Gra na 8 graczy z sędzią przez net. "Bitwa"

Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 527
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Gra na 8 graczy z sędzią przez net. "Bitwa"

Post autor: FrankGiovanni »

Witam i zapraszam do projektu Gry przez net "Bitwa". Pare słów o grze.
Czas historyczny symulacji uzbrojenia i organizacyjny to średniowiecze.
W grze docelowa ma być 8 graczy po jednym dowódcy naczelnym na strone i po 3 taktycznych [oba skrzydła i centrum formacji].
Tematem gry jest przygotowanie sił przed bitwą, narada wojenna oraz przeprowadzenie zwycięskiej Bitwy.
Gra przebiega w etapach głównych
1. werbunek oddziałów przez poszczególnych lordów [gwardia przyboczna] oraz armii królestwa przez Króla [dowódce naczelnego wybranego przez 4 graczy danej strony].
2. narada wojenna i przyporządkowanie lordom ich pozycji [skrzydła, centrum szyku do bitwy] oraz zadysponowanie przez naczelnego zgodnie lub nie z sugestiami lordów sił Królewskich pod dowództwo danych lordów.
3. roztrzygnięcie Bitwy na korzyść swojego stronnictwa.
To tytułem wstępu Prosze o zgłoszenia chętnych do tego projektu poszukiwanych jest 8 graczy mających możliwość raz dziennie odczytania wiadomości oraz wysłania dyspozycji oddziałom oraz meldunkow wodzowi naczelnemu. Czas rzeczywisty tego starcia to około 20-30 minut czasu bitwy. W miare czasu Tworzenia zasad będe zamieszczał kolejne posty z instrukcjami . Waleczni stratedzy i zuchwali taktycy Bitwa czeka krwawa, zaciekła czy staniecie do walki mężnie i pokarzecie wasze oblicza, Mistrzów Wojny.
Ostatnio zmieniony środa, 13 grudnia 2006, 18:56 przez FrankGiovanni, łącznie zmieniany 4 razy.
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
Zeka

Post autor: Zeka »

Zatem potwierdzę swą gotowość do wzięcia udziału w grze - o, potwierdziłem :wink:
Awatar użytkownika
Kserkses
Lieutenant
Posty: 92
Rejestracja: piątek, 3 listopada 2006, 22:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kserkses »

Przyłączam się i ja :twisted:
hea
BlackMoon
Enfant de troupe
Posty: 2
Rejestracja: poniedziałek, 6 listopada 2006, 20:57

no moze ja tez

Post autor: BlackMoon »

ale odrazu uprzedzam ze bede niezaleznym dowodca :)
a juz napewno nie pod kser.. costam :)
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43394
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3968 times
Been thanked: 2527 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

To jest zamiast projektu "Dziedzictwo krwi" jak mniemam?
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 527
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Post autor: FrankGiovanni »

To nie jest za "Dziedzictwo Krwii" a osobny projekt. Dający inne możliwości i inny typ rozgrywki. II edycja Dziedzictwa powstanie i rusze z nim w 2007 :).
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
Awatar użytkownika
Kserkses
Lieutenant
Posty: 92
Rejestracja: piątek, 3 listopada 2006, 22:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kserkses »

czarnego księżyca to poślę w prezencie przeciwnikom niech się z nim zabawią :oops:
hea
Awatar użytkownika
slowik
Generaloberst
Posty: 4838
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 15:00
Lokalizacja: Wien
Been thanked: 5 times

Post autor: slowik »

Ja sie tez na to pisze.
urodzony 13. grudnia 1981....
Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 527
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Post autor: FrankGiovanni »

Witam. Czas na zestaw reguł do "Bitwy".
Dane techniczne:
1. Pole bitwy to mapa o wymiarach 11/15 pól siatki heksagonalnej z naznaczonymi strefami skrzydeł i centrum. Każde pole ma swój numer zgodnie z lokalizają.
Charakterystyka terenu zależy w pewnym stopniu od Wodzów naczelnych [dalej pisanych skrótem - WN] i losu.
2. Podstawową jednostką jest Kompania piechoty o liczebności 100 ludzi i szwadron jazdy o liczebności 50 konnych.
3. Czas jednego etapu to około 10 - 15 minut, to wartość szacunkowa.
Długość gry to 14 etapów Bitwy czyli 2 tygodnie gry, jako że jeden etap to dla graczy 1 doba gry.
4. W grze ideowo potrzeba jest 8 graczy po czterech na strone. Przed rozpoczęciem Gry należy ustalić przynależność graczy do dwóch przeciwnych sobie obozów a nastepnie każda ze stron wybiera ze swego grona dowódce naczelnego [WN] a pozostali zostają Wodzami taktycznymi [WT].
Ostatnio zmieniony czwartek, 14 grudnia 2006, 19:51 przez FrankGiovanni, łącznie zmieniany 1 raz.
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 527
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Post autor: FrankGiovanni »

Przygotowanie Armii:
- Każdy WT dysponuje 30 punktami na rekrutacje żołnierzy i 30 punktów na wyekwipowanie swoich odziałów. Punkty z tych dwóch puli można też przeznaczyć na zdolności taktyczne dla siebie ale maksymalnie 15. W ten sposób stworzone oddziąły są pod bezposrednim dowódctwem WT i nie mogą być odebrane przez WN
- Każdy WN dysponuje 90 punktami na rekrutacje żołnierzy i 90 punktów na wyekwipowanie swoich odziałów, którymi bedzie dysponował i przekazywał swoim WT. Punkty z tych dwóch puli można też przeznaczyć na zdolności Strategiczne Armii ale maksymalnie 30.
Ostatnio zmieniony piątek, 15 grudnia 2006, 20:15 przez FrankGiovanni, łącznie zmieniany 1 raz.
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 527
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Post autor: FrankGiovanni »

Zdolności strategiczne armii, dzieli się na 3 kategorie:
rozpoznanie - Patrole umozliwiające rozpoznać siły wrogiej armii oraz uniemozliwiają rozpoznanie przez wroga.
manewrowość armii - Zdolność manewru armii by zająć dogodniejszy teren na stoczenie bitwy i zmuszenie wroga do podjęcia starcia na tym terenie.
organizacja armii - Zdolność sztabu do tego by w bitwie uczestniczyło większość armii własnej.
Na każdą z powyższych zdolności można przeznaczyć do 24 punktów ale w sumie maksymalnie na wszyskie może przeznaczyć 30 punktów. Sędzia po przydzieleniu przez przeciwnych sobie WN punktów na zdolności porównuje je, za każde 4 punktów przewagi dany dowódca ma jeden poziom na swoja korzyść. Przykład: pierwszy WN przeznaczył na rozpoznanie 8 punktów, na manewrowanie 7 a na organizacje 0, drugi WN rozpoznanie 4 manewrowanie 16 i 10 na organizacje. Co daje dla 1 WN jeden poziom rozpoznania, 2 WN na 2 poziomy manewrowania na swoją korzyść i 2 poziomy organizacji wyżej. :) To jednym słowem licytacja w ciemno i zależy od zaangażowania WN. Po licytacji przesyłam WN raport.
Ostatnio zmieniony piątek, 15 grudnia 2006, 20:14 przez FrankGiovanni, łącznie zmieniany 1 raz.
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 527
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Post autor: FrankGiovanni »

Zdolności bojowe Wodzów Taktycznych:
Natarcie przełamujące - pozwala podnieść skutecznośc oddziału w natarciu.
Wytrwała obrona - pozwala skuteczniej utrzymac pozycje bronione.
Autorytet - przyszpiesza reorganizacje podporzadkowanych oddziałów.
Zmasowany ostrzał - podnosi skuteczność ognia strzelackiego.
Powyższe zdolności są w 2 stopniach zaawansowania czyli poziom podstawowy i zaawansowany. Każda ze zdolności kosztuje 3 punkty na podstawowym poziomie i 6 punktów na zaawansowanym.
Ostatnio zmieniony piątek, 15 grudnia 2006, 19:57 przez FrankGiovanni, łącznie zmieniany 1 raz.
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 527
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Post autor: FrankGiovanni »

Rekrutacja Armii:
Rekrut - koszt 5pt. żołnierze po krótkim szkoleniu.
Żołnierz - koszt 8pt. żołnierze z pewnym doświadczeniem z pełnym przeszkoleniem podstawowym.
Weteran - koszt 12pt. żołnierze doświadczeni i wprawni z walce.
Najemnicy - koszt 7pt. niezależne oddziały o trudnej do zdefiniowania zdolności bojowej są skore do małej lojalności ale mogące dysponować skutecznym sposobem walki w jakiejś kategorii.

Jest też mozliwość doszkolenia danych oddziałów w trzech formach
Kondycyjnym koszt 1pt. - pozwala podnieść odporność na zmęczenie.
Karność koszt 1pt. - zwiększa szanse utrzymania szyku i zdolność manewrowania na polu bitwy.
Morale koszt 1pt. - podnosi morale odziału uodporniając żołnierzy na upadek morali i przeciwdziała ucieczce przed wrogiem.
Ostatnio zmieniony czwartek, 14 grudnia 2006, 20:02 przez FrankGiovanni, łącznie zmieniany 2 razy.
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 527
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Post autor: FrankGiovanni »

Wyekwipowanie poszczególnych formacji:
hołota koszt 2pt. brak pancerza podręczna broń typu tasaki cepy widły...
Lekka piechota koszt 4pt. pancerz skórzany, mała tarcza, miecz.
Włócznik koszt 5pt. pancerz skórzany, puklerz, włócznia.
Piechota koszt 6pt. pancerz kolczy, tarcza, miecz.
Horda koszt 7pt. bez pancerza, ciężka broń typu [topory, młoty...] i noże.Cecha specjalna to bardzo dobra zdolnośc walki w terenie lesistym i bagiennym oraz mała odporność na walke z jazdą.
Pikinierzy koszt 7pt. pancerz łuskowy tarcza, pika.
Ciężka piechota koszt 8 pancerz płytowy, tarcza, ciężki miecz.
Tarczownicy koszt 10 pancerz płytowy tarcza "parawan" ciążki miecz oraz dwóręczny topór...
Ostatnio zmieniony czwartek, 14 grudnia 2006, 19:26 przez FrankGiovanni, łącznie zmieniany 1 raz.
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 527
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Post autor: FrankGiovanni »

Jednostki strzeleckie piesze:
Lekki łucznik koszt 6pt. pancerz skórzany, łuk, nóż. zasięg ostrzału 2 pola
Łucznicy koszt 8pt. pancerz skórzany, długi łuk, nóż. zasięg ostrzału 4 pola
Kusznicy koszt 8pt. pancerz kolczy, kusza, miecz. zasięg ostrzału 3 pola
Ciężki kusznik koszt 10pt. pancerz łuskowy, tarcza "parawan", kusza miecz. zasięg ostrzału 3 pola...
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
ODPOWIEDZ

Wróć do „Forum autorów”