy może wydać w turze. Rozkazy są używane za pomocą 5 specjalnych kostek, które są rzucane co turę i umieszczone na karcie dowódcy.

Kości rozkazów mają 3 symbole:
1. Dowództwo
2. Atak
3. Obrona

Karta rozkazów pokazuje liczbę każdego symbolu kości, które są wymagane do wykonywania rozkazu, a także mówi, w jakim momencie dany rozkaz może być użyty. Poszczególnych kości można nie przerzucać z rundy na rundę, jeśli mamy kombinacje symboli, która nam odpowiada.

Zmiana formacji
Okręty w Halo działają podzielone na grupy bojowe (1-4 okręty w grupie), które aktywują się jednocześnie oraz mogą wspólnie atakować te same cele (wspierać się by zyskać większą silę ognia).
Rozkaz „dowództwo” pozwala zmienić skład danej grupy bojowej z okrętami innej grupy w trakcie rozgrywki w celu m.in. uzupełnienia straty, zyskania na prędkości lub sile ognia. Można go też wykorzystać w celu taktycznego podziału swoich sił by zwiększyć ilość swoich aktywacji.

Faza 2 Skrzydła
Faza skrzydeł jest podzielona na 2 etapy, poruszania się i ataku, cała faza ruchu następuje przed walką. Skrzydła są reprezentowane na stole jako stos żetonów, które są albo mysliwcami przechwytującymi albo bombowcami (nie mieszanką obu) i gracze na przemian poruszają pojedyncze skrzydło. Jeżeli 2 wrogie skrzydła są w kontakcie stają się one zablokowane i nie mogą się poruszyć. Jednakże możliwe jest, aby odblokować bombowce przemieszczając stos przyjaznych myśliwców przechwytujących w by zaatakowały przeciwnika.

Niestety jest to słabo zrealizowany element gry, gdyż (choć to zgodne z universum) przy mniejszych starciach bombowce są użyteczne tylko na małe okręty lub te wcześniej poważnie uszkodzone przez co powstaje wrażenie małej uzytecznosci tej fazy.

Faza 3 Grupy bojowe
Gracze naprzemiennie aktywują poszczególne swoje grupy bojowe, gracz z inicjatywą decyduje, kto jest pierwszy. Każda grupa bojowa najpierw wykonuje fazę ruchu potem zaś fazę ataku.

Ruch
Zasady ruchu w Halo Fleet Battles są bardzo proste i nie wymagają użycia jakichkolwiek miarek.
Okręty podzielone są na 4 klasy małe, duże, średnie i masywne.
Mały okręt może skręcić do 45 stopni przed oraz po ruchu, średni skręca tylko przed lub tylko po ruchu, zaś duży i masywny może wykonać skręt jedynie po zakończeniu ruchu. Każdy okręt musi się poruszyć minimalnie połowę swojej maksymalnej prędkości.

Frakcje posiadają zasady specjalne ruchu
UNCS może się poruszyć o dodatkowe 1-3 cale lecz nie może wtedy skręcić.
Okręty Przymierza mogą zaś poruszać się również w bok zamiast do przodu.

Atak
Gdy wszystkie okręty (zwane elementami) w grupie bojowej się poruszą, następuje faza ataku.

Każdy element posiada broń podstawową i w niektórych przypadkach bron pomocniczą, okręty używające tego samego systemu uzbrojenia mogą wykonywać wspólne ataki. Przed oddaniem strzału należy zadeklarować i wybrać cele dla wszystkich okrętów w całej grupie bojowej. Każdy rodzaj broni ma zasięg (2 rodzaje zasięgu daleki i efektywny), pole ostrzału i wartość ataku.
Poszczególne rodzaje broni (MAC, Plasma, Topedy, Pociski) mają własne specjalne zasady.

Kości

Gra wykorzystuje specjalne kości, aby przyspieszyć walkę, te kości mają 4 różne ścianki czyli:
• Krytyczne pudło
• Pudło
• 1 sukces
• 2 sukcesy (+ przerzut)

Skutki ataku są określane przez tzw. firepower rating table i od niego zależy efekt. Istnieje 5 różnych poziomów oceny siły ognia. Im wyższy wskaźnik, tym lepsze efekty strzału.

Firepower Rating Table

Obrazek


Przykładowo przy siłę ognia 4 (co jest domyślne) wszystkie trafienia się liczą i można przerzucić kostki pudła za każdą wyrzuconą 2. Przy FRT równej 2 nie ma przerzutów, zaś 2 liczą się jako 1.

Siła firepower rating table zależy od wielu rzeczy, na przykład zasięgu strzału, terenu po drodze, wielkości atakowanego modelu itp.

Przeciwnik broni się za pomocą tych samych kości, zaś każdy sukces odejmuje 1 lub 2 od ilości trafień atakującego.
Każdy element ma swoją wartość punktów obrażeń (DR) i jest to liczba sukcesów potrzebnych do spowodowania uszkodzeń, gdy statek ma 3 punkty obrażeń zostanie usunięty ze stołu. Atak może też spowodować krytyczne uszkodzenia, które ułatwią późniejsze trafienie w cel. Uszkodzone okręty walczą mniej efektywniej.

Pod koniec fazy ataku, element może wysłać jednostki abordazujące na okręty przeciwnika w zasięgu.

Statystyki modeli
Obrazek

4. Faza rozstrzygnięcia abordaży.

Jeśli w fazie aktywacji grup bojowych wysłano boarding craft na pokład okrętów przeciwnika następuje faza rozstrzygnięcia abordaży.

Faza abordażu
1. Atakujący rzuca kośćmi
2. Obrońca rzuca kośćmi
3. Obliczenie przewagi
4. Rzut na tabelę wyników abordaży
Krok 1 Każdy z 2 typów jednostek abordażujących posiada określony zasięg i ilości kości ataku.
Krok 2 Każdy okręt posiada ochronę broniącą przed abordażem, dodatkowo może poświęcić własne niewystrzelone jednostki abordazujące by zwiększyć swoją liczbę obrońców.
Krok 3 Od wyniku atakującego odejmujemy wynik obrońcy.
Krok 4 rzut na tabelę wyników abordażu, każdy gracz rzuca k6, a wyniki są sumowane razem z modyfikatorem w zależności od tego, co wydarzyło się w punkcie 3.

Wyniki abordaży są od ‘krwawego odparcia”, gdzie akcja kończy się niepowodzeniem i atakujący są wyrzucani w przestrzeń do „Krytycznego naruszenia rdzenia”, gdzie okręt jest usuwany z gry i wybucha uszkadzając wszystkie okoliczne jednostki .

Obrazek

Specjalne jednostki abordażujące Spartanie (UNSC) i Elita (Covenant) są nie tylko potężne, ale też cenne. Z tego powodu trzeba nimi rozsądnie dysponować, gdyż ich strata daje punkty zwycięstwa dla przeciwnika.


5. Faza końcowa

W tej fazie gracze mogą spróbować naprawy uszkodzeń, sprawdzić warunki wygranej scenariusza, i przejść do następnej tury.

Punkty wygranej

VP zdobywa się zarówno za niszczenie okretów przeciwnika jak też za wypełnianie celów scenariusza m.in. kontrola określonych sfer na polu bitwy, zniszczenie określonego okrętu itp. Przykładowe scenariusze wyglądają tak http://www.spartangames.co.uk/wp/wp/wp- ... Season.pdf

Regrywalnosc Halo opiera sie na tym, ze ten sam model moze wystepowac w roznych formacjach, ktore maja rozne staty a czasem specjalne zdolnosci.

Przykladowo fregata

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
Dropfleet Commander (pokazy) Halo Ground Command (pokazy)


Ostatnio edytowano wtorek, 19 kwietnia 2016, 19:29 przez Rocy7, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Halo Fleet Battles (Spartan Games)
PostNapisane: wtorek, 19 kwietnia 2016, 19:07 
Caporal

Dołączył(a): środa, 16 marca 2016, 18:56
Posty: 54
Wygląda to ładnie i prezentuje się równie dobrze :) Jaka to jest skala bo możliwe że przeoczyłem ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Halo Fleet Battles (Spartan Games)
PostNapisane: wtorek, 19 kwietnia 2016, 19:22 
Carabinier

Dołączył(a): poniedziałek, 11 kwietnia 2016, 20:28
Posty: 20
Lokalizacja: Warszawa
wrzucnaluz napisał(a):
Wygląda to ładnie i prezentuje się równie dobrze :) Jaka to jest skala bo możliwe że przeoczyłem ;)
Skala bitwy czy modeli?

W bitwie uczestniczy około 20 jednostek (podstawek) w starterze (modeli jest więcej bo na niektóre podstawki są montowane 2-3 małe modele).
Jeśli chodzi o skalę modeli to jest to 1:20000 czyli 1 cm na każde 200m.

Wielkość fizyczna okrętów waha się od 2-3 cm (fregaty, korwety) do jakichś 15 cm w przypadku Epocha i ORS.

Obrazek

Obrazek

Przy czym pamiętaj, że w grze są jeszcze okręty Massive

Obrazek

Przy okazji

Wyszukiwarki graczy

https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... 4UyUtCHNd4

oraz

http://miniwars.co.uk/

nie wszyscy gracze są tam aktywni.

_________________
Dropfleet Commander (pokazy) Halo Ground Command (pokazy)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Halo Fleet Battles (Spartan Games)
PostNapisane: środa, 20 kwietnia 2016, 08:51 
Général de Division
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 8 marca 2012, 23:56
Posty: 3253
Lokalizacja: Warszawa
Rozmiarowo - podoba mi się. Bombowce i myśliwce znajdą się u mnie (trochę ich tam zostało), jak zbraknie to mam formę i w każdej chwili mogę je odcisnąć (długość 4-5mm). Przy najbliższej okazji zobaczymy co jeszcze będzie można wygrzebać z mojej stoczni.

_________________
http://warhammster.blogspot.com/
W żywocie Herborda - starszyzna nie może podjąć żadnej decyzji bez konsultacji z ludem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.