Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest piątek, 22 września 2017, 08:16

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 15 stycznia 2006, 12:30 
Starosta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 4 stycznia 2006, 23:39
Posty: 926
Lokalizacja: Szczecin
Ciężko jest ocenić ten 'system walki' w odosobnieniu od całej gry. Jeżeli będzie współgrał z całą grą powinien się nadawać.

Choć, tak jak sam zauważyłeś, jedno starcie może skutecznie zneutralizować przeciwnika. A za wadę uważam brak jakiejkolwiek losowości. W walce całkowita przewidywalność jest raczej nie wskazana moim zdaniem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 15 stycznia 2006, 14:36 
Chasseur

Dołączył(a): środa, 11 stycznia 2006, 17:13
Posty: 12
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
nie przwidywalnościa w grze jest to iż oddział A różni się tym od B iż żadne z graczy nie wie ile przeciwnik ma pkt. SIŁY czy OBRONY ponieważ pkt. zbierane z uzbrojenia MIECZE,TOPORY lub TARCZE itd... których karty znajdują się pod Kartami wojowników i przeciwnik nie może zajrzec i ocenić czy ma szanse wygrać pozatym jeden z graczy może posiadać uzbrojenie dodaje tylko pkt. SIŁY a drugi wiekszą ilość uzbrojenia dodającego OBRONE

_________________
Pozdrowionka dla wszystkich ;-)
GG 1444133, skype: OloWeb
www.walczizdobywaj.glt.pl >> w budowie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 15 stycznia 2006, 14:49 
Sous-lieutenant

Dołączył(a): poniedziałek, 2 stycznia 2006, 16:06
Posty: 389
Lokalizacja: Police
Ja bym dodał jednak kostkę. Przy rzutach sa zawsze dodatkowe emocje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 15 stycznia 2006, 14:54 
Starosta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 4 stycznia 2006, 23:39
Posty: 926
Lokalizacja: Szczecin
Hmm. Jakaś nieprzewidywalnośc jest faktycznie. Ale jesli raz juz walczył powiedzmy z tym wojem gracz to będzie juz wiedział czego sie spodziewać.

EDIT: Zgadzam się z Panem P, kostka to zawsze pewna losowośc, która może pokrzyżować wszelkie plany albo urzeczywistnić te mało realne.

Proponowałbym Ci też swego rodzaju regeneracje Wojów, aby w kolejnym potencjalnym starciu nie byli takimi leszczami.


Ostatnio edytowano niedziela, 15 stycznia 2006, 14:57 przez Grohmann, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 25 maja 2006, 21:51 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32499
Lokalizacja: Warszawa
OloWeb napisał(a):
nie przwidywalnościa w grze jest to iż oddział A różni się tym od B iż żadne z graczy nie wie ile przeciwnik ma pkt. SIŁY czy OBRONY ponieważ pkt. zbierane z uzbrojenia MIECZE,TOPORY lub TARCZE itd... których karty znajdują się pod Kartami wojowników i przeciwnik nie może zajrzec i ocenić czy ma szanse wygrać pozatym jeden z graczy może posiadać uzbrojenie dodaje tylko pkt. SIŁY a drugi wiekszą ilość uzbrojenia dodającego OBRONE

Ale jeśli będzie kilka walk to w każdej następnej gracze będą znali swoją siłę, bo dowiedzą się podczas poprzedniej walki. Chyba że dany gracz będzie mógł uzywac kilku broni i za każdym razem będzie wybierał, z drugiej strony będzie wybierał z reguły najlepsze bronie, ... :) chyba że jeszcze bardziej to zróżnicujesz i wprowadzisz wiele współzależności między broniami np. na jak przeciwnik uzywa tarczy do miecz daje +3, jak używa czego innego to +4 itp. (przykład zupełnie abstrakcyjny).

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 23 września 2006, 17:47 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 12 sierpnia 2006, 21:06
Posty: 521
Lokalizacja: Kobyłka city
Wiem, iż to nie ten temat, ale postanowiłem zadać Wam szanowni forumowicze pytanie... Jak myślicie czy jest możliwe i czy byłoby to grywane, stworzyć grę (i ewentualnie system do niej) dla minimum 16 osób ( moloch no nie?!), Przedstawiającą III wojnę światową (oczywiście bez wykorzystywania broni masowego rażenia - w końcu wtedy gra niemiałaby sensu). Gra posiadałaby bardzo dużą plansze przedstawiającą cały świat. Gracze wcielaliby się w poszczególne role
( UW): Dowódca floty bałtyckiej ( łącznie z lotnictwem morskim),
Dowódca Floty czarnomorskiej ( też z lotnictwem morskim),
Dowódca floty arktycznej ( o ile coś takiego jest?)
Dowódca wojsk lądowych ZSRR,
Dowódca wojsk lądowych UW, ( czyli min. Polski NRD, Węgier itp.)
Dowódca sił powietrznych ZSRR,
Dowódca sił powietrznych UW,
Dowódca floty na Pacyfiku ( łącznie z lotnictwem morskim.
Dowódca sił innych krajów Demoludu (i im przychylnych) itd.

(NATO) Dowódca sił lądowych USA,
Dowódca sił powietrznych USA,
Dowódca Floty Atlantyckiej USA,
Dowódca floty Pacyfiku USA ( obie floty z lotnictwem morskim), dowódca sił lądowych NATO,
Dowódca floty ( NATO) śródziemnomorskiej,
Dowódca floty ( NATO) na Atlantyku i morzu Północnym
Dowódca sił powietrznych NATO
Dowódca sił krajów sojuszniczych ( Turcja itp.)
Akcja rozgrywałaby się w I poł. Lat 80. Gra powinna mieś dość duże jednostki, więc to będzie strategia. Gra oczywiście kończy się dopiero po wyeliminowaniu 95 % sił wroga ( albo coś w tym stylu) może warto byłoby pokusić się o karty?

Co myślicie o moim pomyśle, o jego realności, i czy coś takiego wart oby spróbować zrobić? ( Oczywiście ja nie podejmie się nawet próby wykonania tego - za bardzo jestem w tym zielony)


Ostatnio edytowano sobota, 23 września 2006, 17:53 przez J E Y T, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 23 września 2006, 17:49 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32499
Lokalizacja: Warszawa
Ambitny plan, ale trudno Ci będzie znalezc 16 osób do gry naraz.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 23 września 2006, 17:51 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 12 sierpnia 2006, 21:06
Posty: 521
Lokalizacja: Kobyłka city
Mi? Ja tylko głośno myśle :wink: nie... ale można troche to uprościć ( połączyć floty itp. )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 23 września 2006, 17:54 
Generał Broni
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 23 marca 2006, 10:23
Posty: 5147
Lokalizacja: Bydgoszcz
16tu ludzi ?! Boże, dwóch zebrać to dramat, a 16tu to chyba należałoby stworzyć klasy o profilu gracz-strateg. :wink:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 23 września 2006, 17:58 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 12 sierpnia 2006, 21:06
Posty: 521
Lokalizacja: Kobyłka city
cdc9 napisał(a):
16tu ludzi ?! Boże, dwóch zebrać to dramat, a 16tu to chyba należałoby stworzyć klasy o profilu gracz-strateg. :wink:

Spokojnie :cool: Od czego są konwenty... Nie ale na poważnie widzę że to raczej mało realne z uwagi na wymaganą liczbę graczy...


Ostatnio edytowano sobota, 23 września 2006, 18:00 przez J E Y T, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 23 września 2006, 17:59 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32499
Lokalizacja: Warszawa
A po co tylu tych dowódców J E Y T :?:

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 23 września 2006, 18:01 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 12 sierpnia 2006, 21:06
Posty: 521
Lokalizacja: Kobyłka city
A jak myślisz ile żetonów potrzeba by przedstawić wszystkie jednostki pancerne ZSRR? Ale nawet jeśli podzielimy wszystko na flote morską, siły lądowe i siły powietrzne to wyjdzie nam 6 osób.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 23 września 2006, 18:52 
General de División
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 12 maja 2006, 21:51
Posty: 3014
Lokalizacja: Verulamium
J E Y T napisał(a):
Jak myślicie czy jest możliwe i czy byłoby to grywane, stworzyć grę (i ewentualnie system do niej) dla minimum 16 osób


eeech... Młodość :-)

Bez problemu znajdziesz chetnych na Akademii West Point, jesli gra bedzie grywalna i bedzie produkowac odpowiednie rezultaty. Chociaz wlasciwsze byloby powiedziec "znalazlbys" bo to juz chyba nieaktualne bo przeszli tam na komputery.

Zeby odwzorowac ten potencjalny konflikt mozesz przyjac rozne skale, niekoniecznie dywizja i pojedynczy okret.

_________________
Powyższe opinie są mojego autorstwa.
Wszystkie prawa zastrzeżone.

www.diablospolacos.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 23 września 2006, 19:59 
Lieutenant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sobota, 12 sierpnia 2006, 21:06
Posty: 521
Lokalizacja: Kobyłka city
nie ja tylko podsuwam pomysł( bo mi ciągle po głowie chodzi ) ... A system? jaki system??


Ostatnio edytowano sobota, 23 września 2006, 20:02 przez J E Y T, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: sobota, 23 września 2006, 20:01 
General de División
Avatar użytkownika

Dołączył(a): piątek, 12 maja 2006, 21:51
Posty: 3014
Lokalizacja: Verulamium
Byly takie gry, wiec pomysl nie jest swieży. Sprawdz na BGG pod haslem NATO.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.