Military History Medieval

Recenzje przepisów, relacje z rozgrywek (After Action Reports), zasady domowe.
Zeka

Re: Military History Medieval

Post autor: Zeka »

vendetta_222 pisze:Co do uwag korekcyjnych to dziękuję za uwagę, przekażę ją do korekty która ją robiła. Mam nadzieję że w przyszłości będą wystrzegać się takich błędów.
Najlepiej by było, zdaniem moim (i nie jest to złośliwość żadna), żeby zasady jeszcze raz przeczytano - szwankuje styl, ortografia itp. Zobacz choćby to zdanie:
W grze występuje kilka sposobów jakimi gracz atakowany zareagować na szarżę.
P.S. Swoją drogą, czasami tekst jest wyjustowany, a czasami nie.
vendetta_222
Sergent-Major
Posty: 159
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Military History Medieval

Post autor: vendetta_222 »

Byłem i jestem szefem działu bitewniaków na jednym z dużych portali w sieci... ale ok wiem to mały wyznacznik. Co do nazw, włócznik będzie włócznikiem i włócznikiem będzie nazwany. Pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć. Tak samo ktoś robiący grę o XVII będzie miał husarię. Do niego też się przyczepicie że zrzyna jednostki? Hahaha to śmieszne. Mamy w grze 19 nacji, każda prawie ma innego opiekuna który się nią zajmuje i sam wymyśla jednostki by były ciekawe. Tyle w temacie chyba. Po raz ostatni informuję że nic nie braliśmy z żadnych tytułów i całość sami wymyślaliśmy. Kolejna osoba która będzie to udowadniała może to robić dożywotnio bez odp z mojej strony.

Co do historyków to proszę ich zapytać o to są wymienieni w demie, z imienia i nazwiska. Ich odp na zarzuty dotyczące nazw jednostek będzie to że nie nazywano wtedy żadnych. Tyle.

Korektę mamy zewnętrzną i to ona robi poprawki. Niestety przy kilkudziesięciu osobach robiących grę nie zawsze da się wszystkiego dopilnować. Niedługo wypuścimy poprawioną wersję dema a w marcu będzie cały podręcznik.
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Military History Medieval

Post autor: kadrinazi »

vendetta_222 pisze:Co do historyków to proszę ich zapytać o to są wymienieni w demie, z imienia i nazwiska.
A z ciekawości jakie mają kwalifikacje owi historycy? Pobieżna sprawdzenie w googlach pozwala znaleźć tylko jednego, który bawi się w reko. Żadnych publikacji ich autorstwa nie znalazłem, a może źle szukam? I broń Boże nie jest to złośliwe pytanie, chciałem się po prostu dowiedzieć co akurat te osoby kwalifikuje do nazwania 'konsultantami historycznymi'.
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
Fork
Sergent-Major
Posty: 164
Rejestracja: wtorek, 18 listopada 2008, 22:18
Lokalizacja: Wrocław

Re: Military History Medieval

Post autor: Fork »

Nie powstrzymałem się i przejrzałem demo prawie całe... i znowu się nie powstrzymam, ale po prostu muszę zwrócić uwagę Autora na takie kwiatki:
(...) jeśli Piotr będzie musiał rzucać na OB to może raz przerzucić rzut (rzucić jeszcze raz).
Upartość
Upór?
(...) Rudolf ostatnim tchnieniem życia zadaje swój ostatni cios w przeciwnika który zadał mu śmiertelny cios.
Mur z tarcz
(...) Jednostki strzeleckie stojące za shieldwallem nie mają minusów do strzelania zza szeregów.
Natomiast co do opisów poszczególnych frakcji na stronie 28 - kończenie każdego zdania wykrzyknikiem wygląda groteskowo, zamiast dodawać dramatyzmu i napięcia. Nie polecam.

Pytanie rzeczowe - na początku widnieje informacja o tłumaczeniu w wykonaniu Michała G., co to oznacza? Czy zasady powstawały na początku po angielsku i zostały przetłumaczone na polski? Czy ta wiadomość wpadła do polskiej instrukcji tak po prostu, jako informacja o jednym z członków ekipy autorskiej?
Korektę mamy zewnętrzną i to ona robi poprawki.
Kurczę, to słaba jest. Da radę ją zmienić?...

Jakby co: tak, czepiam się.
"Dnia nie wiemy, gdyż kalendarza nie mamy; miesiąc na niebie, rok w książce, a dzień taki sam u nas, jak i u was, pocałuj nas w d...ę!

Ataman koszowy Iwan Sirko
wraz z całym Koszem Zaporoskim"
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Military History Medieval

Post autor: AWu »

vendetta_222 pisze:Byłem i jestem szefem działu bitewniaków na jednym z dużych portali w sieci... ale ok wiem to mały wyznacznik.
Boże broń nie pisz, który to..
Bo to jakby to powiedział kpt. Wagner - chluby mu nie przynosi..
vendetta_222 pisze:Co do nazw, włócznik będzie włócznikiem i włócznikiem będzie nazwany. Pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć. Tak samo ktoś robiący grę o XVII będzie miał husarię.
Nie. Będziesz miał. Pustynnego włócznika, wzgórzowego (?) włócznika, anatolijskiego włócznika, greckiego włócznika, kreteńskiego etc etc etc..
Ockham się przewraca w grobie..

Husaria to ciekawy casus:
Husaria koronna, husaria litewska, husaria najemna, husaria wesoła, husaria Sapiehy, Husaria Koniecpolskiego, husaria w zielonych kubraczkach?
vendetta_222 pisze:Do niego też się przyczepicie że zrzyna jednostki? Hahaha to śmieszne.

Jak będziesz zrzynał z czegoś słabego - to jak najbardziej..
Sorki ale powinno się takie rzeczy zrzynać z książek historycznych.. a nie z kiepsko opracowanych historycznie gier.
vendetta_222 pisze:Mamy w grze 19 nacji, każda prawie ma innego opiekuna który się nią zajmuje i sam wymyśla jednostki by były ciekawe. Tyle w temacie chyba.
I nikt nad tym nie ma kontroli merytorycznej?
vendetta_222
Sergent-Major
Posty: 159
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Military History Medieval

Post autor: vendetta_222 »

Tłumacz jest wypisany bo jest prawie cały team wypisany, poza tym gość tłumaczy grę na angielski. Co do historyków, jeden jest w reko w jednej z PL znanych bractw, dwóch ma własne drużyny również znane, w tym jeden jest archeologiem i walczy w igrzyskach.

Tak wiem że moje kwalifikacje są tutaj za niskie, zdaje sobie z tego sprawę. Tak samo jak znajomość wymienionych przez was 2-3 systemów robi z niektórych znawców. Cóż jak kto uważa. Dla jednych OiM to szczyt doskonałości dla innych chłam z masą błędów. Co kto woli. Owszem można wymyślać 20 rodzai husarii, ale po co? Każda frakcja u nas ma własne jednostki, które mają własne nazwy. No bo przecież walijski włócznik niczym nie różni się od anatolijskiego... to już doskonale wiemy.

Dzięki za info o korekcie, tym razem będziemy jej bardziej pilnować. Jestem otwarty na uwagi w tej kwestii i wszelkie info przekazuję dalej.
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Military History Medieval

Post autor: AWu »

vendetta_222 pisze:Owszem można wymyślać 20 rodzai husarii, ale po co?
No właśnie na boga!!!
Awatar użytkownika
kadrinazi
Tat-Aluf
Posty: 3578
Rejestracja: wtorek, 9 maja 2006, 12:09
Lokalizacja: Karak Edinburgh
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Military History Medieval

Post autor: kadrinazi »

Nie wiem o co chodzi z tymi ciągłymi wjazdami w OiM, ale to zalatuje jakąś paranoją ze strony piszącego...
Kontakt tylko na maila
Awatar użytkownika
AWu
Słońce Austerlitz
Posty: 18134
Rejestracja: poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Military History Medieval

Post autor: AWu »

Najwyraźniej stoi na pozycji, że OiM to produkt dramatycznie gorszy od strony historycznej, jak i edytorskiej od tego dzieła "alternatywnej historii".

Ale umknęło mi przy jakiej okazji się w tym wątku pojawił :)

Ad Vendetta:

Tu nie chodzi o to ile my znamy systemów.

Tylko ile ty znasz.

To Ty tworzysz system z ambicjami nie my :>
vendetta_222
Sergent-Major
Posty: 159
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Military History Medieval

Post autor: vendetta_222 »

Wątek OiM pojawił się wielokrotnie nie z mojej strony. Ja o tym nie wspominam bo to gra zupełnie inna od naszej. BTW nic nie wspomniałem o stronie edytorskiej bądź historycznej tego dzieła. Raczej o tym że niekoniecznie każdy system się każdemu podoba, oraz że jeden jest uważany przez innych za gówno, drugi zaś przez inną grupę również.

Porównywanie historyczności gry niehistorycznej do innej jest raczej ośmieszaniem się tego kto to porównuje.

No właśnie na boga, po cóż normalną dyskusję prowadzić? Można się poczepiać Palestyńskich chłopów bądź włóczników, zawsze się znajdzie pożywka dla trola :)

Systemów znam bardzo wiele i nie mam zamiaru o tym się rozpisywać bo to jak stwierdzono i tak nie ma sensu. W postach do mnie kierowanych zaś napisano że ta czy inna gra jest lepsza bądź od niej ściągałem.

Cóż zapomniałem nie karmić trola.

AWu nie podoba Ci się gra? Cóż znajdź lepszą i sobie w nią graj twoja sprawa. Wykaż się kulturą i chociaż powstrzymaj się od głupich komentarzy.
Awatar użytkownika
Cisza
Général de Brigade
Posty: 2181
Rejestracja: środa, 7 października 2009, 12:40
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 18 times
Kontakt:

Re: Military History Medieval

Post autor: Cisza »

vendetta_222 pisze:Niektórym cięzko zrozumieć że tworząc system ktory zahacza o średniowiecze cięzko jest np uporządkować jednostki, nazwać je itp. Na potrzeby gry trzeba to zrobić. Dla osób które nie chcą grać gotowymi armiami w podręczniku będzie możliwośc samodzielnego stworzenia sobie jednostek i ich nazwania.
Skoro można tworzyć własne jednostki to po co listy armii? To stworzę sobie wbrew wszelkiej logice np. oddział opancerzonych łuczników walijskiej milicji miejskiej na wielbłądach.

Prawda jest taka, że usprawiedliwiasz się, bo każda z tych przedstawionych list armii zawiera karygodne błędy i nie chodzi tu o "trudność uporządkowania jednostek". Innym twórcom systemów się to udawało. U nich łucznik to łucznik (różni się najwyżej poziomem wyszkolenia) a nie łucznik milicji miejskiej, łucznik chłopski itp. Armie średniowieczne nie były bardzo złożone. Spójrz sobie do źródeł i zobaczysz że niezależnie od tego czy był to XII czy XV wiek składały się z ledwie kilku rodzajów wojsk. Prostota jest często lepsza od poszukiwania wyszukanych rozwiązań. Przede wszystkim masa różnorodnych jednostek rozbija rozgrywkę.

Chciałeś opinii, więc forumowicze ją wyrazili, a ty upierasz się przy swoim. Twój system, twoja sprawa, ale ja pisząc system nawet jedynie inspirowany historią brałbym pod uwagę opinie graczy.
Ba'tki Machny wspomnij czasy
Gdy do walki brak ci sił
Jak na stepach Ukrainy
Białych i czerwonych bił!
_____________________
www.polewalki.blogspot.com
vendetta_222
Sergent-Major
Posty: 159
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Military History Medieval

Post autor: vendetta_222 »

Braliśmy pod uwagę wiele uwag graczy, testerów itp. Owszem gra oferuje wiele możliwości, zarówno gotowe listy armii, jak i takie gdzie gracz może samemu tworzyć jednostki. Niestety jak widać nie da się wszystkim dogodzić i powiem szczerze dawno przestaliśmy dogadzać wszystkim bo się nie da. Częściej doprowadzało to nas do tego że wszystko się sypało niż udawało cokolwiek złożyć. Teraz każdy ma co chce i tyle. Co do zbyt dużego wyboru jednostek, to tego właśnie życzyli sobie gracze.

Prawda w średniowieczu wyróżniano strzelców, piechotę, jazdę i sługów. Chcieliśmy dać grze smaku, bo przecież nie każemy brać graczom wszystkich jednostek na raz. Chce ktoś grać kilkoma ok jak najbardziej może jego prawo. Chce ktoś robić bitwę historyczną wybierając odpowiednie jednostki też może. To że jednostki znajdowały się na testowej liście armii nie znaczy że będą one tam na pewno. Podręcznik główny wychodzi w marcu 21 i dopiero wtedy pojawią się ostatecznie pełne rozpiski. Na dzień dzisiejszy mamy gotowych 6 pełnych prawie opisów frakcji. Czyli historia, chronologia, opisy jednostek oraz bohaterów. Te 6 armii jest gotowych w 90% i teraz będą kosmetycznie poprawiane.
Awatar użytkownika
Sarmor
Lieutenant General
Posty: 4286
Rejestracja: wtorek, 21 września 2010, 14:06
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 110 times
Kontakt:

Re: Military History Medieval

Post autor: Sarmor »

vendetta_222 pisze:No właśnie na boga, po cóż normalną dyskusję prowadzić?
Padło tu kilka merytorycznych uwag, do większości się nie ustosunkowałeś. I jeszcze całkiem sensowną uwagę na temat potrzeby wyróżniania multum jednostek uważasz za trolowanie - obawiam się, że to nie my mamy problem z normalną dyskusją.
vendetta_222 pisze:Niestety jak widać nie da się wszystkim dogodzić i powiem szczerze dawno przestaliśmy dogadzać wszystkim bo się nie da.
Rozumiem, że nie wszyscy czytają wypowiedzi na forum przed wysłaniem, ale jeśli grę piszesz w ten sam sposób, to naprawdę potrzebujesz bardzo dobrej korekty.

Powiedz mi jeszcze - po kliknięciu na którąkolwiek z tych 18 flag-linków na stronie gry nic się nie dzieje - to u mnie coś szwankuje czy Wy je umieściliście na stronie nieco przedwcześnie?
TheNode.pl – zapraszam!
Zeka

Re: Military History Medieval

Post autor: Zeka »

vendetta_222 pisze:Podręcznik główny wychodzi w marcu 21 [...]
Powodzenia, przyda się - za miesiąc chcecie wydać podręcznik, a macie opracowane sześć armii z siedemnastu, które zamieściliście w wersji demonstracyjnej podręcznika. Równocześnie pod względem poprawności językowej wiele do życzenia pozostawia - zasady polskojęzyczne, a tam jakiś "Storm From The North"; nadużywanie dużych liter, a raczej ich błędne zastosowanie (choć mam przeczucie, może błędne, że to kalka z innego języka), interpunkcja jest równie wesoła. Zresztą, zastosowanie wielkich liter jest dosyć przypadkowe: raz mamy "Broń ręczna, kopia" (akurat poprawnie), ale zaraz się pojawia coś takiego: "Tarcza, Średnia Zbroja, Zbroja końska, Koń Bojowy", albo "Książę Mazowiecki" sąsiaduje z "rycerzem mazowieckim". Swoją droga, powinno być "W imię Boga" (tak jak przy opisywaniu armii panów z czarnymi krzyżami), a nie "W imię boga" (s. 18). I tak przez cały podręcznik, którego całe partie należałoby napisać od nowa. Szerze powiedziawszy, albo korekta nie została zrobiona, albo stan podręcznika sprzed korekty był straszliwy.

Wasza strona internetowa, choć można ją uznać za podrzędną w stosunku do podręcznika, również wymaga poprawienia; przykład ze strony zaczerpnięty (pisownia zgodna z oryginałem):
W związku z niedługim wyjściem Podręcznika oraz kolejno po nim wychodzącymu Armybookami z dniem dzisiejszym przestają obowiązywać zamieszczone na stronie oraz w zasadach testowych listy armii.
Albo:
Naszym dystrybutorem zajmującym się destrybucją gry w przyszłości zostaje księgarnia historyczna "Historyton".


W przyszłości będzie można w niej nabyć nasze podręczniki oraz figurki które pozwolą cieszyć się naszą grą.
Oczywiście, tak jak przypadku podręcznika, błędów jest znacznie więcej. Czeka was bardzo pracowity miesiąc ;)

Edit:
Sarmor, u mnie działa i pokazuje inne wersje językowe.
Ostatnio zmieniony czwartek, 13 lutego 2014, 11:09 przez Zeka, łącznie zmieniany 1 raz.
vendetta_222
Sergent-Major
Posty: 159
Rejestracja: środa, 2 września 2009, 14:48
Lokalizacja: Przemyśl

Re: Military History Medieval

Post autor: vendetta_222 »

Co do trolowania to chodziło o czepianie się ciągle jednego i tego samego mimo uprzedniego wyjaśnienia. I to wielokrotnego. Co do pomijania pewnych odp, po co mam odp jesli kogoś odp tak na prawdę nie obchodzi. Zauważyłem tutaj ciekawą tendencję że wszyscy na forum są super reszta to cóż... wasze podejście. Niestety podejście kilku osób sprawiło że kilka innych się zniechęciło.

Armybooki będą wydawane oddzielnie, niezależnie od podręcznika.

Miesiąc czasu to spory okres jeszcze na poskładanie tego co już jest praktycznie gotowe. Jedynie co musimy teraz zrobić to przepisać zasady tak by były bardziej czytelne.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy sci-fi i fantasy”