Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest wtorek, 18 września 2018, 19:08

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: DropZone Commander
PostNapisane: piątek, 16 sierpnia 2013, 13:03 
General der Panzertruppen
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Posty: 4923
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Co to jest, jaka skala itp? Startowa armia za 68Ł.

_________________
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DropZone Commander
PostNapisane: piątek, 16 sierpnia 2013, 13:13 
Colonel en second
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 marca 2010, 12:26
Posty: 1442
Lokalizacja: Wawa
10 mm, podobno bardzo ciekawy system. Ten starter jest bardzo oplacalny, w srodku sa dobrej jakosci figurki plastikowe dla dwoch frakcji, podobne startery dla jednej frakcji, z zywicy, sa drozsze.

_________________
http://miniwojna.blogspot.com/

http://polskiefigurki.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DropZone Commander
PostNapisane: piątek, 16 sierpnia 2013, 13:27 
General der Panzertruppen
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Posty: 4923
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
http://www.hawkwargames.com/products/2- ... tarter-set - budynki kartonowe w starterze na dobry początek, ciekawe.

_________________
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DropZone Commander
PostNapisane: czwartek, 12 grudnia 2013, 00:30 
General der Panzertruppen
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 10 czerwca 2006, 22:46
Posty: 4923
Lokalizacja: Zawiercie/Katowice
Doszła nowa nacja, http://www.hawkwargames.com/collections/shaltari oraz http://www.hawkwargames.com/collections ... public-phr Tego pierwszego nie mam pojęcia jakby malować, to drugie przyjemnie japońsko wygląda :)

_________________
http://www.przemos85.blogspot.com/ - blog poświęcony OWW2 i wargamingowi

http://www.battlegroup.net.pl - strona poświęcona Operation World War 2 i wargamingowi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DropZone Commander
PostNapisane: czwartek, 12 grudnia 2013, 00:46 
Censor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 16 października 2006, 13:40
Posty: 18446
Lokalizacja: Warszawa
Nacisk w grze jest na transportowanie jednostek przez inne. Normalnie jest bardzo krótki ruch i przerzucanie jest kluczowe ponoć.


Ale to 10 mm mnie zniechęciło.

_________________
http://waristheh-word.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DropZone Commander
PostNapisane: czwartek, 12 grudnia 2013, 01:52 
Major General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 21 września 2010, 14:06
Posty: 3936
Lokalizacja: Warszawa
Czy tych frakcji nie było kiedyś więcej? Zdawało mi się, że z 6...

Ogólnie system zwrócił moją uwagę tym, że spośród tych 6 czy iluś frakcji żadna mi się wizualnie nie podobała (i nie podoba nadal). Co najwyżej pojedyncze modele...

_________________
"For when countries are in conflict, then we find the soldier's part
Is to clean up all the troubles that the politicians start."

The Node / Sturmovik Commander PL Zapraszam!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DropZone Commander
PostNapisane: czwartek, 12 grudnia 2013, 07:52 
Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 października 2006, 12:19
Posty: 1158
Lokalizacja: Łódź
Nie. Do tej pory były 4. United Colonies of Mankind - ludzkość, Post-Human Republic - ludzkość po upgrejdzie, Scourge - parazytyczni obcy co nam Ziemię zajeli i Shaltari - jacyś nomadyczni obcy używający technologii bram przestrzennych. Na GenConie pokazali prototypy 5 frakcji - ludzkich rebeliantów.

System wygląda ciekawie. Tylko ta cena... Miał ktoś przyjemność?

_________________
http://jedyna-i-sluszna.blogspot.com/
http://www.solaris7.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DropZone Commander
PostNapisane: czwartek, 12 grudnia 2013, 10:36 
Sergent
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 15 października 2009, 08:03
Posty: 107
Lokalizacja: Gdańsk
Budynki wyglądają super.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DropZone Commander
PostNapisane: czwartek, 12 grudnia 2013, 11:03 
Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 17 października 2006, 12:19
Posty: 1158
Lokalizacja: Łódź
Ale te żywiczne czy kartonowe?

_________________
http://jedyna-i-sluszna.blogspot.com/
http://www.solaris7.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DropZone Commander
PostNapisane: czwartek, 12 grudnia 2013, 11:04 
Lieutenant-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 września 2008, 08:16
Posty: 690
Lokalizacja: Lublin
Żywiczne są super, szkoda tylko że w takiej barbarzyńskiej skali :P

_________________
ASSAULT PUBLISHING STUDIO
WESPRZYJ NAS I ZOSTAŃ PATRONEM ASSAULT PUBLISHING STUDIO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DropZone Commander
PostNapisane: czwartek, 12 grudnia 2013, 11:11 
Colonel en second
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 marca 2010, 12:26
Posty: 1442
Lokalizacja: Wawa
Ta skala jest mocno uniwersalna, widzialem te budynki na zdjeciach z figurkami do Epica, czyli ok. 6 mm, wygladaly bardzo ok. Przy 15 mm wygladaja juz nieco gorzej ale nie tragicznie.
Na stronie producenta kiedys bylo multum budynkow papierowych do pobrania, gdzies je sobie sciagnalem, linki tez juz dawalem. Drobne przeskalowanie, druk i teren miejski do 15 mm gotowy.

_________________
http://miniwojna.blogspot.com/

http://polskiefigurki.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DropZone Commander
PostNapisane: czwartek, 12 grudnia 2013, 11:39 
Lieutenant-Adjudant-Major
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 3 września 2008, 08:16
Posty: 690
Lokalizacja: Lublin
Jakby było coś bardziej "modern" to bym się złamał i sobie sprawił pod choinkę. Jakkolwiek naprawdę fajnie zrobione za bardzo trącą pierwszym King-Kongiem aby dobrze na moim "Marsie" wyglądały :|

_________________
ASSAULT PUBLISHING STUDIO
WESPRZYJ NAS I ZOSTAŃ PATRONEM ASSAULT PUBLISHING STUDIO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DropZone Commander
PostNapisane: niedziela, 23 marca 2014, 13:45 
Sous-lieutenant

Dołączył(a): piątek, 27 września 2013, 14:22
Posty: 373
Lokalizacja: Kraków
Hmm mozna to dostac w Polsce wiec sie zastanawiam - napisze mi ktos cos o tym wiecej?

_________________
Ma Anglia Nelsona i Francja Villeneuve'a,
Medina-Sidonia w Hiszpanii żył.
A kto dziś pamięta Arenda Dickmanna?
To polski admirał, co z Szwedem się bił.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DropZone Commander
PostNapisane: niedziela, 21 czerwca 2015, 14:13 
Chasseur
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 21 czerwca 2015, 13:56
Posty: 18
Zainteresowanych DropZonem zapraszam na naszą stronę: http://dropzone-commander.pl/
albo na grupę na fb: https://www.facebook.com/groups/652392618198759/

Powoli bo powoli, ale zaczyna się tworzyć polska scena :)

A sama gra jest fenomenalna.
Duża mobilność oddziałów, sporo taktycznego kminienia, ale jednocześnie rozgrywka szybka i sprawna.

No i kosztowo wychodzi to nader dobrze... a że figsy małe to łatwe w transporcie i miejsca dużo też nie zajmują :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: DropZone Commander
PostNapisane: niedziela, 8 listopada 2015, 17:24 
Caporal
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 27 stycznia 2015, 15:17
Posty: 62
Gimlet napisał(a):
Powoli bo powoli, ale zaczyna się tworzyć polska scena :)

Ba, do gry przymierza się dwóch kolejnych graczy:
- Piła, po stronie PHR,
- i ja, jako operator "gwiezdnych wrót" Shaltari.

Gimlet napisał(a):
A sama gra jest fenomenalna.

Bawię się figurkami od ponad 20 lat i muszę przyznać, że dawno się nie spotkałem z czymś tak soczystym. Owszem, można mieć zastrzeżenia do wyglądu kilku rzeczy, ale trzeba pamiętać, że gra wyszła z garażu w zasadzie jednego człowieka, który taką właśnie miał wizję. Ja, przymknąłem oko na pewne rzeczy, które nie do końca mi odpowiadały, zacząłem wczytywać się we fluff i zasady, i wpadłem po uszy... Gra jest mega!

- Doskonale są przemyślane różne typy jednostek. Trzeba mieć naprawdę wszechstronną rozpiskę, bo zbyt przesunięty środek w kierunku piechoty, lub ciężkiego sprzętu, może być bardzo brutalnie pokarany przez ogarniętego rywala. Pojazdy nie sprawdzą budynków, a piechota nie przeżyje na otwartej przestrzeni. Gra skupia się przede wszystkim na obiektach.
- Podział armii na BattleGrupy, które aktywowane są na przemian. Rzuca się na początku tury na inicjatywę (dodaje dowodzenie najlepszego dowódcy) i w tej kolejności gramy, raz ja, raz rywal. Wygrywający Inicjatywę może zdecydować, że ją oddaje i działa jako ostatni (widząc wcześniej co zrobił przeciwnik i skuteczniej reagując na jego działania).
- Pięć armii, które prezentują bardzo odmienny styl gry, fluff i wygląd modeli. Serio, dla każdego coś się znajdzie. A podobieństw do świata np. 40k, czy StarCrafta, filmowego MadMaxa, czy Gwiezdnych Wrót jest wiele.
- Ktoś napisał, że zniechęca go skala 10mm. Ja twierdzę, że jest to jeden z największych atutów tej gry. Nie ma bezkształtnych modeli, jak w Epicu - modele DzC z żywicy, czy plastiku, to bardzo wysoka półka jakości. Można też cieszyć się starciem na wyższym szczeblu taktycznym. Nie mamy kilku czołgów/pojazdów latających. Tu nacisk jest właśnie na nie, a piechota (po 3-5 zepchnięta została na jedną podstawkę) wykonuje poboczne, ale równie ważne zadania. Armie przez to maluje się też dużo szybciej.
- Interakcja z terenem. Piechota przeczesuje budynki w poszukiwaniu celów taktycznych (trudność rośnie w zależności od wielkości budynku). Ciężki sprzęt nie może do nich wchodzić, ale może je niszczyć! Można mieć wyspecjalizowane do tego jednostki: "Skoro nie zdążę sprawdzić budynku po stronie rywala, to go zburzę zanim coś w nim znajdzie."
- Gra wykorzystuje karty, których można mieć na turę tyle, ile dowodzenia ma nasz dowódca. Talie są odgórnie ustalone, ale dodają fajnych smaczków. Można nimi np. naprawiać pojazdy, lub tworzyć tunele między budynkami, by przechodzić i sprawdzać kolejne bez ryzyka ostrzału na otwartej przestrzeni.

Długo by jeszcze można się rozpisywać, a ja nie rozegrałem jeszcze ani jednej bitwy.:lol:

Zamówiłem już podręczniki, karty, starter i dowódcę, by zacząć od 750 punktów. Jak już poznamy z Piłą realia, to powalczymy o turniejowe 1500-2000. Wtedy można zmieścić większość rzeczy, na które ma się "smaka".

Z bitewniakami jest teraz tak, że możemy grymasić/przebierać. Szkoda jednak przekreślać tytuł, skoro nie poświęciło mu się minimum uwagi. Polecam przyjść na klubowe spotkanie i się samemu przekonać. Dla mnie, perspektywa zabawy w a la Warhammer40k Armaggedon, w mniejszej skali, z większą ilością sprzętu, za duuuużo mniejsze pieniądze, to bajka.

Ps. Jakość modeli - porównywalna z ForgeWorld - rzuca na kolana. Przykładowo, rzut okiem od spodu! na podwieszone pod transporterem latającym, dwa Walkery z armii PHR:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.