Logistyka Głupcze!

Awatar użytkownika
jimmor
Adjudant Commandant
Posty: 1901
Rejestracja: sobota, 3 marca 2007, 18:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 478 times
Kontakt:

Logistyka Głupcze!

Post autor: jimmor »

Zacząłem robić prototyp czegoś co za mną chodzi od pewnego czasu...

Obrazek
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10530
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2078 times
Been thanked: 2810 times

Re: Logistyka Głupcze!

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Ja miałem ochotę na logistykę w realiach Wielkiej Wojny.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
Raleen
Colonel Général
Posty: 43377
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 14:40
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3943 times
Been thanked: 2509 times
Kontakt:

Re: Logistyka Głupcze!

Post autor: Raleen »

Samo zwrócenie uwagę na logistykę nie jest pomysłem nowym ;)

Ale jak wiadomo w grach nie chodzi tylko o ogólne pomysły i idee, ale to jak zostaną przedstawione za pomocą zasad.

Jakieś kreski poprzeczne widzę na krawędziach heksów. To ma oznaczać przepustowość albo trudności terenowe w dostarczaniu zaopatrzenia?
Panie, weźcie kości w rękę i wyobraźcie sobie, że gracie z królem Kastylii, i rzucając je na stół zdajecie wszystko na los bitwy. Jeśli dopisze wam szczęście, zrobicie najlepszy rzut, jaki kiedykolwiek uczynił król na ziemi; a jeśli rzut wam się nie powiedzie, inaczej nie odejdziecie z gry, jak z honorem.

Gil de Osem do króla Portugalii Jana I Dobrego przed bitwą pod Aljubarrotą (14.VIII.1385)
Awatar użytkownika
jimmor
Adjudant Commandant
Posty: 1901
Rejestracja: sobota, 3 marca 2007, 18:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 478 times
Kontakt:

Re: Logistyka Głupcze!

Post autor: jimmor »

Kreski będą akurat do walki taktycznej, bo ten element także się znajdzie. Patent na normalizację mapy przy 'translacji' mapy fizycznej na hexy. Warstwa taktyczna będzie jednak znacząco uproszczona.

Logistyka zostanie uwzględniona w ten sposób, że pojawi się coś co nazywam roboczo "zasobem" - będzie to reprezentowało zbiorczo amunicję, paliwo, uzupełnienia. Atak-obrona będzie pochłaniała przede wszystkim zasoby. Niszczenie jednostek, utrata terenu będzie następowała gdy zasobów zabraknie...

...generalnie chodzi za mną gra wojenna bardziej niż symulacja. Chcę odwzorować mechanizmy, które wymuszają ataki wzdłuż osi dróg ignorując radośnie "detale" jak różnica między T-90M a T-64BM2...
Awatar użytkownika
Karel W.F.M. Doorman
Admiraal van de Vloot
Posty: 10530
Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2005, 16:24
Lokalizacja: lichte kruiser HrMs "De Ruyter"
Has thanked: 2078 times
Been thanked: 2810 times

Re: Logistyka Głupcze!

Post autor: Karel W.F.M. Doorman »

Ja planowałem odwrotnie. Żetony linii frontu przesuwane w ramach ofensyw z jednej albo drugiej strony. Gra jednoosobowa, sukces obrony albo ofensywy zależałby od tego, ile damy radę dostarczyć zaopatrzenia. Chodził po mnie front rosyjski, bo był znacznie ciekawszy niż zachodni pod względem logistyki. Stale, istniejące linie kolejowe trzeba byłoby przedłużać liniami wojennymi i liniami kolejek polowych. Przesuwało by się zaopatrzenie do składów armijnych i stamtąd żetonami taborów korpuśnych. W sumie to samo jest w mojej grze o Salomonach tyle, że wozimy żetony zaopatrzenia taborem morskim. Ruchu po lądzie nie liczę.
Follow me!
Kontradmirał Karel Doorman do swoich podwładnych, Morze Jawajskie, 27 lutego 1942 roku.
Awatar użytkownika
jimmor
Adjudant Commandant
Posty: 1901
Rejestracja: sobota, 3 marca 2007, 18:39
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 478 times
Kontakt:

Re: Logistyka Głupcze!

Post autor: jimmor »

Prototyp

Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Forum autorów”