Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest piątek, 22 września 2017, 15:41

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: War: The Middle Ages - Battles
PostNapisane: środa, 25 lipca 2012, 02:13 
Caporal-Fourrier
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 7 stycznia 2011, 20:43
Posty: 93
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Prace nad projektem zostają wstrzymane na czas nieokreślony. Nie będę się rozpisywał o powodach (jest ich kilka).

Do zobaczenia/usłyszenia za kilka miesięcy/lat.

_________________
"Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy."
Hannibal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War: The Middle Ages - Battles
PostNapisane: czwartek, 8 sierpnia 2013, 14:27 
Caporal-Fourrier
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 7 stycznia 2011, 20:43
Posty: 93
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Witam i pozdrawiam wszystkich po roku mojej nieobecności na forum. Sporo się przez ten czas zmieniło. Nie będę kontynuował prac nad grą, można więc temat przenieść, prosiłbym jednak o nieusuwanie. ;)

Mała uwaga: to, co zaraz napiszę nie jest wcale próbą zaatakowania poglądów, stylu życia itp.., tylko zaoferowaniem być może części osób z tego forum, które tego potrzebują - innego spojrzenia na rzeczywistość (gdyż wobec was mam coś w rodzaju długu, byliście moim pierwszym mocniejszym wyjściem poza szkolną codzienność w świat zainteresowań, pasji).

To zadziwiające, jak uniwersalne są te gry: karciane, planszowe, figurkowe, komputerowe. Ruchy, manewry na wszystkich poziomach: strategicznym, operacyjnym, taktycznym. Z powodzeniem możemy je stosować w życiu codziennym. Do tego was nakłaniam. Do wyjścia z waszej pięknej, bezpiecznej strefy komfortu, którą są te gry i przeniesienie po części tego świata do świata rzeczywistego. Oczywiście, nie obejdzie się bez umiejętności zarządzania sobą w czasie czy znajomości szczegółowej konkretnej dziedziny biznesu. Dodajmy do tego np. prawdopodobieństwo, dedukcję itp. oraz coś, co ja nazywam "systemami działania". Jeżeli ma ktoś pytania, chętnie służę pomocą.

_________________
"Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy."
Hannibal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War: The Middle Ages - Battles
PostNapisane: czwartek, 8 sierpnia 2013, 14:36 
Caporal-Fourrier
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 7 stycznia 2011, 20:43
Posty: 93
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Mam do was ostatnią prośbę. Staram się zebrać wszystkie ruchy, manewry używane w grach i nie tylko. Być może podsuniecie mi coś jeszcze. Może podam kilka przykładów:
- manipulacja charakterem przeciwnika, o czym pisał Sun Tzu,
- robienie w krótkim czasie w danym miejscu przewagi (Napoleon?),
- ruch otwierający kilka ataków, przy czym przeciwnik nie może zatrzymać wszystkich.
itd.

_________________
"Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy."
Hannibal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War: The Middle Ages - Battles
PostNapisane: czwartek, 8 sierpnia 2013, 21:17 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32499
Lokalizacja: Warszawa
Nero, to tak jak byś mnie prosił, żebym Ci opowiedział o wszystkich grach w 5 minut.

Jak lubisz systemy porządkujące świat, to z dziedziny historii wojen i wojskowości możesz sobie poczytać np. "Napoleoński system wojny" gen. Huberta Camona. Albo Stefana Mossora "Sztuka wojenna w warunkach nowoczesnej wojny". Albo Carla von Clausewitza "O wojnie".
Nero napisał(a):
To zadziwiające, jak uniwersalne są te gry: karciane, planszowe, figurkowe, komputerowe. Ruchy, manewry na wszystkich poziomach: strategicznym, operacyjnym, taktycznym. Z powodzeniem możemy je stosować w życiu codziennym. Do tego was nakłaniam. Do wyjścia z waszej pięknej, bezpiecznej strefy komfortu, którą są te gry i przeniesienie po części tego świata do świata rzeczywistego. Oczywiście, nie obejdzie się bez umiejętności zarządzania sobą w czasie czy znajomości szczegółowej konkretnej dziedziny biznesu. Dodajmy do tego np. prawdopodobieństwo, dedukcję itp. oraz coś, co ja nazywam "systemami działania". Jeżeli ma ktoś pytania, chętnie służę pomocą.

Mój drogi, to mniej więcej wiadomo od dawna :). A nasze forum nie zajmuje się tylko grami, i ludzie na nim także. Tak, że życzę Ci dalszego owocnego odkrywania świata i naszego przybytku również - jak tylko znajdziesz czas.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War: The Middle Ages - Battles
PostNapisane: piątek, 9 sierpnia 2013, 18:04 
Caporal-Fourrier
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 7 stycznia 2011, 20:43
Posty: 93
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Chyba się nie do końca zrozumieliśmy.

No dobrze, podaj więc kilka propozycji ruchów/praw, wzorując się na podanych przeze mnie przykładach. Jeżeli mnie zaskoczysz - stawiam piwo, jeżeli coś więcej - oferuję współpracę. ;)

_________________
"Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy."
Hannibal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War: The Middle Ages - Battles
PostNapisane: piątek, 9 sierpnia 2013, 20:21 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32499
Lokalizacja: Warszawa
Np. pojęcie działanie z położenia środkowego kojarzysz? Albo pojęcie szyk skośny?

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War: The Middle Ages - Battles
PostNapisane: sobota, 10 sierpnia 2013, 14:04 
Caporal-Fourrier
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 7 stycznia 2011, 20:43
Posty: 93
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Szyk skośny sprowadza się do opóźnienia zwarcia danych środków z jednoczesnym przyspieszeniem drugich, w przewadze. Jeżeli przeniesiemy to na pole biznesu, jest to optymalizacja środków i czasu w celu uzyskania lepszego efektu, użycie sił w określonym czasie - to już nie jest czyste zagranie, tylko kilka w jednym.

Działanie z położenia środkowego - rozbicie środków wroga, przy czym tracą one teraz znacznie więcej na wartości, gdyż nie współdziałają? Jest to uderzenie więc w element łączący, który nadaje, pomnaża, aktywuje wartość tych środków?

_________________
"Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy."
Hannibal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War: The Middle Ages - Battles
PostNapisane: sobota, 10 sierpnia 2013, 16:46 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32499
Lokalizacja: Warszawa
Nero napisał(a):
Szyk skośny sprowadza się do opóźnienia zwarcia danych środków z jednoczesnym przyspieszeniem drugich, w przewadze. Jeżeli przeniesiemy to na pole biznesu, jest to optymalizacja środków i czasu w celu uzyskania lepszego efektu, użycie sił w określonym czasie - to już nie jest czyste zagranie, tylko kilka w jednym.

Mniej więcej tak. Ustawienie własnych linii wojsk pod skosem w stosunku do przeciwnika, co doprowadza do zwarcia na wybranym odcinku, wcześniej niż na innych. Na tym wybranym odcinku wódz gromadzi silną grupę szturmową, która mając tutaj przewagę miejscową, przełamuje szyk przeciwnika. Nie wiem jakie zastosowanie miałoby to w biznesie (bezpośrednie), pośrednio mogę to sobie wyobrazić. Za pomysłodawcę tego szyku uchodzi strateg tebański Epaminondas.
Nero napisał(a):
Działanie z położenia środkowego - rozbicie środków wroga, przy czym tracą one teraz znacznie więcej na wartości, gdyż nie współdziałają? Jest to uderzenie więc w element łączący, który nadaje, pomnaża, aktywuje wartość tych środków?

Jedna armia znajduje się pomiędzy dwiema armiami przeciwnika, które działają rozdzielnie. Dzięki temu może skupić swój wysiłek na jednej, podczas gdy drugą wiąże mniejszymi siłami, które powstrzymują ją do czasu aż nie upora się z tą pierwszą. Przykładem takiej bitwy jest Tannenberg 1914 albo kampania Napoleona w 1815 roku. Można znaleźć szereg innych - był to ulubiony manewr Napoleona.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War: The Middle Ages - Battles
PostNapisane: sobota, 10 sierpnia 2013, 17:25 
Caporal-Fourrier
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 7 stycznia 2011, 20:43
Posty: 93
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Cytuj:
Jedna armia znajduje się pomiędzy dwiema armiami przeciwnika, które działają rozdzielnie. Dzięki temu może skupić swój wysiłek na jednej, podczas gdy drugą wiąże mniejszymi siłami, które powstrzymują ją do czasu aż nie upora się z tą pierwszą. Przykładem takiej bitwy jest Tannenberg 1914 albo kampania Napoleona w 1815 roku. Można znaleźć szereg innych - był to ulubiony manewr Napoleona.


Sprowadza się to do związania, zaangażowania na jakiś czas części środków przeciwnika w niewiele wnoszące działania. Można także przyjąć, że połączone armie, środki dostają bonus, mają więcej możliwości - wtedy takim działaniem im to kasujemy.

_________________
"Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy."
Hannibal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War: The Middle Ages - Battles
PostNapisane: sobota, 10 sierpnia 2013, 22:41 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32499
Lokalizacja: Warszawa
Owszem, możesz tak sprowadzać to do tego co napisałeś, choć druga część Twojej wypowiedzi trochę rozmija się z istotą działania z położenia środkowego. Połączona armia nie dostaje żadnych środków ani bonusu - po prostu ma przewagę liczebną nad każdą z części wrogiego ugrupowania (choć najczęściej nie ma przewagi nad oboma łącznie), a istotna jest nie ogólna przewaga, tylko przewaga w decydującym punkcie.

Wracając do tego co napisałeś - na tej zasadzie ja też mógłbym powiedzieć, że wszystkie działania, które wymieniłeś sprowadzają się do wytworzenia przewagi - bo się sprowadzają. I w ten sposób można wszystko uogólnić.

Przeczytałem właśnie na okładce dzieła Carla von Clausewitza "O wojnie", że jest ono często wykorzystywane na kursach menedżerskich, m.in. na Harvardzie. Tak, że jeśli interesuje Cię biznesowe wykorzystanie tego typu wiedzy, to jedna z tych pozycji, których nie powinieneś pominąć.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War: The Middle Ages - Battles
PostNapisane: czwartek, 15 sierpnia 2013, 22:51 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32499
Lokalizacja: Warszawa
Coś zamilkłeś Nero, to oświeć nas co to za "systemami działania" się teraz zajmujesz, bo coś takiego wspominałeś w jednym z wcześniejszych postów :).

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.