Skomplikowanie przepisów

Czy jesteś za tym by nowe gry były:

Skomplikowane- wierniejsze odwzorowanie rzeczywistości,tym samym więcej możliwości w grze.
7
39%
Łatwe- więcej zabawy, bo gra jest szybsza i mniej męcząca, no i można więcej partyjek rozegrać 8)
11
61%
 
Liczba głosów: 18
Awatar użytkownika
Razer
Appointé
Posty: 44
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 19:19
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: Razer »

pablo8019 pisze:Nie bardzo wyobrażam sobie jak do takiego np. Waterloo dałoby się opracować "proste wprowadzenie"...
Ja też nie... :lol:
Ale do gier systemowych typu b35 czy w39 byłoby OK.
Zresztą tutaj są dwie koncepcje graczy jak w temacie:
łatwiejsze, czy trudniejsze. A ja tutaj podrzucam moje pomysły jak pogodzić trudność gry z możliwościami różnych graczy.

Ale niestety póki co jestem za to tylko krytykowany. :? Nie widzę kontrpomysłów :?
Awatar użytkownika
slowik
Generaloberst
Posty: 4838
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
Lokalizacja: Wien
Been thanked: 5 times

Post autor: slowik »

Kontrpomysl to to by zrobic cos w rodzaju SL, tzn. 'learning by doing' :)
Tyle ze scenariusze zdecydowanie mniejsze
urodzony 13. grudnia 1981....
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43394
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3966 times
Been thanked: 2526 times
Kontakt:

Wyniki ankiety na starym forum

Post autor: Raleen »

Wyniki ankiety na starym forum:


Czy jesteś za tym by nowe gry były:
Skomplikowane- wierniejsze odwzorowanie rzeczywistości,tym samym więcej możliwości w grze.
66% [ 14 ]
Łatwe- więcej zabawy, bo gra jest szybsza i mniej męcząca, no i można więcej partyjek rozegrać 8)
33% [ 7 ]
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
Gladky
Sous-lieutenant
Posty: 372
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:59
Lokalizacja: Tuchów/Lublin
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Gladky »

Ja wolę przepisy trochę trudniejsze, ale zrozumiałe i przystepne, umozliwiające zarazem sprawną i dynamiczną rozgrywkę. Najlepiej przystającą do realiów epoki. Bo z tym niestety jest różnie. Taki na przykład Grunwald ma dobrze napisane przepisy ale gra w niego sie wlecze, z kolei Świecino ze słabymi przepisami jest o wiele bardziej dynamiczne.
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10561
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2096 times
Been thanked: 2826 times

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

W ogóle nalezy zwrócic uwage nie na skomplikowanie gry, a na skomplikowanie przepisów.
Kluczem jest nie umiejętność wykonywania pewnych czynności ze zrozumieniem, tylko jak najprostsze doprowadzenie do takiej sytuacji, że gracz zrozumie bez większych i wykona najtrudniejszą ewolucję.

Mi przy pisaniu przepisów przyświeca właśnie taki cel:

pisać jak najprościej potocznym językiem, zrozumiałym dla możliwie najszerszego kręgu odbiorców.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Forum autorów”