Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest niedziela, 24 września 2017, 07:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Tworzę grę .... i mam kilka pytań
PostNapisane: środa, 11 stycznia 2006, 21:14 
Chasseur

Dołączył(a): środa, 11 stycznia 2006, 17:13
Posty: 12
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Witam wszystkich forumowiczy :D jestem nowy na forum i mam nadzieje że nie powtarzam jakiegoś tematu poruszanego wcześniej :( jeśli tak proszę o link.....

Od kilku lat jestem pasjonatem gier planszowych z serii MiM i MM. Jednak było to dla mnie zbyt mało emocjonująca gra wolałem walkę :D
Postanowiłem stworzyć własną (amatorską wersję) gry opartej na realiach fantasy.

Opis założeń gry:
Gra planszowa opartą na zasadach "kto szybciej zarobi i zbuduje armie wykończy przeciwników". Gre rozpoczyna się od jednego Herosa, który poruszając sie po planszy odwiedza różne miejsca MIASTO, TARG WOJOWNIKÓW, itp. których dokonuje transakcji HANDEL dzięki który pomnaża fundusze poprzez handlowanie zasobów, werbuje kolejnych wojowników, uzbraja oddział (karty w stylu MiM) zwiększające zdolności. Możliwa jest również transport po między poszczególnymi obszarami na planszy za pomocą okrętów jak również i RYDWANÓW KONI itp... zwiększających parametry wojowników jak również i prędkość.


Mam nadzieje że wyjaśniłem o co mi chodzi :)

Związku z czym mam kilka technicznych problemów, dlatego proszę o pomoc (macie o wiele większe doświadczenie co do zasad i reguł panujących w grach planszowych :wink: )

Gre dopracowuje juz dłuższy czas nanoszą kolejne zmiany i poprawki aby była prosta i szybka w rozgrywce :lol: bez skomplikowanych zasad i dużej biurokracji

1. Jak najlepiej rozwiązać problem z bitwami ??? (wojownik posiada dwa parametry tzw. SIŁA i OBRONA + ewentualne dodatkowe uzbrojenie
Jaki zastosować najlepiej system (tabela, rzut kości, przelicznik itp. prosze o jakiś krótki opis lub link do odpowiedniej instrukcji z innej gry)


2. Miejsca odwiedza przez Herosów zastosowałem proste instrukcję rzut kości 1-6 np: MIASTO: 1- Tawerna 2. -Jarmark itd.
Czy nie lepiej by było zastosować KARTY PRZYGÓD/ZDARZEŃ aby zwiększyć fabułe początkowej fazy rozgrywki ??

3. Jako parametr rozróżniający zwykłego wojownika od herosa zastosowałem tzw. SKILLe :lol: które można zdobyć w poszczególnych miejscach za zasługi lub np: ćwicząc 5 tur.
Jednak tak zdobywane pkt. doświadczenia jest zbyt długotrwałe :(.Bo trzeba mieć szczęście przy rzucie kością aby trafić w odpowiednią instrukcję w miejscu.
Jak można się z tym uporać ??
moje pomysły to np:
a) za czas przebywania na planszy !!!
b) za ilość zabitych wojowników
c) za udział w bitwach (doświadczenie w walce) itp.
Jednak nie wiem jak to w praktyce rozwiązać w wersji planszowej aby było prosto a zarazem realnie :D

Mam nadzieje że uznacie tych pytań za zbyt dziecinne itp. poprostu chciałem usłyszeć pomysły innych osób interesujących się grami planszowymi :wink:

_________________
Pozdrowionka dla wszystkich ;-)
GG 1444133, skype: OloWeb
www.walczizdobywaj.glt.pl >> w budowie


Ostatnio edytowano środa, 11 stycznia 2006, 22:05 przez OloWeb, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 11 stycznia 2006, 21:30 
Sous-lieutenant

Dołączył(a): poniedziałek, 2 stycznia 2006, 16:06
Posty: 389
Lokalizacja: Police
Skile można by zdobywac poprzez wykonywanie jakiś zadań. Np: na Targu niewolników możesz dostać zlecenie przyprowadzenia kilku niewolników, powiedzmy z miasta,w miescie odstoisz np: 2 rundy i wracasz na Targ, inni gracze mogą ukraść niewolników np: po zwycięskiej walce.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Tworze gre .... i mam kilka pytań !!!
PostNapisane: środa, 11 stycznia 2006, 21:39 
Grossadmiral
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:49
Posty: 9611
Lokalizacja: Piastów
OloWeb napisał(a):
gry opartej na realiach fantasy.

To mi się podoba: REALIA FANTASY! :D

_________________
Never in the field of human conflict has so much been owed by so many to so few...
Premier Winston Churchill, 20 sierpnia 1940 r.
...and for so little.
Porucznik pilot Michael Appleby, dzienny żołd 14 szylingów i 6 pensów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: środa, 11 stycznia 2006, 22:00 
Chasseur

Dołączył(a): środa, 11 stycznia 2006, 17:13
Posty: 12
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
@ Pan P

:D o tym nie pomyslałem aby dołożyć MISJE/ZADANIA itp muszę to przemyslęć :)

czekam na kolejne pomysły :)

_________________
Pozdrowionka dla wszystkich ;-)
GG 1444133, skype: OloWeb
www.walczizdobywaj.glt.pl >> w budowie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 12 stycznia 2006, 09:44 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32499
Lokalizacja: Warszawa
Może w jakieś gry komputerowe grałeś - tam łatwo podpatrzyc pewne rzeczy. Dużo zależy od tego co chcesz stworzyc :) .

Np. Jak miałaby wyglądac plansza do takiej gry :?:

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 12 stycznia 2006, 11:03 
Chasseur

Dołączył(a): środa, 11 stycznia 2006, 17:13
Posty: 12
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
z gier komputerowych grało się różne strategie jednak np: słynny Warcraft ma duzo pomysłów jednak ciężko jest je przenieś na planszówke :( skill tam zdobywane są automatycznie wzrastaja w trakcie każdej potyczki na grze planszowej ciężko jest takie coś zrealizować

co do planszy ma wygladać w stylu "logo forum" :lol: (patrz wyżej) z podziałem na heksy a no i środku planszy bedzie wielkie morze na przez które bedzię się można przedostać okrętami

_________________
Pozdrowionka dla wszystkich ;-)
GG 1444133, skype: OloWeb
www.walczizdobywaj.glt.pl >> w budowie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 12 stycznia 2006, 11:20 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32499
Lokalizacja: Warszawa
Ja kiedyś robiłem plansze do Red Alerta, dawno temu. Jak by Cię interesowało, takie duże, do gry na kilka osób.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 12 stycznia 2006, 12:00 
Chasseur

Dołączył(a): środa, 11 stycznia 2006, 17:13
Posty: 12
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
co do planszy chęnie lukne :) jako możesz za podaj linka lub wyśli na meila *jpg.

Mam jeszcze pytanko może dziwne jednak do dnia dzisiejszego nie mam żadnej nazwy dla swojej gierki może macie jakieś propozycje !!!!!!! (aby się czasami nie potwórzyła z nimi co już powstały :lol: )

Gra jest oparta na zasadach strategiczno - ekonomicznych w realiach fantasy. (nie ma tu żadnej konkretnej epoki występują Zamki, Demony, Orkowie jak również i okręty Wikingów :) )

_________________
Pozdrowionka dla wszystkich ;-)
GG 1444133, skype: OloWeb
www.walczizdobywaj.glt.pl >> w budowie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 12 stycznia 2006, 12:02 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32499
Lokalizacja: Warszawa
Od razu to tak nie będzie, bo nie mam tego u siebie na kompie, ale podeślę.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 12 stycznia 2006, 12:12 
Starosta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): środa, 4 stycznia 2006, 23:39
Posty: 926
Lokalizacja: Szczecin
"Może zostać tylko jeden.. " :)

albo

"Chwała i złoto"

"Krwawy Bój"

"Starcia Herosów"

"Krwawy Amok"

"Walcz i zdobywaj"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: czwartek, 12 stycznia 2006, 12:21 
Chasseur

Dołączył(a): środa, 11 stycznia 2006, 17:13
Posty: 12
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
:D fajne tytuły coraz bardziej mi się podoba to forum :) :!: :!:

_________________
Pozdrowionka dla wszystkich ;-)
GG 1444133, skype: OloWeb
www.walczizdobywaj.glt.pl >> w budowie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 13 stycznia 2006, 00:59 
Praefectus Castorium
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 19:44
Posty: 587
Lokalizacja: Markuszów
A mi się podoba, że ktoś się w końcu zabrał za opracowanie takiej gry. Kiedys marzyło mi się wymyślenie czegoś osadzonego w realiach wiedźminowsko-tolkienowskich, ale rzeczywistość była (i póki co: jest)brutalna :wink: Zatem trzymam kciuki aby chociaz to się udało...

_________________
Ubi concordia, ibi victoria.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 13 stycznia 2006, 08:41 
Chasseur

Dołączył(a): środa, 11 stycznia 2006, 17:13
Posty: 12
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
Moim zdaniem gra sie udała jest to moja 2 przeróbka orginał zrobiony ok. 9lat temu (nie mając komputera :cry: i bedąc w podstawówce :lol: ) to jak dzisiaj na nią patrze była totalna katastrofą jednak grało się nią świetnie o wiele lepiej mi przypadła do gustu niż np: Najeźdzcy w których kierowało się całymi oddziałami natomiast u mnie każdy wojownik był indywidualnością i były w dodatku elementy ekonomiczne więc wraz z rodzeństwem potrafiliśmy jedną rozgrywkę rozgrywać ok. 3 dni :)

dziękuje wszystkim za udział w dyskusji ale może ktoś ma jeszcze jakieś odkrywcze pomysły jakie mógłym wykorzystać :!: :!: (jestem otwarty dlatego poruszyłem ten temat)

_________________
Pozdrowionka dla wszystkich ;-)
GG 1444133, skype: OloWeb
www.walczizdobywaj.glt.pl >> w budowie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: piątek, 13 stycznia 2006, 11:35 
Colonel Général
Avatar użytkownika

Dołączył(a): czwartek, 22 grudnia 2005, 15:40
Posty: 32499
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
1. Jak najlepiej rozwiązać problem z bitwami ??? (wojownik posiada dwa parametry tzw. SIŁA i OBRONA + ewentualne dodatkowe uzbrojenie
Jaki zastosować najlepiej system (tabela, rzut kości, przelicznik itp. prosze o jakiś krótki opis lub link do odpowiedniej instrukcji z innej gry)

1. ATAK i OBRONA może lepiej
2. Jak ma byc proste to jakieś przeliczniki, jak ciekawe i bardziej rozbudowane, to tabela.
Cytuj:
2. Miejsca odwiedza przez Herosów zastosowałem proste instrukcję rzut kości 1-6 np: MIASTO: 1- Tawerna 2. -Jarmark itd.
Czy nie lepiej by było zastosować KARTY PRZYGÓD/ZDARZEŃ aby zwiększyć fabułe początkowej fazy rozgrywki ??

Co to ma byc? Coś jak w Magii i mieczu?
Cytuj:
a) za czas przebywania na planszy !!!
b) za ilość zabitych wojowników
c) za udział w bitwach (doświadczenie w walce) itp.
Jednak nie wiem jak to w praktyce rozwiązać w wersji planszowej aby było prosto a zarazem realnie

a - chyba bez sensu
b i c jednocześnie najlepiej, za wygrane starcia więcej skillu, za przegrane mniej.

_________________
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: niedziela, 15 stycznia 2006, 10:55 
Chasseur

Dołączył(a): środa, 11 stycznia 2006, 17:13
Posty: 12
Lokalizacja: Aleksandrów Łódzki
przeczytajcie uwaznie i ocencie czy taki przelicznik(dotyczący bitwy) wymyślony przeze mnie ma sens :? (tabeli narazie nie stosuje zbyt skomplikowana zbyt pracochlonna w pozniejszym okresie pewnie się za nią wezme)

np: AGRESOR: SIŁA-18 OBRONA-15
OBROŃCA: SIŁA-14 OBRONA-12

obrona Obr - siła Agr = 12-18=-6 pkt.

-6 pkt. musi stracić obrońca ale musi sobie odjąść te pkt. z SIŁY
następuje ruch obrońcy może się wycofać lub kontr atakować (oczywiście nie wie ile może mieć obrony wcześniejszy agresor jeśli wynik byłby dla niego nie korzystny musiałby straciłby pkt.)

w założeniach miałem na myśli iż gry AGRESOR wygra osłabia atak obrońcy aby on nie mógłby się dotkliwie zrewanżować natomiast gdyby się na "ciął" sam by stracił pkt. obrony co by późniejszym rewanżu mogłoby go poważnie osłabić

czekam na recenzje :)
nie jest to zbyt odkrywczy system walki tylko chciałem go zaadaptowac do swojej gry i czy to ma sens :?

_________________
Pozdrowionka dla wszystkich ;-)
GG 1444133, skype: OloWeb
www.walczizdobywaj.glt.pl >> w budowie


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 67 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.