Projekt gry "Warusie oddaj moje legiony!"
: czwartek, 9 marca 2017, 09:59
Rozpocząłem prace nad grą "Warusie oddaj moje legiony!" Gra będzie opowiadać o próbie utworzenia z plemion germańskich prowincji Germania w latach 12 p.n.e. - 16 n.e.
Kilka informacji:
- gra bloczkowa (bloczki to piesze auxilia, konni, legiony, gw. Pretoriańska, dowódcy nazwani, proconsulowie u Rzymian i bloczki plemienne, bloczki lekkiej piechoty, konni, dowódcy nazwani i wodzowie u Germanów), z mgłą wojny. W założeniu będzie około 120 bloczków
- mapa w systemie Point-to-point
- będą 3-4 scenariusze (kampanie Druzusa, Tyberiusza, Arminiusza, Germanika) i pełna kampania.
- gra będzie zawierać około 110-120 kart (karty zwykłe, interwencji oraz wydarzeń)
- jeden etap to rok, niektóre karty będą znacząco skracać etapy (powódź, susza, nadchodząca zima)
- cel dla gracza rzymskiego to dołączenie odpowiedniej ilości plemion do prowincji Germanii bądź niedopuszczenie do tego przez gracza germańskiego, a w niektórych scenariuszach dodatkowo zniszczenie legionów bądź odbicie orłów legionowych
- gra zakłada budowanie 3 rodzajów dróg, fortów, obozów legionu, udrażnianie rzek, zdobywanie stolic Pagus plemiennych - będą to drewniane elementy
- dwa rodzaje bitew w zależności występowania odpowiedniej ilości ciężkiej piechoty
- różne rodzaje ruchu w zależności od tego, czy ruszają się samodzielne bloczki czy armia
- ruch i walki morskie
- będą przewidziane historyczne wydarzenia (powstanie w Dalmacji, bunty plemion nadreńskich, wojna z Markomanami itd.).
- nie będzie ekonomii, za to w grze ujęte będą rzymskie postępy zadowalające Augusta bądź i nie, a także obowiązkowe ataki Germanów na oponenta
Poniżej przedstawiam roboczy projekt karty z legendą oraz orientacyjny zasięg mapy.
Informacje dot. karty:
Legenda - kolory tła
żółte – ruch dla piechoty ciężkiej / lekkiej / konnych i samotnych dowódców
pomarańczowe – ile bloczków z różnych zgrupowań rusza się samodzielnie (B)
– ile zgrupowań armii można aktywować (A) - 2 bądź 3 bloczki) bez wodza, z wodzem do jego jakości dowodzenia)
szare – Rzymianin buduje infrastrukturę wg. tabeli Infrastruktury
niebieskie 3 – ile eskadr okrętów robi ruch
czarne 2 – ile bloczków Germanów robi procedurę podjazdową
I, II, III – w którym scenariuszu używa się danej karty
W kampanii używamy wszystkich
Czerwone – karta interwencji (symbol (I) dla użycia przez gracza rzymskiego)
Rozwiązania są alternatywne rozłączne
Kilka informacji:
- gra bloczkowa (bloczki to piesze auxilia, konni, legiony, gw. Pretoriańska, dowódcy nazwani, proconsulowie u Rzymian i bloczki plemienne, bloczki lekkiej piechoty, konni, dowódcy nazwani i wodzowie u Germanów), z mgłą wojny. W założeniu będzie około 120 bloczków
- mapa w systemie Point-to-point
- będą 3-4 scenariusze (kampanie Druzusa, Tyberiusza, Arminiusza, Germanika) i pełna kampania.
- gra będzie zawierać około 110-120 kart (karty zwykłe, interwencji oraz wydarzeń)
- jeden etap to rok, niektóre karty będą znacząco skracać etapy (powódź, susza, nadchodząca zima)
- cel dla gracza rzymskiego to dołączenie odpowiedniej ilości plemion do prowincji Germanii bądź niedopuszczenie do tego przez gracza germańskiego, a w niektórych scenariuszach dodatkowo zniszczenie legionów bądź odbicie orłów legionowych
- gra zakłada budowanie 3 rodzajów dróg, fortów, obozów legionu, udrażnianie rzek, zdobywanie stolic Pagus plemiennych - będą to drewniane elementy
- dwa rodzaje bitew w zależności występowania odpowiedniej ilości ciężkiej piechoty
- różne rodzaje ruchu w zależności od tego, czy ruszają się samodzielne bloczki czy armia
- ruch i walki morskie
- będą przewidziane historyczne wydarzenia (powstanie w Dalmacji, bunty plemion nadreńskich, wojna z Markomanami itd.).
- nie będzie ekonomii, za to w grze ujęte będą rzymskie postępy zadowalające Augusta bądź i nie, a także obowiązkowe ataki Germanów na oponenta
Poniżej przedstawiam roboczy projekt karty z legendą oraz orientacyjny zasięg mapy.
Informacje dot. karty:
Legenda - kolory tła
żółte – ruch dla piechoty ciężkiej / lekkiej / konnych i samotnych dowódców
pomarańczowe – ile bloczków z różnych zgrupowań rusza się samodzielnie (B)
– ile zgrupowań armii można aktywować (A) - 2 bądź 3 bloczki) bez wodza, z wodzem do jego jakości dowodzenia)
szare – Rzymianin buduje infrastrukturę wg. tabeli Infrastruktury
niebieskie 3 – ile eskadr okrętów robi ruch
czarne 2 – ile bloczków Germanów robi procedurę podjazdową
I, II, III – w którym scenariuszu używa się danej karty
W kampanii używamy wszystkich
Czerwone – karta interwencji (symbol (I) dla użycia przez gracza rzymskiego)
Rozwiązania są alternatywne rozłączne