Military History Medieval

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Military History Medieval

Post autor: kadrinazi »

Tak to wszystko wrzucone bez ładu i składu, że o braku korekty wersji angielskiej nie wspomnę.
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 760
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Re: Military History Medieval

Post autor: MKG »

Wydaje mi się, że jest to na żywca przetłumaczona polska wersja którą ostatnio widziałem. Aż tak nie wnikałem.
oshii9
Tambour
Posty: 9
Rejestracja: wtorek, 5 maja 2015, 17:10

Re: Military History Medieval

Post autor: oshii9 »

@Rahumene

Drogi kolego, zacznę od faktu, że zrobiłeś najgorsze świństwo - dzielisz się na forum wewnętrznymi sprawami. Żeby dobić gwóźdź, piszesz "swoją prawdę", nie do końca zgodną z faktami. Nieładnie.
Wszystkie Twoje uwagi dotyczyły stylistyki, nie zasad. Były przeanalizowane, jednak widocznie inni uznali je za mało znaczące, skoro nie wprowadzono ich w życie.
Kwestia testów - po pierwsze z tego, co pisałeś z autorem nie testowałeś gry. Po drugie, jak mogłeś testować grę przewidzianą na podstawki 20mm modelami do OiM? Trochę to absurdalne...
Jak bardzo chcesz Oggr może wysłać Ci wszystkie Wasze maile dla przypomnienia.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Military History Medieval

Post autor: AWu »

oshii9 pisze:Wszystkie Twoje uwagi dotyczyły stylistyki, nie zasad. Były przeanalizowane, jednak widocznie inni uznali je za mało znaczące, skoro nie wprowadzono ich w życie.
Do meritum sporu sie nie odnoszę ani do żalów, ale..
System był napisany żenująco, więc każda uwaga stylistyczno językowa jest na wagę złota i powinna byc brana w pierwszej kolejności pod uwagę..
Autor jest zwyczajnie językowo nieporadny.
oshii9 pisze:Kwestia testów - po pierwsze z tego, co pisałeś z autorem nie testowałeś gry. Po drugie, jak mogłeś testować grę przewidzianą na podstawki 20mm modelami do OiM? Trochę to absurdalne....
A to już jest jakaś kpina...
Testowałem w swym życiu systemy wyciętymi z papieru kartonikami w kształcie podstawek i testowałem proxami do 40 stki, co to kurcze za różnica?
To absurdalny zarzut a nie sytuacja :P
oshii9
Tambour
Posty: 9
Rejestracja: wtorek, 5 maja 2015, 17:10

Re: Military History Medieval

Post autor: oshii9 »

AWu, z całym szacunkiem, ale jeśli prosisz mechanika o naprawę silnika a ten wymienia tapicerkę, to byłbyś zadowolony z efektów?
Rahumene chciał przetestować system, nie zrobił w tym celu nic, przynajmniej dopóki współpracował z autorem.
Podstawki wycięte z kartonu w odpowiednim formacie rozumiem, sam tak robiłem, ale były wymiarowe. OiM ma 2x4, 3x4, 4x4...na upartego da się i tak, ale to średni pomysł.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Military History Medieval

Post autor: AWu »

Jeśli dzięki nowej tapicerce wreszcie byłoby wiadomo co to za samochód i jaki ma silnik w środku, bo na starej się brzydziłeś usiąść taka była zapaździała*, to tak..


* A jak już pokonałem odrazę, to autor zaczął mnie obrażać bo się okazało, że wcale nie chciał zdania o mechanice tylko frajera, który mu napisze JEGO własny system od nowa :P


Więc ostrożnie z analogiami pliz :P

A jak pisałem co robił lub nie to mnie nie interesuje zupełnie.

Wielkość podstawki nie ma żadnego znaczenia w grze, więc .. to wciąż się kupy nie trzyma, szczególnie absurdalności nie dostrzegam... to są zwłaszcza na etapie testów takie detale..
oshii9
Tambour
Posty: 9
Rejestracja: wtorek, 5 maja 2015, 17:10

Re: Military History Medieval

Post autor: oshii9 »

Zmieniasz temat, bo chciałem zaznaczyć tylko fakt niejasności w spowiedzi Rahumene a nie tłumaczyć zasady itp, ale skoro już zaczęliśmy...
Ostatnio zasady trafiły do osób, które jak dotąd miały styczność tylko z planszówkami. Zapewne od razu powiecie, że to najgorszy pomysł. Pewnie tak, ale jeśli taka osoba przeczytała zasady i zadała raptem dwa trzy pytania ogólnikowe, to chyba z tymi zasadami nie jest tak źle jak piszecie. Inni testerzy, wcześniejsi, obiecywali złote góry, po czym w tych górach chowali się bez słowa - po prostu unikali rozmowy lub ją zbywali, tudzież kłamali, że właśnie zagrali i wszystko jest ok. Sam przetestowałem grę i nie widzę krytycznych błędów, które zasługiwałyby na aż taką krytykę (na 33 strony). Ci, którzy faktycznie spróbowali zagrać też nie piszą, że grać się na tych zasadach nie da.
Chcieliście poznać testerów, to proszę. Jeden z nich już zdradził tajniki swoich testów.
Szanuję Wasze zdanie i bardzo dziękuję za wszelkie merytoryczne wypowiedzi, ale ostatnio poszła cała lista wyjaśnionych problemów a nadal krążymy wokół głupot.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Military History Medieval

Post autor: AWu »

Chcieliśmy je poznać rok temu, teraz to szczerze mówiąc.. meh..
Natomiast z ciekawości zapytam ile razy w to grałeś, 50 - 100 razy - wtedy można mówić o testach.

A to, że mechanika jest wadliwa i sam autor nie gra na własnych zasadach tylko je housrulsuje, to możesz sobie poczytać kilka stron temu :P

Ten watek istnieje tylko byśmy mogli co jakiś czas pisać "a nie mówiliśmy" gdy szumne zapowiedzi Vendetty okazują się pisane patykiem na wodzie :>
I nie ze złośliwości, a z ulgi, bo mamy tu sporo twórców gier, do których systemów wielkie międzynarodowe firmy nie produkują dedykowanych zestawów, i których autorów nie stać na wydawanie pełno kolorowych podręczników (a autorów wydających swoje gry drukiem mamy w tym wątku kilku :)).
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 31 sierpnia 2015, 16:47 przez AWu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Warchoł
Strażnik wielki koronny
Posty: 2024
Rejestracja: czwartek, 19 marca 2009, 20:24
Lokalizacja: Kattowitz/ Домброва-Гурнича

Re: Military History Medieval

Post autor: Warchoł »

Czy mógłbyś mi podesłać zasady na maila - geezerbutler2@wp.pl? Z chęcią przeczytam i przetestuję (2-3 razy maks. bo walczę ze swoją grą).
Prawem i Lewem: sarmacki skirmish: http://www.sarmackiskirmish.blogspot.com

PiL: Koroniarze, Boćwiny, Lipkowie, Węgrzy, Szeklerzy, Wołosi, Mołdawianie, Pludracy, Kozacy, Serbowie, Chorwaci
BGK/CoC: Rumuni
BW-N: Księstwo Warszawskie
Awatar użytkownika
GRZ
Général de Brigade
Posty: 2695
Rejestracja: niedziela, 10 lipca 2011, 15:26
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 3 times

Re: Military History Medieval

Post autor: GRZ »

Zapewne od razu powiecie, że to najgorszy pomysł. Pewnie tak, ale jeśli taka osoba przeczytała zasady i zadała raptem dwa trzy pytania ogólnikowe, to chyba z tymi zasadami nie jest tak źle jak piszecie.
Katując analogię samochodu:
Pokazałem ten samochód kilku rowerzystom. Żadne z nich nie jest mechanikiem samochodowym. Obejrzeli go i zadali tylko kilka ogólnikowych pytań.
...dalej ciężko powiedzieć czy ten samochód jeździ.
"In war victory is one part planing and nine parts faith"
ale dobre kostki pomagają.
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 760
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Re: Military History Medieval

Post autor: MKG »

Panowie dajcie siana. :/ Jakby powiedziała moja kochana Małżonka, mamy tutaj Rzewną Żenadę. Tematyka gier o średniowieczu jest oklepana, a do tego sam okres jeśli chodzi o taktykę prosty, aby nie rzec prymitywny i dość łatwy do przełożenia na zasady a MH:M jest traktowany jak zbawienie...
Jak pan V. będzie miał coś konkretnego to niech się odezwie sam (na cotygodniową odpowiedź sprzed kwartału nie liczę) i z chęcią to ocenimy, bo jak na razie nie ma co i są jakieś durne jazdy poprzez osoby trzecie. Może "dyskusja" była śmieszna rok temu, ale naprawdę mnie się przejadła.
Życzę wszystkim spokoju ducha a Autorowi kolejnych 12 lat owocnej pracy nad projektem.
Rahumene
Appointé
Posty: 48
Rejestracja: piątek, 14 lutego 2014, 19:41
Lokalizacja: Chorzów

Re: Military History Medieval

Post autor: Rahumene »

oshii9 pisze:@Rahumene

Drogi kolego, zacznę od faktu, że zrobiłeś najgorsze świństwo - dzielisz się na forum wewnętrznymi sprawami. Żeby dobić gwóźdź, piszesz "swoją prawdę", nie do końca zgodną z faktami. Nieładnie.
Wszystkie Twoje uwagi dotyczyły stylistyki, nie zasad. Były przeanalizowane, jednak widocznie inni uznali je za mało znaczące, skoro nie wprowadzono ich w życie.
Kwestia testów - po pierwsze z tego, co pisałeś z autorem nie testowałeś gry. Po drugie, jak mogłeś testować grę przewidzianą na podstawki 20mm modelami do OiM? Trochę to absurdalne...
Jak bardzo chcesz Oggr może wysłać Ci wszystkie Wasze maile dla przypomnienia.
Czołem oshii9,
Przedstawiając "moją prawdę" chciałem by gracze, tacy jak Ty z dystansem podeszli do mamiących oczy tekstów Oggra. Jestem bardzo ciekaw w której kwestii minąłem się z faktami? (sprawę możemy wyjaśnić na forum lub PW - nie mam nic do ukrycia ;) ).
Moje uwagi dotyczyły zarówno rażącej oczy stylistyki jak i kompletnie niezrozumiałych zasad - tak się składa, że również nadal mam całą moją korespondencję z Oggr (zarówno maile jak i prawie 12.000 wiadomości na FB) więc przykładami mojego wkładu w mechanikę oraz uwag mogę rzucać na prawo i lewo (zapraszam na PW jeśli boisz się, że zdradzę jakieś "sekrety systemu" ;) ) Na początek proponuję zapytać Oggra skąd w zasadach wzięła się Kontrszarża ;)

Proszę uwierz, że bardzo chciałem przetestować ten system jednak zasady w formie, w której je otrzymałem sprawiły, że nie byłem nawet w stanie poruszyć jednostki/wydać rozkazu.

Przykład zasady:
"Zasięg dowodzenia jest jednocześnie
powiązany bezpośrednio z linią wzroku, gdyż rozkazy można
wydawać tylko tym oddziałom, które są widziane przez dowódcę
i dowódca również widzi tą jednostkę której wydaje rozkaz."


- gdy zwróciłem Autorowi uwagę na niepoprawność tego zdania otrzymałem odpowiedź, że wszystko jest ok. Pytam go więc, czy nie miał czasem na myśli, że oddział powinien widzieć dowódcę, który wydaje im rozkaz (choć moim zdaniem to bez sensu).. On odpowiada, że Tak.. że oddział musi widzieć dowódcę, który wydaje im rozkaz....
Mówię: Ok, załóżmy, że na początku bitwy dowódca stoi na czele swego oddziału by mieli kontakt wzrokowy i wydaje im rozkaz marszu w kierunku wroga. Oddziały ruszają , kolejna tura i.. jak mam ustawić dowódcę by wydać nowy rozkaz Szarży? Przebiec dowódcą miedzy swoich a wroga (wystawiając się na ostrzał) by widzieli, że każę im atakować przeciwnika?
Jak widzisz, wielkość podstawek, które próbowałem użyć do testów nie miała znaczenia :|

Widać, że towarzystwo na forum, jest już zmęczone tematem więc osobiście proponuję przenieść rozmowę na PW, gdzie mogę przedstawić konkretne przykłady, przesłać maile czy screeny nie zdradzając szczegółów systemu ;)
Awatar użytkownika
MKG
Adjoint
Posty: 760
Rejestracja: środa, 3 września 2008, 08:16
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 6 times
Been thanked: 24 times

Re: Military History Medieval

Post autor: MKG »

Rahumene pisze:...więc osobiście proponuję przenieść rozmowę na PW, gdzie mogę przedstawić konkretne przykłady, przesłać maile czy screeny nie zdradzając szczegółów systemu ;)

Obrazek
KARRAMBA!
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: Military History Medieval

Post autor: Sarmor »

Rahumene pisze:"Zasięg dowodzenia jest jednocześnie
powiązany bezpośrednio z linią wzroku, gdyż rozkazy można
wydawać tylko tym oddziałom, które są widziane przez dowódcę
i dowódca również widzi tą jednostkę której wydaje rozkaz."
To mi przypomina:
I Pan powiedział: Wpierw wyjąć musisz świętą Zawleczkę, potem masz zliczyć do trzech, nie mniej, nie więcej. Trzy ma być liczbą, do której liczyć masz i liczbą tą ma być trzy. Do czterech nie wolno ci liczyć, ani do dwóch. Masz tylko policzyć do trzech. Pięć jest wykluczone. Gdy liczba trzy jako trzecia w kolejności osiągnięta zostanie...
TheNode.pl – zapraszam!
Awatar użytkownika
stelker
Colonel en second
Posty: 1298
Rejestracja: niedziela, 28 listopada 2010, 14:16
Lokalizacja: Biłgoraj/Lublin
Been thanked: 56 times

Re: Military History Medieval

Post autor: stelker »

Sarmor pisze:
Rahumene pisze:"Zasięg dowodzenia jest jednocześnie
powiązany bezpośrednio z linią wzroku, gdyż rozkazy można
wydawać tylko tym oddziałom, które są widziane przez dowódcę
i dowódca również widzi tą jednostkę której wydaje rozkaz."
To mi przypomina:
I Pan powiedział: Wpierw wyjąć musisz świętą Zawleczkę, potem masz zliczyć do trzech, nie mniej, nie więcej. Trzy ma być liczbą, do której liczyć masz i liczbą tą ma być trzy. Do czterech nie wolno ci liczyć, ani do dwóch. Masz tylko policzyć do trzech. Pięć jest wykluczone. Gdy liczba trzy jako trzecia w kolejności osiągnięta zostanie...
Padłem :lol: skąd wziąłeś ten tekst :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy sci-fi i fantasy”