Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest środa, 22 listopada 2017, 20:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: War: The Middle Ages - Battles
PostNapisane: wtorek, 30 sierpnia 2011, 21:47 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32661
Lokalizacja: Warszawa
To niestety bywa częsty problem. Ale w takim razie może byś chciał spróbować po sieci pograć. Tylko musiałbyś się trochę przekwalifikować epokowo, ale nowe doświadczenia zawsze się przydadzą :) .

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War: The Middle Ages - Battles
PostNapisane: środa, 31 sierpnia 2011, 00:33 
Caporal-Fourrier
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 7 stycznia 2011, 20:43
Posty: 93
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Hmm... Gra w sieci to nie to samo, co w cztery oczy, ale chyba nie ma innego wyjścia. Co konkretnie polecasz? Rozumiem, że starszy sprzęt nie powinien stanowić problemu? Co do przekwalifikowania się, to nawet teraz nie jestem zamknięty w jednej epoce - jakieś tam podstawy z innych posiadam.

[Nie oznacza to oczywiście, że rezygnuję z projektu.]

_________________
"Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy."
Hannibal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War: The Middle Ages - Battles
PostNapisane: środa, 31 sierpnia 2011, 08:02 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32661
Lokalizacja: Warszawa
Ja Ci nie proponuję gry komputerowej tylko planszówkę po sieci u nas, np.:

viewforum.php?f=208

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War: The Middle Ages - Battles
PostNapisane: niedziela, 2 października 2011, 18:38 
Stabsfeldwebel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 5 grudnia 2009, 18:15
Posty: 275
Lokalizacja: Rzeszów/Przemyśl
Zwracam się do autora .

Jak posuwają się prace nad projektem ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War: The Middle Ages - Battles
PostNapisane: piątek, 28 października 2011, 16:28 
Caporal-Fourrier
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 7 stycznia 2011, 20:43
Posty: 93
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Przepraszam, że długo nie odpisywałem. Jakoś mi umknął twój wpis - nie zaglądałem dawno do tematu. Prace nad projektem na nowo się rozkręcają od jakiegoś tygodnia. Mam kilka pomysłów na drobne, potrzebne zmiany + poprawki, które napisałem już dawno (nie pamiętam czy komukolwiek wysyłałem - 6 stron).

_________________
"Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy."
Hannibal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War: The Middle Ages - Battles
PostNapisane: poniedziałek, 31 października 2011, 18:52 
Stabsfeldwebel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 5 grudnia 2009, 18:15
Posty: 275
Lokalizacja: Rzeszów/Przemyśl
Myślałem, że projekt być może projekt został zarzucony.
Czy wysłałbyś mi te poprawki ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War: The Middle Ages - Battles
PostNapisane: środa, 2 listopada 2011, 17:29 
Caporal-Fourrier
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 7 stycznia 2011, 20:43
Posty: 93
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Wysłałem. Z projektu - tej całej zabawy raczej tak szybko nie zrezygnuję. ;)

_________________
"Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy."
Hannibal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War: The Middle Ages - Battles
PostNapisane: sobota, 17 grudnia 2011, 21:35 
Caporal-Fourrier
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 7 stycznia 2011, 20:43
Posty: 93
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Kilka zmian w przyszłej wersji WTMAB:
- zwiększenie liczebności oddziałów wraz z przesunięciem granicy morale tak, aby straty ponoszone w grze były zbliżone do strat, jakie ponoszono w prawdziwych bitwach;
- duża tabela "Siła rażenia", gdzie będą również konkretne wartości bonusowe (np. atak ze wzgórza, od tyłu itd.) - bonusy nie będą więc wymnażane, bo nie do końca to się sprawdza;
- bardzo uproszczone liczenie wytrzymałości i tylko dla ciężkiej kawalerii i piechoty (dla lekkiej kawalerii, i jednostek strzelających nie ma sensu i jest to męczące);
- stała ilość oddziałów w strefie rozkazu dla dowódcy o danych umiejętnościach (będziemy mogli kierować 1, 3, 6, 10 itd. oddziałami, które są położone względem siebie w sposób z góry narzucony);
- ruchy na przemian, bez zapisu rozkazów na kartkach i bez opóźnienia wykonywania rozkazów (gra trochę traci na realizmie, ale za to jest po prostu przyjemniejsza, mniej męcząca - szybsza);
- karty losowane dla określonych wydarzeń na polu bitwy, które urozmaicą rozgrywkę i wprowadzą pewną losowość;
- uwzględnienie m.in. pikinierów tak, aby można było rozgrywać bitwy na przestrzeni całego średniowiecza (nowe tabele "Siła rażenia" czy parę zmienionych/dodanych zasad).

Nowy podręcznik udostępnię dopiero po skończeniu zasad dla bitew na zamkach (atak/obrona) oraz morskich. Chcę, aby były one równie ciekawe, jak walka w otwartym polu. Po poprawkach, wyjdzie już ostateczna wersja podręcznika. Później mam zamiar zająć się starożytnością (jednak cały czas będę ulepszał I podręcznik).

_________________
"Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy."
Hannibal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War: The Middle Ages - Battles
PostNapisane: piątek, 16 marca 2012, 21:01 
Caporal-Fourrier
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 7 stycznia 2011, 20:43
Posty: 93
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Na początek: Mój ostatni post jest nadal aktualny.

Muszę jednak oficjalnie ogłosić zawieszenie prac nad grą, ze względu na szereg pozytywnych zmian, jakie dokonały się w ciągu ostatnich kilku miesięcy w moim życiu. Potrzebuję czasu, aby to wszystko ogarnąć, a projekt gry stanowi zaledwie jakieś 5% tego. :)

_________________
"Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy."
Hannibal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War: The Middle Ages - Battles
PostNapisane: niedziela, 8 kwietnia 2012, 21:52 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32661
Lokalizacja: Warszawa
Droga Młodzieży, czyś się już ogarnęła? ;) Może chociaż na święta... ;)
No nic, w każdym razie chętnie wrócę do dyskusji, zwłaszcza gdyby się coś nowego pojawiło w temacie :)
Mam nadzieję, że w przeciwieństwie do pewnego innego pomysłu, pretendującego niedawno do miana gry bitewnej, ten projekt się rozwinie i sądząc po dotychczasowym zachowaniu i podejściu autora do tematu ma szansę, by coś z tego wyszło pozytywnego.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War: The Middle Ages - Battles
PostNapisane: poniedziałek, 21 maja 2012, 17:37 
Caporal-Fourrier
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 7 stycznia 2011, 20:43
Posty: 93
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Powróciłem. 8-)

Prace nad grą ruszyły ponownie. Zaczynam od przypomnienia sobie wszystkiego, co do tej pory zrobiłem i dokonania zmian, o których pisałem wcześniej.

_________________
"Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy."
Hannibal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War: The Middle Ages - Battles
PostNapisane: środa, 6 czerwca 2012, 13:12 
Stabsfeldwebel
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 5 grudnia 2009, 18:15
Posty: 275
Lokalizacja: Rzeszów/Przemyśl
Będzie jeszcze jakaś rozgrywka podobna do ostatniej ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War: The Middle Ages - Battles
PostNapisane: środa, 6 czerwca 2012, 13:52 
Caporal-Fourrier
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 7 stycznia 2011, 20:43
Posty: 93
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Jeśli ktoś oprócz ciebie będzie chętny do ustawienia wojsk itd., to jak najbardziej, ale dopiero po dopracowaniu zasad. Wtedy może znajdę nawet jakiegoś gracza-amatora (jeszcze większego ode mnie), z którym zagram - nikt nie chce bawić się w jakieś tam testy, wykończona gra jest znacznie bardziej atrakcyjniejsza.

_________________
"Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy."
Hannibal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War: The Middle Ages - Battles
PostNapisane: środa, 6 czerwca 2012, 16:15 
Caporal-Fourrier
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 7 stycznia 2011, 20:43
Posty: 93
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
[Zaznaczam, że przez kilka najbliższych dni będę często na forum, lecz później tylko gdzieś co tydzień.]

Prezentuję strefy rozkazu w zależności od umiejętności dowódcy (1-11). Ustawienie oddziałów względem siebie w danej strefie jest z góry narzucone, jednak może ono ulegać modyfikacjom w wyniku ponoszonych strat. Oddział dowódcy jest niezależną, "setną" strefą.

Umiejętności - ilość oddziałów w strefie rozkazu - ilość stref rozkazu
1 - 99 - 1
2 - 50 - 2
3 - 33 - 3
4 - 22 - 4 + 1 strefa z mniejszą ilością oddziałów
5 - 18 - 5 + -||-
6 - 14 - 7
7 - 7 - 14
8 - 5 - 20
9 - 3 - 33
10 - 2 - 50
11 - 1 - 99


Załączniki:
bez tytułu.jpg
bez tytułu.jpg [ 5.43 KiB | Przeglądane 2080 razy ]

_________________
"Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy."
Hannibal
Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: War: The Middle Ages - Battles
PostNapisane: środa, 6 czerwca 2012, 18:02 
Caporal-Fourrier
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 7 stycznia 2011, 20:43
Posty: 93
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Już wcześniej zauważono, że pomiędzy dowódcami są duże różnice (wychodzi na to, że 1 - kompletna łamaga, a 11 - geniusz). Było to moim zamiarem. To samo zrobię, jeśli chodzi o uzbrojenie, wyszkolenie itd. Zależy mi na tym, żeby różnice pomiędzy sąsiednimi wartościami parametru były zauważalne nie tylko w szczególnych sytuacjach.

Wprowadzam również karty. Będą one losowane co jakiś czas dla dowódców (możliwość zmiany rozkazu, zmiana zasięgu rozkazu itp.) oraz w połowie walki (w zwarciu lub na dystans) dla konkretnych stref rozkazu (np. zmiana siły rażenia czy morale). Dzięki temu dane starcie między kilkoma oddziałami może nadal trwać jedną, kilka lub jeszcze więcej tur, istnieje możliwość odwrócenia się sytuacji (gracz nie może tego przewidzieć, lecz ma czas na reakcję, jeśli zajdzie taka potrzeba), do końca nie znamy wyniku potyczki i losowanie następuje tylko raz dla większej liczby oddziałów (ogromne przyspieszenie gry, wcześniej losowaliśmy co turę dla każdej pary walczących). Straty nadal będą zapisywane w tabelce i tutaj nic lepszego nie wymyślę, a chcę zostawić ich obrazowanie z dokładnością do 1%, ponieważ w połączeniu z granicą morale i kilkoma turami na konkretną walkę taka dokładność ma duże znaczenie.

Chciałbym powrócić jeszcze do kwestii planszy. Proponowana była plansza heksagonalna, której zaletami są niewątpliwie brak problemu z ruchem (6 kierunków) i ustawianiem żetonów na niej po skosie (nie ma luk). Stosując planszę zwykłą (tetragonalną?) bardzo łatwo wyliczyć koszt ruchu (8 kierunków) po skosie (przy oddziałach poruszających się max. 1 pole na turę zastosować można większą utratę wytrzymałości lub możliwość ruchu po skosie góra co 2 tury przedzielone "odczekaniem" oddziału, bowiem ruch taki kosztuje 1,4 pkt). Co do ustawiania oddziałów na takiej planszy po skosie: Zauważcie, że "w realu" żołnierze ustawieni np. pod kątem 45% na całej długości przekątnej placu o wymiarach 100x100 m, będą musieli się rozstawić na 140m (w przypadku, gdyby stali normalnie byliby rozstawieni na długości 100m). Efektem jest delikatne rozproszenie (ze wszystkimi negatywnymi skutkami) lub ewentualnie luki pomiędzy oddziałami. Czy plansza heksagonalna (wg mnie nienaturalna zresztą) jest w stanie to oddać?

_________________
"Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy."
Hannibal


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.