Projekt gry "Dziedzictwo Krwi"

Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 527
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Projekt gry "Dziedzictwo Krwi"

Post autor: FrankGiovanni »

Witam. Jestem w trakcie Tworzenia gry przez komunikator[gg] i maila tematem jest walka o zjednoczenie i przetwanie cesarstwa rozbitego przez imperium w 13 letniej wojnie. gracze wcielają się w Lordów dawnego cesarstwa mający pozycja zawartą w 8 kategoriach [ Armia, Bogactwo, Orszak, Liczebność poddanych, Pakty, Siedzibe, Prawa do tronu i Szpiegów.] w okresie technologicznym naszego średniowiecza [to gra fikcyjna] . W grze docelowo będzie 6 graczy lub stronnictw jeśli będzie większe zainteresowanie grą ;). Rozgrywka będzie polegała na odczytywaniu wiadomości i podejmowaniu decyzji, dyplomacji, knuciu intryg, heroicznej walki o jedność cesarstwa, sławe... w odstępach minimum jedno dobowych z pewnymi wyjątkami ;).
Prosze o zgłaszanie chęci uczestnictwa w testowaniu jeśli ktoś ma chęc i czas na taką rozgrywkę.
W Miare czasu przedstawie podstawe zasad i założeń gry.
Z Poważaniem FrankGiovanni.
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43386
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3948 times
Been thanked: 2515 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

Jak ktoś tylko chętny to zgłaszajcie się. Może stworzymy niedługo osobny dział pod jedną rozgrywkę w celach szkoleniowych :) .
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Zeka

Post autor: Zeka »

To co przeczytałem brzmi całkiem ciekawie. Zatem, jeżeli są jeszcze wolne miejsca, zgłaszam swą chęć do wzięcia udziału w grze.
Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 527
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Post autor: FrankGiovanni »

Witam. Czas na historie i sytuacie teraźniejszą:
Rok 987 przyniósł nadzieje i świt po mrokach trzynastoletniej wojny z Imperium, dumne Cesarstwo zwyciężyło i wrogie armie wycofały się na swe ziemie, jednak wojna pociągneła za sobą wiele strat, przyniosła zarazy, głód, sześć rodów z dwunastu nie wytrzymała tej próby straciła honor i insygnia cesarskie "Sztandary Przedwieczne". Długo debatowano czy rody upadłe nie przywrócić do łask jednak nic nie uzgodniono jedni przemawiali na rzecz łaski i powrotu do tradycyjnych 12 Lordów inni nawoływali by ich ziemie podzielić miedzy siebie. Wielka rada Lordów nie mogła zdecydować się który z lordów ma zasiąść na Tronie każdy miał odmienne zdanie i wizje przyszłości. Po mrokach wojny, nadszedł trudny czas Lordowie mieli do siebie wiele uraz za brak wsparcia i solidarności w trudnych czasach i ciągle wisiało widmo kolejnej inwazji Imperium "to kwestia czasu" jak oznajmiła zgromadzeniu Lordów Wyrocznia "i zdrada posiała już nasiona swe" co nie wspomogło by dojść do zgody...Władcy po tygodniu debat powrócili do swych siedzib by wprowadzić ład i odbudować siłe swych ziem...
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 30 października 2006, 19:58 przez FrankGiovanni, łącznie zmieniany 1 raz.
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 527
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Post autor: FrankGiovanni »

Witam powtórnie czas na garść informacji:
Pierwszą rzeczą jaka dałem wam do wykonana to napisac ciąg cyfr co miało określić wasze majętności i pozycje, przedstawie teraz szerszy opis tych atutów alfabetycznie [kolejność inna niż znaczenie cyfr w kodzie].
Armia - przedstawia przeszkolonych żołnierzy zaprawionych w bojach, podstawową jednostką jest kompania/ szwadron, licząca 50 zbrojnych im lepiej uzbrojony oddział tym większy jest jego koszt [pancerz lekki x 2, średni pancerz x 3, ciężki x 5, lekki rumak x 4, cieżki rumak x 6, broń metalowa (miecze, halabardy...)x 2, łuki x 2, kusze x 3]. Gracze w początkowym rozdysponowaniu piszą mi plany uzbrojenia oddziałów a ja robie analize i po niej składam raport o tym co udało się i jak uzbroić na czas rozpoczęcia :), początkowo maksymalna armia to 600 ludzi a minimalna to 50.
Bogactwo - określa zasobność Lorda w skarbiec i jego zawartość skala jest od 0 do 5000
Orszak [świta] - To zaufani pomocnicy specjalizujacy się w jakimś fachu,
np. Generał, Dyplomata, Mówca, Kupiec, Zarządca, Mistrz rzemiosła, Zabójca, Śledczy, Członek półświatka... można się domyśłeć w jakiej dziedzinie sprawowania rządów przyda się zaufany człowiek, na początku Lordowie mają od 0 do 5 członków świty mogą powtarzać się zawody świty np. mieć 2 Dyplomatów :):)...
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 527
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Post autor: FrankGiovanni »

...
Pakty - Przedstawiają możliwości dyplomatyczne z wpływowymi obywatelami, zamorskimi wolnymi władcami, czy też z członkami upadłych sześciu rodów jest to furtka która może być wykożystana w chwili potrzeby. Tu bardzo wiele zależy od inwencji grających ;).
Poddani - to Twój lud ten co Ci pozostał i potencjał do rozwoju przy zatrudnieniu w danych dziedzichach gospodarki [kopalnie, pola uprawne zakłady rzemieślinicze przy budowie dróg, umocnień...]10% mozna natychmiast powołac do milicji kolejne 10% w stanie zagrożenia a następne 10% populacji w chwili ostatecznego przetrwania początkowa ludność jest od 500 do 6000 :):):):):):):):):):):):).
Prawa do tronu - to miara sławy i poważania ludu to szanse uzyskania poparcia dla wstąpienia na tron i zjednoczenia Cesarstwa początkowe prawa wyrażone są w rangach im niższa tym bliżej do celu :) w grze w zależności od czynów Lorda ranga będzie malała lub rosła :)
Siedziba - to miejsce sprawowania rządów od obozu namiotowego [widocznie podczas wojny zamek został zniszczony spalony] po Zamek w dobrej lokalizacji.
Szpiedzy - to siatka wywiadowców mogąca przeniknąć do różych środowisak i na dwory możnych a ich użycie chyba nie jest trudne do przewidzenia im trudniejsza misja im zostanie przydzielona tym łatwiej o porazkę ;) dla chwały mozna posyłać szpiegów na tereny imperium co zapewne zostanie docenione ;) początkowo można mieć od 0 do 5 szpiegów :)
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 527
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Post autor: FrankGiovanni »

Witam po przerwie świątecznej. Przedstawie dziś troche reguł organizacyjnych.
Do komunikacji w grze niezbędny będzie komunikator gg oraz adres
e-mail.
Jeśli Lordowie będą przesyłać do innych możnowładców listy to w pierw na mój adres lub przez gg a ja odeśle do adresata [nie zawsze listy dotrą co ma być dla graczy nie znane i nie pewne mogą też trafić w zupełnie inne ręce].
Gracze powinni utrzymać w tajemnicy jakimi ziemiami władają, gra jest w 100 % tajna.
Jeden z graczy będzie zdrajcą jego cela bedą odmienne od reszty powinien to utrzymać w tajemnicy jednym z celów gry jest wykrycie zdrajcy a zdrajcy celem jest upadek lub przejęcie tronu Cesarstwa oraz osłabienie pod swymi rządami Lordów lojalnych tradycji.
Dyspozycje wydane poddanym będą tak długo trwały do puki nie zostaną wykonane lub nie zostaną zmienione. Do wykonania zadań gracz przydziela poddanych w ilości 50, 100, 150... jednak dyspozycje można wydać maksymalnie połowie populacji.
Lord może wydawać rozporządzenia swoim poddanym [dawać np. wolne dni, urządzając festyny, zabawy co podniesie jego popularnośc lub wprowadzić dłuższy dzień pracy, powoływać do wojska lub stawiać wysokie wymagania lub surowe prawo co nie przyczyni się do tego by lud był zadowolony]...
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 527
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Post autor: FrankGiovanni »

Jeśli uczestnicy lub szanowni czytelnicy mają jakieś pytania to prosze się nie krępować, gra jest dopiero tworzona i punkty widzenia osób postronnych mogą wiele wnieść do gry :) zapraszam do dyskusji :)bardzo zapraszam :):)...
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 527
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Post autor: FrankGiovanni »

W tym punktcie rozwinę temat orszaku czyli świty Lorda. Jest sześć rodzaji świty każdy ma 3 specjalizacje które mają wartość od 1 do 5, początkowo na te trzy specjalizacje jest pula 8 punktów którą można dowolnie przydzielić w skali 1-5 :)
Generał:
generał Armii - odpowiada za werbunek i szkolenie
generał Wojny - odpowiada za manewry szybkość marszów i utrzymaine morali podczas kampanii
generał Bitwy - odpowiada za wygranie bitwy ;)
Admirał:
admirał Floty- odpowiada za stan floty, pobór marynarzy i gotowośc bojową podczas pokoju ;)
admirał Wojny - odpowiada za mobilność i skuteczność floty na morzach
admirał Bitwy - odpowiada za wygranie bitwy morskiej ;)
Doradca:
doradca Dyplomatyczny- odpowiada za dyplomacje miedzy władcami i przedstawicielami wpływowych ludzi
doradca Mówca - odpowiada za kontakt Lorda ze swoim ludem przekazywanie rozporządzeń praw...
doradca Mędrzec - odpowiada za umiejętność odpowiadania mądrze na pytania władcy o świecie, ludach...;)
...
Ostatnio zmieniony piątek, 3 listopada 2006, 21:50 przez FrankGiovanni, łącznie zmieniany 1 raz.
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 527
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Post autor: FrankGiovanni »

... Kupiec
kupiec handlarz - ma zadanie umiejetnie prowadzić handel z innymi władcami i ludami
kupiec Zarządca - na zadanie utrzymać gospodark w porządku i zapewniac wzrost dochodów i produktywność
kupiec Medyk - ma zadanie utrzymać lud w dobrej kondycji i samego władce
Mistrz Rzemiosła:
mistrz Kamieniarstwa - odpowiedzialny jest ża wszystkie prace kamieniarskie [zamki budownictwo drogi...]na ziemiach Lorda
mistrz metalurgi - odpowiedzialny jest za technologie metalowe i zbrojeniowe
mistrz Stolarski - odpowiedzialny jest za obróbkę drewna ]okręty, budowle drewniane].
Agent:
agent Zabójca - jego celem jest eliminacja osób ;)
agent Śledczy - jego zadaniem jest tropienie obcych szpiegów i agentów i ochrona władcy.
agent Szpieg - jego zadaniem jest praca wywiadowcza na rzecz Lorda
agent ze względu na tajność swojej osoby podszywa się pod innego rodzaju członka świty np. kupca ;) to jest wybór gracza ;)
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
Awatar użytkownika
Kserkses
Lieutenant
Posty: 92
Rejestracja: piątek, 3 listopada 2006, 22:04
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kserkses »

być może się dołączę :lol:
hea
Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 527
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Post autor: FrankGiovanni »

Przedstawiam mape polityczną obecnego Cesarstwa, prowincje podkreślone to ziemie 6 Lordów [graczy] nie podkreślony to ziemie upadłych rodów. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/322 ... c51b9.html
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 527
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Post autor: FrankGiovanni »

Witam. Pare słów o tym jak grać. Aby poczuć dobrze gre należy sobie dać wolność i postawić się w roli władcy [Lorda] każde działanie ma swoje odbicie w grze.Nie jest to wyścig szczurów nikt tu nie rząda by być władcą doskonałym jedynie puścić wodze fantazji i weny, w Dziedzictwie Krwi nie ma zestawu sztywnych reguł. Inwencja jest kluczem do satysfakcjonującej gry, to rozrywka towarzyska polegająca na interakcji między graczami i światem otaczającym na rozwiązywaniu problemów losowych i robionych przez współgraczy. Czy ma ktoś odmienne zdanie :) lub uważa że to nie mądre spędzanie czasu.
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
Awatar użytkownika
FrankGiovanni
Lieutenant
Posty: 527
Rejestracja: poniedziałek, 27 lutego 2006, 21:46
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 4 times

Post autor: FrankGiovanni »

Komplet graczy już jest. Tak, więc czas rozpocząć. Sytuacja rozpoczyna się od powrotu Panów Lordów na swe ziemie i zaprowadzenia porządku oraz planu odbudowy dawnej świetności. Proszę o przesłanie na mój adres lub przez gg planu uzrojenia armii, wybrania świty i proszę zapoznać się z mapą polityczną i wypisać w kolejności krainy od tej która najbardziej interesuje Mości Lorda do tej najmniej oczekiwanej. Ja zgodnie z tym przydziele Lordom ich ziemie z kolejnością atutu siedziby i przekaże decyzje w prywatnej korespondencji. Jeśli są pytania prosze je zadawać. :)
Fenix zawsze wraca nawet z popiołów
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43386
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3948 times
Been thanked: 2515 times
Kontakt:

Post autor: Raleen »

FrankGiovanni, jak byś wolał inne miejsce na forum to daj znać. Mam nadzieję, że gra się rozkręci :cool:
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Forum autorów”