Strategie

Forum historyczno-wargamingowe
Teraz jest poniedziałek, 20 listopada 2017, 23:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Wojna Peloponeska
PostNapisane: środa, 22 lutego 2017, 17:37 
Caporal-Fourrier

Dołączył(a): sobota, 17 października 2015, 22:08
Posty: 92
Postanowiłem zrobić grę dotyczącą wojny peloponeskiej toczonej pomiędzy Spartą i jej sojusznikami a Atenami i jej sojusznikami. Mogę w pewnym sensie powiedzieć, że gra jest już na jakimś etapie (głównie z jej mechanicznego punktu widzenia) ponieważ opiera się na grze nad którą pracowałem dotychczas i rozwiązania tam się znajdujące przenoszę tutaj. Więc od zera nie zaczynam :)

Główne założenia jakie chcę zawrzeć w grze to:
- planszę podzieloną na regiony lądowe i morskie
- ekonomia (na swój sposób uproszczoną ale mającą wpływ na działania wojenne)
- coś w rodzaju drzewka rozwoju dającego różne korzyści (zarówno militarne jak i ekonomiczne) danej stronie konfliktu, dodatkowo drzewka rozwoju byłyby w jakimś stopniu zindywidualizowane dla każdej ze stron, dając dzięki temu odczucie różnorodności w graniu
- żetony jednostek + karty jednostek tak żeby można było w jakimś stopniu oddać na przykład różnice między takim spartańskim hoplitą a ateńskim hoplitą, którymi toczyłoby się walki na lądzie
- żetony okrętów (trier) + karty okrętów, którymi toczyłoby się walki na morzach (flota mogłaby także w sposób ograniczony wspierać walki na lądzie, między innymi poprzez oblężenia polis znajdujących się w regionach bezpośrednio graniczącymi z morzem)
- "mgła wojny" (maskowanie żetonów jednostek i trier) < na chwilę obecną opcjonalnie
- możliwość budowy/rozbudowy miast jak i ich uszkadzania czy nawet całkowitego zniszczenia w wyniku oblężeń
- uproszczone ulepszanie jednostek
- punkty wpływów, za pomocą których można zyskiwać sojuszników wśród polis neutralnych oraz wsparcie od Persji czy Tracji
Z racji tego, że plansza tak naprawdę zawiera same regiony z nazwami, a miasta, wojska, flota itd pojawiają się tam jako żetony (przez co można je dowolnie układać na planszy), na chwilę obecną jest szansa, że grę będę starał się zrobić tak, aby można tworzyć scenariusze jak na przykład wcześniejsza wojna z Imperium Perskim.
To tak w skrócie :)

Oto rozkład miast na planszy (na chwilę obecną):
Obrazek

Przykładowe żetony jednostek lądowych i morskich (mogą ulec zmianie, jest to początkowy ich zarys): Obrazek

Żetony jednostek tak na prawdę różnią się tylko kolorem oraz ikonką reprezentującą polis. Jednostki morskie oraz lądowe wszystkich uczestników walk (oprócz Sparty) będą wyglądać identyczne jak siły Aten (po prawej stronie). Ma to na celu uniknięcia w grze przytłaczającej ilości kart jednostek, więc będą one wspólne dla każdego polis. Więc jeśli jakieś polis przyłączy się do wojny gracz zyska jakąś ilość żetonów jednostek + kilka innych rzeczy.

Aby oddać główną różnicę jaka panowała w czasie tych wojen:
- Sparta ma unikalne jednostki Hoplitów, przewyższające w walce (ale do pokonania) inne jednostki Hoplitów, oraz zaczyna z dość konkretną liczbą jednostek lądowych
- Ateny oraz sojusznicy zaczynają grę ze znaczną przewagą w jednostkach morskich jak i są w posiadaniu wielu portów rozlokowanych na wyspach co w grze ułatwia kontrolę mórz. Jeśli chodzi o wyspy, to aby nie tworzyć mnóstwa żetonów miast nawet dla wysp, na każdej z tych wysp znajdzie się ikonka portu, dzięki której gracz w posiadaniu tego portu będzie mógł w nim rekrutować jednostki morskie (ile, to będzie zależne od tego jaki posiada poziom portu na drzewku rozwoju)

To na razie tyle.

_________________
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw


Ostatnio edytowano poniedziałek, 27 lutego 2017, 23:40 przez HoLi, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wojny Peloponeskie (Gra w trakcie tworzenia)
PostNapisane: czwartek, 23 lutego 2017, 11:27 
Major en second

Dołączył(a): czwartek, 17 kwietnia 2008, 09:54
Posty: 1107
Lokalizacja: Szczecin/Poznań
Ogólnie podoba mi się mapka. Naturalnie nasuwa się pytanie o ujęcie/jego brak wyprawy sycylijskiej.
Generalnie masz sporą konkurencję w tej tematyce i to gier bardzo zróżnicowanych mechanicznie: Polis, Athens vs. Sparta, Hellenes, Epic of the Peloponnesian War, Victory or Death, Pericles M. Wallaca, wkrótce Pericles z GMT...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wojny Peloponeskie (Gra w trakcie tworzenia)
PostNapisane: czwartek, 23 lutego 2017, 11:35 
Caporal-Fourrier

Dołączył(a): sobota, 17 października 2015, 22:08
Posty: 92
Będzie wyprawa sycylijska :) . Zrobię tak jak widziałem w kilku grach, gdzie Sycylia znajduje się gdzieś z boku planszy jako taka mini mapka. A ponieważ wcześniej chciałem zrobić podział morza na regiony, to coraz bardziej do mojej koncepcji gry zaczyna mi pasować mechanizm point to point, gdzie jeden lub może więcej "punktów" będzie pozwalał dostać się na tą mini mapkę gdzie będziemy mogli spróbować swoich sił w pokonaniu Syrakuz oraz w drugą stronę, popłynąć Syrakuzami i włączyć się do walk na półwyspie peloponeskim.

Cytuj:
Generalnie masz sporą konkurencję w tej tematyce i to gier bardzo zróżnicowanych mechanicznie: Polis, Athens vs. Sparta, Hellenes, Epic of the Peloponnesian War, Victory or Death, Pericles M. Wallaca, wkrótce Pericles z GMT...


Jestem tego świadom. Zapoznałem się z niektórymi tytułami i są naprawdę ciekawe. Dlatego będę się starał zawrzeć w grze różne rzeczy, można powiedzieć, że w niektórych przypadkach będzie to połączenie tego co zawiera jedna czy druga gra. Na przykład walka + ekonomia, z tą różnicą, że moja gra będzie zawierała kilka elementów (na swój sposób uproszczonych) z większym naciskiem na pewne aspekty i mniejszym na inne, ale wszystko to razem chcę zgrabnie połączyć (a wiem, że się da, ponieważ już podczas pracy nad poprzednią grą, z której to wywodzi się ta mam ogląd na to).

_________________
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wojny Peloponeskie (Gra w trakcie tworzenia)
PostNapisane: czwartek, 23 lutego 2017, 16:53 
Adjudant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 4 czerwca 2006, 12:47
Posty: 219
Bardzo ładna mapa :).
Co do reszty to wygląda obiecująco.

Trzymam kciuki i życzę powodzenia.

pozdr,
farm

_________________
Chcesz pokoju, szykuj się do wojny...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wojny Peloponeskie (Gra w trakcie tworzenia)
PostNapisane: czwartek, 23 lutego 2017, 17:25 
Sous-lieutenant

Dołączył(a): sobota, 27 grudnia 2014, 13:21
Posty: 456
Wartałoby o jakąś symulację militarnej presji z północy i wschodu. Tam nie było próżni.

_________________
"... ma wierzytelność zabezpieczoną hipoteką przemysłową, co stwierdza kurator upadłowy" (Prokuratura Rejonowa w Tychach. O matko.)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wojny Peloponeskie (Gra w trakcie tworzenia)
PostNapisane: czwartek, 23 lutego 2017, 17:34 
Caporal-Fourrier

Dołączył(a): sobota, 17 października 2015, 22:08
Posty: 92
Dzięki @farmer :)

Cytuj:
Wartałoby o jakąś symulację militarnej presji z północy i wschodu. Tam nie było próżni.

Nawet mi przez myśl nie przeszło pominąć Imperium Persji czy Trację :) . Wspominałem o tym ogólnikowo w pierwszym poście. Persja wspierała Spartę od pewnego momentu wojny, natomiast jeśli się nie mylę Trackich najemników też nie brakowało.

Cytuj:
- punkty wpływów, za pomocą których można zyskiwać sojuszników wśród polis neutralnych oraz wsparcie od Persji czy Tracji


Tak informacyjnie, na chwilę obecną w grze biorą udział (na razie w wersji dla dwóch graczy):
- Ateny, Bizancjum, Jonia, Kerkyra, Tesalia < kierowane przez jednego gracza
- Sparta, Korynt, Teby, Elida < kierowane przez drugiego gracza
- Polis neutralne (które mogą znaleźć się pod kontrolą któregoś z graczy): Achaia, Argos, Etolia, Epir, Macedonia, Syrakuzy
- gracz może zdobyć wsparcie Persji oraz Tracji

_________________
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wojny Peloponeskie (Gra w trakcie tworzenia)
PostNapisane: sobota, 25 lutego 2017, 10:35 
Tambour

Dołączył(a): wtorek, 30 sierpnia 2016, 19:00
Posty: 5
Koncept ciekawy i też trzymam kciuki, bo to jeden z moich ulubionych okresów i dobrych gier o nim traktujących nigdy za wiele.

Ale rozumiem, że te grafiki to taki placeholder? Bo przecież to jest mapa i ikony prosto z dodatku do Rome II: Total War, jeśli mnie oko nie myli.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wojny Peloponeskie (Gra w trakcie tworzenia)
PostNapisane: sobota, 25 lutego 2017, 11:00 
Caporal-Fourrier

Dołączył(a): sobota, 17 października 2015, 22:08
Posty: 92
Cytuj:
Ale rozumiem, że te grafiki to taki placeholder? Bo przecież to jest mapa i ikony prosto z dodatku do Rome II: Total War, jeśli mnie oko nie myli.


Dokładnie :) Używam grafik z neta (dostosowując czy przerabiając je często do swoich potrzeb) żeby testowało się przyjemniej. Należę do tych osób co cenią sobie coś takiego jak wygląd nawet w trakcie testów (nie wiem działa to chyba jakoś pobudzająco na moje szare komórki :) ), a jeśli gra będzie grą print 'n' play to już wtedy i te grafiki będą mogły zostać (więc jest to też takie zabezpieczenie na przyszłość).

PS: Planszę będę robił tak czy siak od zera bo mam trochę inną jej koncepcję w głowie niż ta do testowania. Tą tutaj używam tylko do testów (szukałem czegoś co by się mogło nadać i ta pasuje jak ulał), a ikonek żeby pokazać mniej więcej rozkład sił na planszy (który może ulec jakimś zmianom).

_________________
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wojny Peloponeskie (Gra w trakcie tworzenia)
PostNapisane: poniedziałek, 27 lutego 2017, 22:11 
Caporal-Fourrier

Dołączył(a): sobota, 17 października 2015, 22:08
Posty: 92
Zrobiłem planszę w sumie powiedzmy tło, na którym znajdzie się wszystko co potrzebne:
Obrazek

Link (gdyby obrazek się nie wyświetlił na stronie): https://zapodaj.net/af73855dc64d0.png.html

Docelowo nie planuje raczej żadnego ukształtowania terenu na nią nanosić, aby nie straciła na czytelności gdy znajdzie się na niej co trzeba. Przybliżony rozmiar planszy to 100cm x 65cm (wiem całkiem spora, ale dla klarowności rozgrywki wolę większą planszę niż żeby wszystko się na niej mieszało).

_________________
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw


Ostatnio edytowano poniedziałek, 27 lutego 2017, 23:37 przez HoLi, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wojny Peloponeskie (Gra w trakcie tworzenia)
PostNapisane: poniedziałek, 27 lutego 2017, 23:29 
General
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wtorek, 25 kwietnia 2006, 08:30
Posty: 5335
Lokalizacja: Warszawa
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wojny Peloponeskie (Gra w trakcie tworzenia)
PostNapisane: poniedziałek, 27 lutego 2017, 23:38 
Caporal-Fourrier

Dołączył(a): sobota, 17 października 2015, 22:08
Posty: 92
Dzięki Profes79 :) Już wiem gdzie robiłem błąd. Poprawione.

_________________
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wojny Peloponeskie (Gra w trakcie tworzenia)
PostNapisane: sobota, 4 marca 2017, 23:03 
Caporal-Fourrier

Dołączył(a): sobota, 17 października 2015, 22:08
Posty: 92
Prace powoli postępują :)

Oto fragment prototypowej planszy. Wiem, że niektórzy mogą się dziwić, że już planszę robię, ale chciałem tylko przypomnieć, że nie robię tej gry od zera, a jedynie przeniosłem założenia już od jakiegoś czasu testowane z wcześniejszej gry, nad którą pracowałem, ale którą postanowiłem przenieść do innych realiów.

Obrazek

_________________
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wojny Peloponeskie (Gra w trakcie tworzenia)
PostNapisane: poniedziałek, 6 marca 2017, 13:58 
Adjudant
Avatar użytkownika

Dołączył(a): niedziela, 4 czerwca 2006, 12:47
Posty: 219
Bardzo ładnie,
przy czym, zważywszy na wielkość mapy, czy ikonki w prowincjach nie są za małe?

Znajomo wygląda system szlaków morskich :> - przy czym u Ciebie wygląda dużo ładniej :D.

pozdr,
farm

_________________
Chcesz pokoju, szykuj się do wojny...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wojny Peloponeskie (Gra w trakcie tworzenia)
PostNapisane: poniedziałek, 6 marca 2017, 19:10 
Caporal-Fourrier

Dołączył(a): sobota, 17 października 2015, 22:08
Posty: 92
Cytuj:
Bardzo ładnie,
przy czym, zważywszy na wielkość mapy, czy ikonki w prowincjach nie są za małe?


Dzięki :)
Ikonki powinny być ok. Z mojego doświadczenia wychodzi, że prawie najmniejsze ikonki zasobów będą miały wymiary 1cm na 1cm (zważywszy, że kładzie się na nich małe drewniane kostki populacji o zbliżonych wymiarach to są wystarczające). Te najmniejsze ikonki wskazują jedynie gdzie należy umieścić żeton głównego polis (coś w rodzaju stolicy danej prowincji), więc ich rozmiar jest wystarczający.

_________________
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Wojna Peloponeska
PostNapisane: niedziela, 12 marca 2017, 14:20 
Caporal-Fourrier

Dołączył(a): sobota, 17 października 2015, 22:08
Posty: 92
Głowię się teraz nad wprowadzeniem wpływu terenu na bitwy, bez jednoczesnego oznaczania go na planszy (aby uniknąć nadmiernej ilości różnych ikonek na mapie).

Mój obecny pomysł polega na wprowadzeniu KART TERENU.
Gracze na początku bitw lądowych mogą wybrać teren, na którym będzie się toczyć bitwa. Gracz, który posiada wyższe zdolności przywódcze (w przypadku remisu, jest to gracz z inicjatywą) wybiera kartę terenu, na którym będzie się toczyć bitwa, a która ma różny wpływ na różne jednostki i działa przez całą bitwę.
Wyszczególniłem główne rodzaje terenu na jakich można toczyć bitwy (nie chciałem też przesadzać z ilością terenu żeby nie tworzyć nadmiernego mętliku):
- równina: jednostki Kawalerii otrzymują bonus do ataku, Hoplici mają bonus obronny na równinach
- wzgórza: gracze nie mogą zagrywać karty jednostki Kawalerii, łucznicy otrzymują bonus obronny przy oddawaniu strzałów ze wzgórz
- las: gracze nie mogą zagrywać karty jednostki Kawalerii, gracze nie mogą zagrywać karty jednostki Łuczników, Peltaści (oszczepnicy) mają bonus obronny w lasach
- pomniejsza osada: gracze nie mogą używać kart jednostek, daje modyfikator obronny dla wszystkich jednostek jak polis ale tylko terenowy (nie daje modyfikatora związanego z murem, tak jak polis)
Są jeszcze oczywiście oblężenia polis, ale to jest osobna działka.

Ma ktoś jakieś sugestie jak by można było ewentualnie to uprościć, może zmienić lub dodać jakiś teren, jakieś tipsy, które mogłyby mnie nakierować na jakieś ciekawe rozwiązanie? Rozważam nawet ewentualne zrezygnowanie z wpływu terenu, jeśli komplikowałoby to nadmiernie grę.

Pozdrawiam

_________________
" Wyobraźnia jest początkiem tworzenia. Wyobrażasz sobie to, czego pragniesz, chcesz tego, co sobie wyobraziłeś i w końcu tworzysz to, czego chcesz." - George Bernard Shaw


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 46 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. Color scheme by ColorizeIt!
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL


Informacja o ciasteczkach
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji świadczonych usług. Jeśli nie akceptujesz tego faktu prosimy o opuszczenie tej strony.