Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest środa, 20 września 2017, 22:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 9 września 2010, 23:17 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32497
Lokalizacja: Warszawa
Grę OBCY jak najbardziej kojarzę, recenzowaliśmy też swego czasu na SiS.

Jak jest tak dużo zmiennych to zrób tabelkę, wtedy można wpakować dużo modyfikatorów i uzyskasz pożądane zróżnicowanie.

Wszelkie wersje testowe czy potestowe do poczytania mile widziane ;) .

Co do RPG też, paradoksalnie może, trafiają się u nas spece, np. Ezechiel siedzi mocno w temacie z tego co się orientuję.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 8 października 2010, 10:04 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32497
Lokalizacja: Warszawa
Van Hauzer, i jak prace nad grą postępują?

Coś nowego się pojawiło w temacie?

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 1 marca 2011, 19:16 
Caporal-Fourrier
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 7 stycznia 2011, 20:43
Posty: 93
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Mimo, że nie ma nowych wiadomości o grze, odświeżę zagadnienie zasięgu strzału/ruchu po ukosie. Może to i banalny pomysł, ale co sądzicie o czymś takim, jak twierdzenie Pitagorasa? :] Według mnie jest to najprostszy i najdokładniejszy ( ;D ) sposób, do którego wcale przecież nie potrzeba kalkulatora ani umiejętności matematycznych. Można liczyć "z marszu", w pamięci.

Pozwolę sobie posłużyć się przykładem ;D
Mamy zasięg 5 (jednostek). Żołnierz stoi w odległości 4 j, o 3 j w bok. 4^2+3^2=5^2 - czyli jeszcze go "sięga" (5^2 musi być co najmniej równe).

_________________
"Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy."
Hannibal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 1 marca 2011, 20:16 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32497
Lokalizacja: Warszawa
Coś jeszcze pamiętam odnośnie twierdzenia Pitagorasa ;) tylko tych tajemniczych znaczków (^) nie kojarzę :) .

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: wtorek, 1 marca 2011, 21:45 
Podporucznik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 13 sierpnia 2009, 20:15
Posty: 377
Lokalizacja: Wieliczka
Wszystko fajnie przy przykładzie który podałeś bo wychodzi równo 5, gorzej jak zaczną wychodzić mniej czytelne wyniki, nie sądzę żeby przeciętnemu strategowi, prawdopodobnie duszy humanistycznej cały czas chciało się obliczać długość przekątnych i szacować w jakim przedziale się znajduje

P.S. to są potęgi ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 2 marca 2011, 00:34 
Caporal-Fourrier
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 7 stycznia 2011, 20:43
Posty: 93
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Nie wszystkie odległości trzeba by w ten sposób sprawdzać - niektóre widać na oko. Ale przecież zawsze można posłużyć się kalkulatorem. Nie sądzę żeby to było skomplikowane. Po kilku obliczeniach powinno iść coraz sprawniej. A poza tym to "odciąga" rozgrywkę do suchego liczenia pól, przez co staje się ona bardziej realna. Liczy się umiejętność określania odległości "na oko" (co zawsze można sprawdzić). Poza tym jest się w stanie idealnie i bezbłędnie określić zasięg.

_________________
"Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy."
Hannibal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 2 marca 2011, 01:02 
Captain
Avatar użytkownika

Dołączył(a): poniedziałek, 30 stycznia 2006, 16:57
Posty: 1658
Lokalizacja: Warszawa
Raleen napisał(a):
Coś jeszcze pamiętam odnośnie twierdzenia Pitagorasa ;) tylko tych tajemniczych znaczków (^) nie kojarzę :) .


(prawie)inżynier to the rescue - potęgowanie :D

_________________
Moje gry
"Diplomats! The best diplomat I know is a fully activated phaser bank!" - Lt. Cmdr. Montgomery Scott
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 2 marca 2011, 08:33 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32497
Lokalizacja: Warszawa
Artorius Castus napisał(a):
Nie wszystkie odległości trzeba by w ten sposób sprawdzać - niektóre widać na oko. Ale przecież zawsze można posłużyć się kalkulatorem. Nie sądzę żeby to było skomplikowane. Po kilku obliczeniach powinno iść coraz sprawniej. A poza tym to "odciąga" rozgrywkę do suchego liczenia pól, przez co staje się ona bardziej realna. Liczy się umiejętność określania odległości "na oko" (co zawsze można sprawdzić). Poza tym jest się w stanie idealnie i bezbłędnie określić zasięg.

Tylko, że w planszówkach, ale w grach komputerowych też, liczy się, żeby takie rzeczy udało się łatwo rozwiązywać i żeby one były do przejścia z marszu dla graczy, nikt nie lubi ślęczeć nad grą z kalkulatorem.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 2 marca 2011, 10:51 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5122
Lokalizacja: Warszawa
Rozwiązanie proste - "linijka/miarka" z zaznaczonymi zasięgami. Liczysz od środka heksu do środka heksu/kwadratu i po sprawie.

Pytanie czy warto komplikować - jednak heksy się znakomicie sprawdzają i nie trzeba wtedy aż tak dłubać.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 2 marca 2011, 22:50 
Caporal-Fourrier
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 7 stycznia 2011, 20:43
Posty: 93
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Dla tych jednak, którzy chcieliby skorzystać:

Aby przemieścić jednostkę po ukosie:
Z = pierwiastek z X^2+Y^2

Aby sprawdzić czy strzał po ukosie dosięgnie celu:
Z = albo > pierwiastek z X^2+Y^2

Z - zasięg ruchu/strzału
X - liczba pól poziomo
Y - liczba pól pionowo

PS. Ja jeszcze jestem na poziomie kwadratów, do heksów mi daleko ;D
Na razie to mi w zupełności wystarcza.

_________________
"Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy."
Hannibal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 2 marca 2011, 23:12 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5122
Lokalizacja: Warszawa
Artorius Castus napisał(a):
Aby przemieścić jednostkę po ukosie:
Z = pierwiastek z X^2+Y^2

Aby sprawdzić czy strzał po ukosie dosięgnie celu:
Z = albo > pierwiastek z X^2+Y^2

Z - zasięg ruchu/strzału
X - liczba pól poziomo
Y - liczba pól pionowo


I kalkulator inżynierski na stole...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 3 marca 2011, 19:05 
Caporal-Fourrier
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 7 stycznia 2011, 20:43
Posty: 93
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
profes79 napisał(a):
I kalkulator inżynierski na stole...


Sądzę, że zwykły kalkulator + kartka papieru i długopis by wystarczały...

_________________
"Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy."
Hannibal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 3 marca 2011, 20:27 
Chorąży koronny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 stycznia 2009, 22:24
Posty: 1354
Lokalizacja: Poznań
Artorius Castus napisał(a):
Sądzę, że zwykły kalkulator + kartka papieru i długopis by wystarczały...
Albo linijka/miarka. Kolega już w kolejnym temacie wyważa otwarte drzwi. :>

_________________
http://www.czakiczaki.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 3 marca 2011, 22:29 
Caporal-Fourrier
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 7 stycznia 2011, 20:43
Posty: 93
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
czaki napisał(a):
Albo linijka/miarka. Kolega już w kolejnym temacie wyważa otwarte drzwi. :>


Uważam po prostu ten sposób za lepszy i zdania nie zmienię, ale przecież nikomu go nie narzucam. Zaprezentowałem tylko swój pomysł. Ponadto uważam, że określenie "Wyważać otwarte drzwi" nie do końca w tej sytuacji pasuje, ale to tylko moje zdanie :>

_________________
"Albo odnajdziemy drogę, albo ją zbudujemy."
Hannibal


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 3 marca 2011, 23:22 
Chorąży koronny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 11 stycznia 2009, 22:24
Posty: 1354
Lokalizacja: Poznań
Artorius Castus napisał(a):
Ponadto uważam, że określenie "Wyważać otwarte drzwi" nie do końca w tej sytuacji pasuje, ale to tylko moje zdanie :>

Skoro tak jest Ci łatwiej, to Twój wybór, ja tylko stwierdzam fakt, że ogólnie przyjętym standardem jest szybszy sposób z miarką, więc propozycję trudniejszą, bardziej czasochłonna i bardziej skomplikowaną uważam za utrudnianie mechanizmu, który działa sprawnie i nie potrzebne udziwnianie. W końcu nie po to ktoś wymyślił ten latwiejszy sposób, by się cofać w rozwoju i stosować bardziej skomplikowane metody. :)

_________________
http://www.czakiczaki.blogspot.com/


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 30 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.